Guest

Mini-Snubles navngivning

41 indlæg i dette emne

Nu er der knapt 3 uger til termin, og det er jo ikke til at vide, hvor meget overskud der bliver til at tænke på familiefest, når først baby kommer og der bliver blandet jul oveni, så jeg har derfor tænkt en del over, hvad jeg synes, vi skal gøre (og har endda i små doser indviet manden :D)

 

Her kommer der ingen dåb men en navngivningsfest, da vi ikke er religiøse.

 

Min bror og hans kone fandt på titlerne "navnemor" og "navnefar" i forbindelse med deres børns navngivning, fordi min bror ikke ville have børnene døbt, og hans kone var ked af at gå glip af traditionerne ved dåb. De har så lavet en rigtig fin beskrivelse af den rolle, som de ønsker at navnemor/far har i barnets liv og opvækst og noget om normer/værdier uden at blande religion ind i det. Jeg har beskrivelsen af det hængende sammen med en kopi af navngivningsattesten og et billede af henholdsvis nevø og niece. Det er SÅ fint, synes jeg, så den tradition vil vi bringe videre   :)

 

Vi har ikke lagt os helt fast på detaljerne endnu, men vi holder navngivningen på mit arbejde, og jeg har indtil videre booket 7.februar, hvilket jeg tænker er et godt tidspunkt, fordi den lille forhåbentlig stadigvæk har et godt sovehjerte og kan klare mange mennesker.

 

Til vores bryllup lavede jeg selv buffet til vores reception, og jeg tror nok, jeg har lovet manden, at hvis vi holder noget så stort igen, så køber vi mad udefra. Der er jo ellers penge at spare ved at lave det selv, men hold da op, hvor er der også meget tid, der går med det. Så jeg tror, vi finder en billig frokostbuffet....meeeeeen jeg er stadigvæk ikke helt sikker. Har ikke helt opgivet tanken om selv at lave noget buffet. 

 

 

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg tror, jeg har lagt mig fast på hvordan invitationen skal se ud nu  :yay

 

En hurtigt lavet, men dog hjemmelavet, sag, som er overkommelig. Jeg ville godt kunne finde ud af noget mere avanceret, men jeg ville komme til at kede mig efter at have lavet et par stykker, og så vil jeg også være sikker på, at jeg kan overkomme at få dem lavet inden vi ser folk i forbindelse med julen. Jeg har derfor købt færdige foldekort i pap med lys lilla perlemor (og matchende kuverter), hvor jeg på forsiden af kortet vil klistre et billede af vores baby, og når man åbner kortet, skal der så på den ene side stå fødselsdag, længde og vægt m.m. Det kommer der lige et billede af her:

 

post-6112-0-37675500-1414573979_thumb.pn

På den næste side står der så hvor og hvornår vi holder navngivningen og sidste dato for S.U. Jeg er så småt i gang med at lave ønskeseddel, men jeg regner med, at den ikke kommer til at være på invitationen. Den bliver nok sendt, hvis der bliver spurgt til den. Jeg ved godt, at der er meget delte meninger om den slags, men det ligger dybt i mig, at jeg hjemmefra altid har fået at vide, at det sender forkerte signaler at vedlægge en ønskeseddel til en invitation.

 

Jeg har besluttet, at de primære farver skal være lilla og så lidt lime til at bryde lidt med det lilla, og så har jeg bestilt lidt forskelligt hjem (fra en hjemmeside, der hedder Kija-design.dk):

fyrfadsstager: post-6112-0-43572300-1414574009_thumb.pn

lilla sommerfuglekonfetti til at strø på bordene: post-6112-0-16215700-1414574025_thumb.pn

lille servietter: post-6112-0-80271500-1414574044_thumb.pn

Lime blomster til at strø på bordene: post-6112-0-57310500-1414574065_thumb.pn

Og så bordkort i lime perlemor med lilla skrift (og evt. et eller andet lilla klistret på): post-6112-0-24931700-1414574084_thumb.pn

 

Jeg tænker, at der måske også skal være nogle balloner og evt. et banner/noget guirlande, men så langt er jeg ikke kommet endnu  :)

 

P.S. Lille fun fact: Vi holder navngivningen på mit arbejde, hvor køkkenet, der er i forlængelse af det rum, vi holder navngivningen, passer ind i temaet - skabene er nemlig limegrønne!  :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Gæster: 

 

Hmmmmm. Det er altså svært. Vi har begge store familier, og hvis vi kun inviterer den familie, vi rent faktisk ser, så er der allerede 60 på gæstelisten inkl. børn (+ os selv) ved familie alene. Dertil kommer 19 nære venner + 9 børn. 

 

Til brylluppet brugte vi samme lokale til middagen, og der var vi 53...og der er faktisk ikke plads til ret mange flere end det ved bordene. Der er godt nok også en kantine, vi ville kunne bruge, MEN den er MEGA stor og har ikke ret god akustik, så det ville klart være bedst, hvis vi kunne holde os til at være max. omkring 60 personer. Også af hensyn til støjniveau, og at vi jo gerne vil nå at snakke med vores gæster. Hmmmmm, tænke tænke. Man håber jo ikke på afbud, men så alligevel :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Buffet'en:

 

HVIS vi ender med selv at stå for maden, så tænker jeg, at der skal være følgende til gæsterne:

-       pølsehorn (laves i god tid inden og fryses)

-       pizzasnegle (laves i god tid inden og fryses)

-       frikadeller (laves i god tid inden og fryses)

-       porretærte x 5 fra mor (tak, mor ;) )

-       parmaskinke

-       chorizzopølse

-       pesto

-       oliven

-       Italiensk brød (nettos ciabata)

-       Pastasalat

-       Kartoffelsalat

-       Nem grøn salat

 

Har jeg overset noget oplagt (og nemt), som burde/kunne være med i sådan en buffet?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

KAGE!  :sandie

 

Jeg har ikke snakket kage med manden endnu, så jeg ved ikke helt, om han er med på at købe kage fra enten en amatørbager eller en prof. Men jeg er faldet over nogle billeder på nogle kager, som jeg synes er sjove og fine (og som jeg ikke selv ville have tålmodighed/skills til at lave gennemførte nok).

 

Here it goes:

 

post-6112-0-81564900-1414578066_thumb.jp post-6112-0-95713300-1414578087_thumb.jp post-6112-0-92822000-1414578100_thumb.jp post-6112-0-25901900-1414578119_thumb.jp post-6112-0-04211300-1414578136_thumb.jp

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du giver mig streeeeeess!! Jeg har absolut ikke skænket dåben en tanke, andet end det jeg engang skrev. Det er som om det er røget lidt i baggrunden..

Vi har samme "problem" med gæsteliste. Til vores bryllup var vi 45 (55 inviteret ca), og det bliver meegeet svært at begrænse det.

Måske jeg skulle starte en planlægningstråd selv, så jeg rent faktisk gør mig nogle overvejelser og ikke glemmer det helt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du giver mig streeeeeess!! Jeg har absolut ikke skænket dåben en tanke, andet end det jeg engang skrev. Det er som om det er røget lidt i baggrunden..

Vi har samme "problem" med gæsteliste. Til vores bryllup var vi 45 (55 inviteret ca), og det bliver meegeet svært at begrænse det.

Måske jeg skulle starte en planlægningstråd selv, så jeg rent faktisk gør mig nogle overvejelser og ikke glemmer det helt.

 

Sorry, ha ha - betragt det som gengæld for den stress jeg har fået over, at du for 100 år siden fik styr på hospitalstasken ;) (Har stadigvæk kun pakket babys, men har dog pølsehorn og pizza i fryseren nu)

 

Ja, det er sgu lidt et problem med den gæsteliste. I virkeligheden er der flere end 19 venner, jeg godt kunne tænke mig at invitere, men man må jo stoppe et sted. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sorry, ha ha - betragt det som gengæld for den stress jeg har fået over, at du for 100 år siden fik styr på hospitalstasken ;) (Har stadigvæk kun pakket babys, men har dog pølsehorn og pizza i fryseren nu)

 

Ja, det er sgu lidt et problem med den gæsteliste. I virkeligheden er der flere end 19 venner, jeg godt kunne tænke mig at invitere, men man må jo stoppe et sted. 

Hmm, ja - den der taske står så bare og er halv-pakket stadig, så ro på, du  :lol

Jeg er vist god til at melde ting ud, og så aldrig få gjort det færdig :D

 

Ja, det er ret besværligt. Vi har også en stor vennegruppe, som er ret godt sammentømret, og det er derfor svært at skille gruppen ad, selvom vi ikke snakker lige meget med alle. Og jeg har også lidt problemer med dét dér med at invitere folk som vi er venner med, selvom jeg ved at de aldrig kommer til at få et forehold til vores datter - hvis de overhovedet kommer til at se hende.

Der var bare så meget brokkeri til brylluppet, over hvem der var inviteret og hvem der ikke var. Så jeg ved ikke helt om jeg magter alt det halløj igen  :huh

 

Men tænker du at holde ved de 19 venner, og så satse på at der er plads i samme lokale som til jeres bryllup? :)

 

Ideer til mad:

-Kyllingespyd

-Små finger sandwich

-Gulerødder og agurkestave med dip (guacamole, humus, tzatziki...)

-Stegte kartoffelbåde fra ovnen (her duer dippen også til)

-Asparges med bacon

-Dadler/pølser i svøb

-Tomatsalat

-Bulgursalat

-Fyldte peberfrugte

-Fyldte svampe

-Nachos

-Brød med tunmousse

-Mini pizza

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm, ja - den der taske står så bare og er halv-pakket stadig, så ro på, du  :lol

Jeg er vist god til at melde ting ud, og så aldrig få gjort det færdig :D

 

Ja, det er ret besværligt. Vi har også en stor vennegruppe, som er ret godt sammentømret, og det er derfor svært at skille gruppen ad, selvom vi ikke snakker lige meget med alle. Og jeg har også lidt problemer med dét dér med at invitere folk som vi er venner med, selvom jeg ved at de aldrig kommer til at få et forehold til vores datter - hvis de overhovedet kommer til at se hende.

Der var bare så meget brokkeri til brylluppet, over hvem der var inviteret og hvem der ikke var. Så jeg ved ikke helt om jeg magter alt det halløj igen  :huh

 

Men tænker du at holde ved de 19 venner, og så satse på at der er plads i samme lokale som til jeres bryllup? :)

 

Ideer til mad:

-Kyllingespyd

-Små finger sandwich

-Gulerødder og agurkestave med dip (guacamole, humus, tzatziki...)

-Stegte kartoffelbåde fra ovnen (her duer dippen også til)

-Asparges med bacon

-Dadler/pølser i svøb

-Tomatsalat

-Bulgursalat

-Fyldte peberfrugte

-Fyldte svampe

-Nachos

-Brød med tunmousse

-Mini pizza

 

Hm, jeg tror nok, at der ikke var brok til vores bryllup, men der havde vi også store problemer, fordi både familie og venner jo har det med at hænge lidt sammen i klynger. Dem vi følte var lidt forbigået inviterede vi til reception, så der var omkring 100-120 på listen der og omkring 90 fremmødte til receptionen (inkl. vores 51 festgæster). Men de fleste af de 19 venner på listen (heraf en del par) har selv inviteret os til barnedåb og den slags, så dem kan jeg ikke få mig selv til at skære fra. 

 

Jeg ved sgu ikke rigtigt, om jeg tør satse på at omkring 80 voksne + 15 børn kan blive forvandlet til kun at skulle bruge 60 siddepladser. Hmmm, jeg overvejer lidt, om man skulle kalde det reception i stedet for "navngivning, frokost og hygge" som pt. er titlen i invitationen. Det kunne jo også være, at man ikke reelt har brug for siddepladser til alle, hvis der er noget underholdning. Der står fx. et billiardbord i lærerværelset, vi har et par flydesofaer, og så kunne jeg godt finde på at bestille en ballonmand til at komme forbi (det havde vi til bryllupsreceptionen, og det var et hit, selvom der ikke var ret mange børn med)..... hmmmm  :chin:

 

Tak for inspiration til buffet'en. Der skal selvfølgelig være agurkestave-og gulerodsstave med dip. Det er der altid afsætning på. Måske nogle kyllingespyd også (dem ville jeg nok være tilbøjelig til at købe semi-færdige). 

 

Jeg kan godt forstå, at I ikke orker brok. Jeg må tilstå, at jeg selv har brokket lidt over en veninde, der hverken inviterede mig til bryllup eller dåb på trods af, at jeg var en af hovedarrangørerne på hendes polter (hvor alle andre polterdeltagere skulle med til brylluppet)....men jeg kan jo godt lidt se, at det er et svært puslespil nogle gange. Fik I meldt noget ud om jeres prioriteringer eller lod I bare folk brokke i krogene? Jeg HADER sådan noget.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Gode tanker - lige lidt mad inspiration ;)

nqUsotP.png

9rvBQF9.png

Different name, same idea - bien sûr ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hold da op jeg synes det lyder som om i bliver mega mange til den navngivning :-O det ville jeg slet slet ikke kunne overskue...men synes ellers jeres mad ideer lyder gode ;-)

Her har vi besluttet en alm. dåb i kirke...og kun med vores nærmeste så vi bliver vel en 16 stykker og bare herhjemme...og vi bestiller mad udefra og finder en der kan lave en fin dåbskage...

Til vores bryllup var vi knap 50, og sidenhen er der sket meget i forhold til hvem vi omgås og hvem der betyder noget for os osv...så vi vil ikke kunne invitere ud fra vores hjerter uden nogle ville føle sig forbigået såå..og så er vi heller ikke indstillet på det store dyre gilde den dag ;-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hm, jeg tror nok, at der ikke var brok til vores bryllup, men der havde vi også store problemer, fordi både familie og venner jo har det med at hænge lidt sammen i klynger. Dem vi følte var lidt forbigået inviterede vi til reception, så der var omkring 100-120 på listen der og omkring 90 fremmødte til receptionen (inkl. vores 51 festgæster). Men de fleste af de 19 venner på listen (heraf en del par) har selv inviteret os til barnedåb og den slags, så dem kan jeg ikke få mig selv til at skære fra. 

 

Jeg ved sgu ikke rigtigt, om jeg tør satse på at omkring 80 voksne + 15 børn kan blive forvandlet til kun at skulle bruge 60 siddepladser. Hmmm, jeg overvejer lidt, om man skulle kalde det reception i stedet for "navngivning, frokost og hygge" som pt. er titlen i invitationen. Det kunne jo også være, at man ikke reelt har brug for siddepladser til alle, hvis der er noget underholdning. Der står fx. et billiardbord i lærerværelset, vi har et par flydesofaer, og så kunne jeg godt finde på at bestille en ballonmand til at komme forbi (det havde vi til bryllupsreceptionen, og det var et hit, selvom der ikke var ret mange børn med)..... hmmmm  :chin:

 

Tak for inspiration til buffet'en. Der skal selvfølgelig være agurkestave-og gulerodsstave med dip. Det er der altid afsætning på. Måske nogle kyllingespyd også (dem ville jeg nok være tilbøjelig til at købe semi-færdige). 

 

Jeg kan godt forstå, at I ikke orker brok. Jeg må tilstå, at jeg selv har brokket lidt over en veninde, der hverken inviterede mig til bryllup eller dåb på trods af, at jeg var en af hovedarrangørerne på hendes polter (hvor alle andre polterdeltagere skulle med til brylluppet)....men jeg kan jo godt lidt se, at det er et svært puslespil nogle gange. Fik I meldt noget ud om jeres prioriteringer eller lod I bare folk brokke i krogene? Jeg HADER sådan noget.

Dét kan jeg så også godt forstå at du har været lidt tvær over. Dét giver heller ikke lige mening i mit hoved.

Det her er mere i den forstand at det er en vennegruppe på ca 25 personer. Nogle personer klikker man bedre med end andre, og nogle personer ses på kryds og tværs uden alle er der - og så er der dem man kun snakker med, hvis man lige tilfældigvis sidder ved siden af dem til nytår eller andet.

Og det var sådanne personer som blev sure over deres invitation. Som de altså fik!

Vi delte det op, så de tætteste var inviteret hele dagen, og "fest-vennerne" kom efter bryllupskage og dans, og festede resten af natten.

Så de var skam inviteret, bare ikke til hele dagen..

Vi har ikke luftet vores tanker omkring det, for vi har faktisk ikke set dem siden, og det er altså et år siden. Det siger bare noget om hvor lidt tætte vi er med dem. Men de har heller ikke sagt noget til os, det er blevet fortalt af andre veje  <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dét kan jeg så også godt forstå at du har været lidt tvær over. Dét giver heller ikke lige mening i mit hoved.

Det her er mere i den forstand at det er en vennegruppe på ca 25 personer. Nogle personer klikker man bedre med end andre, og nogle personer ses på kryds og tværs uden alle er der - og så er der dem man kun snakker med, hvis man lige tilfældigvis sidder ved siden af dem til nytår eller andet.

Og det var sådanne personer som blev sure over deres invitation. Som de altså fik!

Vi delte det op, så de tætteste var inviteret hele dagen, og "fest-vennerne" kom efter bryllupskage og dans, og festede resten af natten.

Så de var skam inviteret, bare ikke til hele dagen..

Vi har ikke luftet vores tanker omkring det, for vi har faktisk ikke set dem siden, og det er altså et år siden. Det siger bare noget om hvor lidt tætte vi er med dem. Men de har heller ikke sagt noget til os, det er blevet fortalt af andre veje  <_<

 

Åh, det kan jeg sagtens sætte mig ind i. Jeg har også et venneslæng, der er ret stort, men hvor der er en 10-15 stykker, som er dem, jeg primært snakker med og klikker med, og deraf er halvdelen nogle, som jeg betragter som tætte venner. Derudover er der en del, der er flinke og festlige, men som jeg ikke har så meget med. Jeg overvejede faktisk også at invitere nogle til at komme efter middag og kage i forbindelse med vores bryllup, fordi de er festlige, men samtidig var der også grænser for, hvor mange vi kunne være til middag, og som du siger, så er der grænser for, hvor meget man egentlig snakker/klikker med dem, selvom man er del af samme vennekreds. Jeg endte med at gå væk fra idéen og de blev så inviteret til reception, og måske var et par stykker af dem skuffede, men så må det være sådan ;) Jeg har hørt af omveje, at der var én, der var skuffet over kun at blive inviteret til receptionen, men omvendt har hun ikke inviteret mig til noget som helst de sidste 5 år eller i det hele taget taget initiativ til at ses de sidste 3 år, og det er nu 2 år siden siden vores bryllup, så jeg vurderede rigtigt, da jeg besluttede, at hun ikke hørte til de tætte ;)

 

Nå, det blev en lang sludder, men pointen er bare, at jeg sagtens kan sætte mig ind i problematikken, men når I ikke har set dem siden, så giver jeg dig ret i, at det bekræfter, at de ikke skulle med til hele festen!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Gode tanker - lige lidt mad inspiration ;)

nqUsotP.png

9rvBQF9.png

Different name, same idea - bien sûr ;)

 

Tak for inspiration :kiss God idé at bruge peberfrugt som skål :) Frugtbogstaverne er fine men klart for avanceret til, hvad der ville blive tid/overskud til. I det hele taget er det måske lidt for ambitiøst at stå for maden selv med så mange gæster, selvom det ville give en stor besparelse og nok også blive mere lækkert... Måske bliver det en kombi, hvor jeg bare supplerer lidt op med noget hjemmelavet til en færdig buffet udefra.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ønsker

 

Jeg prøver for tiden at skrive ned, når jeg lige falder over noget, vi kan ønske os til baby enten i julegave eller til navngivningen. Kom gerne med forslag - jeg er dog ikke til sølvbestik og den slags.

 

Juleønsker til baby:

- små bokse til mos m.m.

- lamaze dreje-og legetæppe med Mariehøne (skulle være godt til at træne "ligge på mave og styrke nakke"

- barnevognssele

- robuste babybøger (pap el. lign.)

- alderssvarende legetøj - vi er dog godt dækket ind med bamser

- sikkerhedslåge/gitter til trappe

- playtray til trip trap stol

- sparegris

- babybadebukser (satser på manden skal gå til babysvømning med hende, og der må man ikke nøjes med badebleer)

 

Navngivningsønsker:

- Tøj str.  74 og 80. Kan godt lide de fleste farver men er ikke pjattet med lyserød med mindre der er tale om en sart rosa

- Playtray til trip trap stol

- fødselsdagstog

- sandkasse + legeting til sand

- spisesæt (flad + dyb tallerken + kop) i bambus. Obs, ikke melamin. Fx. Sebras bambus village-sæt i lilla nuancer (dette)

- baby-bestik, skal kunne komme i opvask og behøver ikke at være fint/dyrt - men ikke melamin på den del, der kommer i munden, fx. det her.

- evt. en sansegynge

- rejseseng/telt

- evt. gulvtæppe til børneværelse

- paraplyklapvogn

- smallstuff dukkevogn i lilla flet

- bObles elefant i blå

- Juniordyne + pude. Allergivenlig, evt. kapok

- sengetøj til juniordyne/pude: her

- bog: "Sigurd fortæller om de nordiske guder"

- sangbog med papsider og pege/følefunktion

- vågelampe til stikkontakt

- evt wheely bug mariehøne

- evt. dukke

- evt. rygsæk

- evt. cykelanhænger?

- evt. aktivitetsstativ?

- evt. smykke?

- Sif er ikke så pjattet med sølvbestik, Bojesen-abe, æske til tænder, memozz eller dåbsrør

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ønsker

Jeg prøver for tiden at skrive ned, når jeg lige falder over noget, vi kan ønske os til baby enten i julegave eller til navngivningen. Kom gerne med forslag - jeg er dog ikke til sølvbestik og den slags.

Juleønsker til baby:

- små bokse til mos m.m.

- lamaze dreje-og legetæppe med Mariehøne (skulle være godt til at træne "ligge på mave og styrke nakke"

- barnevognssele

- sikkerhedslåge/gitter til trappe

- babybadebukser (satser på manden skal gå til babysvømning med hende, og der må man ikke nøjes med badebleer)

Navngivningsønsker:

- Playtray til trip trap stol

- fødselsdagstog

- sandkasse + legeting til sand

- evt. en sansegynge

- rejseseng/telt

- evt. gulvtæppe til børneværelse

- paraplyklapvogn

- smallstuff dukkevogn i lilla flet

- evt. dukke

Vi havde fx en bObles elefant på, og Kaj Bojesen abe og GJ Moneyfant - og så havde jeg udtrykkeligt skrevet på, at junior IKKE ønskede sig æske til tænder eller dåbsrør....

Jeg synes også, at indgraverede bordflag til fødselsdag er fint :)

Og klassiske (nye og gamle) børnebøger :)

Indskud til børneopsparing.

Vi fik al maden udefra til barnedåben - jeg ville ikke have orket at stå med det selv, men der er jo en del, hvor der ikke er noget problem. Bare husk at det gerne skal være en dejlig dag og ikke et stressmoment :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh, det kan jeg sagtens sætte mig ind i. Jeg har også et venneslæng, der er ret stort, men hvor der er en 10-15 stykker, som er dem, jeg primært snakker med og klikker med, og deraf er halvdelen nogle, som jeg betragter som tætte venner. Derudover er der en del, der er flinke og festlige, men som jeg ikke har så meget med. Jeg overvejede faktisk også at invitere nogle til at komme efter middag og kage i forbindelse med vores bryllup, fordi de er festlige, men samtidig var der også grænser for, hvor mange vi kunne være til middag, og som du siger, så er der grænser for, hvor meget man egentlig snakker/klikker med dem, selvom man er del af samme vennekreds. Jeg endte med at gå væk fra idéen og de blev så inviteret til reception, og måske var et par stykker af dem skuffede, men så må det være sådan ;) Jeg har hørt af omveje, at der var én, der var skuffet over kun at blive inviteret til receptionen, men omvendt har hun ikke inviteret mig til noget som helst de sidste 5 år eller i det hele taget taget initiativ til at ses de sidste 3 år, og det er nu 2 år siden siden vores bryllup, så jeg vurderede rigtigt, da jeg besluttede, at hun ikke hørte til de tætte ;)

 

Nå, det blev en lang sludder, men pointen er bare, at jeg sagtens kan sætte mig ind i problematikken, men når I ikke har set dem siden, så giver jeg dig ret i, at det bekræfter, at de ikke skulle med til hele festen!

Nej, sorry det var ikke meningen at jeg ville overtage din tråd med kedsommelige fortællinger ;)

 

Ønsker

 

Jeg prøver for tiden at skrive ned, når jeg lige falder over noget, vi kan ønske os til baby enten i julegave eller til navngivningen. Kom gerne med forslag - jeg er dog ikke til sølvbestik og den slags.

 

Juleønsker til baby:

- små bokse til mos m.m.

- lamaze dreje-og legetæppe med Mariehøne (skulle være godt til at træne "ligge på mave og styrke nakke"

- barnevognssele

- sikkerhedslåge/gitter til trappe

- babybadebukser (satser på manden skal gå til babysvømning med hende, og der må man ikke nøjes med badebleer)

 

Navngivningsønsker:

- Playtray til trip trap stol

- fødselsdagstog

- sandkasse + legeting til sand

- evt. en sansegynge

- rejseseng/telt

- evt. gulvtæppe til børneværelse

- paraplyklapvogn

- smallstuff dukkevogn i lilla flet

- evt. dukke

Jeg har diverse lister med ønsker og ting vi vil vente med at købe og evt ønske os. Her er nogle ønsker som du ikke har i forvejen:

 

-Cykelanhænger til ..cyklen, sjovt nok.

-Fødselsdagsflag til bordet

-De Små Synger

-Eventyrs-bog

-Børneopsparing

-Et aktivitetsstativ

-Et "strollometer" - skridttæller til barnevogn (fit4mum.com)

-Træ-legeklodser og bideringe (Etsy-shop "littlesaplingtoys")

-Amme-poncho (Etsy-shop "CovermePoncho")

-Happy lights-lyskæden

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi havde fx en bObles elefant på, og Kaj Bojesen abe og GJ Moneyfant - og så havde jeg udtrykkeligt skrevet på, at junior IKKE ønskede sig æske til tænder eller dåbsrør....

Jeg synes også, at indgraverede bordflag til fødselsdag er fint :)

Og klassiske (nye og gamle) børnebøger :)

Indskud til børneopsparing.

Vi fik al maden udefra til barnedåben - jeg ville ikke have orket at stå med det selv, men der er jo en del, hvor der ikke er noget problem. Bare husk at det gerne skal være en dejlig dag og ikke et stressmoment :)

 

Tak for inspiration :) Jeg har allerede en del børnebøger, så det tror jeg ikke, jeg sætter på. Måske en moneyphant. Åh, æske til tænder og dåbsrør er heller ikke mig. Det er Kaj Bøjesen nu heller ikke, selvom jeg ved, at mange godt kan lide den.  Du har helt ret med maden - derfor ender det nok også med, at det højest bliver noget hjemmelavet supplement, tror jeg :)

 

Må jeg lige spørge. Det der bobbles. Jeg ved, at mange herinde har det, men æhhh.....er det pengene værd? Bruger I det meget (og til hvad)? Jeg kan ikke helt gennemskue det og dermed ved jeg ikke helt, hvad jeg skal mene om det....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej, sorry det var ikke meningen at jeg ville overtage din tråd med kedsommelige fortællinger ;)

 

Jeg har diverse lister med ønsker og ting vi vil vente med at købe og evt ønske os. Her er nogle ønsker som du ikke har i forvejen:

 

-Cykelanhænger til ..cyklen, sjovt nok.

-Fødselsdagsflag til bordet

-De Små Synger

-Eventyrs-bog

-Børneopsparing

-Et aktivitetsstativ

-Et "strollometer" - skridttæller til barnevogn (fit4mum.com)

-Træ-legeklodser og bideringe (Etsy-shop "littlesaplingtoys")

-Amme-poncho (Etsy-shop "CovermePoncho")

-Happy lights-lyskæden

 

Helt i orden - du skal være velkommen til at komme med tanker/oplevelser i min tråd  :)

Tak for inspiration :glad Hmmm. Amme-poncho har jeg ikke rigtigt overvejet, men måske...ved ikke helt, hvordan jeg vil takle amme-relaterede ting endnu ;)

Uh, det kunne godt være at cykelvogn var en god idé :-) Måske også et aktivitetsstativ. Hmm, et strollometer lyder lokkende, men jeg har en skridttæller liggende, og jeg tænker også, at jeg nok vil i gang med at bruge endomondo eller lignende og tracke barnevognsture. Det kan jeg nok bedre forholde mig til end antal skridt :) Min farmor har oprettet en børneopsparing til mine niece og nevø, så jeg vil ikke ønske mig det, for jeg regner lidt med, at hun gør det samme med vores barn :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lige kort. bObles er genialt, sammen med duplo er det vores allerbedste legetøj og vi bruger det dagligt og har gjort lige fra de var helt små og skulle lære at ligge på maven.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tilføjelse:

 

Byklipklap 4 fold eller lignende..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lige kort. bObles er genialt, sammen med duplo er det vores allerbedste legetøj og vi bruger det dagligt og har gjort lige fra de var helt små og skulle lære at ligge på maven.

 

Ok :) Hvad vil du så anbefale som begynder-bobles, og hvad bruger I det til?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tilføjelse:

 

Byklipklap 4 fold eller lignende..

 

Øhhh?  :blink ikke forstået

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øhhh?  :blink ikke forstået

Hehe, skulle lige nå at få det skrevet til dig inden jeg løb på toilettet, så derfor kom der ingen forklaring :D

Jeg har også skrevet sådan en folde-madras på ønskesedlen, som man kan bruge til pude/hygge-hjørne, klatre på, lege på og andet. Den er godt pebret, så det kan være at andre kan finde noget lignende, men synes den er fed. Min veninde bruger den til rigtig meget forskelligt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hehe, skulle lige nå at få det skrevet til dig inden jeg løb på toilettet, så derfor kom der ingen forklaring :D

Jeg har også skrevet sådan en folde-madras på ønskesedlen, som man kan bruge til pude/hygge-hjørne, klatre på, lege på og andet. Den er godt pebret, så det kan være at andre kan finde noget lignende, men synes den er fed. Min veninde bruger den til rigtig meget forskelligt :)

 

Ahhh, så er jeg med :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER