Mette A.

Udskrabning - erfaringer?

13 indlæg i dette emne

Ved ikke helt hvilket forum dette hører mest under...

 

 

jeg har jo fået en udskrabning her i torsdags i sidste uge, havde efterfølgende menslignende smerter, men fredag havde jeg det gentlig ok, bortset fra at jeg var lidt træt. Lørdag havde jeg det også fint, men så var jeg en tur i Bilka, hvor jeg fik gået en del og så fik jeg efterfølgende ret ondt i underlivet. Søndag og mandag har jeg bare slappet af, ligget eller siddet ned det meste af tiden, men smerterne er ikke blevet bedre. Og her idag tirsdag har jeg stadig ondt.

Jeg blødte ikke ret meget, men her søndag begyndte jeg at bløde mere synes jeg. Dog er det mørkere og ikke så friskt blod der kommer, som før.

 

Hvad er jeres erfaringer med udskrabning. Er det helt normalt og skal jeg bare slå koldt vand i blodet. Magter virkelig ikke flere hospitalsbesøg og roden i mit underliv mere :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har fået 2 udskrabninger pga mislykkede graviditeter og ingen af gangene har jeg blødt særlig meget og jeg har slet ikke haft ondt, så jeg tror desværre du skal have det tjekket når det nu er flere dage siden.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fik en udskrabning pga moderkagerester efter min 2. fødsel. Jeg blødte sparsomt og frisk blod et par dage efter og havde slet ikke ondt.

 

Vær meget opmærksom på feber, hvil dig og få det tjekket hvis du ikke får det meget bedre meget snart. God bedring!

 

Edit: jeg fik det lavet 9 dage efter fødslen, men jeg havde ikke ondt inden, der sad bare en blodsamling/hinderester i min livmor og gav klumpet blødning

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis smerterne ikke bliver bedre vil jeg få det tjekket. Det kan være en underlivsbetændelse eller rester der stadig ikke er fjernet.

Jeg havde rester efter en medicinsk abort og det fik livmoderen til at arbejde = smerter. Efter udskrabning af resterne havde jeg ikke ondt og blødte som alm. Mens i 5 dage.

Øv Mette hvor er du uheldig :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak piger :kram

Jeg giver det lige et par dage mere og ser om det ikke bliver bedre...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Har du fået det bedre?

Nej :( ringede til hospitalet igår, da smerterne stadig blev ved (det er nu over en uge siden udskrabning) og blødningen havde taget lidt til. Og så kom der to meget store klumper ud af størknet blod, så jeg blev helt forskrækket.. Tror også stadig jeg har blærebetændelse, da jeg har en ny stikkende smerte helt nederst i den ene side og min urin lugter anderledes..

De ville gerne se mig, så nu sidder vi herinde på Herlev igen og venter... Håber bare ikke det kommer til at tage hele dagen som de andre gange, så vi først er hjemme iaften :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Pyha hvor er det strengt at du sådan bliver ved at døje. God bedring!

:Kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er det streng mette!! :(

God bedring

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det tog så hele dagen, var først hjemme kl 18.30 <_< og er ikke blevet meget klogere, lægen kunne ikke rigtig finde noget der var i vejen. Så jeg skal bare undgå at lave noget der kan forværre smerterne (dvs alt andet end at ligge/sidde) og tage smertestillende efter behov.. Og så ellers vente på det bliver bedre..

Jeg må åbenbart bare være en af dem som er meget sart forneden og øm i lang tid efter. Bare underligt jeg ikke havde mere ondt i længere tid med Lise så :unsure Kroppen er sgu noget mærkeligt noget, jeg kan ikke rigtig blive klog på den!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det tog så hele dagen, var først hjemme kl 18.30 <_< og er ikke blevet meget klogere, lægen kunne ikke rigtig finde noget der var i vejen. Så jeg skal bare undgå at lave noget der kan forværre smerterne (dvs alt andet end at ligge/sidde) og tage smertestillende efter behov.. Og så ellers vente på det bliver bedre..

Jeg må åbenbart bare være en af dem som er meget sart forneden og øm i lang tid efter. Bare underligt jeg ikke havde mere ondt i længere tid med Lise så :unsure Kroppen er sgu noget mærkeligt noget, jeg kan ikke rigtig blive klog på den!

Åhh hvor lyder det træls, besværligt og smertefuldt, søde Mette!

håber du hurtigt kommer i bedring, alt andet ville være unfair! :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for alle ønskerne om god bedring :kram

Jeg tror det er ved at blive bedre nu! :yay Simon har været rigtig sulten hele weekenden og har bare hængt mig i patten konstant :rolleyes Det betød at jeg har været totalt senge/sofaliggende og har ikke lavet andet end at amme... Og det har åbenbart været godt for mig! Jeg har så godt som ingen smerter og blødningen er taget rigtig meget af. Jeg har også en teori om at den store klump størknet blod der kom ud, har givet nogle smerter og ekstra blødning, så det er langsomt blevet bedre efter den er kommet ud.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh det var godt. Hvile og nydning af baby og barsel må være vejen frem for dig så.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER