CutiePie

Hjælp

13 indlæg i dette emne

Hej

 

Min kæreste og jeg har et enormt ønske om, at der snart skal være en lille en på vej. Sådan har det faktisk været det sidste års tid. Vi har ikke gjort noget ud af planlægning, andet end at jeg selvfølgelig har været opmærksom på, hvornår jeg har ægløsning. Ydermere har vi dyrket sex regelmæssigt, hvis man kan sige det sådan :) Det er bare voldsomt frustrerende, når der så ingenting sker. Ved godt, at det er noget der kan tage sin tid, men igen - det er bare frustrerende.

 

Jeg har i mine teenage år haft klamydia - desværre aner jeg ikke, hvor lang tid jeg havde det inden jeg fandt ud af det. Derfor aner jeg heller ikke om det kan have gjort nogen skade.

 

Det jeg egentlig nok bare skal spørge om er, har I bare ringet til lægen og sagt, at I gerne ville bestille en tid grundet barnløshed, eller hvordan? Og hvordan har forløbet ellers været derfra? Jeg kan sagtens sidde og læse en masse info på diverse klinikkers hjemmesider, men jeg vil bare gerne høre om jeres egne erfaringer, hvis ikke dette er for privat.

 

Ydermere vil jeg gerne høre, hvor lang tid I har ventet, fra I begyndte på Projekt-baby, til I rent faktisk tog kontakten til lægen? Har egentlig nok bare et behov for, at vide, at hvis vi tog kontakten nu, at vi ikke har "givet op for let". Håber ikke der er nogen der bliver stødt over den sidste bemærkning, for selvfølgelig er der ikke nogen der giver for let op, men forstå mig ret.

 

Håber der er nogle venlige sjæle, der kan hjælpe en mindre informerede.

 

Venlig hilsen

CutiePie

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Standarden er at man skal have prøvet i mindst et år før de vil gøre noget og så får man tilbudt en udredning hvor de undersøger om I hver især skulle have noget der nedsætter fertiliteten (PCO, nedsat sædtal osv). Hvis du har haft klamydia som ung så synes jeg det er en god ide at få det undersøgt så I har noget at forholde jer til....

Nu har jeg selv PCOS og har været til udredning for det, dog ikke i forbindelse med PB og jeg nåede at blive naturligt gravid før vores fertilitetssamtale med min PCO-læge så jeg er ikke så meget inde i selve behandlingerne

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Som Camilla skriver er normalen inden man kontakter lægen 1 år. Når det så er sagt så er der nogle ting der kan ændre dette og server hvis der er en reel mistanke om der er noget galt. Og det er der jo hos dig. Vi kom hurtigere til med vores søn da der var en begrundet mistanke om min mand havde nedsat sædkvalitet.

Vi fik begge henvisning til gynækologen til udredning. Jeg fik taget blodprøver hvor der blev tjekket for hormonbalance (pco) og scanning for at se om alt så fint ud. Og et tjek af om der var passage i mine ægledere. Min mand skulle aflevere en kop sæd til tjek. Og der fik vi beskeden om nedsat sædkvalitet.

Herfra gik vi igang med behandling. Eftersom der ikke var noget umiddelbart i vejen hos mig og jeg havde fine æg og ÆL og min mands sæd ikke var så nedsat at ganske alm inseminering (IUI) ikke kunne lade sig gøre var det det vi startede med. Vi blev gravide ved første forsøg. Her i 2. omgang har vi prøvet selv i en periode igen fordi nogle gange er det som om at når man først har været gravid er det nemmere anden gang. Men nu er vi gået skridtet videre og gået igang med IUI igen. Jeg blev insemineret 1. gang i fredags så vi ved endnu ikke om vi har været heldige.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Rigtig mange tak for jeres svar. Det er virkelig dejligt, når der er nogen der gider, at tage sig tiden til, at svare på disse indlæg.

Jeg må se snart at få ringet til lægen, så vi kan få tjekket op på om der nogle problemer eller ej, så vi har noget at forholde os til.

 

Igen rigtig mange gange tak !

 

Hvis der er flere der har nogle input, så tager jeg stadig imod med kyshånd :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det meste er blevet sagt, men jeg vil da godt lige tilføje lidt :)

Jeg har også haft klamydia og havde derfor en begrundet mistanke om at noget kunne være galt. Vi ventede alligevel det år, der normalt skal gå, med at blive tjekket.

Jeg ville ønske, jeg var gået til lægen tidligere med min mistanke, for den har desværre vist sig at holde stik :( Så nu er vi i gang med vores andet forsøg i fertilitetsbehandling. Vi har prøvet siden juli 2013.

Når man har en mistanke, så vil jeg råde jer til at komme afsted til lægen og blive tjekket - just in case :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det meste er blevet sagt, men jeg vil da godt lige tilføje lidt :)

Jeg har også haft klamydia og havde derfor en begrundet mistanke om at noget kunne være galt. Vi ventede alligevel det år, der normalt skal gå, med at blive tjekket.

Jeg ville ønske, jeg var gået til lægen tidligere med min mistanke, for den har desværre vist sig at holde stik :( Så nu er vi i gang med vores andet forsøg i fertilitetsbehandling. Vi har prøvet siden juli 2013.

Når man har en mistanke, så vil jeg råde jer til at komme afsted til lægen og blive tjekket - just in case :)

 

Åh nej :( Har nu snakket med manden min, og vi er nu blevet enige om, at tage kontakten til lægen i morgen, så vi snart kan vide besked.

 

Held og lykke med jeres projekt-baby, og håber snart på at solen skinner på jeres vej i form af en lille guldklump :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh nej :( Har nu snakket med manden min, og vi er nu blevet enige om, at tage kontakten til lægen i morgen, så vi snart kan vide besked.

 

Held og lykke med jeres projekt-baby, og håber snart på at solen skinner på jeres vej i form af en lille guldklump :)

 

Det lyder fornuftigt. Jeg håber naturligvis for jer at der ikke er noget galt :)

 

Tak! Og i lige måde :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej

 

Min kæreste og jeg har et enormt ønske om, at der snart skal være en lille en på vej. Sådan har det faktisk været det sidste års tid. Vi har ikke gjort noget ud af planlægning, andet end at jeg selvfølgelig har været opmærksom på, hvornår jeg har ægløsning. Ydermere har vi dyrket sex regelmæssigt, hvis man kan sige det sådan :) Det er bare voldsomt frustrerende, når der så ingenting sker. Ved godt, at det er noget der kan tage sin tid, men igen - det er bare frustrerende.

 

Jeg har i mine teenage år haft klamydia - desværre aner jeg ikke, hvor lang tid jeg havde det inden jeg fandt ud af det. Derfor aner jeg heller ikke om det kan have gjort nogen skade.

 

Det jeg egentlig nok bare skal spørge om er, har I bare ringet til lægen og sagt, at I gerne ville bestille en tid grundet barnløshed, eller hvordan? Og hvordan har forløbet ellers været derfra? Jeg kan sagtens sidde og læse en masse info på diverse klinikkers hjemmesider, men jeg vil bare gerne høre om jeres egne erfaringer, hvis ikke dette er for privat.

 

Ydermere vil jeg gerne høre, hvor lang tid I har ventet, fra I begyndte på Projekt-baby, til I rent faktisk tog kontakten til lægen? Har egentlig nok bare et behov for, at vide, at hvis vi tog kontakten nu, at vi ikke har "givet op for let". Håber ikke der er nogen der bliver stødt over den sidste bemærkning, for selvfølgelig er der ikke nogen der giver for let op, men forstå mig ret.

 

Håber der er nogle venlige sjæle, der kan hjælpe en mindre informerede.

 

Venlig hilsen

CutiePie

Vi prøvede i 7-8 måneder, før vi tog kontakt til lægen. Vi havde tænkt os at vente et år, men manden tog en hjemmetest for sin sædkvalitet (egentlig mest af nysgerrighed), som desværre ikke var så positiv, så derfor tog vi kontakt til lægen tidligere, end vi havde regnet med. Men jeg må da ærligt indrømme, at vi sagde, at vi havde prøvet i et år. Vi havde præcis samme frygt som dig, men jeg tror, det afhænger meget at den enkelte læge. Vi var heldige, at vores læge tog os seriøst og gav sig tid til at svare på vores spørgsmål.

 

Vi er ikke nået så langt i forløbet, men kan da fortælle at vores læge startede med at tage blodprøver fra os, og derefter fik manden henvisning til en sædkvalitetstest og jeg til en gynækolog, der skal se, om det hele er ok. Jeg har endnu ikke været hos gynækologen, men manden har desværre fået svar på sædkvalitetsprøven (moderat nedsat sædkvalitet  :boo ), så nu venter vi bare på næste skridt.

 

Jeg håber, det gav lidt svar  :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi prøvede i 7-8 måneder, før vi tog kontakt til lægen. Vi havde tænkt os at vente et år, men manden tog en hjemmetest for sin sædkvalitet (egentlig mest af nysgerrighed), som desværre ikke var så positiv, så derfor tog vi kontakt til lægen tidligere, end vi havde regnet med. Men jeg må da ærligt indrømme, at vi sagde, at vi havde prøvet i et år. Vi havde præcis samme frygt som dig, men jeg tror, det afhænger meget at den enkelte læge. Vi var heldige, at vores læge tog os seriøst og gav sig tid til at svare på vores spørgsmål.

 

Vi er ikke nået så langt i forløbet, men kan da fortælle at vores læge startede med at tage blodprøver fra os, og derefter fik manden henvisning til en sædkvalitetstest og jeg til en gynækolog, der skal se, om det hele er ok. Jeg har endnu ikke været hos gynækologen, men manden har desværre fået svar på sædkvalitetsprøven (moderat nedsat sædkvalitet  :boo ), så nu venter vi bare på næste skridt.

 

Jeg håber, det gav lidt svar  :goodluck

Mange tak for dit svar :)

 

Vi har taget kontakten til lægen idag. Dog var der åbentbart problemer med telefonen, så nu har vi lavet en tidsbestilling over nettet, og afventer svar på dette. Så må vi håbe, at vores læge også tager os seriøst.

 

Er ked af at høre det kedelige resultat, men er sikker på at lykken nok skal finde vejen frem til jer :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vil bare sige at jeg havde klamydia 3 gange da jeg var yngre, og jeg fejler ingenting fandt vi ud af ved gynækologen.

Vi tog kontakt til egen læge da der næsten var gået et år (lige før jul) og er blevet insemineret i søndags for første gang.

Der er heller ikke noget galt med min mand, så nu håber vi alt hvad vi kan for at insemineringen gir pote...

Held og lykke til dig:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vil bare sige at jeg havde klamydia 3 gange da jeg var yngre, og jeg fejler ingenting fandt vi ud af ved gynækologen.

Vi tog kontakt til egen læge da der næsten var gået et år (lige før jul) og er blevet insemineret i søndags for første gang.

Der er heller ikke noget galt med min mand, så nu håber vi alt hvad vi kan for at insemineringen gir pote...

Held og lykke til dig:)

Håber heller ikke der er noget her, men kan jo ikke vide det førend vi er blevet undersøgt. Tror måske lige nu bare, at jeg har valgt at forvente det værste. Ikke at jeg vil være mindre skuffet, hvis det skulle vise sig, at være et kedeligt resultat. Men så kan jeg kun blive glædeligt overrasket, hvis det er positivt.

 

Uh, hvor spændende. Glæder mig til at høre mere om det :) Krydser hvad der kan krydses, og håber at I meget snart ser de to små streger :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Håber heller ikke der er noget her, men kan jo ikke vide det førend vi er blevet undersøgt. Tror måske lige nu bare, at jeg har valgt at forvente det værste. Ikke at jeg vil være mindre skuffet, hvis det skulle vise sig, at være et kedeligt resultat. Men så kan jeg kun blive glædeligt overrasket, hvis det er positivt.

 

Uh, hvor spændende. Glæder mig til at høre mere om det :) Krydser hvad der kan krydses, og håber at I meget snart ser de to små streger :goodluck

Det kan jeg godt forstå. Men har hørt fra flere gynækologer at de er ved at gå væk fra at klamydia kan have noget at gøre med evt. lukkede æggeledere:)

Tak, håber også på held til dig:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det kan jeg godt forstå. Men har hørt fra flere gynækologer at de er ved at gå væk fra at klamydia kan have noget at gøre med evt. lukkede æggeledere:)

Tak, håber også på held til dig:)

Okay, det er jo et eller andet sted kun positivt. Læste et sted for noget tid siden, at har man før haft klamydia, hvor det kan have gjort skade, kan det i meget små tilfælde gå i sig selv igen. Jeg googlede løs for at finde flere hjemmesider, der kunne bekræfte det, men det lykkes ikke. Derfor valgte jeg, at glemme alt om det. Tænkte at det var dumt, at give mig selv et enormt håb, for derefter at blive pillet ned igen, hvis det ikke var sandt.

Og mange tak!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER