Barbamama

Kan I tåle en navnetråd mere? :)

133 indlæg i dette emne

Jeg ved godt, der er mange navnetråde allerede :blush Men jeg synes der er forskel på at kigge navne "i sig selv" og "i forhold til hvem det er til". Så jeg håber, at I har lyst til at byde ind :lovebk Selvom jeg sikkert er totalt umulig og ikke beslutter mig foreløbig alligevel :badgirl

Og vi skal jo have fundet et navn til hende lillesøster ;)

Nogle "hints":

- Storebror hedder Valdemar, far hedder Brian, mor hedder Mette

- Jeg har et ønske om, at der skal være et "E" i navnet, men for at holde et åbent sind, må jeg nok hellere lade være med at sige, at det er et krav. Men jeg kan typisk bare bedst lide navne, hvor der er et E et sted.

- Brian har et ønske om, at hun (også) skal hedde Lillian efter hans mormor, så det må meget gerne være et navn, der kunne passe sammen med Lillian. Men igen, ikke krav.

- Ingen af os har rigtig "tålmodighed" til navne, hvor der ikke er én (forholdsvist) oplagt stavemåde, dvs. at fx alle navne med Ch/K formodentlig vil blive forkastet, uanset hvor kønne de er.

- Jeg kan almindeligvis bedre lide lange navne frem for korte, og er ikke så vild med "kælenavnsformer". Det er dog ikke en regel uden undtagelser.

- Jeg synes godt, at min datter kunne hedde noget lidt "flyvsk" og semispecielt, men jeg tror at Brian falder fra, hvis det er FOR specielt.

- Vi er (vistnok) enige om, at det ikke skal starte med V, da vi så vil føle at et evt. 3., 4., 5. barn også skulle starte med V, og så kan det blive rigtig svært til den tid ;)

Navne, som jeg umiddelbart ser potentiale i, og så alligevel ikke:

- Emma: fint, men nr ET på navnelisterne. Og navnet må gerne være populært, men nr 1 bliver vist alligevel for populært for mig.

- Emilie: Lyder bare lidt "stammende" sammen med Lillian (li-li-li)

- Julie: Samme problem som Emilie + Brian har kedelige associationer til navnet

- Penelope: Sagt meget dansk (som antilope, men med pænnæ istedet for anti). Spørg mig ikke, hvor det kom fra, og jeg tør slet ikke foreslå Brian det (:lol) men det hænger altså lidt fast i mig :chin:

- Elisabeth

- Ellinor: Har dog mange stavemåder, og tvivler på, at Brian er med på det...

Nogen bud? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Og navne, der er udelukket, fordi de er "snuppet" eller at en af os har dårlige associationer til det:

Louise

Ninna

Anja

Mathilde

Line

Cecilie

Sophie

Signe

Isabella

Thea

Alberte

Erika/Erica

Helle

Stine

Frederikke

Celine/Celina

Fie

Tilde

Rikke

Og sikkert flere :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej vidste slet ikke I skal have en lillesøster - tillykke :yay

 

Agnes

Isabella

Johanne

Josefine

Mathilde

 

Hmm det blev mest lange navne. Men synes de passer fint med Valdemar.

 

Edit: kan se 2 af dem er udelukket ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej vidste slet ikke I skal have en lillesøster - tillykke :yay

Agnes

Isabella

Johanne

Josefine

Mathilde

Hmm det blev mest lange navne. Men synes de passer fint med Valdemar.

Tak :kiss

Isabella, Mathilde og Josefine/Josephine er vist udelukket på forhånd. :blush

Agnes og Johanne ryger med i overvejelserne :tak Men jeg er ikke umiddelbart solgt på dem :blush

Edit til dit edit (:lolhit) Ja + Josefine pga stavemulighederne. :blush

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak :kiss

Isabella, Mathilde og Josefine/Josephine er vist udelukket på forhånd. :blush

Agnes og Johanne ryger med i overvejelserne :tak Men jeg er ikke umiddelbart solgt på dem :blush

Det er også bare så skide svært! Men måske en kommer med NAVNET! Dem jeg har nævnt ville vores datter aldrig komme til at hedde, de passer ligesom ikke til Silke Elia :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Årh skal I have en lillesøster? :wub

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Selvom Valdemar måske i nogles øjne hører i kategorien "gamle navne" så tror jeg ikke umiddelbart at det er kategorien "gamle navne", der trækker i mig til en pige :unsure

Asta, Ella, Dagmar, Agnes, og alle de andre gamle og i øvrigt fine navne. De vækker ikke rigtig noget i mig :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er også bare så skide svært! Men måske en kommer med NAVNET! Dem jeg har nævnt ville vores datter aldrig komme til at hedde, de passer ligesom ikke til Silke Elia :P

Det er nemlig MEGA svært! Og selvom er navn kan være nok så kønt og leve op til alle kriterier, så er det måske bare overhovedet ikke det alligevel :chin:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Årh skal I have en lillesøster? :wub

Ja vi skal :kuller

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er nemlig MEGA svært! Og selvom er navn kan være nok så kønt og leve op til alle kriterier, så er det måske bare overhovedet ikke det alligevel :chin:

Prøver at give en liste fra min terminsgruppe på facebook:

 

Benedikte

Alberte

Emiley

Thea

Rose

Stella

Laura

Karen

Adele

Indie

Ida

Annabell

Vigga

Olivia

Freja

Nova

Elina

Kamma

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tilføjer kriterier og på forhånd udelukkede navne i de to første indlæg, efterhånden som jeg kommer i tanke om nogen, så hvis I har skrevet forslag og senere kommer til at se, at de ikke duer, så er det fordi jeg laver om, og ikke fordi I ikke kan læse ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Prøver at give en liste fra min terminsgruppe på facebook:

Benedikte

Alberte

Emiley

Thea

Rose

Stella

Laura

Karen

Adele

Indie

Ida

Annabell

Vigga

Olivia

Freja

Nova

Elina

Kamma

Bum bum.

Rose, Stella, Karen, Adele, Annabell og Elina passer jo vist ind til alle kriterier. Men det eneste, der umiddelbart trækker lidt i mig, er Annabell, og det har Brian faktisk sagt kraftigt nej til, en dag, hvor vi snakkede :unsure Rose er faktisk et rigtigt godt bud, men det falder muligvis på associationer - Har en veninde, hvis mand har en hund, der hedder det :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Erika 

Nanna

Helle

Elisa

Isja

Helena

Freja

Menna

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Bum bum.

Rose, Stella, Karen, Adele, Annabell og Elina passer jo vist ind til alle kriterier. Men det eneste, der umiddelbart trækker lidt i mig, er Annabell, og det har Brian faktisk sagt kraftigt nej til, en dag, hvor vi snakkede :unsure Rose er faktisk et rigtigt godt bud, men det falder muligvis på associationer - Har en veninde, hvis mand har en hund, der hedder det :P

Måske han skal spørges igen :D

 

Lidt navne fra familien:

 

Athene

Pernille

Lotte

Nadja

Irma (som arbejder i Bilka :P :lol)

Lise

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Erika

Nanna

Helle

Elisa

Isja

Helena

Freja

Menna

Erika er forresten også på forhånd ude pga associationer :oops

Og Helle hedder Valdemars DP, så måske er den også :D

Menna har jeg aldrig hørt om :chin: Elisa? Tjoeh, måske?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Måske han skal spørges igen :D

Lidt navne fra familien:

Athene

Pernille

Lotte

Nadja

Irma (som arbejder i Bilka :P :lol)

Lise

Pernille har jeg faktisk også tænkt på. Det har jeg en ret god veninde, der hedder, men det generer mig ikke umiddelbart. Men kan en baby i vore far hedde det? :chin: Og Valdemar og Pernille, duer det? :chin:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Pernille har jeg faktisk også tænkt på. Det har jeg en ret god veninde, der hedder, men det generer mig ikke umiddelbart. Men kan en baby i vore far hedde det? :chin: Og Valdemar og Pernille, duer det? :chin:

Altså det synes jeg sagtens. Det er min søster på 25 der hedder det, men der er begyndt at komme flere der får navnet Louise, så tror de navne begynder at komme tilbage.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ingeborg

Eva

Amanda

Elsebeth ☺️

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Leonora

Esther

Isolde

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hehe sig ikke det med antilope til K :lolhit jeg kan godt lide navnet Penelope, men har mine tvivl over kælenavnet Penny...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Pernille har jeg faktisk også tænkt på. Det har jeg en ret god veninde, der hedder, men det generer mig ikke umiddelbart. Men kan en baby i vore far hedde det? :chin: Og Valdemar og Pernille, duer det? :chin:

Jeg synes Valdemar og Pernille passer rigtig godt sammen. Jeg ville ikke selv have tænkt på det, men da jeg så det var min første tanke 'det er et match'! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Alberte

Frederikke

Rebekka

Laura

Johanne

Kristine

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Snakkede du ikk engang om Eva hvis i ville få en pige, eller husker jeg forkert? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hehe sig ikke det med antilope til K :lolhit jeg kan godt lide navnet Penelope, men har mine tvivl over kælenavnet Penny...

Hehe :lolhit

Penny som kælenavn ville jeg kunne leve med. Jeg er i forvejen ved at vende mig til, at der er nogen, der vælger at forkorte Valdemar til Valde, selvom jeg ikke bryder mig om det :P

Men jeg tænker heller ikke ikke, at Penny er så oplagt, hvis man hedder Penelope med dansk lyd :chin:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes Valdemar og Pernille passer rigtig godt sammen. Jeg ville ikke selv have tænkt på det, men da jeg så det var min første tanke 'det er et match'! :)

Har lige nævnt det for Brian. Ingen reaktion :rolleyes Men så er det da ikke afvist i hvert fald :lolhit

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER