Camillat

Hvilket løbehjul til Noah - har bestilt!

31 indlæg i dette emne

Ja, for Noah er løbehjul som en magnet - de drager!

Så idag var jeg inde i en stor børne-/legetøjsbutik, men jeg er ikke imponeret over deres udvalg og kvaliteten. Vi har jo ikke ligefrem glat asfaltbrlægning i middelalderlandsby, så det skal være sikkert og stabilt.

Derudover ved jeg ikke, om det er godt med 2 hjul fortil eller bagtil?

Hit me, darlings! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

PS. Ham bliver 3 i juni :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes Pukys ser lækre ud! Jeg har 0 erfaring, løbecyklen de laver er dog fab :) Jeg ville vælge med et hjul for og bag :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Åh, jamen, det er også fint, synes jeg. Nu forestiller jeg mig noget mere let, men måske er det ikke en god ide... Han får en løbecykel af mind forældre, måske en Puky, men skal høre dem, hvad de forestiller sig.

Han kan slet ikke noget nær køre på sin kusines med et hjul for og bag. Og med det ustabile underlag, der er det mig for tidligt med sådan et. Så må han hellere få et nyt sidenhen....

Så hvis der er bud på trehjulede?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Anyone? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan se, at Puky også har med to små hjul bagtil, som er fint.

Eller har jeg set et med to fortil, men computeren driller og linket ligger gemt deri!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vigga har et med 2 hjul bagtil :) det gør det nemmere at dreje med når der kun er et hjul foran

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er også det, jeg tænker...:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Silke Elia har bare fået et billigt (tror jeg) prinsesse løbehjul af farmor i 'god bedring'-gave. Den fungerer rigtig fint til hendes behov. Har slet ikke sæt mig ind i løbehjul, havde ingengang overvejet at hun var gammel nok til det :D Men tænker at gummihjul kunne være en fordel ift plastikhjul :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ok, ja, tænker også på de billige plastkhjul, vi så i butikken med billige løbehjul.

Umiddelbart hælder jeg til Puky med tre hjul, hvor de to så er bagtil. Solidt hejs, som kan klare ujævn belægning og så er det ikke meget bredt bagtil, så minder lidt om to-hjulet, bare med 3.

2 har jeg udelukket qua det, at Noah ikke er specielt langt fremme grovmotorisk set(men finmotorisk og kognitivt, hvor fætter er lige omvendt).

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Silke Elia' har også 2 hjul bagtil. Det ville jeg også helt klart vælge. Sørg for højden er optimal - der er åbenbart ret stor forskel på dem :)

Men dem fra puky ser fine ud :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Silke Elia' har også 2 hjul bagtil. Det ville jeg også helt klart vælge. Sørg for højden er optimal - der er åbenbart ret stor forskel på dem :)

Men dem fra puky ser fine ud :)

 

Naa, ja, hoejden. Men mon ikke Puky 2-5 aar er rette hoejde.... 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Saa er vi nede paa to! 

 

Enten Puky

http://www.amazon.it/gp/product/B00369Q5M4/ref=olp_product_details?ie=UTF8&me=

 

Eller Mini Micro

http://www.micro-mobility.it/customer/product.php?productid=82&cat=1

 

Mini micro er dyrest, men "ligner" mest et rigtigt loebehjul. Jeg TROR, det er saadan et, han helst vil bruge... Lille og fikst, vejer 1,9 kg. Men hoejden paa styret kan ikke justeres. 

2-5 aar og to hjul forest, styres med kroppens haeldning. Meget dyrere end andre af samme slags, men stensikkert det vaerd at bruge ekstra, hvis det skal holde til vores gade. Det er det, Noah helst vil have, fordi det faaes i groent. 

 

Puky er billigere og stensikkert mere solidt. Maaske bedst velegnet til vores belaegning her i gaden. Vejer 3,x kg og er noget tungt i det, saa han ikke vil have nemt ved selv at loefte det. Det ER fint og har to hjul bagtil. Puky ved, hvad de laver, saa jeg er ikke i tvivl om at det er et godt og sikkert foerste loebehjul - og det er det, M helst ser, jeg koeber til Noah. 

 

Uanset hvad, saa skal det passe til Noah nu og her og ikke mange aar frem.... Hvad ville I goere?

 

Det er kun ca. 10-15 euro i forskel,  saa mamma bliver ikke ruineret... ;) 

 

:balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville gå efter puky'en...

Men jeg ved heller ikke hvordan den med De to hjule foran er at køre på, umiddelbart tror jeg at den er sværere at dreje med, men jeg har aldrig set nogle børn med sådan en før :)

Umiddelbart tænker jeg ikke at 3 kg er tungt, er det det??

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tror måske ikke jeg ville vælge nogen af dem... Ville vælge en model der minder om mini Micro men med to hjul bagerst. Det med 2 hjul forrest er godt til de små fordi det er lidt nemmere at holde balancen på men tilgengæld sværere at dreje. Men vigga er kun 21 mdr og kan NEMT stå på et med to hjul bagpå.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville gå efter puky'en...

Men jeg ved heller ikke hvordan den med De to hjule foran er at køre på, umiddelbart tror jeg at den er sværere at dreje med, men jeg har aldrig set nogle børn med sådan en før :)

Umiddelbart tænker jeg ikke at 3 kg er tungt, er det det??

 

Jeg haelder til Puky sikkerhedsmaessigt, fordi vi har det ret ujaevne underlag og Noah har brug for at foele sig sikker, naar han kaster sig ud i det grovmotoriske. Jeg maa lige se, hvad den tre-hjulede vejer, men det kan da godt vaere, det ikke vejer. Nu slaeber vi bare rundt paa de koeretoejer, naar han bliver traet af dem undervejs, saa det er mest derfor og saa at han selv kan snuppe det ret nemt... :) 

 

Jeg tror ikke, det er et problem med det trehjulede, fordi de ret hurtigt finder ud af at dreje ved at lave haeldning med kroppen. Det er godt og sundt for balancelaering, som jeg forstaar det og det er et ret sikkert loebehjul. 

 

Saa kan han som sagt faa et godt, hipt et, naar han er blevet stooor - men det gaelder jo ogsaa for Puky.loebehjulet ;) 

 

Tror måske ikke jeg ville vælge nogen af dem... Ville vælge en model der minder om mini Micro men med to hjul bagerst. Det med 2 hjul forrest er godt til de små fordi det er lidt nemmere at holde balancen på men tilgengæld sværere at dreje. Men vigga er kun 21 mdr og kan NEMT stå på et med to hjul bagpå.

 

Jeg tror, det er mere sikkert med to fortil, naar det gaelder de spinkle loebehjul. Det er bare noedt til at vaere ordentligt til vores landsbys underlag.... Og saa er han bare ikke den mest vakse grovmotorisk....Jeg maa ringe til en cykelhandler imorgen, om de har noget ordentligt, som vi kan proeve. Ellers nupper jeg det fra Puky, som jo er det, du beskriver, men mere paedagog-agtig og knapt saa fikst . det er vi enige om ;) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og har barn overhovedet brug for løbehjul, hvis de får en løbecykel i fødselsdagsgave om 2 mdr?

Mine forældre vil nemlig vist nok forære Noah en løbecykel...

Men det er jo ikke et løbehjul. Men Puky er jo ikke det samme som kusines alu på 2 hjul(som kører farligt elendigt på vores vej). Jeg ved det ikke... Måske det bedste er at tage i butikker på lørdag og så tage en beslutning...

Nå, men fik da købt en cykelhjelm idag - en Led Meggy med Byggemand Bob, som ligger nr 2 i FDMs test :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså E elsker sin løbecykel og kan faktisk cykle ret langt på den.. Så jeg har faktisk slet ikke overvejet at hun skal have et andet transportmiddel, men hun prøvede et 3 hjulet løbehjul den anden dag og var vild med det. Det er en anden form for balance hun skulle bruge og en anden slags leg, så jeg tænker altså godt man kan bruge begge ting :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ok, tak :)

Hvad for en slags løbehjul var det? Trehjulet og to for eller bag?

Hælder til bare at købe det Puky... Nu har jeg også læst, at set forbereder på løbecykeleventyret... Ellers må han få et med to størrere hjul sidenhen, når han er 5-6 år, men han er jo fascineret af dem nu og har været det i lang tid.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ok, tak :)

Hvad for en slags løbehjul var det? Trehjulet og to for eller bag?

Hælder til bare at købe det Puky... Nu har jeg også læst, at set forbereder på løbecykeleventyret... Ellers må han få et med to størrere hjul sidenhen, når han er 5-6 år, men han er jo fascineret af dem nu og har været det i lang tid.

Det var med 2 hjul bagpå og et foran. Det var et billigt et med nogle skod plastisk hjul, men det gik fint. Jeg ved ikke om det er bedst med et eller to hjul foran.

Måske den med to foran er mere stabil i forhold til at dreje, men jeg hælder mest til Puky, hvis jeg skulle vælge til Edith. Det er en god kvalitet, men jeg kender ikke det andet mærke du linker til og det kan være lige så godt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja selvfølgelig kan man bruge løbehjul selvom man har løbecykel. Her har vi løbecykel, løbehjul, scooter, 3-hjulet vinter og alm cykel med støttehjul :D :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ha, ha, Mette, her har vi kun tre-hjulet og scooter ;)

Jeg har hele tiden tænkt løbecykel nu her til sommer og min far havde så tænkt det samme og min mor spurgte, så mon ikke. Enten Pyky eller Strider, siger jeg til dem :)

Men hvis løbehjulet kan skabe glæde nu og her og han skal nå at lære at bruge det før camping og ferietiden, så er det jo nu.

Darling SP-mamma, det bliver Puky, hvis... Det er det mest stabile til vores gamle, ujævne vej. Mini micro er til asfalt, har jeg læst mig frem til, så det duer ikke.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu har jeg bestilt Puky i den fine blaa farve og saa med en lille kurv til at haenge paa styret til "Ninne og Ninne Due", som Noah sagde igaar, da jeg viste ham den :) 

 

Stadig slipper Micro Mini ikke helt, men det ER bare til asfaltvej og det kan vi slet ikke prale med lige her ude i vores gade. Hvis Noah ikke foeler sig sikker, saa vil han stensikkert ikke! Jeg har derfor nuppet Puky paa grund af skumhjulene og at forhjulet er stort og saa de mindre to hjul bagerst til at stoette. Saa kommer det an paa en proeve! 

 

Det er lige foer jeg ogsaa vil have et loebehjul  :lol

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fornuftigt køb. Jeg havde gjort det samme. Er sikker på Noah bliver glad for det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER