Myliona

Barnedåb - hvor i landet..

14 indlæg i dette emne

Nej, det synes jeg bestemt ikke er urimeligt.

Må indrømme at jeg faktisk synes, det virker en anelse forkælet at blive så fornærmet over det.

hvad ville hun så? At de "kun" skulle køre til fyn? Eller at svigerfamilien skulle tage den lange vej til Århus? Hvilken løsning mener hun er fair?

Uanset hvilken løsning I finder, vil der jo altid være nogle, der skal køre langt.

Er det kun urimeligt fordi det går ud over hende?

Vi har også familie både på sjælland og spredt over jylland (vi bor selv på lolland), men i begge vores familier er det helt naturligt at køre langt efter større begivenheder. Ingen sure miner.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså nu bor vi på Sjælland, men AL vores familie er fra Fyn.. Men både bryllup og barnedåb holdt vi på Sjælland - for det er vores hjem! Og ja, det er dyrt! Men som du skriver, så kan de fylde bilerne, evt booke billige togbilletter i god tid osv..

Selvom I ikke bor i Næstved, så har I jo en naturlig grund til at holde barnedåb der - synes i øvrigt det er et fedt tilbud og kan sagtens se et fedt tema i forhold til oppyntning i en jagthytte :wee :wee

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Mon din mor siger det, fordi I for nylig var helt i Holland til bryllup? Så hun måske generelt synes hun har meget transport til sådanne begivenheder?

Uanset, så synes jeg I skal holde det lige præcis, hvor I har lyst til.!! Jeg er generelt af den overbevisning, at hvis familie/venner virkelig gerne vil opleve (i denne forbindelse) babys barnedåb, så skal de nok få det passet ind.! Og hvis ikke, så er det deres tab!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Din abe, dine regler, som min veninde plejer at sige! ;) Det er altså helt i orden, rimeligt, og  - synes jeg - ligefrem en god ide at holde festen i den jagthytte. Du kan godt komme ud i, at der måske er nogen, der melder fra, fordi det bliver en for lang tur for dem, og det synes jeg sådan set også er ok. Mon ikke din mor bløder lidt op, når hun har tænkt lidt over det, tiden går og alt det der. Jeg stemmer i hvert fald klart for jagthytte! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det lyder top-hyggeligt og attraktivt med jagthytte og gratis kok :glad Måske er der også mulighed for at slå telt op, så der er endnu flere, der kan overnatte uden at have en udgift til hotel?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Det er da noget fis! Selvfølgelig kan I holde barnedåb på Sjælland uden at skulle undskylde for det eller forklare jer! Hvorfor skulle din side af familien dog være vigtigere og have mere 'ret' til at bestemme stedet end fars side. Vås!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi bor på Sjælland, og holdt barnedåben hjemme. Familierne kommer fra Nordjylland og Sønderjylland, og jeg skænkede ærligt talt ikke en tanke, at det var langt for dem - sådan er det jo med familie - man møder op. Jeg inviterer også til juniors fødselsdag på Sjælland og finder det også naturligt, at de fleste dukker op der (min mands bror er dog håbløs). Omvendt har jeg flikket den anden vej utallige gange til dåb, fødselsdage, almindelige besøg og bare for at passe mine niecer :)

Sikre noget pjat at problematisere en enkelt-begivenhed som en barnedåb - jagthytten lyder dejlig :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, snup da jagthytten - det lyder top hyggeligt :)

Så er der bare heller ikke længere :P

Vi har lige holdt 1 års fødselsdag, og der kom der to sæt venner fra Jylland og vi bor på Sydsjælland, og de blev endda kun en 4-5 timer - ingen sure miner dér :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes at det er jeres dåb og jeres beslutninger....

Min første er døbt i Sønderjylland selvom vi boede i Aarhus, den næste skal formentlig også døbes i Sønderjylland, selvom vi har tilknytning til Silkeborg, hvor vi bor...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det lyder da super fedt med den jagthytte! Det havde jeg gjort! Og så et fantastisk tilbud! :super

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er som med bryllupper og alt andet.... Dem der betaler og invitere bestemmer...

Min familie bor på Bornholm, mandens bor i Århus og vi selv bor i Malmö....Når vi kommer så langt så regner vi bestemt med at baby skal døbes på Sjælland i den samme kirke hvor vi blev viet for 2 måneder siden.... Alle kom til brylluppet, det regner jeg da bestemt også med at de gør til en barnedåb

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER