Kristina1989

Erfaring med Metformin ?

4 indlæg i dette emne

Jeg har idag fået besked fra min gynækolog, at jeg har PCO og skal derfor tage Metformin. Hun fortalte om alle bivirkningerne og jeg må indrømme at jeg blev lidt skræmt over det. Af hensyn til familiebesøg imorgen, starter jeg på tirsdag. Kom endelig med Jeres erfaringer

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Min fornemmelse er, at metformin var med til at få min cyklus på ret køl, samt hjalp mig med at tabe mig.

Den tog sukkercraving, og hjalp til en øget mæthedsfølelse.

Jeg fik kvalme ind i mellem, så jeg vil råde dig til at trappe op med en pille om igen, så du langsomt vænner dig til dem.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min fornemmelse er, at metformin var med til at få min cyklus på ret køl, samt hjalp mig med at tabe mig.

Den tog sukkercraving, og hjalp til en øget mæthedsfølelse.

Jeg fik kvalme ind i mellem, så jeg vil råde dig til at trappe op med en pille om igen, så du langsomt vænner dig til dem.

Det lyder lovende. Jeg har fået besked på at tage en morgen og en aften til at starte med og hvis ikke jeg kan klare det, så skal jeg kontakte lægen igen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil altså også anbefale at trappe op.

Jeg tog en pille en uge, så to piller en uge og så op til tre piller om ugen. Da jeg trappede op fra 2 til 3 piller, blev jeg virkelig dårlig et døgns tid.

Derefter havde jeg ingen bivirkninger :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER