Camilla_krøier

Nogen med PCOS?

31 indlæg i dette emne

Er lige startet på PB, men jeg er 31 og har PCOS så jeg satser på lidt mirakler...

Jeg spiser efter KISS/balance kost, træner og er på Victoza 1,2/dagen så min PCOS er rimelig under kontrol, men hvis I har erfaringer til hvad jeg selv kan gøre for at optimere chancerne så skriv endeligt...

Har lige købt Spis dig gravid, men synes ikke den kommer med meget nyt i forhold til Spis dig i balance og Spis dig rask, så jeg blev faktisk lidt skuffet...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi er en del med PCOS herinde - mig selv inklusiv :)

 

Jeg spiste også efter KISS-kost, da jeg fik konstateret PCO og vi skulle lave vores første barn. Jeg holdt det i 3 mdr., men så snart jeg blev gravid, så stoppede jeg ligeså langsomt igen, for det passede mig bare ikke - jeg var sulten hele tiden og synes mine afsavn var alt for store og svære at kæmpe med! <_< Jeg spiste Metformin, dengang.

 

Jeg har nu i 15 mdr. spist efter LCHF og DET virker! Jeg er aldrig sulten og mit blodsukker er fuldstændig stabilt. Vi kæmper for at lave barn nr. 2, men denne gang behøver jeg ikke Metformin, da min kost stabiliserer mit blodsukker og insulinniveau helt fint selv. Så hvis jeg må komme med et tip, så må du ikke være bange for fedt og forsøg at skære så mange kulhydrater som muligt væk - også dem med lavt GI.

 

Det kan sagtens lade sig gøre at blive gravid, når man har PCO - der skal så lidt hjælp til. Især hvis man selv gør en indsats med kost og motion.

 

Rigtig meget held og lykke :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har en periode prøvet LCHF, men min mave kan slet ikke klare alt den fedt og jeg fik kvalme hele tiden.... Jeg bruger dog en del LCHF opskrifter som jeg bare skruer ned i fedtprocent så det passer med balancekost.... Jeg har tabt mig 60 kg og har ca 15 tilbage jeg gerne skulle af med for at komme ned på min idealvægt....

Hvad tager du af vitaminer? Jeg er lige startet på gravitamin og så tager jeg Magnesium, Zinc, fiskeoliekapler og D-vitamin....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg spiser bare en almindelig multivitamin, en fiskepille og ekstra d-vitamin, når jeg husker det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er også PCOS pige.. 
Dette fandt jeg dog først ud af, da jeg var henvist til en gynækolog pga. manglende evne til at blive gravid selv (trods jeg har barn på 3,5 år uden hjælp).. 
Jeg har og tager stadig Metformin, og det har gjort, sammen med den daglige motion at jeg har tabt mig 15 kg. på under ½ år.. 

Jeg er igang med at blive insemineret, 2. forsøg idag...  

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg håber det lykkes Sabi89.... Jeg fik min PCOS diagnose for 2 år siden fordi jeg havde en periode hvor jeg var enormt svimmel og besvimede også nogen gange.... Og så kunne min læge ikke finde en løsning på min overvægt, tog på da jeg gik hos diætist og tog sågar på af at være på nupokur...

Nu går jeg inde hos Svend Lindenberg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er også PCO pige :) Er pt for træt til nogen beskrivelse ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvordan fastsætter i ægløsningstidspunkt? Er lidt i tvivl når vi nu ikke kan bruge ægløsningstest....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er også pco-pige. Min ældste er lavet via iui og den yngste er lavet naturlig, dog uden at vi prøvede 100 %.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Også pco her. Blev dog gravid i første hug så det gik heldigvis nemt på trods af det. Jeg brugte temperaturmetoden til at finde ÆL, den viser dog først udslag efter ÆL har været der, sådan skal helst have brugt den et par cyklusser før man jan sammenligne og kende sin "kurve"

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dejligt at det er lykkes naturligt... Det giver håb :-)

Har de sidste to dage haft kvalme og brystspændinger, håber det er fordi der har været gevindst i første forsøg og ikke bare er PCO'en der spiller mig et puds....min mor havde samme symptomer da hun i sin tid var gravid...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har også PCO og er igang med første IUIH inde ved Svend Lindenberg. Han ville ikke give methformin da jeg har kunnet tabe mig ved kost og motion (15 kg i år), men kan være han ville give under graviditeten. Spiser pt efter KISS så godt jeg nu kan få hverdagen til at fungere. Det vigtigste er at jeg ikke spiser ris, pasta, kartofler og hvidt brød, hvilket jeg har det fint med.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, jeg er desværre også en af de "heldige" med PCOS... :( 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Også her.

Nul sukker, hvede og ris. Jeg kan også anbefale Caroline Fibæk og ja så en GYN. Jeg har fået forskellig hjælp til alle 4 graviditeter. Pt gravid med barn nr 3. Det der virkede anden gang virkede feks ikke denne gang. Spiste zink, d vitamin, multi, fisk og folsyre. Methformin alle gange og hormoner ved 4 graviditet her. Er normal vægtig.

Held og lykke!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har også PCOS  :ditto og har i denne cyklus fundet ud af at ægløsningstests slet ikke virker på mig! Har haft to steger i to uger nu  :blink Holdte dog op med at teste efter 6 dage, fordi der ikke rigtig skete en udvikling i stregerne, så gik ud fra at jeg havde misset det rette testtidspunkt. Men så tog jeg en test til lidt for sjov i dag, 15 dage siden første test og der var sørme stadig to streger!  :chin:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har også PCOS  :ditto og har i denne cyklus fundet ud af at ægløsningstests slet ikke virker på mig! Har haft to steger i to uger nu  :blink Holdte dog op med at teste efter 6 dage, fordi der ikke rigtig skete en udvikling i stregerne, så gik ud fra at jeg havde misset det rette testtidspunkt. Men så tog jeg en test til lidt for sjov i dag, 15 dage siden første test og der var sørme stadig to streger!  :chin:

Mange med PCO kan ikke bruge ÆL-test da vi har forhøjet hormonniveau så man får falsk-positiv...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mange med PCO kan ikke bruge ÆL-test da vi har forhøjet hormonniveau så man får falsk-positiv...

 

I min søgen efter billige graviditetstest fandt jeg faktisk nogen ægløsningstest, der havde en lavere sensitivitet end de normale test, således at de kunne bruges netop af kvinder med PCOS. Jeg har et link her. Idéen er, at kvinder med PCOS har et højere hormonspejl, eller i hvert fald større fluktuationer uden at få ÆL. Derfor kan man bruge test med en lavere sensitivitet (40 mIU/ml istedet for 30 mIU/ml). Synes det var ret smart da jeg fandt det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mange med PCO kan ikke bruge ÆL-test da vi har forhøjet hormonniveau så man får falsk-positiv...

Ja det læste jeg også fornylig :oops .  

 

I min søgen efter billige graviditetstest fandt jeg faktisk nogen ægløsningstest, der havde en lavere sensitivitet end de normale test, således at de kunne bruges netop af kvinder med PCOS. Jeg har et link her. Idéen er, at kvinder med PCOS har et højere hormonspejl, eller i hvert fald større fluktuationer uden at få ÆL. Derfor kan man bruge test med en lavere sensitivitet (40 mIU/ml istedet for 30 mIU/ml). Synes det var ret smart da jeg fandt det.

Det var da smart, det kunne være man skulle prøve dem  :) . Så er spørgsmålet bare om sensitiviteten er nok sænket, til at det virker for os  :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der er nogen der bruger fertilitets monitorer da de åler på flere hormoner, men de erogså halvdyre... Personligt kan jeg tydeligt mærke (og se) når jeg har ÆL så jeg benytter ikke noget...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har også PCOS  :ditto og har i denne cyklus fundet ud af at ægløsningstests slet ikke virker på mig! Har haft to steger i to uger nu  :blink Holdte dog op med at teste efter 6 dage, fordi der ikke rigtig skete en udvikling i stregerne, så gik ud fra at jeg havde misset det rette testtidspunkt. Men så tog jeg en test til lidt for sjov i dag, 15 dage siden første test og der var sørme stadig to streger!  :chin:

Altså to lige tydelige streger? :huh

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har også PCOS :ditto og har i denne cyklus fundet ud af at ægløsningstests slet ikke virker på mig! Har haft to steger i to uger nu :blink Holdte dog op med at teste efter 6 dage, fordi der ikke rigtig skete en udvikling i stregerne, så gik ud fra at jeg havde misset det rette testtidspunkt. Men så tog jeg en test til lidt for sjov i dag, 15 dage siden første test og der var sørme stadig to streger! :chin:

Man har da altid to streger på en æl-test. Det er mere et spørgsmål om at test-stregen ska bli tydligere/kraftigere end kontrolstregen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har også PCO. Desværre. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad siger pco-pigerne til NACHOS? Vi er nogle tøser som normalt samles nogle gange om året og hygger med film og nachos med ost på -men jeg ved ikke om vi denne gang skal lave noget andet til mig.. ? Jeg ved godt at der er kulhydrater i -men jeg synes bare at jeg har en gang hørt om at de var ok? Eller er det ønsketænkning?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tænker om der ikke er meget stivelse i?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad siger pco-pigerne til NACHOS? Vi er nogle tøser som normalt samles nogle gange om året og hygger med film og nachos med ost på -men jeg ved ikke om vi denne gang skal lave noget andet til mig.. ? Jeg ved godt at der er kulhydrater i -men jeg synes bare at jeg har en gang hørt om at de var ok? Eller er det ønsketænkning?

altså jeg har det sådan, at man nu gerne må lave en enkelt snydedag, for jeg synes ikke at man skal afskære sig fra alle livets glæder via en kost ændring. og når det jo er så sjældent, tænker jeg også hvor stor indflydelse kan det så have... men jeg vil heller aldrig nogensinde være fanatisk omkring sådan noget. .

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER