M.H.N

så skal vi i gang igen :)

36 indlæg i dette emne

Hej :)

 

Som saagt skal vi igang igen. Med ISCI. Da der er et alt for lavt antal sædceller.

 

Vi har i år 2010 - 2011 fået 3 gratis forsøg i Dronninglund.

Som desværre ikke gav noget andet, end dårlig karma.

 

Så efter en lang pause, vil vi gerne starte igen.

 

Så vi starter lige med den afsluttende samtale på dronninglund som vi ikke fik efter sidste forsøg.

 

Men når vi nu skal igang ved en anden, hvem kan i så anbefale.

 

Vi bor i Frederikshavn, så det ville være lettest i aalborg, men vi overvejer også aarhus, horsens, skive.

 

 

Hvilken har i gode/dårlige erfaringer med??

 

Faurskov Fertilitet og Ultralyd: Men jeg har hørt fra nogle, at de kun tænker på at tjene penge???

 

Aagaards Klinik

 

Ciconia Aarhus Privathospital

 

Maigaard Fertilitetsklinik

 

Horsens fertilitetsklinik

 

Skive Private Fertilitetsklinik

 

Så vil vi igang når pengene er sparet op, det koster jo mellem 38.000 - 48.000 kr for 3 forsøg, uden medicin... puh ha, det er skisme dyrt.

 

Og vi er 33 år og 36 år så hvis det ikke lykkedes så skal der ikke gå lang tid før vi skl tænke på adoption eller andet, det skal vi jo gøre et stykke tid før min mand bliver 40.

 

For pokker der er mange ting som vi skal tænke på.

 

 

Nå men mange tak for i kikker  :) håber der er nogle, der kan hjælpe mig med nogle erfaringer.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Må man spørge hvad. mandens sædkvalitet er på ?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har kun pænt at sige om Jørgen Rolighed i Skive. Han er en meget rolig mand og klinikken er et meget roligt sted at komme. Man sidder ofte alene i venteværelset, da han er rigtig god til at overholde tiderne. De ansatte er også rigtig søde derude.

Men jeg mener kun han selv laver IUI. Hvis man skal ud i ivf/isci kommer det til at foregå med en samarbejdspartner i Århus (jeg ved ikke hvem). Alle scanninger vil foregå i Skive men ægudtagning og ægoplægning vil foregå et andet sted...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er tilknyttet Horsens ved hans Jørgen Knudsen på beringspladsen og han er også super professionel og også hans assistenter

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har haft vores 1. forsøg ved Aagaard, og har "kun" positivt at sige om dem. Det er godt nok IUI vi får, så ved ikke hvordan det er med IVF/ICSI. Men vi har haft kontakt til den samme jordemoder, som også inseminerer. Der sættes 15min af til hver patient, når man er der, så det er dejligt at det ikke er noget som skal jages igennem. Hun fortalte og svarede på alle de spørgsmål vi havde. Samt ved selve insemineringen var det med 2 dage i træk, samt skulle ligge i 10 min bagefter, hvilket vi ikke har prøvet før.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

tak for svar.

 

Jeg ved ikke helt hvad  sædcelle antallet helt præcis er, men det er meget lavt fik vi af vide.

Den anden dag da jeg ringede til Dronninglund og spurgte om vi kunne få lavet IUI, så sagde de at det kunne vi ikke, da der var for lidt sæd der var godt.

 

Vi vil gerne et sted hen hvor der er tid til spørgsmål og ikke skulle skynde sig ud .

 

Karina, hvordan kan det være du ikke har valgt den klinik i aalborg?

:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

tak for svar.

 

Jeg ved ikke helt hvad  sædcelle antallet helt præcis er, men det er meget lavt fik vi af vide.

Den anden dag da jeg ringede til Dronninglund og spurgte om vi kunne få lavet IUI, så sagde de at det kunne vi ikke, da der var for lidt sæd der var godt.

 

Vi vil gerne et sted hen hvor der er tid til spørgsmål og ikke skulle skynde sig ud .

 

Karina, hvordan kan det være du ikke har valgt den klinik i aalborg?

:)

Nu kan jeg ikke sige at vi selv har prøvet Aalborg, men dengang vi undersøgte hvem vi kunne kontakte, da læste jeg på diverse forum at Aalborg var "samlebåndsagtig". Om der var hold i det, ved jeg ikke, men vi ønskede ikke at prøve. Det var netop hurtig ind og ud vi ville undgå, så hellere køre efter det. Nu har vi så også prøvet CFC i København, selvom der var langt, men det var samme oplevelse. Ville dog give det en chance dengang, da han før har hjulpet med pco.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er tilknyttet Horsens ved hans Jørgen Knudsen på beringspladsen og han er også super professionel og også hans assistenter OG så har de ALDRIG lukket hvilket er helt fantastisk i forhold til cyklus

 

Ved Hans Jørgen  i Horsens kan man da få "lavet" både IUI og ICSI?

Dejligt at de er søde og aldrig lukker, så kan man da være sikker på t kunne komme til ;)

 

 

Jeg har kun pænt at sige om Jørgen Rolighed i Skive. Han er en meget rolig mand og klinikken er et meget roligt sted at komme. Man sidder ofte alene i venteværelset, da han er rigtig god til at overholde tiderne. De ansatte er også rigtig søde derude.

Men jeg mener kun han selv laver IUI. Hvis man skal ud i ivf/isci kommer det til at foregå med en samarbejdspartner i Århus (jeg ved ikke hvem). Alle scanninger vil foregå i Skive men ægudtagning og ægoplægning vil foregå et andet sted...

 

Nå så vil vi ikke til skive, jeg vil gerne have, at det hele er samlet, når jeg skal køre den laange vej :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har gode erfaringer med Faurskov i Aalborg - faktisk så gode at vi er i gang med babyprojekt 2.0

Synes Faurskov er dygtig og har stor tiltro til hans faglighed. Og hans personale er utrolig søde. Jeg har flere gange takket min læge for at henvise os til Aalborg i stedet for Dronninglund.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har gode erfaringer med Faurskov i Aalborg - faktisk så gode at vi er i gang med babyprojekt 2.0

Synes Faurskov er dygtig og har stor tiltro til hans faglighed. Og hans personale er utrolig søde. Jeg har flere gange takket min læge for at henvise os til Aalborg i stedet for Dronninglund.

 oki det vil jeg tage med i mine overvejelser :), tak for dit svar.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har "kun" fået 3 forsøg med IUI ved hans Jørgen i Horsens da det er på det offentliges regning. Nu her hvor vi skal videre til IVF/ICSI så skal vi på Horsens sygehus.

Men kender en som venter barn (børn = tvillinger) som har fået hjælp med IVF/ICSI ved hans Jørgen da de selv skulle betale pga det er andet barn. Så ja man kan begge dele ved ham

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har "kun" fået 3 forsøg med IUI ved hans Jørgen i Horsens da det er på det offentliges regning. Nu her hvor vi skal videre til IVF/ICSI så skal vi på Horsens sygehus.

Men kender en som venter barn (børn = tvillinger) som har fået hjælp med IVF/ICSI ved hans Jørgen da de selv skulle betale pga det er andet barn. Så ja man kan begge dele ved ham

 Tak for informationen :) Det er virkelig svært, at vælge hvem vi skal til :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er det offentlig eller privat regi I skal bruge? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

det er privat, da vi har fået 3 behandlinger fra det offentlige

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

det er privat, da vi har fået 3 behandlinger fra det offentlige

Hvis det er 3 IUI I har fået, tilbyder man så ikke IVF eller ICSI hvis det ikke lykkes med IUI? :chin:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi kan ikke bruge IUI behandlingerne til noget, da der er for lidt sæd til det. Vi har fået 3  ICSI behandlinger. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi kan ikke bruge IUI behandlingerne til noget, da der er for lidt sæd til det. Vi har fået 3  ICSI behandlinger. :)

Så er jeg med :) jeg kender ikke rigtig noget til privat klinikkerne. Jeg håber I finder nogen I er tryge ved :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for det :) Det håber jeg vi gør :)

 

Held og lykke med din behandling.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for det :) Det håber jeg vi gør :)

 

Held og lykke med din behandling.

Har I nogen i tankerne? :)

Tak det er så spændende :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

ja vi tager nok en af dem i Århus.

Jeg skl lige have vores afsluttende samtale på Dronninglund og høre hvad de siger 

og så må jeg kontakte en af dem jeg syntes bedst om.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

ja vi tager nok en af dem i Århus.

Jeg skl lige have vores afsluttende samtale på Dronninglund og høre hvad de siger 

og så må jeg kontakte en af dem jeg syntes bedst om.

Mon de kan anbefale nogle? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det må vi se, men håber de kan råde os til noget :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det må vi se, men håber de kan råde os til noget :)

Hvornår havde I sidste forsøg?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det havde vi i 2011. Så det er lang tid siden.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det havde vi i 2011. Så det er lang tid siden.

Hvorfor fik I ikke afslutnings samtale der?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER