Didda

Erfaringer - ny i behandlingsverden

285 indlæg i dette emne

Vi skulle gerne modtage et brev i morgen :7himmel

 

Jeg ringede til klinikken i går, da jeg er bloddonor og jeg havde en tid i dag kl. 13:00, så ville jo sikre mig, at det var okay at jeg gav blod. Hvilket jeg gerne måtte...

Hun kunne så fortælle mig, at pga. aflysning, så har vi en tid allerede d. 24/9 til samtale! Snak lige om at blive overudlykkelig!!! :loveshower 

Det var den bedste - eeeej den næstebedste nyhed!!! :loveshower Nu er der pludselig kun 14 dage til. Der er ellers 16 ugers ventetid, hvilket vil sige, at vi først skulle være startet i januar.

 

Jeg var så glad, at jeg med det samme ringede til manden, som blev lige så glad :kuller og var total overgiret i går. Ringede efterfølgende til min mor. Så blev der også sendt en sms til min far, som arbejder på Grønland. Han returnere med "Er det så planen jeg skal være morfar igen til næste år". Hvor sød kan man være :yay "Igen" fordi min lillesøster fik en lille dreng for snart et år siden, så min søster, som ingenting ved om vores problem eller babyprojekt, håber vi får en dreng og gerne snart... Hun presser noget på, men ikke mere end vi kan klare indtil videre.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hvor dejligt med snarlig afbudstid :yay hvis søster bliver ved med at presse, så må du da lige sige til hende, at det ikke er helt nemt for jer, så du gerne vil have, at hun slår koldt vand i blodet indtil du har noget, du vil fortælle! ;) Så har du hverken sagt for meget eller for lidt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er lykke :loveshower

 

Det er også aftalen mellem mig og manden, hvis det bliver for meget, men indtil videre griner vi af dem og siger der skal to til at lave en baby.

Det er netop derfor mine svigerforældre ved det... Det var helt ulideligt, så meget de spurgte og pressede på...

Da svigerforældrene blev informeret, så skulle min forældre også vide det... Desværre synes svigermor åbenbart det skulle videre - hun snakkede nemlig med sin søster om det :klap Spørg lige om jeg blev sur?!?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er lykke :loveshower

 

Det er også aftalen mellem mig og manden, hvis det bliver for meget, men indtil videre griner vi af dem og siger der skal to til at lave en baby.

Det er netop derfor mine svigerforældre ved det... Det var helt ulideligt, så meget de spurgte og pressede på...

Da svigerforældrene blev informeret, så skulle min forældre også vide det... Desværre synes svigermor åbenbart det skulle videre - hun snakkede nemlig med sin søster om det :klap Spørg lige om jeg blev sur?!?

 

For fanden altså! Håber I har givet hende besked på, at hende og søster skal holde deres kæft, så I kan få fred og ro!?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det har vi. Manden har snakket om, at fortælle hende, at vi skal starte i behandling om 14 dage, men det er jeg altså ikke fan af.

Sagde til ham, at jeg simpelthen ikke tror på, at hun kan holde sin kæft. Så synes ikke hun fortjener, at få det at vide! :numse

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kom nu brev !! :lol

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kom nu brev !! :lol

Skønt for jer:) :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

De er super søde oppe på Dronninglund :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi fik brevet i går, så tiden er d 24. Sep kl 9:20. Det var virkelig dejligt, at se det på skrift!

Det lyder godt... ☺️

Jeg er så spændt.! Det bliver virkelig rart, at komme officielt i gang...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej alle i dejlige kvinder!

 

Jeg har nu igennem længere tid fulgt med på sidelinjen herinde... Jeg elsker simpelthen babyklar :loveshower

Jeg har dog aldrig tidligere været aktiv "skrivende" herinde, da jeg frygter, at det vil sætte ekstra fokus på vores dejlige projekt. Vi ved jo alle, hvilken effekt det kan have på kroppen.

 

Nu står min mand og jeg dog i den situation, at graviditet er usandsynlig pga. mandens svært nedsatte sædkvalitet :cell. Dog er ICSI dog en mulighed. Vi har godt i gang med henvisning til Dronninglund Fertilitetsklinik (tror nok det var Dronninglund). Jeg har fået fortaget underlivsundersøgelse (ingen alarm der :yay). I fredags fik jeg taget blodprøve for at sikre, at jeg har haft ægløsning, hvilket jeg helt sikker har haft (eller det tror jeg da?) ifølge clearblue fertilitetsmonitor.

Denne cyklus har alle midler været taget i brug i forbindelse med, at vi vil give projektet ekstra opmærksomhed havde vi betalt for en test af mandens sæd - hvilket jeg synes var overkill :shooter men lav sædkvalitet har altid været hans store frygt da hans onkels sæd er helt død. Nu :yay jubler jeg jo bare for, at manden holdt fast i beslutningen med analyse af sæd!

 

Nååå det jeg ville høre efter var jeres forløb. Hvor længe gik der fra henvisning til informationsmøde? Skal alle have et informationsmøde? Der er så mange spørgsmål i mit hoved, at jeg ikke kan rumme det hele... :help

På Dronninglunds hjemmeside ser det ud til, at der ikke er ventetid, men på venteliste.dk siger den 17 uger - det kan jeg slet ikke klare. Når vi nu ved, at vi skal have hjælp, så kan det ikke gå hurtig nok...

 

Det blev en lang omgang - håber I vil hjælpe mig...! :kiss

 

Vi er godt nok i behandling hos Trekanten, og indtil videre 'kun' IUI, det kan dog godt være, hvis næste IUI ikke giver pote, at vi skal videre til det lidt mere hardcore.

Vi kom til første møde aka udredning ca. en måned efter vi henvendte os, og vi får det igennem egen læge- ergo vi betaler kun for medicin og ikke behandlingen.

Vi havde startet med udredning hos egen læge, som så henviste os videre- derfor.

Vi havde prøvet i halvandet år på egen hånd, uden held. Derfor henvendte vi os til lægen. 

På klinikken tog de blodprøver af os begge og tjekkede forskellige ting, og en sædprøve på manden og diverse sygdomstjek. Jeg fik også en scanning- og alt så normalt ud med passage etc.

De fandt ud af to ting- 1) at manden sædkvalitet er ret dårlig (ØV!), og 2) at jeg havde lavt stofskifte- og den kombination var nok det der havde gjort/gør, at vi ikke kan få på egen hånd, og hvem ved, måske aldrig med hjælp heller?

 

Vi kom i behandling ret hurtigt med 2 gang IUI uden hormoner/medicin, ingen af dem gav dog pote- og vi valgte at holde et par måneders 'fri' over sommeren, og skal nu til at i gang igen om lidt. Nok et par dage. De er rigtig søde inde på klinikken, og udover at der ikke har været held i sprøjten (hø hø), har forløbet været ganske fint so far.

 

Begynder dog virkelig at tvivle på, at der nogensinde kommer en baby.

Desværre.

 

Held og lykke med behandlingen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Diamanten: I har da også været noget igennem siden I startede på projektet... Tab nu ikke modet. Det skal nu nok lykkes!! Jeg krydser i hvert fald finger for jer....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Diamanten: I har da også været noget igennem siden I startede på projektet... Tab nu ikke modet. Det skal nu nok lykkes!! Jeg krydser i hvert fald finger for jer....

Jeg troede ikke lavt stofskifte kunne påvirke babyprojekt...?

Tak

 

Tak :)

 

Det kan det faktisk jo, når det er kronisk lavt, det er noget med nedbrydning af immunforsvaret og ubalance i hormoner som følger på det lave stofskifte- eller for høje for den sags skyld.

Vi har stadigvæk lidt håb om, at det sker en dag. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hold da op. Det lyder nærmest lidt dramatisk med nedbrydning af immunforsvaret...

Jeg har valgt at tro på, at en positiv tilgang til behandling er godt og måske kroppen også bliver mere afslappet? Men det kan jeg jo sagtens sige, som ikke engang er officielt igang endnu.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak :)

 

Det kan det faktisk jo, når det er kronisk lavt, det er noget med nedbrydning af immunforsvaret og ubalance i hormoner som følger på det lave stofskifte- eller for høje for den sags skyld.

Vi har stadigvæk lidt håb om, at det sker en dag. 

 

Jeg har også lidt for lavt stofskifte, og det er jo ikke så tit, det bliver opdaget, og som du ganske rigtigt skriver, så kan det både påvirke sandsynligheden for at blive gravid men også for at kunne holde på barnet. Jeg nåede dog ikke i gang med stofskiftebehandling før vi var i gang med første forsøg, hvor vi var heldige at få gevinst, så nu er jeg i behandling sideløbende med graviditet, og medicinen påvirker heldigvis ikke barnet :) Det skal nok lykkes for jer :bd i øvrigt kan jeg fortælle, at hvor jeg tidligere altid var 2 uger om at komme mig over en dum forkølelse, så har jeg siden jeg kom på medicin kun været forkølet 2 gange (meget lidt i mit univers), og begge gange har jeg været ovenpå i løbet af nogle dage :)

 

Hold da op. Det lyder nærmest lidt dramatisk med nedbrydning af immunforsvaret...

Jeg har valgt at tro på, at en positiv tilgang til behandling er godt og måske kroppen også bliver mere afslappet? Men det kan jeg jo sagtens sige, som ikke engang er officielt igang endnu.

 

Jeg ved ikke om kroppen ligefrem bliver mere afslappet - sådan nogle hormoner sætter jo en del gang i kroppen. Men chancerne bliver optimeret, og man er måske også lettet over udsigten til at baby kommer mere indenfor rækkevidde (det var jeg i hvert fald). Heldigvis lykkes det jo for de fleste, når først de kommer i behandling. Nogle skal bare igennem flere forsøg end andre, og det kan godt være ret opslidende, men mange bliver gravide indenfor de første 3 forsøg :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hold da op. Det lyder nærmest lidt dramatisk med nedbrydning af immunforsvaret...

Jeg har valgt at tro på, at en positiv tilgang til behandling er godt og måske kroppen også bliver mere afslappet? Men det kan jeg jo sagtens sige, som ikke engang er officielt igang endnu.

 

En positiv tilgang kan meget- men den kan ikke ændre på skjoldbruskkirtlens produktion af hormoner.

 

Det er faktisk en rigtig slem tilstand, som nærmest ingen mennesker herhjemme ved noget om- det gør bl.a. at man kan være meget træt, nærmest som ved influenza, når man har det, at man har svært ved at tabe sig, det kan både påvirke humør og energi drastisk (pga. hormoner og ubalance i produktionen af hormoner), og ja nedbrydning af immunforsvaret er ofte også et symptom. Har dog fået det bedre efter at jeg er begyndt at få medicin. Men naturligt nok, kan det være svært at blive gravid, hvis man lider af det, da kroppen tænker "denne krop er ikke klar til at tage vare på et barn" og derfor ofte nedbryder fosteret, inden det bliver til noget.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har også lidt for lavt stofskifte, og det er jo ikke så tit, det bliver opdaget, og som du ganske rigtigt skriver, så kan det både påvirke sandsynligheden for at blive gravid men også for at kunne holde på barnet. Jeg nåede dog ikke i gang med stofskiftebehandling før vi var i gang med første forsøg, hvor vi var heldige at få gevinst, så nu er jeg i behandling sideløbende med graviditet, og medicinen påvirker heldigvis ikke barnet :) Det skal nok lykkes for jer :bd i øvrigt kan jeg fortælle, at hvor jeg tidligere altid var 2 uger om at komme mig over en dum forkølelse, så har jeg siden jeg kom på medicin kun været forkølet 2 gange (meget lidt i mit univers), og begge gange har jeg været ovenpå i løbet af nogle dage :)

 

 

Jeg ved ikke om kroppen ligefrem bliver mere afslappet - sådan nogle hormoner sætter jo en del gang i kroppen. Men chancerne bliver optimeret, og man er måske også lettet over udsigten til at baby kommer mere indenfor rækkevidde (det var jeg i hvert fald). Heldigvis lykkes det jo for de fleste, når først de kommer i behandling. Nogle skal bare igennem flere forsøg end andre, og det kan godt være ret opslidende, men mange bliver gravide indenfor de første 3 forsøg :)

 

Tja, mit er ikke lidt lavt, det er meget lavt, men det skulle være blevet bedre nu pga. medicinbehandlingen. Så man kan håbe.

Dejligt, at det lykkedes for Jer ved tredje forsøg- det ville jeg blive helt psycked over, hvis det samme kunne ske for os- da vi skal i gang med tredje behandling lige straks jo :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tja, mit er ikke lidt lavt, det er meget lavt, men det skulle være blevet bedre nu pga. medicinbehandlingen. Så man kan håbe.

Dejligt, at det lykkedes for Jer ved tredje forsøg- det ville jeg blive helt psycked over, hvis det samme kunne ske for os- da vi skal i gang med tredje behandling lige straks jo :)

 

Min pointe var også bare, at det netop er vigtigt, at du er kommet i behandling for det, så jeg tror bestemt, det er noget, der øger chancerne, at stofskiftet er blevet bedre nu. Mange bliver gravide indenfor 3 forsøg, men for os lykkedes det faktisk i første forsøg med insemination (havde to æg og det ene blev til den 2 kg baby, jeg pt har i maven), så det var helt vildt og fantastisk, at det kom til at gå så hurtigt for os. Håber 3.gang er lykkens gang for jer :goodluck :bd

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min pointe var også bare, at det netop er vigtigt, at du er kommet i behandling for det, så jeg tror bestemt, det er noget, der øger chancerne, at stofskiftet er blevet bedre nu. Mange bliver gravide indenfor 3 forsøg, men for os lykkedes det faktisk i første forsøg med insemination (havde to æg og det ene blev til den 2 kg baby, jeg pt har i maven), så det var helt vildt og fantastisk, at det kom til at gå så hurtigt for os. Håber 3.gang er lykkens gang for jer :goodluck :bd

 

Tak- vi krydser fingre!!! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Håber det gik godt med jeres samtale i går :bd

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det gik rigtig fint. Vi fik en snak om reagensglasbehandling og de vil have en ekstra sædprøve. Det bliver først i starten af november, da der skal være 3 måneder imellem. Jeg blev scannet og vi fik taget blodprøver for HIV og hepatitis samt mit stofskifte. Det vil med stor sandsynlighed blive reagensglasbehandling enten IVF eller ICSI. Om det bliver lang eller kort behandling afhænger af testrn for stofskifte. Har nemlig en BMI på 19. De vil nødigt overstimulere mig... Så vi er i ventemode...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det gik rigtig fint. Vi fik en snak om reagensglasbehandling og de vil have en ekstra sædprøve. Det bliver først i starten af november, da der skal være 3 måneder imellem. Jeg blev scannet og vi fik taget blodprøver for HIV og hepatitis samt mit stofskifte. Det vil med stor sandsynlighed blive reagensglasbehandling enten IVF eller ICSI. Om det bliver lang eller kort behandling afhænger af testrn for stofskifte. Har nemlig en BMI på 19. De vil nødigt overstimulere mig... Så vi er i ventemode...

 

Spændende!!! Så kan vi måske følges :) Skal (forhåbentligt) også starte op med ICSI i midt-slutningen af november :)

 

(PS mit BMI er ca 18.5 - men har normalt stofskifte og skal starte kort protokol)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det gik rigtig fint. Vi fik en snak om reagensglasbehandling og de vil have en ekstra sædprøve. Det bliver først i starten af november, da der skal være 3 måneder imellem. Jeg blev scannet og vi fik taget blodprøver for HIV og hepatitis samt mit stofskifte. Det vil med stor sandsynlighed blive reagensglasbehandling enten IVF eller ICSI. Om det bliver lang eller kort behandling afhænger af testrn for stofskifte. Har nemlig en BMI på 19. De vil nødigt overstimulere mig... Så vi er i ventemode...

Dejligt det gik så fint:) :yay

Vi krydser fingre for din stofskifte er i orden:)

:bd til jer

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Spændende!!! Så kan vi måske følges :) Skal (forhåbentligt) også starte op med ICSI i midt-slutningen af november :)

(PS mit BMI er ca 18.5 - men har normalt stofskifte og skal starte kort protokol)

Det kunne være fedt at følges af...

Godt at høre andre med BMI i den lave ende. Dejligt at stofskifte er normalt. Fedt med kort protokol!

Håber også på kort protokol ellers frygter jeg, at vi rammer juleferien sidste i behandlingsforløbet, så vil de selvfølgelig ikke starte op... Så hepper på den korte!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak Katrine! Også for at du tænkte på mig ❤️

Satser på at alt er ok ☺️

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak Katrine! Også for at du tænkte på mig ❤️

Satser på at alt er ok ☺️

Der er solidaritet herinde, og heppe på gode resultater til jer :) ved du hvornår du får svar på dine prøver?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER