Nitzen1987

Hindeløsning

9 indlæg i dette emne

Min JM har tilbudt at give hindeløsning på onsdag, hvis ikke jeg viser tegn på fødsel til den tid. Men hvad sker der lige ved sådan en hindeløsning? Gør det ondt?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hvad der sker kan jeg ikke forklare dig - aner det ikke. Udover at de vel løsner nogle hinder :lol jeg synes ikke det gjorde ondt. Det var bare lidt ubehageligt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det gør ikke ondt overhovedet, det eneste man mærker er finger der roder rundt, og det self ikke så behageligt at andre roder rundt dernede, men det gør de jo alligevel når de skal mærke på en. Det de gør er at løsne hinderne fra hinanden i håb om at det giver det sidste skup :) og det tager få sek.

Jeg tror på det var det som satte min fødsel i gang, jeg skulle have været sat i gang dagen efter jeg fødte og havde ingen tegn på en fødsel, men fik hindeløsning kl 18 (ca) og fik veer kl 02, havde født kl 9.07 :)

Jeg vil klart få lavet hindeløsning hvis muligt igen næste gang :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hindeløsning er når JM med en finger løsner fosterhinden fra livmodermunden, ved så at sige at få en finger ind og dreje langs kanten. Det kræver du lige er en finger åben men det kan ofte lade sig gøre når du er over termin. Det kan gøre lidt ondt hvis du er øm der nede men jeg syns ikke det var noget særligt sammenlignet med alm ubehag ved at være højgravid.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes det gjorde lidt ondt, og var også lidt øm dagen efter. Men derudover havde det ingen effekt på mig.

Men jeg ville bestemt gøre det igen tænker jeg. Det gør mindre ondt end de andre igangsættelsesmetoder ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hindeløsning er når JM med en finger løsner fosterhinden fra livmodermunden, ved så at sige at få en finger ind og dreje langs kanten. Det kræver du lige er en finger åben men det kan ofte lade sig gøre når du er over termin. Det kan gøre lidt ondt hvis du er øm der nede men jeg syns ikke det var noget særligt sammenlignet med alm ubehag ved at være højgravid.

Super forklaring :)

Min JM har også sagt, at det var lettere på flergangsfødende at lave hindeløsning, de har nemlig talt om, at det var en mulighed når vi når så langt - inden jul ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fik hindeløsning, da jeg i sin tid blev sat igang med Sebastian. Jeg anede ikke jm lavede hindeløsningen før bagefter. Hun skulle give mig en stikpille og rodede jo så rundt alligevel og jeg kunne intet mærke, bagefter sagde hun at hun havde lavet en hindeløsning. Jeg er ret sikker på det var det der endelig fik sat skub i tingene og Sebastian er født dagen efter.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fik også lavet en hindeløsning dagen før jeg fødte. Jeg var til sidste JM kontrol, og hun sagde, at jeg var knap 2 cm åben, så hun kunne jo løsne, hvis jeg ville føde den weekend. Jeg takkede ja, og det gjorde slet ikke ondt. 

Hun sagde, tag hjem og gå en god lang tur og så ses vi sikkert i morgen til fødsel.. 

 

Jeg må give hende, at hun fik ret. Marcus blev født kl. 15 dagen efter, præcis 23 timer efter hindeløsning, veerne kom kl. 3 om natten, dvs. 11 timer efter hun havde "lavet hendes trick". 

 

Tror nu alligevel, at jeg havde født indenfor de kommende dage, men det at hun sagde, at vi ville se hinanden dagen efter (en lørdag), gjorde at jeg var max klar på at skulle føde, da jeg tog hjem derfra :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg skulle sættes i gang da der ikke skete noget, jeg 8 hindeløsninger efter hinanden og blev sat i gang med piller og der skete stadig intet til sidst endte det i akut kejsersnit, en af de gamle jordemødre sagde til os bagefter at det var fis og humbuk med hindeløsninger for de danner dig selv igen hvis du ikke er klar, din krop ved selv hvornår den er klar og man føder uanset hvad, ingen børn er blevet inde i maven og 8 hindeløsninger ja så vil jeg godt lige side at man ikke har lyst til at flere folk roder rundt deroppe mere., Det sker når det sker så nyd tiden indtil det..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER