MariaPiesen

Fadder

11 indlæg i dette emne

Jeg ved godt jeg er meget neget tidligt ude. Men vi har snakket fædre til lillebror allerede. Valget er blandt andet faldet på min veninde gennem 17 år. Men når lillebror engang skal døbes så sidder hun på den anden side af jorden i Australien.

Så vil hører efter om nogle ved om det overhovedet kan lade sig gøre, nu hvor hun ikke er hjemme til at komme med i kirke og hvordan drt foregår hvis hun blive fadder ??

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hmm, det ved jeg sq ikke, om går... Fadderne er jo vidner på dåben, og det kniber jo noget, når man ikke er til stede... :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm, det ved jeg sq ikke, om går... Fadderne er jo vidner på dåben, og det kniber jo noget, når man ikke er til stede... :unsure

Præcis også sådan jeg tænker.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Præcis også sådan jeg tænker.

Men altså, du kan jo forsøge at sende jeres præst en forsigtig mail? Eller evt navngive i første omgang og så gemme dåben, indtil hun er hjemme igen?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Men altså, du kan jo forsøge at sende jeres præst en forsigtig mail? Eller evt navngive i første omgang og så gemme dåben, indtil hun er hjemme igen?

Jeg forhører mig ved præsten, men som jeg kan læse på Google, behøver faddere ikke nødvendigvis at være til stede.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jep, jeg kan også finde det med at være fadder in absentia - jeg mindedes bare præstens ord de gange, jeg har stået fadder, og de ville have harmoneret skidt med ikke at være til stede :) Men det lyder da til, at der er gode chancer for, at præsten vil sige ja til det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jep, jeg kan også finde det med at være fadder in absentia - jeg mindedes bare præstens ord de gange, jeg har stået fadder, og de ville have harmoneret skidt med ikke at være til stede :) Men det lyder da til, at der er gode chancer for, at præsten vil sige ja til det :)

Krydser i hvert fald fingere for at det kan lade sig gøre.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Babyhaagensen og hendes kæreste skal stå fadder til Taylor, og da hun har termin kort før dåbsdatoen, kan vi jo ikke være helt sikker på at de kan være med.... Men det var ok med præsten, så længe der er mindst 2 vidner til stede ved dåben.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Babyhaagensen og hendes kæreste skal stå fadder til Taylor, og da hun har termin kort før dåbsdatoen, kan vi jo ikke være helt sikker på at de kan være med.... Men det var ok med præsten, så længe der er mindst 2 vidner til stede ved dåben.

Det er også sådan jeg har forstået det jeg efterfølgende har fundet på Google.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Babyhaagensen og hendes kæreste skal stå fadder til Taylor, og da hun har termin kort før dåbsdatoen, kan vi jo ikke være helt sikker på at de kan være med.... Men det var ok med præsten, så længe der er mindst 2 vidner til stede ved dåben.

Vi stod 2 dage før barnedåb og havde et muligt afbud fra min søster som skulle stå fadder, hun måtte gerne være fadder in absentia, men så skulle vi finde yderligere een, så de var 3 i alt, altså 2 tilstede :) Så det er ligesom jer :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi stod 2 dage før barnedåb og havde et muligt afbud fra min søster som skulle stå fadder, hun måtte gerne være fadder in absentia, men så skulle vi finde yderligere een, så de var 3 i alt, altså 2 tilstede :) Så det er ligesom jer :)

Vi ender med fire faddere til lillebror, så det skulle ikke være noget problem med 2 til stede.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER