Nynne1984

Akupunktur osv ...

17 indlæg i dette emne

Hej igen :-)

Jeg hører/læser ofte om kvinder der har fået akupunktur eller anden "behandling" i forbindelse med fertilitetsbehandlingerne...

Hvorfor vælger man at gøre det ? Hvad hjælper det ?

Er det fx kun hvis det er kvinden der bøvler med sin krop eller er det også hvis man som os udelukkende bøvler med mandens sædkvalitet ???

Håber nogle kan gøre mig klogere :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

følger lige med her.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har brugt det til flere ting.

1. Få min krop i balance. Via akupunktur fik jeg fast cyklus på 29 dage (før 13-22 dage).

2. Gøre kroppen bedst mulig klar til en graviditet (det forbedrede slimhinden og øgede blodgennemstrømningen osv)

3. Under ÆU som smertelindring

4. Efter ÆO for at øge chancerne for det satte sig fast

Kan ikke huske alle forklaringerne, men fakta er, at det havde stor virkning på min krop.

Min mand prøvede det også, men det gjorde ingen forskel på hans meget dårlige sædkvalitet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for det, jeg overvejer også akupunktur

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Får man bare det på

Behandlingsstederne eller ?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg gik og går stadig hos en akupunktør med speciale i (bl.a) fertilitet. Hun forklarede at hun ville rette op på hele min generelle tilstand, for at forøge chancerne for graviditet - det er jo nemmere med en krop i balance. Selv små forskelle i f.eks slimhinden kan være lige det der gør udslaget. Da jeg begyndte var jeg stadig i dyb sorg og chok fra at have mistet og desuden (måske derfor) meget modtagelig for infektioner, havde den ene lunge/bihule(pandehule osv osv betændelse efter den anden, og min forbrænding var tilsyneladende gået nærmest i stå. Hun forklarede en masse om hvordan min "energi var stagneret" og jeg havde "for meget slim" o.lign, jeg behøvede ikke at forstå det hele, for jeg kunne jo mærke at det virkede efter nogle gange. Jeg har været der MANGE gange, og fik det bedre for hver gang. Først blev min modstandskraft meget bedre og så mit humør. Henimod den insemination som lykkedes, var jeg i så god følelsesmæssig balance at jeg næsten kunne se en god tilværelse for mig selv, SELV HVIS DET ALDRIG LYKKEDES AT BLIVE GRAVID IGEN, og det siger en del, når det gælder mig. 

 

DA jeg så stod med de to streger, betroede hun mig, at alle de IUI-H vi havde lavet imens jeg stadig var "stagneret", havde hun tænkt var håbløse - at min krop slet ikke havde haft de ressourcer der skal til, for at naturen synes det er en god ide. At selvom jeg på papiret havde prøvet mange gange, havde de reelle forsøg, dem der gav mening udefra set, kun været ganske få. 

 

Jeg gik der en gang om ugen og også umiddelbart efter insemination. Jeg kunne mærke bagefter hvordan min livmoder blev helt hård og varm og levende og stærk. Det føltes rigtig godt, selvom selve behandlingen ikke ligefrem er behagelig - faktisk lå jeg og skreg og græd af smerte når hun ramte rigtigt i mine "yndlings" :blink punkter - men det flow jeg følte bagefter, især i underlivet, og i hjernen, var det hele værd. Og de to streger - ja, det er jo umuligt at sige om det var på grund af akupunkturen, men der er god mulighed for at det spillede en stor rolle. 

 

Jeg vil blive ved med at gå der til jeg er forbi det tidspunkt hvor jeg mistede sidst. Også for at bevare det optimistiske humør og ikke spinne for meget ud i bange tanker. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

PS. Nej det var ikke på behandlingsstedet, men en jeg selv fandt. Der er jo mange, jeg vil råde til at at vælge en der brænder for fertilitet, og som du har god kemi med.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min akupunktur var ikke på klinikken men en der havde stor erfaring med fertilitet.

Fik også lidt akupunktur på klinikken, som smertelindring og lige efter ÆO. Resten var for egen regning.

Jeg fik hver 14. Dag og under behandlingerne oftere

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg får akupunktur uden at jeg bliver insemineret, men bare selv er sammen med manden derhjemme omkring æglæsning :-) jeg har før haft stor glæde af akupunktur og tror på at det gør en forskel for mig og min krop :-) Det er en almindelig akupunktør og jeg gik der også, da jeg blev gravid med min datter.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nogle der ved om det kan hjælpe på

Mandens sædkvalitet hvis han får akupunktur ?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja. Min mand var der ikke, for sædkvaliteten var aldrig noget problem, (problemet var min alder - jeg er 43 og derfor tænkte vi det var bedst at give processen et lift, så tiden ikke løb fra os) men jeg ved, at der er mange andre, hvor det er manden, der får behandling og efter nogle gange opnår bedre sædtal. Hvis sædkvaliteten er en udfordring er det bestemt værd at forsøge. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nogle der ved om det kan hjælpe på

Mandens sædkvalitet hvis han får akupunktur ?

Det hjalp ikke for min mand :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg gik og går stadig hos en akupunktør med speciale i (bl.a) fertilitet. Hun forklarede at hun ville rette op på hele min generelle tilstand, for at forøge chancerne for graviditet - det er jo nemmere med en krop i balance. Selv små forskelle i f.eks slimhinden kan være lige det der gør udslaget. Da jeg begyndte var jeg stadig i dyb sorg og chok fra at have mistet og desuden (måske derfor) meget modtagelig for infektioner, havde den ene lunge/bihule(pandehule osv osv betændelse efter den anden, og min forbrænding var tilsyneladende gået nærmest i stå. Hun forklarede en masse om hvordan min "energi var stagneret" og jeg havde "for meget slim" o.lign, jeg behøvede ikke at forstå det hele, for jeg kunne jo mærke at det virkede efter nogle gange. Jeg har været der MANGE gange, og fik det bedre for hver gang. Først blev min modstandskraft meget bedre og så mit humør. Henimod den insemination som lykkedes, var jeg i så god følelsesmæssig balance at jeg næsten kunne se en god tilværelse for mig selv, SELV HVIS DET ALDRIG LYKKEDES AT BLIVE GRAVID IGEN, og det siger en del, når det gælder mig. 

 

DA jeg så stod med de to streger, betroede hun mig, at alle de IUI-H vi havde lavet imens jeg stadig var "stagneret", havde hun tænkt var håbløse - at min krop slet ikke havde haft de ressourcer der skal til, for at naturen synes det er en god ide. At selvom jeg på papiret havde prøvet mange gange, havde de reelle forsøg, dem der gav mening udefra set, kun været ganske få. 

 

Jeg gik der en gang om ugen og også umiddelbart efter insemination. Jeg kunne mærke bagefter hvordan min livmoder blev helt hård og varm og levende og stærk. Det føltes rigtig godt, selvom selve behandlingen ikke ligefrem er behagelig - faktisk lå jeg og skreg og græd af smerte når hun ramte rigtigt i mine "yndlings" :blink punkter - men det flow jeg følte bagefter, især i underlivet, og i hjernen, var det hele værd. Og de to streger - ja, det er jo umuligt at sige om det var på grund af akupunkturen, men der er god mulighed for at det spillede en stor rolle. 

 

Jeg vil blive ved med at gå der til jeg er forbi det tidspunkt hvor jeg mistede sidst. Også for at bevare det optimistiske humør og ikke spinne for meget ud i bange tanker. 

Hvad hedder den klinik?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

www.aku.nu

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Pk. Tak, det bil jeg kigge nærmere på

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ok - frøken pølsefingre her prøver lige igen...

Ok skal der selvfølgelig stå istedet for pk..

Det VIL jeg kigge nærmere på

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja aku.nu har jeg også læst skulle være rigtig god og man kan få tilbud hvis mn køber flere behandlinger. Der står på hjemme siden at de har meget succes sammen med fertillitetsbehandlingen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER