MarieVB

Graviditetstøj

24 indlæg i dette emne

Hej alle,

Bukserne er for længst skiftet ud, og må sande, at de sidste overdele også snart synger på sidste vers. Men åh hvor er graviditetstøj dyrt! Selv fra HM løber det op, hvis man skal have mere en bare enkelte overdele (hvilket for de færreste er tilfældet - man er vel kvinde der gerne vil se godt ud selv om man er gravid ;)

Som førstegangsgravid har jeg ikke så meget viden om smarte fif og tricks til tøj, så hvis i har nogle gode tips, så bliver jeg en glad og forhåbentlig snart velklædt gravid kvinde :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Køb brugt! Ventetøj er sjældent særlig slidt. Jeg er medlem af to grupper på Facebook, og der er virkelig meget forskelligt til salg. Jeg har bl.a. købt mig en vinterjakke den vej.

Bare søg på ventetøj eller køb og salg af ventetøj på Facebook.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg brugte primært toppe med en åben blazer eller cardigan til. Så var det kun toppe jeg skulle købe. Tror jeg havde 5 toppe og så piftede jeg dem op med diverse kæder og tørklæder.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja bruger primært mine basic toppe fra cha cha og så en cardigan over. Ellers har jeg stadig en del t-shirts som har en go længde, jeg sagtens kan bruge ;)

og så køber jeg ventetøj brugt... der er virkelig penge at spare!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg har også købt lange undertrøjer, og så gør det ikke så meget hvis blusen er lidt kort :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har købt en del kjoler med plads til at maven kan blive større.. og så har jeg købt graviditetstoppe som jeg vil bruge med almindelige cardigans når det bliver koldere :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg render stadig rundt i mit almindelige tøj :-) Har dog købt til vente-bukser i H&M, når de har haft tilbud. Ellers bruger jeg lange toppe (oftest fra Sisters point), og så en cardigan, eller en stor løs strik udover toppen. 

 

Jeg var nemlig helt "hug" på at skulle ha' de der fancy'e ventetøj, men måtte igennem samme erkendelse som du - at det bare koster.... :-(  

- og ja, så er min mave meget lille, så ser ikke SÅ gravid ud, uanset hvor smart ventetøj jeg hopper i ;-)

Lige nu skal jeg finde en vinterjakke, som maven kan være, når vi nærmer os den koldere tid, men her tror jeg også jeg køber en brugt. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg mangler også en vinterjakke, mem jeg synes det er svært at vide hvilken str man skal ha??

Jeg har fået en fed lang uldjakke af min mor i str large ( ikke ventejakke ), og håber lidt at jeg kan nøjes med den.

Den er pt alt for stor alle steder, men passer fint til maven, så tror måske at den blir for lille. . .

Amme bher/toppe har jeg helller ikke købt endnu. Igen, ved ikke hvilken str jeg ender på.

Så jeg har invisteret i en alm bh der er et par numre større end det jeg har, og det fungerer fint udover det jeg har:-)

Ellers bor jeg i ventebukser fra h&m, og lange toppe med cardigans uden over. Jeg har en nederdel og kjole jeg kan passe ( gerne længe endmu ), og igen med cardigan. Og så har jeg nogle løse bukser ( i ved, dem der har været så moderne ) - de er så behagelige at have på :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej, jeg er også lidt i tvivl med de størrelser :-/ Så jeg vil helst gerne prøve den, inden køb. Men nu har meldt mig ind i en gruppe på facebook, der må ku findes noget ;-)

 

Mht. amme BH'er, er jeg slet ikke kommet dertil endnu... Passer mine "gamle" BHer fint endnu, så det har ikke været nødvendigt at investere i nogle nye. Heldigvis... Men med hensyn til de amme BH'er, er det smarte så bare, at de kan åbnes let ved selve brystet? Så ikke man skal have hele piv-tøjet af og på :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, ammebhen er nem at klikke op uden man skal have den af.

Jeg brugte ammetoppe til at starte med, og regner også med det denne gang. Det er ligesom en sportsbh, som der er god at sove med, og ikke strammer nogle steder når mælken løber til. Ved ammebher skal man være obs på evt bøjler der kan blokere og genere brystet.

Jeg er gået en god størrelse op i bh allerede nu, så jeg venter også lige og ser :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Okay - jeg må på markedet og se hvad der findes af amme BHer :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Læste lige at Carriwell nu også har en ammebh med gele-bøjle, som skulle give støtte, men stadig være så flexibel at den skulke være rar at sove med!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu nævner et par stykker, det at sove med amme-bh'en.. Eftersom jeg er førstegangs-mami her, så spørg jeg altså lige - sover man med BH når man ammer? Altså giver de en støtte, eller hvordan :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu nævner et par stykker, det at sove med amme-bh'en.. Eftersom jeg er førstegangs-mami her, så spørg jeg altså lige - sover man med BH når man ammer? Altså giver de en støtte, eller hvordan :-)

Det er ren og skær for ikke at tage bad i modermælk :p

Jeg havde kun min amme-BH af når jeg var i bad! ;)

Tror ikke der er ret mange der ikke lækker, bare en lille smule, når de ammer.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Okay, ja det er nok ikke så særlig meget lækkert at vågne op, badet i mælk ;-) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Okay, ja det er nok ikke så særlig meget lækkert at vågne op, badet i mælk ;-)

Nope! :p

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad tanker gør I jer omkring nattøj? Eller nogle af jer flergangsmødre, som har et par gode fif :D

Jeg sover altid i store t-shirts og natbukser, men jeg tænker at det er uhandy at skulle have trøjen op over brystet hver gang jeg skal amme, når den tid kommer.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Godt spørgsmål. Jeg har to sommerbørn, så jeg har passende kunne sove i en amme-top og senere top - løs, når mælken havde fundet sig til rette. Det var vældig praktisk! :)

 

Tænker måske at jeg vil sove i en lang undertrøje til at starte med, da det er forholdsvis nemt at komme til ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Godt spørgsmål. Jeg har to sommerbørn, så jeg har passende kunne sove i en amme-top og senere top - løs, når mælken havde fundet sig til rette. Det var vældig praktisk! :)

 

Tænker måske at jeg vil sove i en lang undertrøje til at starte med, da det er forholdsvis nemt at komme til ;)

 

Jeg har også tænkt lidt i en ammetop (kan se at H&M også har amme t-shirts). Men så kommer mit dumme spørgsmål - skal man ikke også have ammebh i en ammetop? Bare så jeg ikke forkøber mig, når jeg engang får mig taget sammen til at forberede mig lidt på den del :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har et par amme toppe og tænker bar at putte ammeindlæg i så skulle det vel være fint til herhjemme....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ved amme toppe, der mener jeg en top der kun er beregnet til brysterne - ikke en lang undertrøje.

Så ved en amme top, der er det fint med amme indlæg. Hvis jeg skulle bruge en lang undertrøje til at sove i, så vil jeg helt klart have brug for en amme top/ amme bh inden under, for at kunne holde amme -indlæggene rigtigt på plads :)

 

Gav det mening?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hæ hæ jeg låner allerede mandens undertrøjer, og de er så løse at brystet kan vippes ud i sidderne, så regner med at bruge dem samt amme bh om natten

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ved amme toppe, der mener jeg en top der kun er beregnet til brysterne - ikke en lang undertrøje.

Så ved en amme top, der er det fint med amme indlæg. Hvis jeg skulle bruge en lang undertrøje til at sove i, så vil jeg helt klart have brug for en amme top/ amme bh inden under, for at kunne holde amme -indlæggene rigtigt på plads :)

 

Gav det mening?

 

Jeg tror jeg forstår hvad du mener :D

 

Hæ hæ jeg låner allerede mandens undertrøjer, og de er så løse at brystet kan vippes ud i sidderne, så regner med at bruge dem samt amme bh om natten

 

Snedigt :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så har jeg sørme bestilt amme toppe, amme bh og en langærmet amme bluse på internettet :)

Jeg ved jo ikke helt endnu med størrelsen, men heldigvis var de begge meget fleksible og kunne justeres.

Jeg har bestilt på NoTanShop.dk.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER