mnl

Økologisk tøj??

27 indlæg i dette emne

Jeg vil gerne have at vores lillepige får mest muligt økologisk tøj, men jeg synes at jeg har lidt svært ved at finde nogle økologiske mærker og webshops. Har I nogle forslag?

 

Det kan sagtens være mærker eller webshops i andre europæiske land..

 

Mærker jeg har fundet indtil videre:

Fred's world

Green cotton

Katvig

Engel

Selana

Disana

Serendipity

 

Jeg vil også meget gerne høre jeres mening om/erfaring med disse mærker og andre I måtte kende - hvordan holder de sig efter at blive vasket - holder de formen? Fnulrer de? osv.

 

Websider:

babynature.dk

purebaby.dk

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Bodier og natdragter øko har jeg købt i bilka til ikke ret mange penge. Det holder fint. Dog bærer natdragten præg af en enkelt vask på 90 grader (efter kæmpe blelækage) måske ikke 100% har holdt faconen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Mener også Kvickly har en del økotøj.

Der er en norsk hjemmeside der har økould. Mener den hedder nøstebørn eller noget i den dur.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har lidt Katvig og det synes jeg er rigtig lækkert!

H&M øko er jeg også fint tilfreds med.

Resten har vi vidst ikke haft noget af. Jo lidt Kvickly, det har også været fint.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der er rigtig meget! Jeg vil gerne skrive lidt om det, men det bliver i morgen (eller mandag). Min dreng har haft en stor del øko tøj og fra den størrelse han bruger nu er det hele øko. Langt det meste GOTS eller lignende certificeret, dog ikke h&ms men de gør VIRKELIG meget for at tænke grønt og det vil jeg gerne støtte.

Lige til webshops, så er jeg meget begejstret for:

Naturebaby.dk

Uldboern.dk (gratis porto i weekenden)

Filiokus.dk

Viabel.dk

Serendipity.dk

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej Sikke Lej er også øko :)

ëoko-tex mig bekendt = overhovedet ikke øko. Desværre.

De har "tiltro til tekstiler mærket" ikke?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har stadig ikke lige så meget skrive tid. Men jeg vil lige tilføje paracellet.dk

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Annonce ♥

Jeg kan tilfoeje DUNS og et svenske maerke, som jeg ikke lige husker - Lisa & Sture, maaske... Duns er lidt friskt og Det der andet svenske maerke er soedt. 

 

Lindex har en del i oeko-bomuld i deres webshop og kvaliteten er ret god - bedre end H&M, synes jeg. 

 

Freds World holder godt i vask og det er excellente som basistoej. 

 

Jeg elsker Serendipity for bloedheden og troejerne holder ogsaa fint i vask. 

Maxomorra er ogsaa et svensk maerke, som jeg har haft velourbukser i til Noah og nogle bodyer. Holder godt i vask. 

 

Jep, Ej Sikke Lejs oeko-toej er ogsaa laekkert, men om det holder saadan vildt godt i vask, det synes jeg maaske ikke... Men jeg koeber det gerne igen. 

 

Katvig One basistoej er skoent! 

 

Mini Rodini er vist ogsaa GOTS, men det har vi ikke haft noget af. 

 

Frugi er ok, men det er STORT i str, synes jeg, saa det har jeg heller ikke koebt mere af, fordi min baby var lille. 

 

Modsat vores oekotoej, saa synes jeg at stort set alt Smaafolk og noget Molo er ret hurtigt til at faa fnuller af vask.... saa det koeber jeg ikke gerne... 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

HOV - og IoBio - det er altsaa skoent i bodyerne og deres uld/silke og saa uldovertoej  :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

HOV - og IoBio - det er altsaa skoent i bodyerne og deres uld/silke og saa uldovertoej :loveshower

Iobio er så desværre ikke øko for tiden - de arbejder på det!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uhh.. TAK for alle jeres svar! De er guld værd :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Iobio er så desværre ikke øko for tiden - de arbejder på det!

 

Jo, deres GOTS-certificerede bomuld er, og det er naesten hele bomuldskollektionen, der er GOTS. Jeg har forhandlerkataloget ;) 

 

Deres uld/silke er ikke GOTS, nej, men det er laekkert alligevel, synes jeg. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvorfor er iobios uld/silke egentlig "holdt op" med at være øko? :unsure Produceres det af andre (nu ikke-øko) materialer, eller er det fordi kravene til øko er steget? Eller hvordan? Uanset hvad, så synes jeg, det er lækkert :7himmel

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvorfor er iobios uld/silke egentlig "holdt op" med at være øko? :unsure Produceres det af andre (nu ikke-øko) materialer, eller er det fordi kravene til øko er steget? Eller hvordan? Uanset hvad, så synes jeg, det er lækkert :7himmel

Som jeg forstod (hende fra storchebarn er lidt kludret i sine formuleringer) er det vidst kravene der er steget MEN OGSÅ noget med et skifte mellem leverandører pga at dem de fik det øko og GOTS certificeret uldsilke fra blev så dyre pga større krav og derfor måtte de skifte leverandør pga pris (de vil ikke øge deres pris).

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Som jeg forstod (hende fra storchebarn er lidt kludret i sine formuleringer) er det vidst kravene der er steget MEN OGSÅ noget med et skifte mellem leverandører pga at dem de fik det øko og GOTS certificeret uldsilke fra blev så dyre pga større krav og derfor måtte de skifte leverandør pga pris (de vil ikke øge deres pris).

Okay. :unsure Er ikke så hooked, hvis kvaliteten er blevet ringere :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Okay. :unsure Er ikke så hooked, hvis kvaliteten er blevet ringere :unsure

Jeg synes de virkede fine dem jeg fik hjem. Dem fra nøstebarn som jeg købte i stedet er endnu mere lækre, de er også dyrere.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Magasins egen serie er også øko (ihvertfald babytøjet).... Kommer man til Sverige eller har forbindelser så synes jeg Lindex laver super lækkert børnetøj og til absolut fornuftige priser

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lindex har ogsaa en webshop :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Anede ikke Lindex var øko :yay Vi har arvet en masse Lindex og Noah er nu 3. barn i tøjet. Pasformen og udseendet er stadig super. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Anede ikke Lindex var øko :yay Vi har arvet en masse Lindex og Noah er nu 3. barn i tøjet. Pasformen og udseendet er stadig super. :)

 

Det er heller ikke alt Lindex, men en del af deres babytoej er det. Jeg ved aa ikke, om det er paa samme maade som H&M, hvor det er en procentdel, men der er i hvert fald fint og holder godt i vask, ja :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis man skal have noget billigt så er H&M jo altid godt, selvom jeg ikke synes det holder så længe som nogle af de andre mærker.


 


Hjemme ved os har vi selv erfaring med Freds World og Green Cotton som vi selv er rigtig glade for. God kvalitet og kan holde lidt i vask. Vi har fundet en side som handler med begge mærker http://beeboo.dk/category/oekologisk-boernetoej-204/ og til fornuftige priser. Den var der ikke nogen der havde smidt op endnu, så synes lige den skulle med til listen også.


 


Rigtig lækkert med sådan en tråd her i øvrigt, så man kan få lidt inspiration fra andre :)


Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Til mor vil jeg henlede opmærksomheden på ecouture - pebret men rigtig fint :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER