Guest

Krop og sjæl i balance?

34 indlæg i dette emne

Hvad kan i anbefale mig?

Min psyke er i bedring, men en hjælpende hånd ville være dejligt. Har fået anbefalet zoneterapi!

Min krop er helt ude i hampen, fanger ALLE sygdomme, mit hår er mærkeligt, jeg får bumser konstant, jeg er sukker afhængig og har taget 3 kg på.

Jeg har en slags kvalme om morgenen (jeg er ikke gravid og selvom jeg har kastet op i et par dage så er det ikke derfor, eftersom kvalmen har været der on-of siden september).

Jeg sover af H-til, er træt og mangler overskud!

Anbefal hvad end i kender til af kosttilskud, immunforsvars boostere, zoneterapi, akupunktur, fødevarer, vitamin tilskud, kost planer m.m.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg prøver at lytte til nogle visualiseringer jeg har fra Caroline Fibæk og en gratis fra Heart Bliss (Google Google), det hjælper mig, stresser af, sætter fokus og vigtigst af alt, får mig til at have det ok (i situationen) med mig selv.

Jeg slår mig selv i hovedet konstant og det er IKKE sundt og slet ikke vejen frem.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg prøver at lytte til nogle visualiseringer jeg har fra Caroline Fibæk og en gratis fra Heart Bliss (Google Google), det hjælper mig, stresser af, sætter fokus og vigtigst af alt, får mig til at have det ok (i situationen) med mig selv.

Jeg slår mig selv i hovedet konstant og det er IKKE sundt og slet ikke vejen frem.

Tak - jeg Googler når jeg får tid!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sjovt du slet ikke nævner motion. ;)

 

Motion har dokumenteret virkning på alle de områder du nævner!

 

Så i gang med noget du synes kunne være sjovt. Zumba, cykling, fitness, løb, dans, svømning mv.

 

Giv det en chance på min 30 min hver dag i 14 dage. Det batter! :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Slutter om PM - dog dyrk noget motion der ikke gør at du slår dig oven i hovedet ikke at få det gjort. Jeg elsker at motionere, specielt at løbe, men kan pt. ikke finde overskuddet rigtig. Bare det at skulle finde tøjet, skifte, komme hjem, taget tøjet af, i bad og alt det efter et bad.. Jeg orker det ikke! MEN så er jeg bare begyndt at gå en masse ture.. Det virker bedre for mig :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Måske noget ekstra D.vitamin?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fik aldrig svaret her.

Motion er skam forsøgt, men nytter hat når man ikke kan holde sig rask længe nok til at få det op at køre.

Jeg cykler 4-6 km hver dag og mit arbejde er meget aktivt. Derudover går jeg ture og var lige begyndt på 30 Day squat Challenge, 30 Day ab Challenge og 30 Day push up Challenge OG så var jeg startet på et power fitness hold. Men siden jeg startede for 3 uger siden har jeg lagt syg af 3 omgange og har ikke været "rask" nok imellem til at gennemføre andet end min arbejdsdag!

Jeg forsøger mig med biostrath og går all in på grøntsager og "an Apple A Day keeps the Doctor away"

Tager multivitamin, D-pearls, zink, fiskeolie og jern hver dag og probiotika når jeg husker!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lige efter jeg havde født Charlie gik mit imun forsvar helt ned, jeg fik bylder og var konstant syg agtig. Jeg fik af en sygeplejerske anbefalet at tage longo vital, ekstra C-vitamin og ekstra D-vitamin. Jeg ved ikke det var det eller om min krop bare selv fandt fodfæste, men jeg kom i hvert fald ovenpå efter jeg begyndte at tage det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil i hvert fald prøve C-vitamin.

Min far snakkede om at i og med at jeg mistede blid, mistede jeg nok antistoffer, det er en hjemmestrikket teori, men faktum er at siden jeg mistede så er immunforsvaret gået helt ned.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad med Body-sds? Der arbejder man med hele kroppen, og er sikker på det også kan gøre noget godt for immumforsvaret. I mit træningscenter kan man få elevbehandlinger til halv pris, så er det lidt mere overkommeligt :)

Men zoneterapi et helt sikkert også anbefalelsesværdigt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad er body sds?

Min kollega har anbefalet et helse center hvor de både bruger akupunktur og zoneterapi, de hjalp hende, især psykisk, så jeg overvejer det rigtig meget.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

YOGA - og gaature i den friske luft. Find en yogalaerer, du kan lide og ti8lbyder det yoga, du kan lide. Der er stor forskel ;)

 

EDIT: Google lige yocalm! Det er min yogalaerer, der underviser derinde, og der er virkelig mange ressourcer ved et medlemskab... det kunne du proeve...jeg kan i hvert fald staa inde for den form for yoga. 

 

Jeg vil saa sige, at jeg jo tror, jeg har haft en bio, selvom vi saa ikke forsoeger at blive gravide, men det smuttede og pyt nu med det. Sagen er bare, at der var noget hormonelt med haartab som efter en graviditet, som jeg stensikkert oplever som en foelge efter den saere cyklus. Og immunforsvaret er heller ikke i top, men er bedre nu efter en raekke tilskud - en af dem er Bidro og det kan jeg altsaa anbefale dig at proeve af over nogle maaneder :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak Camilla :kiss jeg overvejede faktisk yoga! Men vil starte i det simple. Jeg kommer til at gå hjemme i november så det kunne blive en formiddags aktivitet og så veksle med gåture, cykelture m.m.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der er INGEN nemme løsninger, ifht. de problemstillinger du nævner. Det skal du accepterer - eller du kan cykle rundt i diverse dyre kosttilskud og hokuspokusbehandlinger, indtil du kan accepterer det.

 

Jeg kan varmt anbefale dig - opfordre dig! til at læse bogen (også selvom alt stritter imod, og du synes det er åndssvagt og dyrt og dumt og ikke dig- uanset hvad du end måtte føle, så bare LÆS den!) "Tag ansvar for dit liv" af Pernille Damore. Den kan garanteret lånes på biblioteket.

 

Meget kort: Du er hvad du spiser. Intet mere, intet mindre. Spiser du sprøjtede og pesticidbefængte madvarer (dvs alt der ikke er økologisk), spiser du raffinerede fødevarer (dvs. alt der har en stregkode, og ikke er i sin naturlige form), drikker du sukker, koffein, farvestoffer osv. istedet for vand - ja så er det dét, din krop er bygget af, og det som din krop forsøger at få noget godt ud af = du bliver syg, føler dig dårlig tilpas, har vitaminmangel osv.osv.osv. du er basically fejlernæret.

 

Endnu kortere: Hvor findes vitaminer og mineraler? - Grøntsager (primært mineraler) og frugter (primært vitaminer).

Så har du alle de symptomer du beskriver dér, så bør brugt og grønt være dit primære fokus. Dét er brændstoffet - IKKE kemiske vitaminpiller og andet forarbejdet fup.

 

Arhmen det kan jo ikke kortes ned til noget der er let at sluge, så mit bedste råd til dig er faktisk: Educate dig selv. Læs, lær, undersøg! :)
Der findes sååååå mange fede bøger omkring kost, ernæring og sundhed - en af de BEDSTE jeg er stødt på (udover Pernille damores bog, som tager fat i HELE psyken sammen med kosten) så er det "Vegetarisk kogebog" af Inga Britta Sundquist (google)

- Der er en fuld ernærngsguide i vitaminer, mineraler og tilberedning for max udbytte af næringsstofferne (den er up to date med ALLE anbefalinger) og den er så nem at gå til. Og vil du have kød, så er der jo intet i vejen for at du køber det, og tilsætter i retterne - så se det som en rigtig god grundbog. Jeg elsker den! :) Den har en fast plads midt på køkenbordet, så jeg kan slå op i den imens jeg laver mad :)

 

Ellers kan kan jeg anbefale dig "the starch solution" af Dr mcdougall, hvis du kan læse på engelsk og har lyst til at dykke ned i en kostretning, der har rigtig mange velbegrundede pointer (den er vegansk og uden raffinerede fødevarer af nogen art) - men måske den ikke lige er hvor du er nu, med mindre du er openminded og tør at springe ud i noget helt nyt? :)

 

--

 

Nu er der nogen af de andre der nævner motion - bogen fra pernille damore, kommer også omkring netop dét emne - det er en komplet guide til velvære. Bogstavelig talt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der er INGEN nemme løsninger, ifht. de problemstillinger du nævner. Det skal du accepterer - eller du kan cykle rundt i diverse dyre kosttilskud og hokuspokusbehandlinger, indtil du kan accepterer det.

Jeg kan varmt anbefale dig - opfordre dig! til at læse bogen (også selvom alt stritter imod, og du synes det er åndssvagt og dyrt og dumt og ikke dig- uanset hvad du end måtte føle, så bare LÆS den!) "Tag ansvar for dit liv" af Pernille Damore. Den kan garanteret lånes på biblioteket.

Meget kort: Du er hvad du spiser. Intet mere, intet mindre. Spiser du sprøjtede og pesticidbefængte madvarer (dvs alt der ikke er økologisk), spiser du raffinerede fødevarer (dvs. alt der har en stregkode, og ikke er i sin naturlige form), drikker du sukker, koffein, farvestoffer osv. istedet for vand - ja så er det dét, din krop er bygget af, og det som din krop forsøger at få noget godt ud af = du bliver syg, føler dig dårlig tilpas, har vitaminmangel osv.osv.osv. du er basically fejlernæret.

Endnu kortere: Hvor findes vitaminer og mineraler? - Grøntsager (primært mineraler) og frugter (primært vitaminer).

Så har du alle de symptomer du beskriver dér, så bør brugt og grønt være dit primære fokus. Dét er brændstoffet - IKKE kemiske vitaminpiller og andet forarbejdet fup.

Arhmen det kan jo ikke kortes ned til noget der er let at sluge, så mit bedste råd til dig er faktisk: Educate dig selv. Læs, lær, undersøg! :)

Der findes sååååå mange fede bøger omkring kost, ernæring og sundhed - en af de BEDSTE jeg er stødt på (udover Pernille damores bog, som tager fat i HELE psyken sammen med kosten) så er det "Vegetarisk kogebog" af Inga Britta Sundquist (google)

- Der er en fuld ernærngsguide i vitaminer, mineraler og tilberedning for max udbytte af næringsstofferne (den er up to date med ALLE anbefalinger) og den er så nem at gå til. Og vil du have kød, så er der jo intet i vejen for at du køber det, og tilsætter i retterne - så se det som en rigtig god grundbog. Jeg elsker den! :) Den har en fast plads midt på køkenbordet, så jeg kan slå op i den imens jeg laver mad :)

Ellers kan kan jeg anbefale dig "the starch solution" af Dr mcdougall, hvis du kan læse på engelsk og har lyst til at dykke ned i en kostretning, der har rigtig mange velbegrundede pointer (den er vegansk og uden raffinerede fødevarer af nogen art) - men måske den ikke lige er hvor du er nu, med mindre du er openminded og tør at springe ud i noget helt nyt? :)

--

Nu er der nogen af de andre der nævner motion - bogen fra pernille damore, kommer også omkring netop dét emne - det er en komplet guide til velvære. Bogstavelig talt :)

Jeg kender ikke de bøger, du nævner, og jeg er enig i at økologisk frugt og grønt er sundt, men når jeg læser dit indlæg kan jeg godt få indtrykket af, at du mener, at man slet ikke kan være sund og lykkelig, hvis man engang imellem drikker fx er glas cola, og at maden nærmest er det eneste, det påvirker vores velvære. :unsure

Måske læser jeg dit indlæg forkert, men hvis det ikke er tilfældet, vil jeg gerne opponere imod at det behøver at være så strikst, og at det kun handler om, hvad der kommer ind/ud af kroppen.

Jeg tror bestemt at sund mad er godt og det her er indlæg er ikke en reklame for sukker osv, men jeg kender da mange glade, velfungerende og energifyldte mennesker, der ganske ofte tyer til diverse mængder forarbejdet mad, og jeg tror personligt på at velvære er mindst lige så påvirket af ens mentalitet, forhistorie, omgivelser, omstændigheder osv. :)

Jeg er også uenig med dig mht. kosttilskud. Nogle undersøgelser viser, at de ingen effekt har, og andre viser, at de har en effekt. Personligt mærker jeg en forskel i min velvære og mit liv, når jeg tager mine kosttilskud (fiskeolie, multivitamin, b12, bidronningeføde) og selvom jeg ikke kan udelukke, at jeg ville få det lige så godt ved at leve udelukkende vegansk og økologisk, så fungerer kosttilskudene netop som en "hurtig og nem løsning" for mig :) (og i øvrigt også en løsning, der ikke konflikter med mine omgivelser, hvilket en streng vegansk/øko livsstil ville gøre, medmindre jeg kunne få omvendt hele min familie, inkl. mine kære pølse-elskede mand og barn :D )

Nå, det er jo ikke fordi, jeg er direkte uenig med dig, jeg kunne bare godt tænke mig at "bløde lidt op" :balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Majs, jeg tænker på, om du kunne blive glad for at tage bidro ren, bidronningeføde. Jeg tog det jo for at booste fertiliteten (og måske har det virket?!), men på kassen står der faktisk ikke noget om fertilitet, men bare at det giver energi, og det synes jeg faktisk også at det har gjort :)

Ellers har jeg været glad for ginseng, og så er b12 vigtigt for mig (men der har jeg også lægedokumenteret tendens til mangel, så måske er det ikke aktuelt for dig).

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Majs, jeg tænker på, om du kunne blive glad for at tage bidro ren, bidronningeføde. Jeg tog det jo for at booste fertiliteten (og måske har det virket?!), men på kassen står der faktisk ikke noget om fertilitet, men bare at det giver energi, og det synes jeg faktisk også at det har gjort :)

Ellers har jeg været glad for ginseng, og så er b12 vigtigt for mig (men der har jeg også lægedokumenteret tendens til mangel, så måske er det ikke aktuelt for dig).

 

Bidronningefoede er faktisk en slags ferrilitets-superfood :) 

 

Men derudover er Bidro noget, der kan betyde noget for mit generelle velvaere: energi, humoer, fysik, hjerne, hukommelse, hormoner. Og det er knoglestyrkende og godt for hud, haar og negle. 

 

Saa det er noget, jeg er glad for at have i mine kosttilskud. Og jeg er ennig med dig ioevrigt angaaende kosttilskud. Det er klart, at man ikke kan have en slatten livsstil uden motion pg paa pizza og fastfood med en ordentlig skaal slik og sodavand paa bordet hver aften og saa forvente markant bedre velvaere af kosttilskud. Men kost, motion, mindset og tilskud - og saa det, jeg kalder rytme i hverdagen http://deepbreathofparenting.com/2012/09/14/rhythm-2/ - det sidste er f.eks. ret essentielt for mig som personlighed. At respektere de essentielle sider af sin personlighed er helt sikkert ogsaa vaesentligt. Er man kreativ, har man brug for den ene eller den anden sportart, skal der taenkes i nye dagligdags- uge-, maanedsrytmer, som kan understoette ens grundglaede? 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Majs, jeg tænker på, om du kunne blive glad for at tage bidro ren, bidronningeføde. Jeg tog det jo for at booste fertiliteten (og måske har det virket?!), men på kassen står der faktisk ikke noget om fertilitet, men bare at det giver energi, og det synes jeg faktisk også at det har gjort :)

Ellers har jeg været glad for ginseng, og så er b12 vigtigt for mig (men der har jeg også lægedokumenteret tendens til mangel, så måske er det ikke aktuelt for dig).

Camilla nævnte det så jeg har kigget lidt på det, men hvilken variant? Og må man tage det som gravid?

Ginseng må man ikke tage som gravid så det er udelukket :p

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Bidronningefoede er faktisk en slags ferrilitets-superfood :)

Men derudover er Bidro noget, der kan betyde noget for mit generelle velvaere: energi, humoer, fysik, hjerne, hukommelse, hormoner. Og det er knoglestyrkende og godt for hud, haar og negle.

Saa det er noget, jeg er glad for at have i mine kosttilskud. Og jeg er ennig med dig ioevrigt angaaende kosttilskud. Det er klart, at man ikke kan have en slatten livsstil uden motion pg paa pizza og fastfood med en ordentlig skaal slik og sodavand paa bordet hver aften og saa forvente markant bedre velvaere af kosttilskud. Men kost, motion, mindset og tilskud - og saa det, jeg kalder rytme i hverdagen http://deepbreathofparenting.com/2012/09/14/rhythm-2/ - det sidste er f.eks. ret essentielt for mig som personlighed. At respektere de essentielle sider af sin personlighed er helt sikkert ogsaa vaesentligt. Er man kreativ, har man brug for den ene eller den anden sportart, skal der taenkes i nye dagligdags- uge-, maanedsrytmer, som kan understoette ens grundglaede?

Motion er jeg godt igang med at bygge op, det går bare fløjten konstant. Kosten kan vi godt stramme lidt op på - men en familie i krise/med stress har ikke det store overskud til at snitte grøntsager konstant, men har da fået et par spinat smoothies og grøntsagsblandinger fra frost er en god "spring over hvor gærdet er lavest" opfindelse :)

Jeg har det i øvrigt bedre! Men der har psyken også! Så tror ærlig talt det er der mit problem ligger.

Jeg tror du rammer plet når du snakker om at tilgodese de essentielle sider af ens personlighed, for det har jeg fået lov til på det sidste. Jeg har ikke som sådan behov for rutiner i hverdagen, lidt men er ret omstillingsparat når det handler om timer. Men jeg har behov for at vide hvad fremtiden bringer, hvad målet er. Jeg kan forklare det med at mit liv er en priktegning, hver prik er et mål, noget jeg glæder mig til. Mine prikker har jeg ikke haft siden jeg mistede i august, for alle mine prikker forsvandt med babyen. Nu har jeg fået opbygget nye prikker, næste prik er jul, jeg bliver hjemløs inden, skal pakke alt i kasser og det hele er ærlig talt kaos, men jeg har en prik. Prikken efter jul er ALTID nytårsaften, derefter er det hus køb, så er det indflytning og på et eller andet tidspunkt derimellen får jeg forhåbentlig en prik i udsigt der hedder baby.

Det er meget simplificeret for problemstillingen er mere kompleks og det har jo ikke bare været det at jeg mistede, men mine prikker hjælper.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Motion er jeg godt igang med at bygge op, det går bare fløjten konstant. Kosten kan vi godt stramme lidt op på - men en familie i krise/med stress har ikke det store overskud til at snitte grøntsager konstant, men har da fået et par spinat smoothies og grøntsagsblandinger fra frost er en god "spring over hvor gærdet er lavest" opfindelse :)

Jeg har det i øvrigt bedre! Men der har psyken også! Så tror ærlig talt det er der mit problem ligger.

Jeg tror du rammer plet når du snakker om at tilgodese de essentielle sider af ens personlighed, for det har jeg fået lov til på det sidste. Jeg har ikke som sådan behov for rutiner i hverdagen, lidt men er ret omstillingsparat når det handler om timer. Men jeg har behov for at vide hvad fremtiden bringer, hvad målet er. Jeg kan forklare det med at mit liv er en priktegning, hver prik er et mål, noget jeg glæder mig til. Mine prikker har jeg ikke haft siden jeg mistede i august, for alle mine prikker forsvandt med babyen. Nu har jeg fået opbygget nye prikker, næste prik er jul, jeg bliver hjemløs inden, skal pakke alt i kasser og det hele er ærlig talt kaos, men jeg har en prik. Prikken efter jul er ALTID nytårsaften, derefter er det hus køb, så er det indflytning og på et eller andet tidspunkt derimellen får jeg forhåbentlig en prik i udsigt der hedder baby.

Det er meget simplificeret for problemstillingen er mere kompleks og det har jo ikke bare været det at jeg mistede, men mine prikker hjælper.

 

Det giver udmaekret meing med dine prikker :) 

 

Vi har sidst-paa-saesonen-travlhed og alle er ved at vaere lidt slidte i det. Saa jeg er mindst tilgodeset og det maerker jeg ogsaa. Men jeg er traadt et skridt tilbage og ser ret neutralt paa det som noget forbigaaende, som ender om 14 dage. Det kan jo ogsaa hjaelpe til at overkomme en dum periode. problemstillinger er sjaeldent yderst simple, synes jeg, og det med nydelse og glaede handler om at saette ind flere steder. Soevn er jeg f.eks. nede paa og har drukket for lidt vand i to dage OG det der personlige fokus - saa der er lavkonjuntur paa Camillla. Det, der bare er vigtigt, er at vide, hvordan det kan vendes og det ved jeg. Saa vi har booket julerejsen til Danmark - en dejlig "prik", ik? Og jeg har lige faaet taget det fodbad og ordnet taanegle, tjek. Drukket en liter vand,. Generelt har jeg tilfoejet Bidro og mere gnavegroent, en urtete og en juice/smoothie mere om dagen. En gaatur og mine solhiilsner er obligatoriske nu. Jeg er ved at forberede mine aftensysler med at haekle og forsoege at strikke og har skrevet sy-projekter ned, saa jeg ikke loeber toer for den terapi over vinteren :) 

 

Jeg siger de ting, fordi du muligvis kan bruge det, eller lad det ligge. Det er MINE ting, der skaber glade og balance, saa jeg kan anbefale at se lidt forud og vide, hvad der skal til. Isaer nu du skriver flytning og hjemloes, saa vid, soedeste, at det er en meget gennemgribende ting i dit liv, saa det vil skabe stress. Hvad skal der saa til, for at holde det i skak? 

 

Bidro skal man forresten stoppe med, naar man er blevet gravid :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det giver udmaekret meing med dine prikker :)

Vi har sidst-paa-saesonen-travlhed og alle er ved at vaere lidt slidte i det. Saa jeg er mindst tilgodeset og det maerker jeg ogsaa. Men jeg er traadt et skridt tilbage og ser ret neutralt paa det som noget forbigaaende, som ender om 14 dage. Det kan jo ogsaa hjaelpe til at overkomme en dum periode. problemstillinger er sjaeldent yderst simple, synes jeg, og det med nydelse og glaede handler om at saette ind flere steder. Soevn er jeg f.eks. nede paa og har drukket for lidt vand i to dage OG det der personlige fokus - saa der er lavkonjuntur paa Camillla. Det, der bare er vigtigt, er at vide, hvordan det kan vendes og det ved jeg. Saa vi har booket julerejsen til Danmark - en dejlig "prik", ik? Og jeg har lige faaet taget det fodbad og ordnet taanegle, tjek. Drukket en liter vand,. Generelt har jeg tilfoejet Bidro og mere gnavegroent, en urtete og en juice/smoothie mere om dagen. En gaatur og mine solhiilsner er obligatoriske nu. Jeg er ved at forberede mine aftensysler med at haekle og forsoege at strikke og har skrevet sy-projekter ned, saa jeg ikke loeber toer for den terapi over vinteren :)

Jeg siger de ting, fordi du muligvis kan bruge det, eller lad det ligge. Det er MINE ting, der skaber glade og balance, saa jeg kan anbefale at se lidt forud og vide, hvad der skal til. Isaer nu du skriver flytning og hjemloes, saa vid, soedeste, at det er en meget gennemgribende ting i dit liv, saa det vil skabe stress. Hvad skal der saa til, for at holde det i skak?

Bidro skal man forresten stoppe med, naar man er blevet gravid :)

Ok tak - så tror jeg at jeg kigger på det bidro.

Jamen det er faktisk meget de samme ting der kan hjælpe mig. Jeg har bestilt 3 TIMERS wellness den 10 november. 60 min aroma terapi massage, 60 min ansigts behandling og 60 min manicure :7himmel.

Jeg er ikke stresset over flytning, jeg kommer jo til at gå hjemme så har oceaner af tid og vi har en "plan". I dag har jeg nået mere end jeg troede jeg ville. Så det er bare dejligt!

Og december er jeg jo uden hus, så der er all in på Maja og vi har barnepige 24/7 og kan tage på dates!

Juleferie i DK er en fantastisk prik :yay

Min mor og jeg går i juleselsving og har allerede 4 fastlagte dates fx julekoncert med Stig Rossen :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ok tak - så tror jeg at jeg kigger på det bidro.

Jamen det er faktisk meget de samme ting der kan hjælpe mig. Jeg har bestilt 3 TIMERS wellness den 10 november. 60 min aroma terapi massage, 60 min ansigts behandling og 60 min manicure :7himmel.

Jeg er ikke stresset over flytning, jeg kommer jo til at gå hjemme så har oceaner af tid og vi har en "plan". I dag har jeg nået mere end jeg troede jeg ville. Så det er bare dejligt!

Og december er jeg jo uden hus, så der er all in på Maja og vi har barnepige 24/7 og kan tage på dates!

Juleferie i DK er en fantastisk prik :yay

Min mor og jeg går i juleselsving og har allerede 4 fastlagte dates fx julekoncert med Stig Rossen :yay

 

Aah, jeg skal helt sikkert ogsaa en tur i kurbad inden laenge! Noah er endelig startet i kommunal VS i denne uge og ser ud til at han kan vaere der fra 8-12:45 fra naeste uge igen(den er kun aaben formiddag og saa med frokosttilvalg). Saa vil jeg jo godt kunne tage afsted og pleje mig selv!  Det er saa vigtigt :) 

 

Dejligt med en plan for flytning og alt det, saa maa det jo gaa, som det kan gaa bedst! Der er ogsaa forskel paa, hvor meget personer reagerer paa den slags ;) 

 

Jeg glaeder mig i hvert fald til at komme til DK i julen og saa er der booket hele 11 dage, hvor M ogsaa kommer og fejrer selve juledagene for foerste gang - og Noahs foerste danske jul  :wub Det lyder godt med en masse juledates fastlagt - det er med at holde sig igang og have noget at glade sig til  :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Aah, jeg skal helt sikkert ogsaa en tur i kurbad inden laenge! Noah er endelig startet i kommunal VS i denne uge og ser ud til at han kan vaere der fra 8-12:45 fra naeste uge igen(den er kun aaben formiddag og saa med frokosttilvalg). Saa vil jeg jo godt kunne tage afsted og pleje mig selv! Det er saa vigtigt :)

Dejligt med en plan for flytning og alt det, saa maa det jo gaa, som det kan gaa bedst! Der er ogsaa forskel paa, hvor meget personer reagerer paa den slags ;)

Jeg glaeder mig i hvert fald til at komme til DK i julen og saa er der booket hele 11 dage, hvor M ogsaa kommer og fejrer selve juledagene for foerste gang - og Noahs foerste danske jul :wub Det lyder godt med en masse juledates fastlagt - det er med at holde sig igang og have noget at glade sig til :P

Dansk jul er SKØN!!! Savnet du den ikke lidt når i holder jul hjemme? Jeg SKULLE bare hjem fra Skotland til jul. December i Glasgow var fedt, men JUL skulle bare være i DK :p

Jeg har skam reageret, puh ha jeg har tudet, men når mit hoved er "sundt" fungerer jeg bare sådan at jeg reagerer voldsomt i kort tid og når jeg først er falder ned så bliver jeg nede. Det tog 2-3 dage så havde hovedet fundet ud af det, efter 5 dage gjorde det mig ingenting og nu glæder jeg mig ludt. Jeg har jo stadig mine prikker, nogle er måske visket væk, men så er der jo en ny større prik i form af et hus i sigte og den er helt sikkert det værd ;) og så skaber jeg en masse små prikker på vejen der til.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dansk jul er SKØN!!! Savnet du den ikke lidt når i holder jul hjemme? Jeg SKULLE bare hjem fra Skotland til jul. December i Glasgow var fedt, men JUL skulle bare være i DK :P

Jeg har skam reageret, puh ha jeg har tudet, men når mit hoved er "sundt" fungerer jeg bare sådan at jeg reagerer voldsomt i kort tid og når jeg først er falder ned så bliver jeg nede. Det tog 2-3 dage så havde hovedet fundet ud af det, efter 5 dage gjorde det mig ingenting og nu glæder jeg mig ludt. Jeg har jo stadig mine prikker, nogle er måske visket væk, men så er der jo en ny større prik i form af et hus i sigte og den er helt sikkert det værd ;) og så skaber jeg en masse små prikker på vejen der til.

 

Jeg har saa meget dansk jul hernede i form af vores traditionelle gloegg og aebleskiver med ild i pejsen for vener og familie - her paa matriklen vel at maerke og der er julemusik og danske julegodter importerede til dagen ;) Jeg elsker jul og laver and med det hele juleaften, hvor vi spiser tidligt og pakker gaver ud, foer M tager paa arbejde, mens jeg ser en julefilm. Saa drikker vi champagne og aabner vores oevrige gaver bagefter. Men det med julestemningen pa cafeerne, ja, som i Aarhus - det kan italienerne bare ikke. Saa det skal jeg bare have tanket godt op af! Jeg skal suuuge det til mig og ind i Den Gamle By og ose rundt i Aarhus. Jeg er heldigvis ikke mere bundet til den danske jul end at det fungerer for mig med mine egne smaa traditioner og saa den falske juleaften den 25. Meeen, jeg skal have et skud aegte jul i aar! M har jo arbejdet hver jul i restauranten, hvilket jeg godt kan forstaa. Jeg var alene i DK 2010 og gravid 2011, hvor det ikke boed sig at holde jul i DK.. 2012 var vi hernede og det samme 2013. Saa havde jeg sagt, at i aar tager Noah og jeg i hvert fald til Dk, saa maa han selv rode med, hvad han vil. Men at jeg ville blive glad for at have ham med. Og nu er det saadan, det bliver i aar. Sikke en smoere... hi hi :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Barbamamma -

Jeg mente slet ikke indlægget som en striks "all or nothing" ifht. sundhed :) Det jeg mente er egentlig bare, at man er nødt til at se sandheden i øjnene omkring hvad det er man spiser. Hvis man ikke har en basiskost der består af de ting jeg fx nævner, så kan man ikke forvente at kroppen fungerer optimalt. Hverken nu- og da slet ikke på lang sigt.

 

Og ifht. kosttilskud, så er det fint nok at supplerer op med, når man godt ved man ikke får det man burde igennem kosten - men det ér og bliver aldrig det samme som at opsøge de rigtige fødevarer.

Så selvfølgelig er det de færreste mennesker der lever så strikts - men jeg vil nu alligevel slå et slag for, at man er bevidst (meget bevidst) om, at økologisk frugt og grønt bør være basismad, hvis man ønsker en sund krop. Det skal spises hvér dag, og i pæne mængder - hvis det skal have lov at virke. Alt andet man fylder indnbord af tomme kalorier osv. kan kun være med til at ødelægge helbredet.

 

Heldigvis er kroppen dygtig, og den kan klare enorme belastninger over en mangeårig periode, før der opstår dårligdomme. På den måde kan man sagtens nyde livet med lidt røde bøffer og kemisk slik og rødvin i en god rum tid, før regningen skal betales. Men at tro, at det man putter ind, ikke har en omkostning i helbred er naivt.

(og nej, jeg er ikke fanatisk - har i denne weekend spist både kagemand og pølsehorn, fordi man dreng har haft fødselsdag ;) - Im just saying)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER