Didda

Erfaringer - ny i behandlingsverden

285 indlæg i dette emne

Hej alle i dejlige kvinder!

Jeg har nu igennem længere tid fulgt med på sidelinjen herinde... Jeg elsker simpelthen babyklar :loveshower

Jeg har dog aldrig tidligere været aktiv "skrivende" herinde, da jeg frygter, at det vil sætte ekstra fokus på vores dejlige projekt. Vi ved jo alle, hvilken effekt det kan have på kroppen.

Nu står min mand og jeg dog i den situation, at graviditet er usandsynlig pga. mandens svært nedsatte sædkvalitet :cell. Dog er ICSI dog en mulighed. Vi har godt i gang med henvisning til Dronninglund Fertilitetsklinik. Jeg har fået fortaget underlivsundersøgelse (ingen alarm der :yay). I fredags fik jeg taget blodprøve for at sikre, at jeg har haft ægløsning, hvilket jeg har haft ifølge clearblue fertilitetsmonitor.

Denne cyklus har alle midler været taget i brug i forbindelse med, at vi vil give projektet ekstra opmærksomhed havde vi betalt for en test af mandens sæd - hvilket jeg synes var overkill :shooter men lav sædkvalitet har altid været hans store frygt da hans onkels sæd er helt død. Nu :yay jubler jeg jo bare for, at manden holdt fast i beslutningen med analyse af sæd!

Nååå det jeg ville høre efter var jeres forløb. Hvor længe gik der fra henvisning til informationsmøde? Skal alle have et informationsmøde? Der er så mange spørgsmål i mit hoved, at jeg ikke kan rumme det hele... :help

På Dronninglunds hjemmeside ser det ud til, at der ikke er ventetid, men på venteliste.dk siger den 17 uger - det kan jeg slet ikke klare. Når vi nu ved, at vi skal have hjælp, så kan det ikke gå hurtig nok...

Det blev en lang omgang - håber I vil hjælpe mig...! :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Har ikke erfaring med dronninglund da vi har været på OUH (odense)

Men for os gik det relativt stærkt

Vi blev henvist i oktober. Fik foretaget diverse prøver og var til møde i slutningen af november.

Da min cyklus desværre passede med at ramme deres juleferie startede vi først med behandling i januar.

Og hokus pokus. Første icsi gav 10 æg ud, 7 befrugtede. 1 døde. 1 æg fik jeg op og har 5 på frys.

Og det ene æg jeg fik op indeholdt en lille spire som satte sig fast og forhåbentlig snart kommer ud (om nogle uger) som en sund og rask dreng :)

Pøj pøj med behandlingen. Spørg endelig hvis der er noget du vil vide :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for dit svar... Det gav lidt mere ro på - håber vi får bonus i første forsøg også! Drømmescenarie :7himmel

 

Selvfølgelig er han sund og rask - stort tillykke!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi var på Hvidovre Hospital. Henvist maj 2012, møde primo august, mislykket inseminationsforsøg ultimo august, ivf september/oktober, junior er født juli 2013:-)

Med barn nummer to har vi foreløbig forsøgt med inseminationer siden april (afbrudt af cyste + klinikkens sommerferie) uden resultat.

Held og lykke!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for svaret... Rart at I vil fortælle om jeres erfaringer. Så får jeg/vi mere forståelse for systemet. Man sidder jo med mange spørgsmål og ikke alt kan findes via skønne Google

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mannie: hvilke prøver fik I fortaget?

Manden min har som nævnt fået taget sædprøve. Jeg har fået en underlivsundersøgelse samt blodprøve for påvisning af ægløsning. Er der andre ting, som skal undersøges? Det er måske også afhængig af det enkelte pars situation..,

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mannie: hvilke prøver fik I fortaget?

Manden min har som nævnt fået taget sædprøve. Jeg har fået en underlivsundersøgelse samt blodprøve for påvisning af ægløsning. Er der andre ting, som skal undersøges? Det er måske også afhængig af det enkelte pars situation..,

Her skulle Odense ha en blodprøve fra os hver til tjek for diverse sygdomme

Og en sædprøve fra manden

Og så fik jeg en underlivsundersøgelse samt en vandscanning hvor de tjekker passagen i æggelederne (hvilket vel egentlig er ligegyldigt hvis man skal igennem icsi? Hmm underligt...)

Vi var i samme situation som jer hvor det er manden der har nedsat/dårlig kvalitet og mig som er rask

Ved ikke om i har forsøgt med B-daddy, men det er et vitamin som skulle hjælpe på svømmernes kvalitet, det kan MÅSKE oppe kvaliteten lidt hos din mand, men de er lidt pricy, så ved ikke om det er det værd nu i alligevel skal gennem behandlingsmøllen.

Hvis ikke Dronninglund automatisk gør det så bed om et kronikertilskud, det gør at i ikke skal betale i dyre domme for medicinen/hormonerne, men at der er et maks på (så vidtj eg husker) 3700 ca +\-

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tusind tak for dit hurtige svar!

Spændene om jeg skal have foretaget et vandscanning. Det vil tiden vise... Håber det ikke for så kommer vi nok hurtigere i gang med selve behandlingen

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hov - jeg skal måske også lige nævne, at vi var blevet udredt hos en privat gynækolog inden henvisning til Hvidovre - så tiden på Hvidovre var ren behandling - udover det indledende møde, der ikke var et stort fælles info-møde, men en stille konsultation med en skanning og en slagplan :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tusind tak for dit hurtige svar!

Spændene om jeg skal have foretaget et vandscanning. Det vil tiden vise... Håber det ikke for så kommer vi nok hurtigere i gang med selve behandlingen

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lise: Det lyder godt med et lille indledende møde med scanning og slagplan i stedet for stort infomøde - det krydser jeg fingre for, at de praktiserer på Dronninglund ;)

 

Solvej: Smerte kom an :box Alt for en familie forøgelse. Min dejlige mand er så sød når han kommenterer, at jeg vil se smuk ud med dejlig stor rund mave med den trøje udover :biglove Det er vel i stedet for vandscanning?

 

Årh er så spændt... Nu glæder jeg mig til, at sygeplejersken ringer i morgen (forhåbentlig) og giver en tilbagemelding på blodprøven

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lise: Det lyder godt med et lille indledende møde med scanning og slagplan i stedet for stort infomøde - det krydser jeg fingre for, at de praktiserer på Dronninglund ;)

Solvej: Smerte kom an :box Alt for en familie forøgelse. Min dejlige mand er så sød når han kommenterer, at jeg vil se smuk ud med dejlig stor rund mave med den trøje udover :biglove Det er vel i stedet for vandscanning?

Årh er så spændt... Nu glæder jeg mig til, at sygeplejersken ringer i morgen (forhåbentlig) og giver en tilbagemelding på blodprøven

Ved så ikke helt hvad vand scanning er. Hvad sker der?

Men er en gang blevet fyldt med vand i livmoderen fordi jeg gik og små blødte. Så fandt de graviditets rester fra min abort tre mdr forinden. Derfor var alle tre IUI lige efter mislykkedes. Men den scanning gjorde ikke ondt. Hvis fjerde IUI mislykkedes nu har jeg overvejet at få kontrastvæsken igen hvis jeg må.

Held og lykke med god blodprøve i morgen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:) Det er for, at undersøge om der er passage i æggeledderne. Det er i hvert fald det Mannie har skrevet

 

Tak.... Er næsten sikker på, at den nok skal vise positiv for ægløsning...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vandscanning er hvor de stikker et kamera op i livmoderen med en lille vandslange på som skyller mens de kigger derinde. Dels kigger de på livmoderen men også om der er hul igennem til æggelederne ;)

Ved mig gjorde det ondt. Man siger det føles som kraftige mens smerter og det vil jeg give ret i.

Så lige et par panodiler eller lignenede inden er nok at foretrække.

Jeg tænkte jo også "bring it! Bare det gir baby" meeen hvorfor udsætte sig selv for smerte hvis man kan dæmpe det lidt og stadig få baby? ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Panodiler - noteret ! :kiss 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:) Det er for, at undersøge om der er passage i æggeledderne. Det er i hvert fald det Mannie har skrevet

Nå ok så er det den samme jeg fik.

Tak.... Er næsten sikker på, at den nok skal vise positiv for ægløsning...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Bare en hurtig bemærkning. Man kan blive undersøgt for passage i æggelederne på 2 måder: Hystero Salpingo Ultrasonografi (HSU - ofte kaldet vandscanning, her bruges ultralyd) og hysterosalpingogram (HSG - her bruges kontrast og røntgen). Det er vist lidt en smagssag, hvad gynækologen vælger. Udover passage i æggelederne, undersøges også selv livmoderen, så du skal nok igennem dette også selvom behandlingen er ICSI.

 

Held og lykke :) :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min læge har lavet nogle undersøgelser af min livmoder, men det kan godt ske, at der sker en yderligere undersøgelse...

 

Har desværre ikke hørt fra sygeplejersken i dag... :bunny

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hejsa.

Jeg er selv ny herinde og er startet i vores første behandling ICSI. Min kæreste har også stærk nedsat sæd. Vi blev henvist af lægen sidst i maj mdr og kom til første samtale på Holbæk fertilitetsklinik sidst i juli. Jeg kom hurtig i lang behandling, er nedreguleret over nu på gonal f. På mandag skal jeg scannes for at se om mine æg er vokset :-) weeee glæder mig så meget, påske i næste uge skal jeg h taget æg ud.. ( tror jeg )

Knus Hanni

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Glæder mig til at høre fra min læge vedr blodprøverne. Så kommer vi forhåbentlig videre! Glæder mig som et bette barn!

Lyder spændende. Krydser finger for, at de vokset præcis som de skal... Glæder mig til at høre om din scanning. Så skriv endelig :-)

Hvilken klinik er i tilknyttet?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så fik jeg snakket med lægen. Blodprøverne tyder på, at jeg har haft ægløsning, da de stiger som de skal. :loveshower

Han manglede dog, at få svar på testen af klamydiaantistoffer. Jeg skal ringe igen sidst på ugen, så har han forhåbentlig fået svar. Når svaret ligger bliver vi henvist til fertilitetsklinikken!!! :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har fået behandling i det private - med henvisning fra læge, så vi har kun betalt for medicin. Jeg bad i januar 2014 om, at jeg blev henvist til udredning, og min mand fik testet svømmerne og fik konstateret nedsat kvalitet. Jeg kontaktede så en fertilitetsklinik og fik besked på, hvilke blodprøver, jeg skulle have taget hos egen læge, og så fik jeg en tid til indledende samtale i februar. Da vi mødte op til samtalen havde jeg skrevet ned, hvor lange mine cykli havde været, og blodprøverne var blevet foretaget. Jeg havde en forventning om, at nu skulle vi nok i gang med yderligere undersøgelser, og hvis vi var heldige, så kom vi "rigtigt" i gang i løbet af nogle måneder og med noget held, så ville jeg kunne nå at blive gravid i løbet af 2014.

 

MEN da mine cykli godt nok var halvlange men indenfor normalen, og da vi jo vidste, at mandens svømmere var af nedsat kvalitet, så vurderede lægen, at vi skulle i gang med insemination, når det passede i forhold til min cyklus. Jeg var på 3.dagen i min cyklus på det tidspunkt, og det passede perfekt med, at jeg faktisk fik pergotime (booster ægproduktionen) med hjem med det samme og en recept på en ÆL-sprøjte, så en uge efter blev jeg scannet og det så fint ud og nogle dage efter mødte min mand op om morgenen og afleverede en portion sæd, og jeg mødte så op på klinikken et par timer senere (havde taget ÆL-sprøjte inden, så vi var sikre på, at ÆL faldt den dag), og så blev jeg insemineret.....og præcis to uger efter dette stod jeg med to streger! SÅ vildt, og det var også lidt voldsomt, at det gik så hurtigt.

 

Jeg fik lidt hovedpine af pergotime og der var mere voldsomme jag i underlivet end i normal cyklus (lavede også 2 æg og et 3. var på vej men blev ikke klar), men det gik alt sammen væsentligt nemmere end jeg havde frygtet, og min spire trives og er nu en baby på omkring 1500 gram med termin i november :) Jeg tror måske nok, at behandling i det offentlige er lidt langsommere, men de er dygtige, og forhåbentlig får I en god oplevelse og ikke mindst en spire :bd

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej Snublefod

 

Mange tak for dit indblik i behandlingsverdenen. Hvor er det skønt, at selve udredning og behandling gik så hurtigt.

Kan godt forstå, at du synes det var voldsomt. Men tør jo kun håbe på, at det går så hurtigt :7himmel

 

Det gør mig bestemt fortrøstningsfuld, at høre jeres historier. Men samtidig forsøger jeg, at huske, at det ikke nødvendigvis lykkes første gang. Jeg/vi vil jo nødig blive skuffet. Men samtidig rart at vide, at det kan gå hurtigt. Forhåbentlig står vi med to streger inden 2015 - det er vel altid tilladt at drømme.

 

Vi fandt ud af, at manden havde lav sædkvalitet for 1 måned siden og nu er vi forhåbentlig videre inden ugen er omme. Så 1 måned med udredning er egentlig okay. Har føler vi jo, at det sker noget og det er trods alt dejligt...

 

Jeg fik dog min mens i torsdags, så forhåbentlig kan de starte i næste cyklus, men nu venter vi blot på, at komme videre.

 

Lyder godt med ikke for mange gener. Min mor har en kollega, som har fortalt meget om deres behandling og har været meget åbent omkring det. Så da vi fortalte min mor, at vi skulle have hjælp og det var ICSI, så tog hun en snak med kollegaen for at høre mere omkring det og kunne fortælle deres oplevelse videre. Hans kone havde mange gener ved behandling... Det lykkes også dem i første forsøg :stork

 

SÅ KRYDSER FINGER!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

YES!!! :yay Min læge havde fået svar på klamydiaantistof-testen allerede i mandags efter jeg havde snakket med ham.

Så henvisningen var sendt til Dronninglund i mandags, så nu må jeg bare vente spændt på indkaldelsen. Tjekker nok postkassen hver dag! :lol

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

YES!!! :yay Min læge havde fået svar på klamydiaantistof-testen allerede i mandags efter jeg havde snakket med ham.

Så henvisningen var sendt til Dronninglund i mandags, så nu må jeg bare vente spændt på indkaldelsen. Tjekker nok postkassen hver dag! :lol

:yay herligt når tingene går stærkt lige pludseligt:) håber der snart er brev til jer:) :bd jeres vej:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER