Camillat

Fodtoej foraar/sommer - hvad har/faar jeres boern?

54 indlæg i dette emne

Tja, jeg har lige koebt gummistoevler og et par sko til Noah. Skoene bliver enten "de paenere" eller ogsaa skal jeg have koebt enten en sneaker af en art, eller ogsaa skal jeg have koebt en stoevlet til ham af en art. Vi skal ogsaa have to par sandaler inden sommeren staar for doeren. 

 

Jeg kan maerke, at han nu skal have lidt mere fodtoej end hidtil. Ikke saa meget pga stil osv. Men nogle til legepladsen, der gerne maa blive lidt maerkede af leg og brug. Og saa et par lidt paenere. Ogsaa saa jeg ikke skal staa og "polere" det eneste ene par, hvis de er beskidte og vi skal vaere repraesentable lige om lidt. Sandaler vil vaere i brug hele sommeren, hver eneste dag, og sommeren er lang hernede. Saa der vil jeg gerne have et par med raagummisaal og i skiind, som ikke skal slide op ved flod/strand/paa scooter. Men saa netop et andet par, saa der er lidt at skifte med. 

 

Hvad har I taenkt jer/ hvad plejer I at koebe ind? 

 

 

:balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Luna skal ha overgangssko/støvlet (angulus/Bundgaard), kondisko (Nike) og sandaler! (har ikke besluttet hvilket mærke jeg skal gå efter )

så kommer kondisko og sandaler med i DP og overgangsskoen/støvletten bliver brugt hjemme og til pænt - når det da ikke lige er sandal-vejr! ;)

+ Gummistøvler! som nok bliver Bundgaard også, da dem vi har nu i vinterudgave, sidder rigtig godt på Lunas fod!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Indtil videre: sandaler og et par Nike. Håber dog at han kan passe de nuværende Nike et godt styk tid endnu.

Og så ska der et par gummistøvler til også. Men har slet ikke tænkt så langt endnu.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Silke Elia får en støvlette fra Angulus, et par sneakers af en art (er på bar bund med mærke), et par Angulus sandaler, et par gummistøvler fra Pom pom og et par hjemmesko fra Pom Pom. Det er et par mere end sidste år - hvor hun bare havde en begyndersko i stedet for både støvlette og sneakers.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Caroline har et par høje hummel sko fra efteråret som stadig passer. Skal have fat i et par sneakers tror der bliver Nike. Regner også med hun skal have et par ballerinaer, så et par sorte fra skofus hun skal prøve.

Sandaler har de andre år været superfit, så det skal det nok være igen men det afhænger af om jeg kan finde dem med lukket snude i hendes størrelse.

Gummistøvler bliver enten fra Bilka eller celavi, afhænger af hvad farve der falder i Carolines smag

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg aner det ikke. Tænker at vi ender ud i et par Ecco sko med velcrolukning. Sandaler ved jeg ikke. Sidste år havde hun et par fra Superfit og dem var vi virkelig glade for! Tror først, at vi bestemmer os i butikken. Lige nøjagtig sko tør jeg ikke at købe over nettet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Pixie får støvletter, sneakers med velcro, sandaler og gummistøvler. Hjemmesko har hun altid.

Jeg har købt sandaler fra Rap som sidder rigtig godt på foden, og hun er helt vild med dem.

Gummistøvler har jeg købt i Bilka, da de var sat ned til 20 kr

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Pt har vi et par overgangsstøvle fra Skofus, et par sko fra Primigi og gummistøvler fra Hummel. Alt købt på udsalg, så satser på det passer når det bliver aktuelt ;)

Gummistøvlerne er str 22, så der skal vi nok også have et par i str 21, så de ikke er for store til at starte med,en det ser vi på når det bliver lidt varmere.

Sandaler køber vi først senere.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Pixie får støvletter, sneakers med velcro, sandaler og gummistøvler. Hjemmesko har hun altid.

Jeg har købt sandaler fra Rap som sidder rigtig godt på foden, og hun er helt vild med dem.

Gummistøvler har jeg købt i Bilka, da de var sat ned til 20 kr

 

Ok, lige til det med sandalerne - hvordan har du regnet stoerrelsen ud i forhold til at de ikke skal i brug foer det bliver varmt? :) 

 

Jeg taenker ogsaa RAP til Noah - RAP plejer at passe hans brede fod godt. Eller Angulus... 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvorfor køber i sneakers? Er det smart at have fordi de går mere?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ok, saa er jeg ikke helt gal paa den med lidt mere i aar end de forrige :)

 

Noah faar et par gummistoevler og jeg har koebt Bundgaard med voksetillaeg, saa der kan komme en saal og en sok i. Hvis de er for store, naar det bliver lunere, saa hapser jeg et par i stoerrelsen mindre.

 

Han faar et par Bundgaard oerkensko med velcro - i knaldroede. De er saa fine! Aah, hvor jeg haaber, han kan passer dem! Saa er det, at jeg ikke ved, om jeg skal koebe et par Angulus stoevletter til ham, men nu venter vi lige og ser til de Bundgaard naar frem. Jeg taenker, at jeg ikke faar ham i andet end de roede, saafremt de er gode til hans foedder, og saa er det jo saadan, det er. 

 

Jeg hapser nok et par Nike Free, som er baade lette og gode til brede foedder, hvis vi altsaa skal have sneakers til Noah. Jeg skal lige have dem opstoevet med velcrolukning, hvis det er  :) Ellers har jeg kig paa Adidas Superstar eller en lignende Nike, som ogsaa er god til bred fod. 

 

Af sandaler bliver det enten Angulus eller RAP og saa har jeg nuppet et tip om Camper Bicho, som vaerende lette og gode til brede foedder, men stadig i skind og ikke saa sportslige i det, men saadan en mellemting. Jeg maa ud og se, om jeg ikke kan finde dem hernede! I VS har han et par sandaler allerede, saa de bliver bare der indtil de er udvoksede. Det er et par RAP trekkingsandaler med velcro, som stoetter foden rigtig godt og de var paa tilbud hos netsko :)

 

Jeg er i tvivl om voksetillaeg i sandalerne, naar de nu skal bruges fra maj/juni og gerne maa kunne bruges hen til september. Maaske vi bare skal vente til det bliver aktuelt, saa er der vel stoerste chance for at de passer i lang tid... Men jeg kan godt frygte at det bliver lidt knapt igen i aar, fordi sandaler bare ikke kan koebes ret meget for store og vi har sommer i 5-6 maaneder!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvorfor køber i sneakers? Er det smart at have fordi de går mere?

 

Jeg har taenkt, at sneakers er gode "loebe-hurtigt-sko".... 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvorfor køber i sneakers? Er det smart at have fordi de går mere?

Altså jeg gør det fordi støvletten bliver for varm til sommer - men derfor kan sandaler godt stadig være for kolde. Og en sneakers er der trods alt lidt mere bevægelighed i/kan løbe stærkt i end en støvlette. Sidste år havde Silke Elia "kun" en begyndersko. Hvis vi havde valgt at købe et par sko i stedet for en støvlette, havde jeg ikke købt en sneakers også, tror jeg.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ok, saa er jeg ikke helt gal paa den med lidt mere i aar end de forrige :)

 

Noah faar et par gummistoevler og jeg har koebt Bundgaard med voksetillaeg, saa der kan komme en saal og en sok i. Hvis de er for store, naar det bliver lunere, saa hapser jeg et par i stoerrelsen mindre.

 

Han faar et par Bundgaard oerkensko med velcro - i knaldroede. De er saa fine! Aah, hvor jeg haaber, han kan passer dem! Saa er det, at jeg ikke ved, om jeg skal koebe et par Angulus stoevletter til ham, men nu venter vi lige og ser til de Bundgaard naar frem. Jeg taenker, at jeg ikke faar ham i andet end de roede, saafremt de er gode til hans foedder, og saa er det jo saadan, det er. 

 

Jeg hapser nok et par Nike Free, som er baade lette og gode til brede foedder, hvis vi altsaa skal have sneakers til Noah. Jeg skal lige have dem opstoevet med velcrolukning, hvis det er  :) Ellers har jeg kig paa Adidas Superstar eller en lignende Nike, som ogsaa er god til bred fod. 

 

Af sandaler bliver det enten Angulus eller RAP og saa har jeg nuppet et tip om Camper Bicho, som vaerende lette og gode til brede foedder, men stadig i skind og ikke saa sportslige i det, men saadan en mellemting. Jeg maa ud og se, om jeg ikke kan finde dem hernede! I VS har han et par sandaler allerede, saa de bliver bare der indtil de er udvoksede. Det er et par RAP trekkingsandaler med velcro, som stoetter foden rigtig godt og de var paa tilbud hos netsko :)

 

Jeg er i tvivl om voksetillaeg i sandalerne, naar de nu skal bruges fra maj/juni og gerne maa kunne bruges hen til september. Maaske vi bare skal vente til det bliver aktuelt, saa er der vel stoerste chance for at de passer i lang tid... Men jeg kan godt frygte at det bliver lidt knapt igen i aar, fordi sandaler bare ikke kan koebes ret meget for store og vi har sommer i 5-6 maaneder!

Jeg købte sandaler sidst i februar sidste år. Jeg endte faktisk med at bytte dem i april (køber heldigvis i en butik der bytter, og kun derfor jeg tør købe forud) til nummeret mindre fordi hendes fødder ikke var vokset og det var for meget med 1,5cm voksetillæg i sandalerne. Silke Elia' fødder endte med først at vokse allersidst på sommeren.

 

Jeg har tænkt at købe igen her sidst i februar, når butikken har fået alle de nye modeller hjem :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ok tak for svar med sneakers!

Så er det sådan nogle sportssko ala Adidas/Nike etc i køber?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ok tak for svar med sneakers!

Så er det sådan nogle sportssko ala Adidas/Nike etc i køber?

 

Jeg har kig paa dem her

http://www.growingfeet.dk/shop/nike-free-5-81441p.html

 

og dem her

http://www.growingfeet.dk/shop/nike-court-tradition-67318p.html

 

De sidste vil ogsaa kunne bruges i mere fugtigt vejr, mens de foerste er bedre i lunt vejr... 

 

Jeg købte sandaler sidst i februar sidste år. Jeg endte faktisk med at bytte dem i april (køber heldigvis i en butik der bytter, og kun derfor jeg tør købe forud) til nummeret mindre fordi hendes fødder ikke var vokset og det var for meget med 1,5cm voksetillæg i sandalerne. Silke Elia' fødder endte med først at vokse allersidst på sommeren.

 

Jeg har tænkt at købe igen her sidst i februar, når butikken har fået alle de nye modeller hjem :)

 

Ja, det er jo lige det med om de saa vokser. Det er Elle Belle, du koeber hos, ikke? 

 

Jeg har kigget paa hjemmesiden og har overvejet, om hun kan hjaelpe mig paa samme maade, selvom jeg koeber via nettet og bor i Italien... Der er jo ved at komme nyt netop nu, saa det er spaendende at noejes med at kigge stadigvaek ;) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Jeg har kig paa dem her

http://www.growingfeet.dk/shop/nike-free-5-81441p.html

og dem her

http://www.growingfeet.dk/shop/nike-court-tradition-67318p.html

De sidste vil ogsaa kunne bruges i mere fugtigt vejr, mens de foerste er bedre i lunt vejr...

Ja, det er jo lige det med om de saa vokser. Det er Elle Belle, du koeber hos, ikke?

Jeg har kigget paa hjemmesiden og har overvejet, om hun kan hjaelpe mig paa samme maade, selvom jeg koeber via nettet og bor i Italien... Der er jo ved at komme nyt netop nu, saa det er spaendende at noejes med at kigge stadigvaek ;)

Det er det nemlig. Laila er så sød til at hjælpe :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er det nemlig. Laila er så sød til at hjælpe :)

 

Jeg tror, jeg skriver til hende :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Er der nogen der ved hvordan Hummels sko er til børn?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Aihhh, jeg blev noedt til at hapse de groenne sko, saa maa vi se hvordan de passer og hvad der er meningen med galskaben... :oops

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ok, lige til det med sandalerne - hvordan har du regnet stoerrelsen ud i forhold til at de ikke skal i brug foer det bliver varmt? :)

Jeg taenker ogsaa RAP til Noah - RAP plejer at passe hans brede fod godt. Eller Angulus...

Jeg spurgte mig frem. Købte med 1,5 cm, da jeg vurderer at hun vil vokse lidt inden sommer.

Fik god hjælp ved tjubang sko ang rap

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg spurgte mig frem. Købte med 1,5 cm, da jeg vurderer at hun vil vokse lidt inden sommer.

Fik god hjælp ved tjubang sko ang rap

 

Ok, tak :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER