chris27

Rødehunde

17 indlæg i dette emne

Håber i kan hjælpe. Vi skal til indledende samtale imorgen og har nu læst at man skal vide om man er vaccineret imod rødehunde. Ringede til min læge, som desværre ikk kunne se det i min journal. Mine forældre siger at jeg har fået alle vacciner som barn. Bla. paraply vaccine som 12 årig. Min mor var dog i tvivl om den imod røde hunde var med.

Er der nogen af Jer som ved det. Er født i 1985 og har fået de vacciner man skulle som yngre.

Der ligger en recept klar, så jeg kan få taget prøven idag, men har læst at når man får blodprøven, så skal man vente 3 måneder med at kunne gå i behandling og det vil vi selvfølgelig helst undgå :-(

Jeg ved slet ikk hvor lang tid der går fra indledende samtale til man er igang. Men håber på at vi snart kan komme igang. Er trist og ked og håber sådan at det snart lykkeds for os.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hvis du er vaccineret med alt det du kan som barn, så er du sikkert også for rødhunde.

Jeg er fra 1984 og jeg er vaccineret. Husker at jeg fik den sidste MFR vaccination som 12 årig. I dag får de dem inden for de første 4 leveår.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du har med meget stort sandsynlighed fået vaccinen, så jeg tror ikke, at du skal bekymre dig :) Jeg er født i 1980, har fået de samme vacciner som dig, og jeg er blevet vaccineret. Derudover er det kun, hvis du ikke er immun, at du skal vaccineres og så vente 3 mdr, før du må blive gravid. Det bedste du kan gøre nu er at ringe til din læge og bede om at få taget en blodprøve. Denne får du så svar på i løbet af 1-2 uger. Hvis svaret er, at du er immun (altså, at du er blevet vaccineret), så er du klar til at blive gravid, uden at skulle vente yderligere af den grund.

 

Hvor skal du i behandling henne? Jeg er i behandling på Rigshospitalet, og der anbefaler de, at man bliver testet for rubella (røde hunde), lussingesyge og toxoplasmose, inden man begynder behandling. Jeg skrev derfor til læge og bad om disse prøver. Jeg fik en tid til blodpøve 2 dage efter, og svaret lå i min e-mail en uge efter.

 

Lige gyldig hvor I skal i behandling, så kan I tidligst starte ved første cyklus efter den indledende samtale. Så jeg tror, at du sagtens kan nå at blive testet inden, og at dette ikke vil forsinke jeres proces.

 

Held og lykke :goodluck :bd

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Super. Tager ned og får prøven idag, så er det ude af systemet. ;-)

Skulle meget gerne have fået taget de andre prøver. Ringede til lægen og han var helt uforstående for at jeg manglede nogen prøver, da jeg har fået taget en del efterhånden.

Vi var blevet henvist til Hvidovre hospital, men de har enorm lang ventetid. Så imorgen skal vi til samtale på Copenhagen Facility Klinik ved lygten. De havde kun en lille måned ventetid til samtale

;-)

Næste cyklus er om et par uger, så nu må vi se. Vi går en tid i møde med mange lukkedage. Så mon ikk januar bliver måneden. Det ville være dejligt med en lille spire i maven til vores april bryllup ;-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Super! Min læge synes også, at det var helt vildt med alle de prøver :wacko

 

Der er bare helt vildt lang ventetid, når man skal i behandling. Vi valgte at være tålmodige og tage mod tilbudet på Rigshospitalet, hvor vi så skulle vente 4 mdr, før vi kunne komme til. Simpelthen fordi, at vi har prøvet IUI (på privatklinik Trianglen men med offentlig betaling), og vi nu skal videre til IVF/ICSI, og så er det kun gratis på hospitalerne med ikke på de private fertilitetsklinikker.

 

Men hvis I i første omgang skal have IUI (hvilket de fleste skal), så kan jeg godt forstå, at I hopper ventetiden over :) Har hørt meget godt om Copenhagen Fertilty Center - held og lykke til jer :)

 

Og spændende med bryllup!! :) :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi er lige gået igang og tror vi skal igang med IUI.

Vi ville havde været på Trianglen, men de havde 8 ugers ventetid på indledende samtale ;-(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg er fra 86 og mine forældre sagde også at jeg var vaccineret mod røde hunde. Desværre viste blodprøven i forbindelse med fertilitetsbehandling, at jeg ikke var beskyttet mod røde hunde. Jeg kan ikke svare på hvorfor at jeg ikke var beskyttet trods vaccine som barn.

 

Så det hed: vaccine og 3 mdrs karantæne før vi kunne komme i gang med selve behandlingen. Jeg skulle være på p-piller i de tre mdr.

 

Det er forskelligt hvor lang tid der går fra indledende samtale til selve behandlingen. Det afhænger af din cyklus, men også af om klinikken har plads. Nogle steder er der nogle der må sidde over pga der er et vist antal pladser.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Men man kan vel godt komme til indledende samtale selvom man venter på svar på blodprøve angående røde hunde ikk?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Men man kan vel godt komme til indledende samtale selvom man venter på svar på blodprøve angående røde hunde ikk?

 

Det kan jeg ikke forestille mig, at I ikke skulle kunne. Jeg blev først testet for røde hunde, da vi skulle videre til IVF/ICSI, og ikke da vi skulle have IUI.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej. Jeg går hos CFC. De har ingen lukkedage :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dejligt at hører Karin.

Har de været søde:-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dejligt at hører Karin.

Har de været søde:-)

Jeg har kun oplevet dem som positivt. Svend har en god humor, selvom han holder med drengene ;-) Sekretærerne svarer hurtigt, når jeg har været i tvivl om noget. Kæmpede en del med at få blodprøverne, da min egen læge ikke mente han kunne sende mig, når det var privat regi. Samt Aalborg sygehus ville ikke sende resultater til CFC, så der har været en vis kamp, som sekretærerne også har være utrolig søde at hjælpe med. Ved første samtale snakkede vi med Svend, så han sagde bare "så er det godt jeg kan" og jeg tror jeg fik taget alle de blodprøver man kunne hehe.

Det er vores 2. IUI-H vi er i gang med. Der var sekretærerne utrolig flinke til at fortælle at husk lige at få en henvisning, da det godt kunne lade sig gøre selvom vi var 42. Havde fået oplyst af egen læge det var privat regi, når man var over 40. Sekretæren fortalte at mange praktiserende læger ikke vidste det, men hos CFC kunne man godt, da de også har overenskomst med sygesikringen. Det eneste mén jeg nok vil nævne er, at Svend godt kan være lidt hurtig, hvis de har travlt. Men tror det er ligeså meget mig der lige skal finde ud af hvordan det foregår behandlingsmæssigt. Ved første IUI var vi hurtig ude igen, men jeg skulle lige finde ud af. Jeg nævnte efterfølgende at vi gerne ville snakke med ham om nogle spørgsmål. Vi fik en tid, hvor vi kun snakkede og vi gik derfra glade og tilfredse. Jeg kender ikke lige de andre læger, men synes der er en god og munter atmosfære der. Hvem skal I ind til?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puha syntes der er meget at tage stilling til. Der er ikke nævnt hvem som vi skal ind til, men Svend har svaret på en email. Så mon ikk det er ham. Medbragte du noget til den indledende samtale?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puha syntes der er meget at tage stilling til. Der er ikke nævnt hvem som vi skal ind til, men Svend har svaret på en email. Så mon ikk det er ham. Medbragte du noget til den indledende samtale?

 

Blander mig lige ;) Hvis du har papirudskrifter af alle de test I har fået taget, blodprøver mv, så er det god idé at have dem med. Og ellers bare info om din cyklus (den kan du vel i hovedet :) )

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi havde ikke noget med, da det er vores første oplevelse med behandlingssystemet, og egen læge ikke ville tage nogle blodprøver udover vi fik taget HIV, TSH og Hep B & C.

 

Jeg læste meget det info der er på deres side, så vi havde en idé. Bl.a. denne side: http://www.copenhagenfertilitycenter.com/behandlingen/hvad-boer-jeg-vide-inde-jeg-gaar-i-fertilitetsbehandling.htm

 

Der er også noget omkring IUI og IVF alt efter behandlingsbehov: http://www.copenhagenfertilitycenter.com/patientinformationer-til-download.htm

 

Man kan også oprette en elektronisk journal derinde: http://www.copenhagenfertilitycenter.com/formatex.htm

Den havde jeg ikke set, men mange af de spørgsmål han havde var faktisk en gennemgang af den, samt han ville gerne have set blodprøvesvar, som vi så måtte kæmpe lidt for efterfølgende. Derudover sagde han at jeg skulle få en tid på CD10 og få lavet en vandscanning, så han kunne se hvordan det så ud fysisk. På CD1 ringede jeg og bestilte tid, og sekretæren spurgte om jeg også skulle starte behandling. Nævnte at det ville jeg da gerne, men det var helt op til dem. Hun snakkede med en læge, og de satte mig igang med pergotime CD3-CD7, så var jeg klar hvis Svend sagde god for det ved vandscanningen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Men man kan vel godt komme til indledende samtale selvom man venter på svar på blodprøve angående røde hunde ikk?

Det var ved den indledende samtale jeg fik beskeden om at jeg ikk var beskyttet. Så jo det ka du sagtens.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fint fint. Har printet svag på de prøver vi nu har ;-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER