somummy

Scanninger og lægebesøg

157 indlæg i dette emne

Så de andre grupper havde sådan én, og synes det var en god idé :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har mit første lægebesøg allerede i morgen. Det var egentlig meningen at jeg bare ville bestille tid til 1. graviditetsundersøgelse, men ville også lige høre om de vidste hvor man kunne få lavet tryghedsscanninger i området (havde en MA i Juni).

Sekretæren sagde så at jeg måske kunne blive henvist af min læge til én og hun ville få min læge til at ringe tilbage. "Okay" :blink sagde jeg, det havde jeg ikke lige regnet med, men fint nok. Har jo hørt at det kan være svært at få henvisning til tryghedsscanning.

Nå, men lægen ringede tilbage lidt senere og spurgte om jeg kunne komme ind i morgen :blink :blink, så kunne vi lige få os en snak om det. Så jeg skal til læge i morgen.

Jeg er faktisk lettet over, at jeg skal se en læge allerede i morgen, for jeg KAN ikke glæde mig over denne graviditet :unsure. Jeg er glad for, at jeg kan mærke at jeg er gravid, men ved jo desværre også, at det ikke nødvendigvis betyder, at alt går som det skal inde i maven.

Så jeg glæder mig til at se min dejlige læge.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det kan jeg godt forstå. Jeg tør heller ikke glæde mig endnu :(

 

Har aldrig aborteret (bortset fra én gang, men den var frivillig). Så jeg kan sagtens forstå at du gerne vil have en tryghedsscanning. Jeg har ikke selv tænkt over at få en. Måske lidt naivt, men jeg regner med at alt er som det skal være derinde.

 

Jeg skal til 1. graviditets undersøgelse d. 29. oktober (grundet ferie i næste uge) og så er der jo ikke så langt til 11. uge, så jeg tror jeg venter til NF scanning.

 

Håber din scanning viser hvad du gerne vil have, men selvfølgelig skal den nok gøre det :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville heller ikke have ønsker en tryghedsscanning hvis jeg aldrig havde aborteret før, så synes jeg det er mest rigtigt at vente, med mindre man har svært ved at fungere pga nervøsitet. Så det kan jeg godt forstå du ikke vil, alt er jo som det skal være :)

 

Fik også tid til 1. grav.us. d 10/11 og der er jo længe til :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Krydser fingre for dig i morgen ☺

Jeg har ikke fået nogen tid endnu men regner med at ringe til lægen i slutningen af denne uge og booke tid. Har dog allerede fået papirer til vandrejournal med hjem

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hepper på du får en henvisning i morgen somummy :Goodluck

 

Jeg regner med at bestille tid til 1. lægeundersøgelse d. 24. når jeg skal til vejning nede i lægehuset alligevel. Glæder mig til at fortælle nyheden til min skønne sygeplejerske. Sidst sprang hun mig om halsen, så bliver spændende hvad hun finder på denne gang :D

 

Kan ikke beslutte mig for en tidlig scanning. Kan godt mærke jeg savner den fra sidst. Men kan se det ser ud til at det er til at få tider i Silkeborg. Jeg arbejder i Ikast, så der er ikke så langt...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja det ville da være skønt med en henvisning, men lad os nu se. Jeg har aldrig været specielt heldig :)

Det var da en dejlig sygeplejerske at have :)

Hvornår fik du din tidlige scanning Anita??

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fik en tidlig scanning i sidste uge 6+2, og skal til lægen 22/10 :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

OG jeg har bestilt tid til nakkefoldsscanning d. 20/11 :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg skal først til 1 lægebesøg d. 14 november hvor jeg er 10+1

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kunne man så se noget Fru.Skruk??? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kunne man så se noget Fru.Skruk??? :)

Til min scanning? Ja, der var den skønneste lille bebs med et bankende hjerte :wub

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde overvejet en tryghedsscanning men skal allerede til en scanning inde på rigshospitalet i slutningen af min 7. uge fordi vi går i fertilitetsbehandling, så de vil sikre sig at spiren har det godt inden de slipper os tilbage til min normale læge og normalt fødselsforberedelse. Det betyder vi skal derind om 2 ugers tid og det kan jeg godt vente på. :) 

 

Er meget nervøs også, har været så øm i livmoderen at det var svært at sidde op i går, og jeg pruster og puster hver gang jeg skal op af en trappe, hvilket er så mærkeligt fordi jeg cykler omkring 40 km om ugen og svømmer og dyrker yoga, men jeg taber pusten så nemt. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja det ville da være skønt med en henvisning, men lad os nu se. Jeg har aldrig været specielt heldig :)

Det var da en dejlig sygeplejerske at have :)

Hvornår fik du din tidlige scanning Anita??

Ja hun er helt fantastisk. Hun betyder mere end hun aner.

Jeg fik tidlig scanning 8+ et eller andet. Der var lige efter 1. Lægebesøg kan jeg huske. Var meget overrasket over dengang hvor meget det lignede en baby på det tidspunkt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ejjjjjj Fru.Skruk, dér blev jeg meget jaloux!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sunspirit: først og fremmest: kender jeg ikke dig fra tidligere her på BK?

 

Mht scanning: kan godt forstå du venter til I skal på Riget, jeg overvejer også at vente et par uger endnu, til uge ca 8 ligesom Anita, måske uge 9, da det var der jeg mistede sidst. På den anden side er jeg også nervøs ligesom dig, og 14 dage virker lige nu som en evighed!!!! Må virkelig sørge for at fylde kalenderen ud indtil da!!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ejjjjjj Fru.Skruk, dér blev jeg meget jaloux!!

Undskyld ;) Det var den bedste oplevelse nogensinde! :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Undskyld ;) Det var den bedste oplevelse nogensinde! :loveshower

Det er så fantastisk og det eneste jeg savner ved ikke at være i behandling denne gang...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sunspirit: først og fremmest: kender jeg ikke dig fra tidligere her på BK?

 

Mht scanning: kan godt forstå du venter til I skal på Riget, jeg overvejer også at vente et par uger endnu, til uge ca 8 ligesom Anita, måske uge 9, da det var der jeg mistede sidst. På den anden side er jeg også nervøs ligesom dig, og 14 dage virker lige nu som en evighed!!!! Må virkelig sørge for at fylde kalenderen ud indtil da!!!!

Jo sikkert :) middelalderbryllup :) var meget aktiv fra 2010 til 12. Må bare tro på at det ikke går galt, efter 2 års vente tid, så kan jeg ikke klare meget mere. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jep, jeg vidste det :)

Kan ikke huske om I har haft "bid" før eller om dette er første gang du er gravid?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har bestilt tid til en tryghedsscanning d. 29 oktober Hvor jeg vil have 7+6

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jep, jeg vidste det :)

Kan ikke huske om I har haft "bid" før eller om dette er første gang du er gravid?

Det er første gang, :) min mand har 0 sædceller, så har brugt 2 år på at prøve, blive udredt og deale med den nyhed. Det er første forsøg med donor, som så også lykkedes. :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sidder og venter på at komme ind til lægen. Mit hjerte hamrer helt vildt!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sidder og venter på at komme ind til lægen. Mit hjerte hamrer helt vildt!

Uh held og lykke :) giv lyd bagefter

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak sunspirit, dit held og lykke hjalp. Lægen synes jeg skulle have en tidlig scanning, så sendte en henvisning til næste uge. Det er jeg bare så glad for. Nu håber jeg bare alt ser fint ud

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER