Guest Felixmor

E-boks til børn

12 indlæg i dette emne

Nogle der ved hvordan man får en e-boks til børn?

Indkaldelser til f.eks. sygehuset må jo skulle komme deri men de har jo ikke noget nem id.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Er det ikke kun alle borgere over 15 år og med cpr der skal have digital post?

På borger.dk står der at hvis man opfylder alle kravene, så skal man have digital post, men ellers modtager man det fortsat som hidtil.

I og med at børn ikke er over 15 år, tænker jeg at der fortsat vil komme breve med posten :)

 

Edit: 

"Fra 1. november 2014 skal alle borgere over 15 år, der har et CPR-nummer, som udgangspunkt kunne modtage Digital Post fra det offentlige.

De borgere, der er i stand til at modtage posten digitalt, skal. De borgere, der ikke er i stand til at modtage posten digitalt, og lever op til mindst én af fritagelsesgrundene, kan blive fritaget og fortsætte med at modtage post fra det offentlige i papir som hidtil."

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Til mindre børn hvor der ikke er truffet særlige aftaler om forældremyndighed, sendes indkaldelser mm til moderens e-boks. - synes jeg at have læst et sted, men nu kan jeg selvfølgelig ikke finde det....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Til mindre børn hvor der ikke er truffet særlige aftaler om forældremyndighed, sendes indkaldelser mm til moderens e-boks. - synes jeg at have læst et sted, men nu kan jeg selvfølgelig ikke finde det....

Det hørte jeg også i radioen den anden dag.

Der er nemlig blevet klaget til ligestillingsrådet over det

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg får info om Karla i min e-boks. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg får info om Karla i min e-boks. :)

Uden at have gjort noget for det?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg får info om Karla i min e-boks. :)

Jeg gør også, i hvert fald fra kommunen.. Men jeg er godt nok i tvivl fra andre offentlige instanser.. Der var noget i radioen med det i starten af ugen, eller sidste uge, at de helt små var fanget i den her digitalisering..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er også fordi jeg endnu ikke har fået en telefon tid til svar på de undersøgelser Asger skal til 18 og 19 november og nu er det jo den første i morgen og jeg vil jo nødig gå glip af svaret. Men ellers må jeg spørge lægesekretæren hvad de gør.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ved børn under 15 sendes det til moderen :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har fået Johans indkaldelse til Bispebjerg Hospital med posten..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi får alle henvendelser ang Freja pr post

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nogen der ved hvad man så gør hvis barnet ikke bor med begge forældre - men bor hos faderen? De sender det vel til bopælsforældrenen, ikk? Giver jo INGEN mening hvis Majas mor fik det :lol :lol

Mener det er til moderen hvis der ikke ligger andre aftaler. Så vil tro din mand vil få den lige som pr post.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER