skruk

stofbleer

13 indlæg i dette emne

Nu skal det være, basta!

Immanuel får bleeksem af alle de bleer vi har prøvet.

Men vi er også hårdt presset økonomisk, så hvad skal man have? Vi har egen vaskemaskine og tørretumbler. Derudover er jeg frisk på at sy bleerne selv, men kan det svare sig? Hvad tænker I, at det vil koste? Og må de egentlig bruge stofbleer i dagplejen i Aalborg?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Mener barbamama (Mette) ved om de må bruges i dagplejen hos Ålborg kommune.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi er gladest for AIO onesize. Dem med PUL belægning uden på, de holder bare bedre tæt.

 

Man kan købe billigt brugt, hvis er ok med det? 

 

De er jo trods alt temmelig dyre. Jeg tror vi har brugt 3000kr ca. Men vi har også købt alle fra ny og har endda ikke så mange.

 

Vi bruger ALDRIG tørretumbler, de holder bedre uden - og det er også meeeeget bedre for miljø og pengepung.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mener barbamama (Mette) ved om de må bruges i dagplejen hos Ålborg kommune.

Nårh Ja, det må hun vel ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi er gladest for AIO onesize. Dem med PUL belægning uden på, de holder bare bedre tæt.

Man kan købe billigt brugt, hvis er ok med det?

De er jo trods alt temmelig dyre. Jeg tror vi har brugt 3000kr ca. Men vi har også købt alle fra ny og har endda ikke så mange.

Vi bruger ALDRIG tørretumbler, de holder bedre uden - og det er også meeeeget bedre for miljø og pengepung.

Hvordan foregår det helt lav praksis? Og hvad betyder pull? Undskyld de dumme spørgsmål :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Prøv at melde dig ind i gruppen køb, salg, søges, stofbleer, slynger, vikler osv. Der kan du købe billigt både brugt og nyt, og få svar på en masse spørgsmål :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Da Valdemar skulle starte i DP læste jeg et eller andet sted (muligvis herinde?) at de ikke må nægte stofbleer, men at de muligvis må kræve, at det skal være med velcro. Men jeg fik ikke undersøgt deciderede regler nogle steder.

Vi spurgte bare vores DP til forbesøg, hvordan hun havde det med det, og hun var helt ok med det, så længe hun ikke skulle gøre andet end at smide ble (med evt indhold) i en pose, og så måtte vi selv sortere og vaske når vi kom hjem, hvilket jeg synes er helt rimeligt ;)

Vi endte dog med at gå over til papirsbleer af forskellige årsager (Valdemar har aldrig reageret dårligt på papirsbleer), da min barsel sluttede, så vi nåede ikke at prøve stofbleer i praksis :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Pul er vandtæt stof (muligvis coated med et eller andet? :chin:).

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

damn, havde lige skrevet en lang besked, og så slettede den, så prøver meget kort igen. 

 

Det billigste er nok prefolds eller formsyede http://www.koogko.dk/bindebleer-og-prefoldsde er billige, men kræver blebuks, enten af pul (vandtæt belægning, lidt plastikagtig) eller uldbukser (bedst til sarte børn, der er nemlig fuld åndbarhed), vi kan bedst lide pul det holder bedst, men andre er mest til uld. 

 

Vores ynglings er dog lommebleer og formsyede til natten, vi bruger dem her om dagen: http://www.littlelambnappies.com/nappy-kits/pocket-nappy-kit-10de er vildt gode, og passer godt, uden at være særlig store, hvilket tit er lidt et problem med stofbleer

 

om natten bruger vi dem her: http://www.littlelambnappies.com/nappy-kits/bamboo-nappy-kit-20de kræver blebukser ud over, og vi bruger de pulbukser der er med i den pakke os :). 

 

hvis du melder dig ind på littlelamb facebok side er der tit virkelig gode tilbud, men de er ret billige normalt også

 

men der er stor forskel på hvad der sidder godt på forskellige børn, så ville anbefale dig at melde dig på stofblefacebooksiden og høre om du må komme til blegrams ved en der har en masse forskelligt :) du må godt låne et par af mine og teste, men jeg er fra aalborg, og kan ikke rigtig sende det :).. eller har koogko en prøvepakke der kun koster fragt, og 500 kr depositum 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

hov og jeg har prøvet at sy dem selv og har nu alle materialerne til at sy stofbleer, og de blev vildt flotte! De virkede bare ikke, så det var ret mange penge ud af vinduet ;).. men andre har held med at sy dem selv :) og formsyede, kan man vidst sy af gamle håndklæder og tshirts! ved der er mange amerikanske guides på den slags, uldbukser kan syes af en brugt uldtrøje fra genbrug, det skal bare være helt ren uld

 

se her fx http://www.thriftyfun.com/Making-Cloth-Diapers.html

og her http://blog.ecoetsy.com/2013/02/how-to-sew-an-upcycled-wool-sweater-diaper-cover/html

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er der stadig brug for raad herinde? Ellers vil jeg ikke bruge mit krudt, nemlig :) 

 

Jeg har ogsaa svaret paa lignende foer, saa det kan jeg evt hale frem :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, det er der :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ok, jeg kaster mig over det i en ledig stund :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER