Pandamoren

En god ammestol?

61 indlæg i dette emne

Hej piger

 

Har i haft en ammestol?

 

Hvilken har i haft - var den god - dvs. komfort og pris?

 

Jeg er på udkig efter en god amme/flaske stol til værelset.

 

Jeg har været rundt og prøve lidt forskellige steder - min favorit er pt. een fra Ilva, men den er sku stor og lidt klodset - nogle vil dog elske den type stol.

 

Jeg søger en stol med:

- armlæn

- gerne noget bredde, så der er plads til ammepude/pude

- god lænde - og nakkestøtte

- blød og behagelig 

- ikke for lav

- Pris max. kr. 3500

- gerne pæn og enkel, så den kan bruges i huset bagefter

 

 

 

Kan det overhovedet lade sig gøre? :help

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det er jo egentlig ikke det, du efterspørger. Men jeg har altid brugt en puf og Martin har de sidste måneder siddet på bObles ormen. Det har været rigtig godt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er jo egentlig ikke det, du efterspørger. Men jeg har altid brugt en puf og Martin har de sidste måneder siddet på bObles ormen. Det har været rigtig godt :)

Altså har du siddet på en puf og ammet??

 

Var der ikke langt ned???

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og hvor kommer bobles lige ind i billedet? :p

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Smider i øvrigt lige et link til min stol senere. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså har du siddet på en puf og ammet??

Var der ikke langt ned???

Og blev du ikke træt i ryggen? :unsure

Jeg leder efter det samme til lillesøsters værelse, så håber på gode tips :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er helt med på, at den bedste stol jeg har siddet i og ammet i var en fra IKEA ;) Jeg har ikke så mange bud, jeg ammede altid i sofaen eller på sengekanten, men Silke Elia var jo hurtigspiser, så det tog max 10 minutter :)

Måske en brugt klassiker? Kan bare ikke lige komme på en det kunne være :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså har du siddet på en puf og ammet??

Var der ikke langt ned???

Og hvor kommer bobles lige ind i billedet? :p

Og blev du ikke træt i ryggen? :unsure

Jeg leder efter det samme til lillesøsters værelse, så håber på gode tips :)

Ja og nej, jeg har siddet på en puf og givet flaske. Den stod mod væggen, så jeg har bare lænet mig mod den, hvis jeg ind i mellem følte behov for det. Ellers er det dejligt, bare at sidde ret op. Martin sad på bObles ormen og gav flaske til den anden af tvillingerne. Så sådan kom den ind i billedet ;)

Vi havde de her ammepuder fra RättStart, og med dem synes jeg egentlig bare det er uncomfi med for meget ryglæn. http://lekmer.dk/barn-og-baby/graviditet-o-amning/ammepuder/rätt-start-ammepude-elefant-sort

Og nej, jeg vi ikke spor ondt i ryggen og drengene var dejlig tæt på os.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har overvejet den mindre interessante Poang fra IKEA . aj, synes faktisk den er grim, men den er jo indenfor raekkevidde  :D

 

Til naeste barn vil jeg finde en god, gammeldags, vintagelike Ohrensessel. Altsaa en oerelaenestol (Mangler vise vokaler...). Min svoger fandt saadan en til min svigerinde og den er ganske rummelig og virkelig laekker at sidde og amme og laese historie i. Naar det saa er sagt, saa fylder den jo meget! Og det er eneste tanke imod den slags stol. 

 

Det med armlaen er relativt for mig, erfarede jeg med Noah. Han satte bare fra paa dem og skulle knappes paa brystet igen. Jeg sad ikke med armene paa dem, men nede langs min krop eller paa ammepuden :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Smider i øvrigt lige et link til min stol senere. :)

Tak!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi havde en stressless-agtig stol sidst... Den var GULD! Den står pt på Arons værelse, og så må vi se hvad den skal når den skal bruges igen - om jeg kan bruge lænestolene i stuen eller om jeg skal have den anden ind i stuen (De nuværende lænestole er speciallavede)

Ok tak for erfaring!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er helt med på, at den bedste stol jeg har siddet i og ammet i var en fra IKEA ;) Jeg har ikke så mange bud, jeg ammede altid i sofaen eller på sengekanten, men Silke Elia var jo hurtigspiser, så det tog max 10 minutter :)

Måske en brugt klassiker? Kan bare ikke lige komme på en det kunne være :)

Vi har selv tænkt på cirkelstolen! Synes den er smuk og den kan bruges i hjemmet bagefter...jeg kører ned og prøver den på mandag

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja og nej, jeg har siddet på en puf og givet flaske. Den stod mod væggen, så jeg har bare lænet mig mod den, hvis jeg ind i mellem følte behov for det. Ellers er det dejligt, bare at sidde ret op. Martin sad på bObles ormen og gav flaske til den anden af tvillingerne. Så sådan kom den ind i billedet ;)

Vi havde de her ammepuder fra RättStart, og med dem synes jeg egentlig bare det er uncomfi med for meget ryglæn. http://lekmer.dk/barn-og-baby/graviditet-o-amning/ammepuder/rätt-start-ammepude-elefant-sort

Og nej, jeg vi ikke spor ondt i ryggen og drengene var dejlig tæt på os.

Hehe okay så forstår jeg. Jeg skal bare have ryglæn og helt op til nakken. Jeg døjede rigtig meget med lænden, sidst jeg var gravid og efterfølgende. Derfor er rygstøtten vigtig for mig :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har overvejet den mindre interessante Poang fra IKEA . aj, synes faktisk den er grim, men den er jo indenfor raekkevidde  :D

 

Til naeste barn vil jeg finde en god, gammeldags, vintagelike Ohrensessel. Altsaa en oerelaenestol (Mangler vise vokaler...). Min svoger fandt saadan en til min svigerinde og den er ganske rummelig og virkelig laekker at sidde og amme og laese historie i. Naar det saa er sagt, saa fylder den jo meget! Og det er eneste tanke imod den slags stol. 

 

Det med armlaen er relativt for mig, erfarede jeg med Noah. Han satte bare fra paa dem og skulle knappes paa brystet igen. Jeg sad ikke med armene paa dem, men nede langs min krop eller paa ammepuden :)

 

 

Haha du mener en øreklapstol ;) Ja, den jeg har prøvet fra Ilva er en sådan "kopi". Man sidder nemlig godt, men den fylder og den passer ikke så godt ind i den øvrige stil vi har her i huset, som er noget mere let og enkel...så derfor ved jeg ikke rigtig hvor jeg skal placere den, når den engang skal ud af værelset igen :)

 

Armlæn er heller ikke et must, da jeg har mig ammepude. Men så skal stolen bare have en vis bredde - lidt ligesom cirkelstolen eller skalstolen, som vi allerede har. Skalstolen er jeg bare lidt øm overfor da den har læderindtræk, og synes ikke det vil være heldigt med gylp på mv. ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har selv tænkt på cirkelstolen! Synes den er smuk og den kan bruges i hjemmet bagefter...jeg kører ned og prøver den på mandag

Åh ja, den sidder man også godt i. Men kan den godt købes brugt indenfor budget?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh ja, den sidder man også godt i. Men kan den godt købes brugt indenfor budget?

Det ved jeg faktisk ikke, men vi har jo fået forsikringspenge for ægget, så vi skal jo hae en ny stol under alle omstændigheder :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Haha du mener en øreklapstol ;) Ja, den jeg har prøvet fra Ilva er en sådan "kopi". Man sidder nemlig godt, men den fylder og den passer ikke så godt ind i den øvrige stil vi har her i huset, som er noget mere let og enkel...så derfor ved jeg ikke rigtig hvor jeg skal placere den, når den engang skal ud af værelset igen :)

 

Armlæn er heller ikke et must, da jeg har mig ammepude. Men så skal stolen bare have en vis bredde - lidt ligesom cirkelstolen eller skalstolen, som vi allerede har. Skalstolen er jeg bare lidt øm overfor da den har læderindtræk, og synes ikke det vil være heldigt med gylp på mv. ;)

 

Ha ha, tak for afklaringen ;) Det er jo det med bagefter... vi har ikke plads til en stor, fed ammestol nogen steder, saa det er meget tvivlsomt med saadan en... plus at de fleste er saadan lidt grimme i det... 

 

Jeg ville ogsaa vaere lidt oem over saadan en skalstol... og sidder du godt nok i den til at amme laenge, hvis det er(eller flaske, men du ved, hvad jeg mener)? Og jeg forstaar godt konceptet med bredden, hvis den er uden armlaen. Forestiller mig ikke at sidde paa saadan en smal sag i hvert fald! Cirkelstolen kan vaere en ret god loesning, tror jeg, men maaske med lidt pudevaerk - en rigtig ammerede :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad med en gyngestol? Man kan få nogle rigtig fede nogen efterhånden. Og jeg synes at man sidder fantastisk i sådan en, alt efter hvilken en det er. Mine svigerforældre har også nogle. Men de er tudegrimme og man sidder ik godt i dem.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde en gammel blød mørke brun læder stol fra genbrug. Den er langt fra køn men GULD værd! Og så sidder man vildt godt i den!

Jeg kunne bare først rigtig bruge den efter jeg stoppede med at amme pga forstuvet haleben.

Den bliver ikke smidt ud for den skal genbruges til den næste.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ha ha, tak for afklaringen ;) Det er jo det med bagefter... vi har ikke plads til en stor, fed ammestol nogen steder, saa det er meget tvivlsomt med saadan en... plus at de fleste er saadan lidt grimme i det... 

 

Jeg ville ogsaa vaere lidt oem over saadan en skalstol... og sidder du godt nok i den til at amme laenge, hvis det er(eller flaske, men du ved, hvad jeg mener)? Og jeg forstaar godt konceptet med bredden, hvis den er uden armlaen. Forestiller mig ikke at sidde paa saadan en smal sag i hvert fald! Cirkelstolen kan vaere en ret god loesning, tror jeg, men maaske med lidt pudevaerk - en rigtig ammerede :)

Ja en ammerede - godt ordvalg! Jeg har siddet i den før, og man sidder forbavsende godt. Jeg skal bare lige prøve den igen med baby in mind - jeg kan ikke huske om det er lav. Den må nemlig ikke være FOR lav.

 

Skalstolen er HELT fantastisk at sidde i! Den har utrolig komfort, selvom man ikke lige tror det ved første øjekast! :) Den er nu ret lav, men jeg ville godt kunne amme i den, hvis ikke den var for sart. Cirkelstolen har jo tweed eller uld-stof og så en masse tråde. Det kan jo gøres rent :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad med en gyngestol? Man kan få nogle rigtig fede nogen efterhånden. Og jeg synes at man sidder fantastisk i sådan en, alt efter hvilken en det er. Mine svigerforældre har også nogle. Men de er tudegrimme og man sidder ik godt i dem.

Har du nogen specifik i tankerne, for umiddelbart har jeg ikke lige prøvet nogen hvor jeg synes man sidder så ammevenligt igen. Man sidder godt i een Eames, men der er ikke nakkestøtte. Jeg har endvidere lidt sævrt ved at placere en gyngestol i vores hjem udover som ammestol :)

 

Men er meget interesseret i konkrete bud :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde en gammel blød mørke brun læder stol fra genbrug. Den er langt fra køn men GULD værd! Og så sidder man vildt godt i den!

Jeg kunne bare først rigtig bruge den efter jeg stoppede med at amme pga forstuvet haleben.

Den bliver ikke smidt ud for den skal genbruges til den næste.

Åh, det er tit man sidder fantastisk i sådan en god gammel  pude-læderstol. Der er også nogle stykker fra både wegner og poul kjærholm hvor man sidder så super godt. Ingen af dem har dog nakkestøtte.

 

Problemet er at hvis man køber en stol med nakkestøtte - altså en høj stol, så fylder den meget, er tung og kompakt, og det passer bare ikke helt ind i den anden interiør.

 

Jeg bliver lidt nærig og kræsen når det kommer til ting, jeg kun kan bruge en begrænset periode. Hvis jeg derimod ved, jeg kan bruge det "hele livet", så er jeg ganske gavmild ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I vil ikke have et æg igen? Jeg elsker at sidde i vores ;)

 

Mht gyngestol. Så ville jeg jo gerne have haft en Wegner til at amme i, men prøvede det hos min moster, og det fungerede bare slet ikke - i hvert fald ikke, da Silke Elia blev større, så var armlænene ligesom i vejen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I vil ikke have et æg igen? Jeg elsker at sidde i vores ;)

 

Mht gyngestol. Så ville jeg jo gerne have haft en Wegner til at amme i, men prøvede det hos min moster, og det fungerede bare slet ikke - i hvert fald ikke, da Silke Elia blev større, så var armlænene ligesom i vejen.

Nej det vil jeg ikke. Det var E der valgte ægget. Jeg synes det er lidt tungt, men det er da en flot stol - no doubt - men man sidder ti gange bedre i vores skalstol. 

 

Nu har E givet mig frie tøjler, da han selvfølgelig heller ikke ønsker flere indbrud, og det er bare æg, kogler, ph-lamper, syverstole mv. der bliver stjålet. Mange wegner-lænestole er ikke ret "kendte" af indbrudstyve...Desuden skal den ikke stå i vinduet hernede. Det forbliver tomt. I hvert fald i noget tid endnu. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi havde en stressless-agtig stol sidst... Den var GULD! Den står pt på Arons værelse, og så må vi se hvad den skal når den skal bruges igen - om jeg kan bruge lænestolene i stuen eller om jeg skal have den anden ind i stuen (De nuværende lænestole er speciallavede)

:ditto

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER