SweetAim82

Inseminering - forløbet??

12 indlæg i dette emne

Hej alle i dejlige brugere af dette forum :)

Jeg har brug for lidt hjælp og egentlig til 2 ting,så håber der er nogen der vil dele ud af deres erfaringer...

Min mand og jeg er i fertilitets behandling, dog lige afbrudt af en medicinsk abort i starten af august altså 8 uger siden. Vi havde selv klaret opgaven, dog med lidt hjælp fra klinikken da vi havde været til den gynækologiske scanning i forbindelse ned forundersøgelse, hvor vi fik af vide at jeg ville få ÆL inden for de næste dage og det gjorde jeg og vi gjorde det selv.

Nu skal vi jo så rigtigt i gang med forløbet og jeg har 2 ting der lige nu presser på.

Jeg venter på at få min mens, men den lader vente på sig. Har pletblødning nu i 3 dage (en pletblødning om dagen og det er en lidt stor plet, men ikke noget voldsomt overhovedet) men min mens vil ikke komme ordentlig i gang, så kan jo ikke kontakte klinikken og sige nu er vi klar. Andre der har erfaringer med mens generelt og pletblødninger 3 dage i streg i streg? Det skal siges at jeg efter hjemmetest nok havde ÆL i sidste weekend.

Blev glad i går da jeg fik endnu en blødning for så tætte jeg at nu r den i gang og så Kasi komme videre...

Nå andet spørgsmål/ dilemma:

Sæt nu min mens kommer inden for de næste dage, så skal vi jo have kontakt til klinikken i forhold til opstart af hormoner m.m. Og her kunne jeg rigtig godt tænke mig at høre, hvad forløbet er. Altså det er hormoner, ÆL sprøjte og så inseminering, men hvor mange dage tager man hormoner, hvor lang tid ca ( ved godt det er forskelligt) til ÆL sprøjte og insemination?

Har brug for hjælp da min mand har en planlagt 4 dages tur til Østrig i uge 42 og såfremt min mens kommer er vi nødt til at vide om han skal blive hjemme :)

Og ved godt klinikken garanteret kan svare os, men i er jo også super dygtige til át svare :)

Og nu blev det meget langt indlæg, håber ikke det blev for forvirrende :)

På forhånd tak for svar :)

Mia

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ked af, at det ikke virkede sidste gang for Jer.

Det første kan jeg ikke svare på- men kan fortælle, hvordan behandling har fungeret for os so far.

Vi har gennemført tre IUI- hvoraf den sidste var med stimulation (Pergotime).

Første dag af mens ringer man til klinikken og aftaler scanning og evt. medicin. Jeg skulle tage Pergotime 5 dage samme tid hver dag. Jeg reagerede ret voldsomt på medicinen, mens andre intet/lidt mærker. Var meget træt, havde kvalme, hovedpine og mega moodswings (stakkels mand haha), men det virkede efter hensigten. Når man så er inde til scanning ser de på æg og slimhinde, man får en I-aftale til 11-12 dagen (kan vist variere), og en ægløsningssprøjte med hjem med et specifikt tidspunkt for hvornår man skal sprøjtes (maven). Herefter er det I dag- og så 14 dages ventetid, hvor man så tester, hvis man ikke har fået mens. Denne behandling gentages normalt tre gange- og så diskuterer man videre forløb, normalt reagens igennem det offentlige, hvis det ikke virker tredje gang.

Hverken scanning, sprøjte eller I er slemt- men måske en smule ubehageligt. For mig er det mere det akavede i situationen, der er ubehageligt. De er til gengæld rigtig søde og professionelle på klinikken.

Held og lykke :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ked af, at det ikke virkede sidste gang for Jer.

Det første kan jeg ikke svare på- men kan fortælle, hvordan behandling har fungeret for os so far.

Vi har gennemført tre IUI- hvoraf den sidste var med stimulation (Pergotime).

Første dag af mens ringer man til klinikken og aftaler scanning og evt. medicin. Jeg skulle tage Pergotime 5 dage samme tid hver dag. Jeg reagerede ret voldsomt på medicinen, mens andre intet/lidt mærker. Var meget træt, havde kvalme, hovedpine og mega moodswings (stakkels mand haha), men det virkede efter hensigten. Når man så er inde til scanning ser de på æg og slimhinde, man får en I-aftale til 11-12 dagen (kan vist variere), og en ægløsningssprøjte med hjem med et specifikt tidspunkt for hvornår man skal sprøjtes (maven). Herefter er det I dag- og så 14 dages ventetid, hvor man så tester, hvis man ikke har fået mens. Denne behandling gentages normalt tre gange- og så diskuterer man videre forløb, normalt reagens igennem det offentlige, hvis det ikke virker tredje gang.

Hverken scanning, sprøjte eller I er slemt- men måske en smule ubehageligt. For mig er det mere det akavede i situationen, der er ubehageligt. De er til gengæld rigtig søde og professionelle på klinikken.

Held og lykke :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ked af, at det ikke virkede sidste gang for Jer.

Det første kan jeg ikke svare på- men kan fortælle, hvordan behandling har fungeret for os so far.

Vi har gennemført tre IUI- hvoraf den sidste var med stimulation (Pergotime).

Første dag af mens ringer man til klinikken og aftaler scanning og evt. medicin. Jeg skulle tage Pergotime 5 dage samme tid hver dag. Jeg reagerede ret voldsomt på medicinen, mens andre intet/lidt mærker. Var meget træt, havde kvalme, hovedpine og mega moodswings (stakkels mand haha), men det virkede efter hensigten. Når man så er inde til scanning ser de på æg og slimhinde, man får en I-aftale til 11-12 dagen (kan vist variere), og en ægløsningssprøjte med hjem med et specifikt tidspunkt for hvornår man skal sprøjtes (maven). Herefter er det I dag- og så 14 dages ventetid, hvor man så tester, hvis man ikke har fået mens. Denne behandling gentages normalt tre gange- og så diskuterer man videre forløb, normalt reagens igennem det offentlige, hvis det ikke virker tredje gang.

Hverken scanning, sprøjte eller I er slemt- men måske en smule ubehageligt. For mig er det mere det akavede i situationen, der er ubehageligt. De er til gengæld rigtig søde og professionelle på klinikken.

Held og lykke :)

Mange tak for godt svar :) har lige regnet lidt på det og hvis første mens dag f.eks er i morgen, så kommer min mand hjem på 10. Dagen, men ved ikke om jeg/ vi tør tage chancen med at han tager af sted. Men det er jo stadig kun hvis min mens kommer.

Men er rigtig glad for dit svar :)

Så mange tak :)

Er det lykkes for jer? Det håber jeg det er :bd

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

hvis du max er på dag 10, når manden kommer hjem, så ville jeg ikke tøve med at sende ham afsted. Du bliver helt sikkert ikke insemineret før det. Som jeg husker forløbet, blev jeg scannet på dag 10 eller 11 for at se, hvordan det så ud med ægblærer. Det var i mit tilfælde en fredag, og jeg havde to fine, der snart var klar og en tredje på vej. Det passede perfekt med, at jeg så fik en recept på ægløsningssprøjte, som jeg så skulle tage lørdag aften, var det vist. Den gav manden mig, og det gjorde absolut ikke ondt. Herefter skulle manden så komme mandag morgen omkring kl.8 og aflevere en portion sæd, og jeg kom så kl.11 og blev scannet, hvor de konstaterede, at jeg som planlagt var i gang med ægløsning af 2 æg og herefter blev jeg insemineret - og 2 uger efter testede jeg positivt og har nu 6 uger til termin med vores pige :yay

 

Jeg havde lidt bivirkninger af pergotime. En rigtig dum hovedpine og træthed, primært, og så er der selvfølgelig også ekstra meget aktivitet i æggestokkene og dermed ekstra jag osv., men i forhold til hvad jeg frygtede, så blev jeg positivt overrasket. Det var lidt ubehageligt at blive scannet vaginalt og at få inseminationspipetten op, men det var bestemt til at holde ud. 

 

Pøj pøj med det :bd

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis du havde ÆL i sidste weekend er det vel ikke sandsynligt, at din mens kommer nu, kun 1 uge efter? :unsure

Under alle omstændigheder, går der mindst 14 dage, fra den starter til du skal insemineres, så det er ikke et problem han tager afsted og er hjemme senest på dag 10 :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er ikke lykkes os endnu desværre. Vi er som nævnt på 3. IUI forsøg nu, så de næste to uger bliver laaaaange!

:/

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

hvis du max er på dag 10, når manden kommer hjem, så ville jeg ikke tøve med at sende ham afsted. Du bliver helt sikkert ikke insemineret før det. Som jeg husker forløbet, blev jeg scannet på dag 10 eller 11 for at se, hvordan det så ud med ægblærer. Det var i mit tilfælde en fredag, og jeg havde to fine, der snart var klar og en tredje på vej. Det passede perfekt med, at jeg så fik en recept på ægløsningssprøjte, som jeg så skulle tage lørdag aften, var det vist. Den gav manden mig, og det gjorde absolut ikke ondt. Herefter skulle manden så komme mandag morgen omkring kl.8 og aflevere en portion sæd, og jeg kom så kl.11 og blev scannet, hvor de konstaterede, at jeg som planlagt var i gang med ægløsning af 2 æg og herefter blev jeg insemineret - og 2 uger efter testede jeg positivt og har nu 6 uger til termin med vores pige :yay

 

Jeg havde lidt bivirkninger af pergotime. En rigtig dum hovedpine og træthed, primært, og så er der selvfølgelig også ekstra meget aktivitet i æggestokkene og dermed ekstra jag osv., men i forhold til hvad jeg frygtede, så blev jeg positivt overrasket. Det var lidt ubehageligt at blive scannet vaginalt og at få inseminationspipetten op, men det var bestemt til at holde ud. 

Pøj pøj med det :bd[/

Tak for et rigtig godt svar :) og jeg sender ham afsted, der er alligevel ikke sket mere i løbet af dagen, pletbløder lidt eller har gjort et par gange og det er det.

Men er rigtig glad for at høre om forløbet, for er total. Struktur menneske :)

Og fedt at det lykkes for jer, rigtig meget heldig lykke med det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis du havde ÆL i sidste weekend er det vel ikke sandsynligt, at din mens kommer nu, kun 1 uge efter? :unsure

Under alle omstændigheder, går der mindst 14 dage, fra den starter til du skal insemineres, så det er ikke et problem han tager afsted og er hjemme senest på dag 10 :)

Det er helt korrekt at det ikke burde være nu, såfremt der var ÆL i sidste weekend, men min cyklus er fucked up (undskyld sproget) og har været det siden p pille stop. Da vi blev gravide sidst havde jeg sprunget en mens over og havde dermed to ÆL men i gen mens i mellem. Så ved ikke lige hvad jeg skal.

Sender ham i hvert fald afsted :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er ikke lykkes os endnu desværre. Vi er som nævnt på 3. IUI forsøg nu, så de næste to uger bliver laaaaange!

:/

Jeg krydser fingre og sender mange gode tanker og :bd afsted til jer :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg krydser fingre og sender mange gode tanker og :bd afsted til jer :)

Mange tak! Jeg håber, at det lykkes denne gang. Intet ville gøre os gladere pt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er nu også der hvor jeg er endnu mere forvirret.

Pletblødte som skrevet tidligere fredag, lørdag og søndag. I dag har der så været meget mere end en pletblødning og der er blod hver gang jeg tørrer mig, men er det så i dag jeg ringer til klinikken og siger vi er klar og kan der ske noget ved at man først kommer i gang med hormoner en dag senere? Og mange andre tusind tanker :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER