Sabi89

Inseminering - hvor mange gange har i prøvet?

26 indlæg i dette emne

Hej de damer. 

 

Hvor mange gange har i været igennem inseminering før det lykkedes jer??

Jeg skal igennem mit 2. forsøg på tirsdag, men vi bruger sæddoner. 

 

Ved det 1. forsøg havde de glemt at give mig ægløsnings sprøjten og jeg kan ikke selv få ægløsning.. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

ej hvad, altså?! Nokkefår! Grrrrr!

3 inseminationer, 2 graviditeter, 1 barn. Også med donor. quote name="Sabi89" post="669199" timestamp="1414919940"]

Hej de damer.

Hvor mange gange har i været igennem inseminering før det lykkedes jer??

Jeg skal igennem mit 2. forsøg på tirsdag, men vi bruger sæddoner.

Ved det 1. forsøg havde de glemt at give mig ægløsnings sprøjten og jeg kan ikke selv få ægløsning..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi prøvede 2 gange før vi gik over til IVF. Der var vi igennem 1 IVF og 2 frys gør det lykkeds :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg blev også rigtig irriteret da jeg fik af vide at de havde glemt den sprøjte, de er 2, hvor af hende der glemte det, er hende der ejer klinikken men ikke hende jeg normalt går hos.. 

 

Men det er alligevel mange penge hver gang der skal lægges i, og så bliver jeg da lidt stødt over at lægge penge i et projekt baby hvor der så bliver glemt noget så vigtigt.. 
Jeg håber bare inderligt på at vi ikke skal for mange forsøg igennem. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg blev også rigtig irriteret da jeg fik af vide at de havde glemt den sprøjte, de er 2, hvor af hende der glemte det, er hende der ejer klinikken men ikke hende jeg normalt går hos..

Men det er alligevel mange penge hver gang der skal lægges i, og så bliver jeg da lidt stødt over at lægge penge i et projekt baby hvor der så bliver glemt noget så vigtigt..

Jeg håber bare inderligt på at vi ikke skal for mange forsøg igennem.

Jeg ville 100% nægte at betale for det forsøg. Det er et kendt problem du ikke har ÆL så det må altså være på deres regning. Det synes jeg virkelig kun er rimeligt. Og pøj pøj med hurtig gevinst! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Jeg ville 100% nægte at betale for det forsøg. Det er et kendt problem du ikke har ÆL så det må altså være på deres regning. Det synes jeg virkelig kun er rimeligt. Og pøj pøj med hurtig gevinst! :)

Det har min mand også sagt, at det burde være dem der betalte det forsøg.. Men det er bare som jeg også siger til ham, 

Det er os der betaler for medicinen der skal til og så er det også os selv der betaler for donor, da det er igennem det private, jeg kan nemlig ikke komme i det offentlige 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det har min mand også sagt, at det burde være dem der betalte det forsøg.. Men det er bare som jeg også siger til ham, 

Det er os der betaler for medicinen der skal til og så er det også os selv der betaler for donor, da det er igennem det private, jeg kan nemlig ikke komme i det offentlige 

Jeg synes som minimum, de burde betale for donor. Det ville jeg altså gå til med dem. Det er jo en helt eklatant fejl fra deres side - jeg kan slet ikke forstå, de ikke har tilbudt jer nogen form for kompensation. Jeg ville klage :) Men det er jo også mig ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fem forsøg, to graviditeter hvor den ene stadig hænger ved.

Held og lykke.

Og ja en gratis omgang fra dem.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har i nogle forslag til hvordan jeg skal få skrevet til dem, det med den gratis omgang. De ved jeg har PCOS og jeg har fået af vide at jeg ikke selv kan få ægløsning. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har i nogle forslag til hvordan jeg skal få skrevet til dem, det med den gratis omgang. De ved jeg har PCOS og jeg har fået af vide at jeg ikke selv kan få ægløsning. 

Kære fertilitetsklinik.

 

Jeg henvender mig ang. sidste inseminationsforsøg, som bekendt ikke lykkedes, da I havde glemt at informere mig om, at jeg skulle tage en ægløsende sprøjte. Det er for jer en kendt problematik, at jeg ikke har en naturlig ægløsning, og jeg har henvendt mig til jer, fordi I er eksperter på området. Der er naturligvis tale om en beklagelig "svipser", men for mig er det ikke alene ærgerligt, det er også ubehageligt. Jeg bliver nødt til at meddele jer, at jeg forventer fuld økonomisk kompensation fra jeres side i forhold til udgifter til medicin og donorsæd.

 

I håbet om at vores gode samarbejde kan fortsætte

 

Med venlig hilsen

 

PS - og hvis de ikke bare makker ret så er næste skridt 1) patientklagenævnet 2) Forbrugerombudsmanden

 

Det er SÅ groft!!!!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

På femte forsøg i denne omgang - foreløbig ikke noget resultat. Men vi er også et dårligt eksempel at sammenligne med, da min mands sædkvalitet ligger og rager nede omkring undergrunden for, hvornår insemination giver mening. Hvis det mislykkes igen, går vi over til ivf.

Hvorfor kan du ikke blive behandlet i det offentlige (hvor man nu i øvrigt også selv skal betale medicinen, men husk at få en kronikererklæring) - alder?

Held og lykke - chancerne skulle jo være rigtig gode med donorsæd :) De angives lidt forskelligt men vist typisk ca 20-25%.

Edit: ser lige dit brugernavn - så er du næppe for gammel til at blive behandlet i det offentlige ;) måske I simpelthen har et fælles barn i forvejen :)

Mon det var dig, jeg så, spørge til antal af inseminationer, de vil være med til på en klinik. I så fald så varierer det efter, hvad ens problem er, hvor mange gange det giver mening at forsøge. Henvisningen fra ens læge skal jo så fornys ind imellem, og der har egen læge vel teknisk set mulighed for at slå bremserne i.

:goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror ikke helt jeg forstår hvad der er sket. PCO-piger kan jo altså godt lave en naturlig ægløsning, hvis de får hjælp til at modne ægget. Det er ægmodningen og ikke selve frigørelsen der er problematisk. Blev du aldrig insemineret? Og i så fald hvorfor? Fik du hormoner og blev scannet undervejs?

 

Jeg forstår det ikke :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror ikke helt jeg forstår hvad der er sket. PCO-piger kan jo altså godt lave en naturlig ægløsning, hvis de får hjælp til at modne ægget. Det er ægmodningen og ikke selve frigørelsen der er problematisk. Blev du aldrig insemineret? Og i så fald hvorfor? Fik du hormoner og blev scannet undervejs?

 

Jeg forstår det ikke :unsure

Man giver ægløsende sprøjte for at være sikker på man rammer ægløsningen, når ægget er stort nok, men timingen måske ikke er perfekt fra naturens side. Jeg fik det selv alle 3 gange jeg er blevet insemineret selvom jeg både modner æg og har ægløsning.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Man giver ægløsende sprøjte for at være sikker på man rammer ægløsningen, når ægget er stort nok, men timingen måske ikke er perfekt fra naturens side. Jeg fik det selv alle 3 gange jeg er blevet insemineret selvom jeg både modner æg og har ægløsning.

Ja, det ved jeg godt. Jeg har selv prøvet det. Jeg forstår bare ikke hvad der er sket. Så de har glemt at sige hun skulle tage den og har så derfor nægtet at inseminere, eller? Det giver jo ingen mening, hvis hun har modnet et fint æg - selvom det er blevet frigivet naturligt, er det da rimelig tosset ikke at sprøjte sæden ind til det :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det lykkedes i første forsøg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fik ikke sprøjten, jeg var ikke klar over at jeg skulle have den, de inseminerede mig alligevel

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi er på 4. forsøg- uden held so far.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg læste lige i en anden tråd, at dit store barn er fra et tidligere forhold. Medmindre der er sket noget epokegørende for nylig, så kan man sagtens få hjælp i den offentlige, når der er første fælles barn - børn fra tidligere forhold har ingen betydning i den forbindelse. Min mand har et par døtre fra et kikset forhold, men vi var helt uden problemer i behandling på Hvidovre Hospital - vi fik en lille søn ud af det. Nu hvor det er andet fælles barn, så er vi henvist til privatklinik, men jeg får stadig tilskud til medicinen, og får selve behandlingen betalt, så længe det bare er insemination.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kære fertilitetsklinik.

 

Jeg henvender mig ang. sidste inseminationsforsøg, som bekendt ikke lykkedes, da I havde glemt at informere mig om, at jeg skulle tage en ægløsende sprøjte. Det er for jer en kendt problematik, at jeg ikke har en naturlig ægløsning, og jeg har henvendt mig til jer, fordi I er eksperter på området. Der er naturligvis tale om en beklagelig "svipser", men for mig er det ikke alene ærgerligt, men det er også en økonomisk udskrivning samt et overflødigt forløb, hvor jeg har spildt tid og døjet med generne ved at tage hormoner. Nu går vi i gang med endnu et forsøg, og i den forbindelse forventer jeg, at I afholder udgifterne ved forsøget grundet jeres fejl ved sidste forsøg.

 

I håbet om at vores gode samarbejde kan fortsætte

 

Med venlig hilsen

 

 

 

Jeg har tilladt mig at ændre lidt i Mistels formulering. 

Derudover kan jeg nævne, at jeg er en af de heldige, hvor det kun var nødvendigt med én inseminering, før der var gevinst :) Pøj pøj med det :bd

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har tilladt mig at ændre lidt i Mistels formulering.

Derudover kan jeg nævne, at jeg er en af de heldige, hvor det kun var nødvendigt med én inseminering, før der var gevinst :) Pøj pøj med det :bd

God ændring! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

God ændring! :)

 

Tak - og hvor er det i øvrigt vildt, at du nu har en 1-årig! :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak - og hvor er det i øvrigt vildt, at du nu har en 1-årig! :glad

Ja, totalt vildt! Og ved du hvad? Det har du sgu også snart! ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, totalt vildt! Og ved du hvad? Det har du sgu også snart! ;)

 

Ja :wub

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Indtil videre 2 stk. IUI her og afventer stadig, om den sidste skulle give gevinst✌

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER