Girl Next Door

Hvad siger vægten?

136 indlæg i dette emne

Hvordan står det til med jeres vægt?

 

Jeg er 12+3 i dag, og har kun taget 2-300 gram på. Jeg har også en del at tage af, så jeg klager bestemt ikke ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg havde en startvægt på 67 kg, og til besøg hos sygeplejersken 9+6 vejede jeg 69,2, til besøg hos lægen 11+3 vejede jeg 68,5, så samlet set 1,5 kg ekstra. Med Clare havde jeg kun taget 200 gram på til 1. jordemoderbesøg omkring uge 16-17 stykker, så jeg er godt noget foran denne gang ;) Jeg kan slet ikke huske det med Cara, og jeg fik faktisk ikke engang min vandrejournal med, så jeg kan ikke engang tjekke det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ligger og svinger mellem +1 kg til -1kg. Alt efter hvilken dag man fanger mig. Men har også nok at bassen kan tage af :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg aner det faktisk ikke. Vejer mig ikke, så det må blive, når jeg er hos JM og læge, jeg finder ud af det.

Min startvægt var dog 2 kg. mindre end jeg havde regnet med. Men heldigvis ikke så min BMI kommer i undervægtskategorien. Det var jeg med min søn. Ikke at det betød det store!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Indtil videre er vægten uændret. Der var lige nogle uger hvor jeg tabte mig 0.5kg eller noget i den dur, men har været tilbage ved udgangspunktet i et par uger. Men tror lige jeg går på vægten i morgen tidlig. Vil så gerne gennem 1.trimester uden vægtøgning - one week to go ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Måske er jeg helt galt på den, men noget I mig føler virkelig at en graviditet med kun en lille vægtøgning er en sejr. Altså vil helst ikke tage mere en ca.8kg på ialt. Tror det er kontrol og forfængelighed... Altså maven må gerne vokse! Men vil virkelig helst kun være gravid på maven ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har taget ca 800 gram på siden jeg blev gravid - så jeg er udemærket tilfreds :) Jeg er en af dem, der har lidt ekstra at tage af, så det passer mig fint, hvis jeg kan holde vægtøgningen på et minimum :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har tabt 1 kilo siden positiv test.. er i dag 16+1.. Men blyp har masser at tage af.. ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min vægt står stille. Den flytter sig få hundrede gram både den ene og den anden vej. Men her har baby også nok at tage af ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har taget 0,8-1 kg på (15+2) :) Jeg har ikke de vilde ekstra depoter at tage af, men mon ikke der kommer nogle amme-depoter med tiden  ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ligger stadig under startvægt her i uge 16+. Håber at jeg kan holde vægten godt nede under graviditeten :) :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er super spændt på at finde ud af vægten, når jeg besøger jordemoderen i næste uge. Tror, jeg har taget en 1-1,5 kg på.. især...  :hophop

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg skifter mellem 0-1 kg stadig (14+4)

Men i sidste graviditet tog vægten og først rigtig fart i sidste trimester.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er nu 17+4 og har taget ca.2 kilo på.

Min vægt svinger normalt, så ved ikke helt hvor meget der skyldes graviditeten...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Var til polterabend i går, og var for første gang sulten, igennem hele dagen. Så fik spist rigtig meget, plus drukket en masse vand, vin og cocktails ( jaja, non-alcoholic) :D

Så vægten i dag var svinget op med lige under et kilo. Så det var fint. Ligger stadig under med 2 kg fra startvægt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har vejningsdag om tirsdagen, hvor jeg skifter uge. I tirsdags (17+0) havde jeg taget ca. 1 kg på.

Det er jeg godt tilfreds med indtil videre :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sikken flok "letvægtgravide" der ikke tager på der er herinde ;) spændende om det pludselig tager fart og hvad vægten mon ender med :) Jeg er i 19.uge og vægten siger ca.+2kg :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sikken flok "letvægtgravide" der ikke tager på der er herinde ;) spændende om det pludselig tager fart og hvad vægten mon ender med :) Jeg er i 19.uge og vægten siger ca.+2kg :)

Det skal nok ændre sig ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sikken flok "letvægtgravide" der ikke tager på der er herinde ;) spændende om det pludselig tager fart og hvad vægten mon ender med :) Jeg er i 19.uge og vægten siger ca.+2kg :)

Haha. Ja det holder nok ikke i længden ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min vægt den flytter sig ikke. Den svinger nogle 100 gram, men ellers ikke.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

18+0: Vejningsdag :)

Vægten siger stadig ca. +1 kg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sikken flok "letvægtgravide" der ikke tager på der er herinde ;) spændende om det pludselig tager fart og hvad vægten mon ender med :) Jeg er i 19.uge og vægten siger ca.+2kg :)

Mon ikke det tager fart lige pludselig? Men det er ret fedt indtil videre:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

-3 kg siden to streger 27 februar..... og blyp var lidt lille ved scanning hos lille kbher... må se hvad min fødselslæge siger ved md i morgen...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Stadig minus 3-4 kg siden start her i indgangen til 21+0

Så må vi se hvor længe det holder :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her 22+0 siger vægten heldigvis kun +2,8 kg.  :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER