Diamanten

Pergotime?

24 indlæg i dette emne

Starter op nu på behandling efter at vi har holdt 'fri' over sommeren. Det bliver 3. IUI- dog får jeg denne gang hormoner i form af pergotime.

Nogen der har erfaring med det? Er lidt bange for hormon "helvede" og/eller bivirkninger.

Og (måske dumt) spørgsmål-

Hvad er succesraten?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Starter op nu på behandling efter at vi har holdt 'fri' over sommeren. Det bliver 3. IUI- dog får jeg denne gang hormoner i form af pergotime.

Nogen der har erfaring med det? Er lidt bange for hormon "helvede" og/eller bivirkninger.

Og (måske dumt) spørgsmål-

Hvad er succesraten?

Har selv fået det nogle gange. Og de sidste gange sprøjter. Men ved Pergotime blev jeg helt vildt træt og i dårligt humør.

Tror succesraten er lige god eller dårlig om man vil. Min GYN siger 18% lige meget hvad de gør pr. Gang. Og 50% er gravide efter tre forsøg.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Starter op nu på behandling efter at vi har holdt 'fri' over sommeren. Det bliver 3. IUI- dog får jeg denne gang hormoner i form af pergotime.

Nogen der har erfaring med det? Er lidt bange for hormon "helvede" og/eller bivirkninger.

Og (måske dumt) spørgsmål-

Hvad er succesraten?

Jeg fik ondt i maven og hedeture af pergotime. Ondt i maven på den måde at det nev i sidderne på mig og jeg havde svært ved at dyrke motion mens det var i kroppen. Men det er jo forskelligt hvordan vi reagere. Nogen reagere slet ikke... 

 

:Goodluck med forsøget

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg reagerer slet ikke på Pergotime.

Jeg blev gravid i 3. cyklus på Pergotime, da vi skulle lave min datter.

Nu spiser jeg piller for 6. gang i PB2.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Havde ingen bivirkninger på pergotime og det lykkedes heller ikke at bli gravid.

Her sku der puregon til før det virkede.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fik hovedpine og svedture af perotime. Og første gang blev jeg overstimuleret så jeg fik væske i bughulen.

For mig var pergotime en kæmpe succes! Jeg blev gravid i første cyklus begge gange :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

For mig hed pergotime bivirkningerne primært hovedpine, kæmpe træthed og oppustet mave (særligt på dag 2 og 3 ud af de 5 dage, jeg tog det).

 

Succesraten afhænger vel nogenlunde af, hvad jeres 'problem' er. Men er ellers enig med Solvej80 - hos os hed det, at 17% bliver gravide ved hvert forsøg - dette svarer til omk 40% chance ved 3 forsøg. Hvis jeres 'problem' er, at du har svært ved at modne æg, jamen så tror jeg, at succesraten er større, da pergotime netop hjælper dig til at modne æg. Hos os er problemet primært mandes svømmere, og her er det ikke lykkes efter 3 gennemførte IUI forsøg med pergotime. Hvis dine æg er fine, så afhænger succesraten meget af mandens svømmere - antal og kvalitet.

 

Se også her: http://www.advancedfertility.com/iui-success-rates.htm

(det aktive stof i pergotime er clomifen - her 'clomid').

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

For mig hed pergotime bivirkningerne primært hovedpine, kæmpe træthed og oppustet mave (særligt på dag 2 og 3 ud af de 5 dage, jeg tog det).

 

Succesraten afhænger vel nogenlunde af, hvad jeres 'problem' er. Men er ellers enig med Solvej80 - hos os hed det, at 17% bliver gravide ved hvert forsøg - dette svarer til omk 40% chance ved 3 forsøg. Hvis jeres 'problem' er, at du har svært ved at modne æg, jamen så tror jeg, at succesraten er større, da pergotime netop hjælper dig til at modne æg. Hos os er problemet primært mandes svømmere, og her er det ikke lykkes efter 3 gennemførte IUI forsøg med pergotime. Hvis dine æg er fine, så afhænger succesraten meget af mandens svømmere - antal og kvalitet.

 

Se også her: http://www.advancedfertility.com/iui-success-rates.htm

(det aktive stof i pergotime er clomifen - her 'clomid').

 

Her er det mandens svømmere, der er lidt 'trætte', hvis man kan sige det sådan.

De siger, at man ved at give mig hormoner, denne første gang Pergotime, kan man øge chancerne for, at svømmerne klarer 'jobbet'. Så undrede mig bare meget over, hvor meget det øgede chancerne.

Oh well. Må bare krydse finger for, at der ikke kommer for mange bivirkninger eller lignende- og endnu mere krydsede fingre for, at det leder til en graviditet og (sund) baby... det ville være det vildeste.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Havde ingen bivirkninger på pergotime og det lykkedes heller ikke at bli gravid.

Her sku der puregon til før det virkede.

 

Var problemet æg eller mandens svømmere? Hvis man må spørge...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fik hovedpine og svedture af perotime. Og første gang blev jeg overstimuleret så jeg fik væske i bughulen.

For mig var pergotime en kæmpe succes! Jeg blev gravid i første cyklus begge gange :loveshower

 

Håber virkelig, at det har samme effekt her. Vi har jo fået 2 IUI uden hormoner/andet. Hvad var problemet hos Jer?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fik ondt i maven og hedeture af pergotime. Ondt i maven på den måde at det nev i sidderne på mig og jeg havde svært ved at dyrke motion mens det var i kroppen. Men det er jo forskelligt hvordan vi reagere. Nogen reagere slet ikke... 

 

:goodluck med forsøget

 

Tak :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har selv fået det nogle gange. Og de sidste gange sprøjter. Men ved Pergotime blev jeg helt vildt træt og i dårligt humør.

Tror succesraten er lige god eller dårlig om man vil. Min GYN siger 18% lige meget hvad de gør pr. Gang. Og 50% er gravide efter tre forsøg.

 

Håber virkelig, at jeg er blandt de 50% der bliver gravide efter 3. IUI forsøg- da det er vores 3. forsøg nu....  :seng

Vi er bare begge så skruk at det halve kunne være nok.

Hvis det ikke lykkes denne tredje gang, har de anbefalet, at vi går videre med reagens-dims... og det skræmmer mig endnu mere end hormoner og læger der skal kigge op i min... well... private steder.

 

Krydser fingre for, at det lykkes os denne gang!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Var problemet æg eller mandens svømmere? Hvis man må spørge...

Har pco - manden har normale svømmere.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fik hovedpine og var træt/uoplagt af pergotime, men jeg blev positivt overrasket over, at det ikke var værre - og så fik vi gevinst i 1.behandlingsforsøg på pergotime, ovitrelle og insemination :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her er det mandens svømmere, der er lidt 'trætte', hvis man kan sige det sådan.

De siger, at man ved at give mig hormoner, denne første gang Pergotime, kan man øge chancerne for, at svømmerne klarer 'jobbet'. Så undrede mig bare meget over, hvor meget det øgede chancerne.

Oh well. Må bare krydse finger for, at der ikke kommer for mange bivirkninger eller lignende- og endnu mere krydsede fingre for, at det leder til en graviditet og (sund) baby... det ville være det vildeste.

 

Jeg fik pergotime for at booste ægproduktionen, selvom vores primære problem er sædkvaliteten. Som resultat havde jeg to æg, der var klar (og et tredje som ikke var stort nok endnu), da jeg fik ægløsningssprøjten, og derved øgedes sandsynligheden. Det gør den jo så også ved insemination, idet sæden hjælpes på vej, så den skal svømme en kortere distance :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Håber virkelig, at det har samme effekt her. Vi har jo fået 2 IUI uden hormoner/andet. Hvad var problemet hos Jer?

Det håber jeg også for jer :kram2

Jeg har pco :) da vi skulle igang med pb2 måtte jeg også lige have provera i 10 dage for at få menstruation :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fik pergotime for at booste ægproduktionen, selvom vores primære problem er sædkvaliteten. Som resultat havde jeg to æg, der var klar (og et tredje som ikke var stort nok endnu), da jeg fik ægløsningssprøjten, og derved øgedes sandsynligheden. Det gør den jo så også ved insemination, idet sæden hjælpes på vej, så den skal svømme en kortere distance :)

 

Samme her. Så håbede virkelig, at denne 'taktik' ville give pote med både insemination og hormoner- i sammenligning med 'kun' insemination. Blev dog lidt bange, da lægen kiggede meget alvorligt på mig og sagde: "Vi venter til tredje forsøg med hormoner, da det øger chancen for tvillinger betydeligt." Efter det har jeg lagt mærke til MANGE billeder af tvillinger inde på klinikken haha.

 

Har ikke per say noget imod tvillinger- mere tanken om to skrigende spædbørn på én gang. De løber i familien- både min og min mands- så det er en tanke man har i baghovedet. Men vil hellere have tvillinger end ingenting, men der er bare så mange øgede risici etc. med tvillinger.

 

Well look at me- taler om tvillinger, når jeg ikke engang kan blive gravid- og den her tråd handlede om hormoner.

 

:cell  :cell  :kuller  :klap

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det håber jeg også for jer :kram2

Jeg har pco :) da vi skulle igang med pb2 måtte jeg også lige have provera i 10 dage for at få menstruation :)

Ah ok på den måde. Ja det er noget lidt andet her- kronisk lavt stofskifte, som er normalt nu. Det er dog, og har været, primært mandens svømmere, der godt kunne bruge lidt mere power.

Tak  :7himmel

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har pco - manden har normale svømmere.

 

Ok- lidt et andet scenarie. Men det lykkedes da dig :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

To dage på pergotime= monster kvalme, træthed, hovedpine og slem smerte i lænden.

Så længe der kommer en baby ud af det, så er alt glemt!!

:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

To dage på pergotime= monster kvalme, træthed, hovedpine og slem smerte i lænden.

Så længe der kommer en baby ud af det, så er alt glemt!!

:)

 

Yikes, du lyder hårdt ramt!! For mig var det altså hårdest på dag 2 og 3, så jeg håber for dig, at det snart bliver lidt bedre!

 

Men du har ret - det er det hele værd, når der kommer en baby ud af det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Yikes, du lyder hårdt ramt!! For mig var det altså hårdest på dag 2 og 3, så jeg håber for dig, at det snart bliver lidt bedre!

 

Men du har ret - det er det hele værd, når der kommer en baby ud af det :)

 

Ja puha- havde ikke lige regnet med noget specielt. I dag er det heldigvis 'kun' træthed og ikke det andet :)

Fingers crossed! Skal scannes på fredag :S

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja puha- havde ikke lige regnet med noget specielt. I dag er det heldigvis 'kun' træthed og ikke det andet :)

Fingers crossed! Skal scannes på fredag :S

Krydser fingre for fredag :bd :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Krydser fingre for fredag :bd :goodluck

Tak :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER