Nynne1984

Ny herinde !

26 indlæg i dette emne

Hej alle.

Jeg er nu herinde :-)

Jeg håber at jeg kan finde gode råd osv herinde hos jer.

Min kæreste og jeg er i behandling (IUI-H) og skal om ca 14 dage ha 3.forsøg ...

Er der nogle herinde der vil dele jeres erfaringer med evt mænds nedsat sædkvalitet ?

Min kæreste har ved de to forsøg kun haft hhv 1.1 Mill og 2.2 Mill. Så meget nedsat - begynder at blive meget lidt optimist iforhold til projektet når tallet er så lavt :-(

Nogle der vil dele jeres "kvalitet" ???

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Velkommen til :balloons

Vi skal i ICSI behandling, da min M's kvalitet er nedsat og ikke så bevægelige. Jeg håber for jer at jeres 3 forsøg giver pote, ellers kan I måske sendes videre til IVF, reaglensglas behandling.

Håber det snart lykkes for jer :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja vi har fået at vide at vi får det her 3.forsøg og derefter sendes vi videre til ICSI. Egentlig skulle vi måske lerede ha været videre efter 2.forsøg men nu gir lægerne det lige et 3.forsøg. De håber jeg kan slippe for den store tur med hormoner som ICSI jo er, da min krop er helt tip top hvad det angår ;-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis sædcellernes mobilitet er fin, kunne I så ikke 'nøjes' med IVF?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der er vist så få at de ikke mener at IVF vil være nok...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der er vist så få at de ikke mener at IVF vil være nok...

Jamen så kan IUI da slet ikke være nok tænker jeg, syntes da 1,1 mil. Og 2,2 mil. Er en pænt antal, selvom det jo er nedsat.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min mands sædkvalitet er nedsat både med brugbar mængde og penetrationsevne.

Vi var i behandling med vores første søn, Carl Emil. Simpel IUI-H. Der var min mands tal 12 mio ialt og da de blev renset op var der 3 mio tilbage. Det lykkedes i første forsøg :)

Nu er vi igang med at lave endnu en lækker bebs og er igen i behandling - IUI-H igen. Blev faktisk insemineret igår ;) Hans tal var igen 12 mio men denne gang var der 7 mio brugbare. Han har spist sundere og holdt sig fra alkohol og sædevarme op til prøven skulle give. Vi håber at det igen lykkes i første forsøg men ved også godt at statistikken taler for det lykkes ved 3. eller 4. forsøg.

Har din mand prøvet at spise sig til bedre kvalitet? Krydser for det lykkes for jer meget snart

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jamen så kan IUI da slet ikke være nok tænker jeg, syntes da 1,1 mil. Og 2,2 mil. Er en pænt antal, selvom det jo er nedsat.

Der skal som minimum være 1 mio til IUI så det er lige på grænsen...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har fået at vide at grænsen for IUI er ca 2 Mill så ja han er lige på grænsen

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Little miss:

Mht maden... Så har han egentlig bare spist en multi vitamin pille hver dag.

Men andre gode råd modtages meget gerne

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der skal som minimum være 1 mio til IUI så det er lige på grænsen...

Yes, I know, men synes det virker lidt drastisk at gå fra IUI til ICSI. Men måske det bare er sådan i mit hovede:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min herhjemme får B-daddy piller, jeg ved endnu ikke om de har haft en effekt, men håber det når vi skal bruge prøven fra ham inden længe.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Katrinemus:

Jeg ved det ikke

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fås de på apoteket?

Min herhjemme får B-daddy piller, jeg ved endnu ikke om de har haft en effekt, men håber det når vi skal bruge prøven fra ham inden længe.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Katrinemus:

Jeg ved det ikke det var bare det vi fik at vide sidst. Men kan være de først beslutter det endeligt når de sidder med æg osv. Altså når de ser hvor mange sædceller og æg der er...

Jeg håber det bedste for jer, og en snarlig :gravid

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fås de på apoteket?

I Matas i hvertfald og på nettet :) de er lidt billigere på nettet, end Matas :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min mands sædkvalitet er også lav (kender ikke tallet, hverken i antal eller mobilitet), så vi er gået direkte i ICSI (dette måske også pga min ene ægleder er forsnævret).

Vi er lige startet på andet forsøg...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nynne måske du har set min historie i den anden tråd herinde? 3 første IUI negativ. Sidste IUI på hormon, 2 æg og 2 mio svømmere = tvillinger. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nynne måske du har set min historie i den anden tråd herinde? 3 første IUI negativ. Sidste IUI på hormon, 2 æg og 2 mio svømmere = tvillinger. :)

Hvad hedder tråden ?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad hedder tråden ?

 

"IVF og halvgammel mor søger solstrålehistorier ;-)"

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Little miss:

Mht maden... Så har han egentlig bare spist en multi vitamin pille hver dag.

Men andre gode råd modtages meget gerne

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dobbeltpost

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Velkommen til. Jeg håber det snart lykkedes for jer.

Mht sædkvaliteten så er den lige i den lave ende, og derfor vil jeg også synes det vil være fornuftigt at gå videre til reagensglasbehandling, hvis 3. IUI ikke lykkedes. Det gjorde vi også selv.

Jeg vil tro, de vil foreslå ICSI. Forskellen på IVF og ICSI er jo 'kun' hvordan ægget bliver befrugtet. Ved IVF tager laboranter x-antal sædceller (mener det er 200.000 - men kan godt være jeg husker forkert, det er trods alt et par år siden vi var i gang) og putter ned til et æg. Så hvis du fx får 15 æg ud, så er 2 mill. Sædceller jo ikke nok, hvorfor ICSI eller måske halv IVF / halv ICSI (som vi fik i første forsøg) er nødvendigt. Ved ICSI udvælger laboranter 1 sædcelle som hun befrugter ægget med. Håber det hele giver mening :)

Pøj pøj :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej Nynne

I skal nok blive gravide. Min mand havde cirka 2 Mio hver gang. Et par gange var det mere, det han meget sammen med hans livstil og kost. Men jeg er blevet gravid i 5 runde. Sidste på to æg ved inseminatioen men har kun en baby i maven.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER