Bubbles

God fertilitetsklinik?

20 indlæg i dette emne

Hej,

 

Min mand og jeg har været i gang med projekt baby i omkring et år. Vi har netop fundet ud af, at manden har nedsat sædkvalitet, og vi skal derfor starte i behandling.

 

Jeg er lidt hys med læger og sådan, så det er meget vigtigt for mig at finde et sted, jeg er helt tryg ved  :unsure

 

Er der nogen af jer, der kan anbefale en god fertilitetsklinik ? Gerne nord for købehavn (Lyngby/Hellerup/Søborg/Bagsværd eller deromkring).

 

På forhånd tusind tak for hjælpen

 

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej igen!

Hov, læste lige andetsteds, at din mands sædkvalitet var moderat nedsat. Dette betyder, at I muligvis ikke kan nøjes med IUI, men at I skal have ICSI eller IVF behandling. Da Trianglen 'kun' tilbyder gratis IUI på baggrund af en henvisning, men ikke IVF/ICSI (eller jo, det gør de, men så skal man selv betale), så ville jeg overveje at vælge at bruge jeres henvisning på et hospital til at starte med. Så skal I nemlig ikke bruge ekstra tid på at blive henvist videre, hvis det bliver nødvendigt.

Her kan jeg anbefale Rigshospitalet (pt ca ventetid på 4-5 måneder).

Men I skal selvfølgelig gøre, som I føler mest for :) Held og lykke igen :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hey Sparks. Min mand har også moderat nedsat og vi gik igennem de 'Almindelige' IUI'er :)

Men det er klart, at ved videre behandling med ICSI Oog IVF skal det foregår igennem det offentlige.

Men Bubbles. Synes I skal tage kontakt til forskellige klinikker og tage en samtale med dem. Det koster ikke noget, og derfra finde ud af, hvem i klikker bedst med, hvis I ikke vælger et af de udmærkede hospitaler :) Go' jagt :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

God idé at tale med de forskellige klinikker, så får I en bedre fornemmelse af dem :)

Min mand har også moderat nedsat sædkvalitet, og vi var også gennem de næste obligatoriske 3-4 gange IUI, inden vi skulle videre til ICSI. Tænker bare, at vi måske kunne have sprunget noget ventetid over, hvis vi var gået direkte til Rigshospitalet.... :chin: Men det kan jo også være, at IUI er nok for jer Bubbles, og så er der mange flere valgmuligheder :) :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er igang med behandling i Hillerød hos Henrik skensved. Går hos den kvindelig gynækolog hos ham - Lise U :)

Ellers er der en gyn i bagsværd mener jeg det er. Der har Susanne gået og været super glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej igen!

Hov, læste lige andetsteds, at din mands sædkvalitet var moderat nedsat. Dette betyder, at I muligvis ikke kan nøjes med IUI, men at I skal have ICSI eller IVF behandling. Da Trianglen 'kun' tilbyder gratis IUI på baggrund af en henvisning, men ikke IVF/ICSI (eller jo, det gør de, men så skal man selv betale), så ville jeg overveje at vælge at bruge jeres henvisning på et hospital til at starte med. Så skal I nemlig ikke bruge ekstra tid på at blive henvist videre, hvis det bliver nødvendigt.

Her kan jeg anbefale Rigshospitalet (pt ca ventetid på 4-5 måneder).

Men I skal selvfølgelig gøre, som I føler mest for :) Held og lykke igen :goodluck

 

 

Hey Sparks. Min mand har også moderat nedsat og vi gik igennem de 'Almindelige' IUI'er :)

Men det er klart, at ved videre behandling med ICSI Oog IVF skal det foregår igennem det offentlige.

Men Bubbles. Synes I skal tage kontakt til forskellige klinikker og tage en samtale med dem. Det koster ikke noget, og derfra finde ud af, hvem i klikker bedst med, hvis I ikke vælger et af de udmærkede hospitaler :) Go' jagt :yay

 

 

Jeg er igang med behandling i Hillerød hos Henrik skensved. Går hos den kvindelig gynækolog hos ham - Lise U :)

Ellers er der en gyn i bagsværd mener jeg det er. Der har Susanne gået og været super glad

 

 

Tusind tak for jeres svar. Vi har fået at vide, at IUI-H er en mulighed, men at det ikke er sikkert, at det er nok. Vi har desværre endnu kun set svarene på sædkvalitetstesten pr mail, så vi har ikke rigtigt fået dem forklaret. Jeg kan godt se ideen i at tage et sted, der kan lave både IUI, ICSI og IVF, så man har hele sit forløb (hvis IUI ikke virker) ét sted, men samtidig er vi også ret utålmodige og vil gerne i gang, så jeg tror, vi ser på, hvordan ventetiderne er de forskellige steder og vælger ud fra det :)

 

Men tak for jeres svar, det er rart at høre fra nogle, der har erfaring med forløbet, når man nu selv er helt "grøn" :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min mand og jeg går hos Jakob Phillipsen i Bagsværd og er meget glade og trygge ved at gå der. Vi var hos Jakob for første gang i går og har ellers været hos sygeplejersken, Marianne. De er begge meget søde og behagelige.

Der er umiddelbart ingen ventetid. Vi kom i hvert fald igang med det samme :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej igen :)

Kom lige i tanke om en anden ting, som I kan tage med i jeres overvejelser - nemlig klinikkens åbningstider. Nogle mindre gynækolog praksis'er holder lukket hver weekend. Dette kan være særdeles upraktisk, hvis det viser sig, at din ÆL fx falder i en weekend (har læst nogle lidt dumme historier herinde nemlig). På Rigshospitalet har de åbent alle ugens 7 dage (inkl. helligdage), dog holder de lukket i sommerferin og til jul. På Trianglen har de åbent alle årets dage, således sikres at jeres behandling udelukkende kommer til at blive styret af æggenes udvikling, og ikke af hvilken ugedag det er.

Bare en ekstra lille faktor, som I kan tage med i jeres beslutning :) Håber I finder et sted, som I bliver rigtigt glade for :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej igen :)

Kom lige i tanke om en anden ting, som I kan tage med i jeres overvejelser - nemlig klinikkens åbningstider. Nogle mindre gynækolog praksis'er holder lukket hver weekend. Dette kan være særdeles upraktisk, hvis det viser sig, at din ÆL fx falder i en weekend (har læst nogle lidt dumme historier herinde nemlig). På Rigshospitalet har de åbent alle ugens 7 dage (inkl. helligdage), dog holder de lukket i sommerferin og til jul. På Trianglen har de åbent alle årets dage, således sikres at jeres behandling udelukkende kommer til at blive styret af æggenes udvikling, og ikke af hvilken ugedag det er.

Bare en ekstra lille faktor, som I kan tage med i jeres beslutning :) Håber I finder et sted, som I bliver rigtigt glade for :)

Yes god ting at tage med - jeg var jo netop en af dem der missede en IUI pga manglende åbningstid i weekenden :(

 

Desværre er der mange klinikker der ikke har åbent i weekenden har jeg set. Min gyn fortalte så at hun så ville have insemineret fredag hvis det så ud til det blev i weekenden. Vi nåede det bare desværre ikke sidste gang  :boo

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Yes god ting at tage med - jeg var jo netop en af dem der missede en IUI pga manglende åbningstid i weekenden :(

 

Desværre er der mange klinikker der ikke har åbent i weekenden har jeg set. Min gyn fortalte så at hun så ville have insemineret fredag hvis det så ud til det blev i weekenden. Vi nåede det bare desværre ikke sidste gang  :boo

 

Det var nemlig din historie, jeg tænkte på :(

 

En anden ting er logistik. Da du skal til en del scanninger mv undervejs i et behandlingsforløb, kan det være en klar fordel at vælge et sted, der ligger relativt tæt på din arbejdsplads, så du dermed skal bruge mindst mulig tid væk fra dit arbejde.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min mand og jeg går hos Jakob Phillipsen i Bagsværd og er meget glade og trygge ved at gå der. Vi var hos Jakob for første gang i går og har ellers været hos sygeplejersken, Marianne. De er begge meget søde og behagelige.

Der er umiddelbart ingen ventetid. Vi kom i hvert fald igang med det samme :)

:ditto

Jeg har gået hos Marianne, men det var Jacob der lavede selve inseminationen.

Sekretæren er også virkelig sød og man kan altid få fat på klinikken eller Marianne via direkte mobilnummer.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg startede hos Trianglen, men går nu i ICSI-behandling på Herlev Hospital, og er rigtig glad for at gå der. De er super søde, tager sig tid til hver enkelt og jeg føler i meget trygge hænder :)

Jeg ved naturligvis ikke hvordan det ligger i forhold til dit hjem/arbejde. Og det logistiske er helt sikkert også værd at have med i sine overvejelser.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:ditto

Jeg har gået hos Marianne, men det var Jacob der lavede selve inseminationen.

Sekretæren er også virkelig sød og man kan altid få fat på klinikken eller Marianne via direkte mobilnummer.

Og de har weekendtider :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej,

 

Min mand og jeg har været i gang med projekt baby i omkring et år. Vi har netop fundet ud af, at manden har nedsat sædkvalitet, og vi skal derfor starte i behandling.

 

Jeg er lidt hys med læger og sådan, så det er meget vigtigt for mig at finde et sted, jeg er helt tryg ved  :unsure

 

Er der nogen af jer, der kan anbefale en god fertilitetsklinik ? Gerne nord for købehavn (Lyngby/Hellerup/Søborg/Bagsværd eller deromkring).

 

På forhånd tusind tak for hjælpen

 

Jeg kan varmt anbefale Trianglen i Hellerup. De har været SÅ søde, professionelle og informative, og har, på trods af at jeg haaaaader gynokologiske undersøgelser, følt mig rigtig godt behandlet. Alle derinde er super søde, og lægerne er dygtige- dog er den bedste derinde ifølge mig den kvindelige læge, men hun er der vist primært i weekenderne.

 

Vi var i behandling derinde i fht. IUI og rykker nu videre til reagens andetsteds- men hvis vi havde råd, havde vi også taget den på Trianglen. Det er dog desværre monster dyrt og staten betaler kun for IUI på private klinikker.

 

Held og lykke med valget og behandlingen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min mand og jeg går hos Jakob Phillipsen i Bagsværd og er meget glade og trygge ved at gå der. Vi var hos Jakob for første gang i går og har ellers været hos sygeplejersken, Marianne. De er begge meget søde og behagelige.

Der er umiddelbart ingen ventetid. Vi kom i hvert fald igang med det samme :)

 

Tak for svar. Vi bor i Søborg, så Bagsværd ville helt sikkert være en god mulighed for os. Lige nu synes jeg godt nok, det er lidt svært at beslutte. For vi vil jo bare gerne i gang , men på den anden side er det jo også vigtigt at vælge det "rigtige" sted :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej igen :)

Kom lige i tanke om en anden ting, som I kan tage med i jeres overvejelser - nemlig klinikkens åbningstider. Nogle mindre gynækolog praksis'er holder lukket hver weekend. Dette kan være særdeles upraktisk, hvis det viser sig, at din ÆL fx falder i en weekend (har læst nogle lidt dumme historier herinde nemlig). På Rigshospitalet har de åbent alle ugens 7 dage (inkl. helligdage), dog holder de lukket i sommerferin og til jul. På Trianglen har de åbent alle årets dage, således sikres at jeres behandling udelukkende kommer til at blive styret af æggenes udvikling, og ikke af hvilken ugedag det er.

Bare en ekstra lille faktor, som I kan tage med i jeres beslutning :) Håber I finder et sted, som I bliver rigtigt glade for :)

 

 

Yes god ting at tage med - jeg var jo netop en af dem der missede en IUI pga manglende åbningstid i weekenden :(

 

Desværre er der mange klinikker der ikke har åbent i weekenden har jeg set. Min gyn fortalte så at hun så ville have insemineret fredag hvis det så ud til det blev i weekenden. Vi nåede det bare desværre ikke sidste gang  :boo

 

 

Det var nemlig din historie, jeg tænkte på :(

 

En anden ting er logistik. Da du skal til en del scanninger mv undervejs i et behandlingsforløb, kan det være en klar fordel at vælge et sted, der ligger relativt tæt på din arbejdsplads, så du dermed skal bruge mindst mulig tid væk fra dit arbejde.

 

 

Ja, det er da helt sikkert værd at tage med i overvejelserne. Manden og jeg er på ferie lige nu, så der går lidt tid før vi beslutter os, men vi har snakket lidt om det og umiddelbart er de ting, der vægter højest for os at vi føler os trygge, at det er et sted, der er nemt at komme til i forhold til hvor vi bor/arbejder og at de har gode åbningstider!

 

Bliv endelig ved med at skrive, hvis I kommer i tanke om andet - det er virkelig guld værd for os med alle de gode råd  :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg startede hos Trianglen, men går nu i ICSI-behandling på Herlev Hospital, og er rigtig glad for at gå der. De er super søde, tager sig tid til hver enkelt og jeg føler i meget trygge hænder :)

Jeg ved naturligvis ikke hvordan det ligger i forhold til dit hjem/arbejde. Og det logistiske er helt sikkert også værd at have med i sine overvejelser.

 

Tak for svar - vi bor i Søborg, så det ville passe ganske fint. Jeg har også et ganske godt indtryk af Trianglen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan varmt anbefale Trianglen i Hellerup. De har været SÅ søde, professionelle og informative, og har, på trods af at jeg haaaaader gynokologiske undersøgelser, følt mig rigtig godt behandlet. Alle derinde er super søde, og lægerne er dygtige- dog er den bedste derinde ifølge mig den kvindelige læge, men hun er der vist primært i weekenderne.

 

Vi var i behandling derinde i fht. IUI og rykker nu videre til reagens andetsteds- men hvis vi havde råd, havde vi også taget den på Trianglen. Det er dog desværre monster dyrt og staten betaler kun for IUI på private klinikker.

 

Held og lykke med valget og behandlingen.

 

Mange tak for svar - det er virkelig rart at høre om folks oplevelser. Som jeg har skrevet tidligere, har vi også fået et virkelig godt indtryk af Trianglen, så det er helt sikkert et af de steder, vi overvejer allermest.

 

Tak - og held og lykke med jeres projekt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi havde oprindeligt valgt Trianglen og havde fået en tid der, ja faktisk i dag, til første samtale. Men da jeg fik lavet HSU hos gynækologen spurgte hun, om vi ikke bare skulle fortsætte. Nu er vi igang med anden IUI, eller vi venter på at ÆL forhåbentligt snart viser sig.

Så det var lidt af en tilfældighed, at vi havnede i behandling hos Jakob Phillipsen men vi er meget glade for at komme der og vi føler os virkelig godt behandlet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER