Guest NinjaMama

Akut brug for hjælp - Bæ på uldbodyer?

16 indlæg i dette emne

Theas mave er gået helt amok af den penicillin hun får. Her til morgen har hun haft to uheld med diarré både op af ryggen og ud af ben åbningen i bleen, og hendes bodyer ser mildt sagt klamme ud!

Jeg har skyllet dem i koldt vand og nu har jeg smidt dem i en spand vand indtil jeg ved hvad jeg skal gøre ved dem..

Mon der er nogen der har et par gode råd? Vi havde også et uheld på en body i går, den smed jeg i vaskemaskinen på uldprogram, men det har slet ikke taget pletten.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi har nogle gange haft held med at give pletterne en ordentlig skvish af den her:

GoT9rBK.jpg

Eller gnide pletten ind i den her

diuQjck.jpg

Og så lade det ligge et par timer (den øverste stinker, så er du advaret)

Og så vaske bagefter. Og så til tørre ude i solen. Men vi har også haft bodyer, som vi simpelthen endte med at smide ud <_<

God bedring til Thea :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for svar! :kram2

Det der galdesæbe har jeg ikke, og jeg tror ikke det kan købes i nogen butikker i nærheden :unsure

Så det skal bestilles på nettet.. Mon ikke bodyerne bliver jordslået hvis de bare ligger indtil jeg har modtaget sæben med posten :unsure

Og tak!! :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg smører bare pletten ind i alm. neutral opvaskemiddel, lader det ligge lidt, vasker i uldprogram og hænger ud i solen - og gentager ved behov. Det plejer at lykkes fint.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg smører bare pletten ind i alm. neutral opvaskemiddel, lader det ligge lidt, vasker i uldprogram og hænger ud i solen - og gentager ved behov. Det plejer at lykkes fint.

Neutral opvaskeniddel har jeg, så det prøver jeg lige :) tak for tippet! :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Neutral opvaskemiddel plejer også at hitte på pletter generelt her, jeg har bare ikke turdet bruge det på uld. Men super, hvis det virker :goodluck

Ulrich sæberne kan tit købes i helsekost butikker, hvis du har sådan en i nærheden :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sollys!!

Jeg skylder op med vand, vasker på uldprogram med uld-sæbe og så ud i sollys (også i frostvejr, så forsvinder pletterne :) )

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har ingen helsekost butik i nærheden :(

Jeg prøvede med opvaskemiddel, en tur i vaskemaskinen og så id og hænge i solen i går med det havde ikke rigtig nogen effekt.. Der er stadig store klamme pletter :(

I dag er det meget overskyet, så ved ikke om det kan betale sig at hænge det ud i dag? :unsure

I morges havde Thea lavet kæmpe diarré ble igen, det var ud over alt! Dyne, pude, bamser og ud i alt hendes tøj.. Føj hvor var det ulækker! Heldigvis havde jeg bare givet hende en billig h&m body på, så jeg bare kunne klippe den i stykker da jeg skulle have den af hende.. Nu må det diarré godt snart være ovre!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Æv - håber Thea snart bliver rask! Lillesøster er forhåbentlig ikke blevet smittet?

Bum bum. Synes Camillat har fortalt, at man kan koge dem og så lade det hele køle helt ned sammen og det skulle de gerne overleve. Uanset er hun i hvert fald eksperten - mon ikke hun har nogle gode råd gemt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har hørt at hvis man laver en blanding af lun vand og spæbespåner og pisker det let så det skummer og bruger skummer til at skide ind i pletten og så i en plastisk pose og lige et par timer, at det kan fjerne mange pletter men om det kan tage afføring på en uld body ved jeg ikke men et forsøg værd.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har hørt at hvis man laver en blanding af lun vand og spæbespåner og pisker det let så det skummer og bruger skummer til at skide ind i pletten og så i en plastisk pose og lige et par timer, at det kan fjerne mange pletter men om det kan tage afføring på en uld body ved jeg ikke men et forsøg værd.

Du mener muligvis GNIDE ind i pletten, ellers tror jeg problemet bliver værre :lolhit

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fast håndsæbe plejer at tage pletterne her :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du mener muligvis GNIDE ind i pletten, ellers tror jeg problemet bliver værre :lolhit

 

:lolhit Så bliver den da i det mindste ensfarvet :P

Spøg til  side. Vi bruger uld vaskemiddel fra Joha.. det har taget de værste pletter.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Æv - håber Thea snart bliver rask! Lillesøster er forhåbentlig ikke blevet smittet?

Bum bum. Synes Camillat har fortalt, at man kan koge dem og så lade det hele køle helt ned sammen og det skulle de gerne overleve. Uanset er hun i hvert fald eksperten - mon ikke hun har nogle gode råd gemt :)

Lillesøster er heldigvis ikke blevet smittet! Hun har været slemt forkælet, men det er heldigvis blevet en del bedre.. Hvor er du sød, at du spørger :kram2

Tak for alle fiffene piger!! Jeg må altså tilstå at jeg ikke har lyst til at skide på bodyerne, så kedelig er jeg nemlig :lolhit

Det skulle vist blive rimelig skyfrit igen i morgen, så der prøver jeg at give dem den helt store tur igen og så hænge dem ud :) ellers så må hun altså gå med plettede bodyer i noget tid, de var kun brugt i knap en måned, så synes ikke lige jeg vil ud og bruge en masse penge på nye allerede :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Men det kan hun også sagtens. Uld renser jo sig selv. Jeg har oplever, at pletterne forsvinder sådan over tid :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har lagt mine i blød i Vanish - også uldbodyerne. Pletfrit resultat!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER