Elisamus

Buffe til barnedåb?

5 indlæg i dette emne

Hej kloge bk

Vi skal holde barnedåb til slut juni/juli men kan ligesom nogle af jer andre heller ikke lade være med at planlægge prinsessen barnedåb, os for at få lavet noget budget.

Nåh men spg. 1 vi vil gerne servere buffe med noget godt brød til (mine brødbagnings evner er ikke eksisterende)

Så enten vil høre om min mor kan lave nogle fantastiske brød ellers må vi købe. Men mit egentlige spørgsmål er hvad kan man lave og servere til en buffe:

Jeg har selv tænkt små frikadeller, kartoffelsalat (fordi der der sommer), brokolisalat, kød /grøntsags tærter. Derudover frisk frugt er jeg meget tilhænger af. Til dessert kaffe og kage.

Jeg tænker nogle lune retter som bare lige skal varmes op og så serveres samt nogle kolde retter som bare kan sættes på bordet.

Vi bliver 38 voksne og 6 børn, men hvor mange retter skal jeg lave?

Nå men spg 2, når vi bliver 38 voksne og 6 børn i alderen 3-11 år, hvor stort budget skal jeg regne med at bruge

Vi vil ikke servere øl eller andet spiritus, fordi min svigerfar er alkoholiker og bliver træls at være i nærheden af når han drikker (han vil diskutere med alt og alle, til gene for alle andre), vi servere måske et glas Asti med et jordbær i til velkomst drink og ellers vil vi servere sodavand/dansk vand (tænker cola, sprite, fanta og så en citrus dansk vand)

Men ja tilbage til spørgsmålet hvor meget skal jeg forvente det vil koste at holde barnedåb. Jeg er meget kreativ menneske og laver selv invitationerne.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Holder I det hjemme? Man kunne måske også grille nogle pølser?

Vi var vist omkring 50 og endte med at bruge ca 4500 og der bagte mine svigerforældre noget lækkert brød (som vi ikke betalte for) og min mor en af kagerne (hvilket vi heller ikke betalte for) - vi havde nogenlunde det samme som i tænker, bare lidt tapas inspireret :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi holder det i byens forsamlingshus (kan leje det for 1700 mener jeg at have hørt), vi har desværre ikke plads herhjemme til så mange mennesker.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har lige sakse fra min gamle planlægningstråd:

Vi startede med et glas bobler, og fik så en middelhavsinspireret buffet bestående af (så vidt jeg husker):

Panzanella salat med mozarella

Grøn salat med melon

Grissini

Artiskokhjerter

Små spicy pølser

Salt/chili mandler

Oliven

Tzatziki

Aioli

Pesto med soltørrede tomater og peanuts

Rucula pesto

Baba ganoush

Små pebre med feta/persillefyld

Kold yoghurtsuppe med agurk og valnødder

Vitello tonnato

Kold torsk rørt med æg på grønne asparges

Diverse oste

Pølser og skinke

Moussaka

Brød

Det var sååååå lækkert! Min storebror havde lavet det hele - han er guld!!

Til dessert var der stort kagebord. Jeg havde fået forskellige i familien til at tage kage med - vi lavede da også lidt selv ;) - og så var der lidt frugt også.

Jeg mener vi brugte omkring 5000,- på maden, og vi var vel omkring 30 mennesker, tror jeg. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har kammerat hvis forældre har et udlejningen party telt som vi kan låne/leje meget billigt og det er med gulv, borde og stole. Så skal vi kun ud og leje service og duge....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER