Mette A.

Simons dåb (+frieri!) -Beretning, billeder & video

139 indlæg i dette emne

Lillebror skal jo allerede døbes, når han kun er et par måneder gammel, så derfor er jeg allerede nu i fuld gang med planlægningen :)

 

Datoen for dåben bliver d. 23. november 2014 i Taastrup Nykirke - samme kirke som Lise blev døbt i :biglove Den er virkelig smuk indeni og passer bare perfekt til os! Hvis vi en dag bliver gift, vil jeg også rigtig gerne have det bliver i denne kirke.

26680599.jpg

 

 

Selve festen bliver holdt på en restaurant i hedeland. Den ligger lige op af nogle golfbaner med smukke omgivelser og stier rundt omkring. Så kan man lige gå sig en lille tur ovenpå maden, hvis vejret ellers bliver til det.

hedeland_golfklub_95.jpg

 

Der bliver et koldt frokostbord som buffet med følgende retter:

 

Rejer m/ mayonnaise og citron

Æg og tomat

Røget laks m/ asparges

Fiskefilet

Mørbradbøf m/ bløde løg

Ribbensteg m/ rødkål

Roastbeef m/ kold kartoffelsalat

Frikadeller m/ surt

Frisk frugtsalat

Osteanretning m/ 3 slags ost

Brød, smør og fedt

 

Bagefter vil vi så servere dåbskage, som vi selv medbringer, med kaffe & te.
 

Invitationen er ikke helt færdig endnu, men jeg arbejder på den. Kommentarer og gode ideer er velkomne :) Indtil videre ser den sådan ud (jeg har bare brugt et billede af Lise som spæd og navnet er det som jeg mest tror på fra vores liste, men det kan jo ændre sig :P). Den skal printes på noget tykt og mat papir, som et kort med forside og bagside:

Forside

CS5tDqh.jpg

 

Bagside

d25BJi4.jpg

 

 

Det som jeg synes er det sværeste lige nu, er ønskelisten... jeg er simpelthen næsten blank, for synes ikke rigtig vi mangler noget og Lise har SÅ meget legetøj, der fylder allevegne, så det behøver vi heller ikke rigtig mere af. Tøj er vi også dækket godt ind af. Må jeg se nogle af jeres ønskelister fra dåben eller har i nogle gode forslag? 
Her er ønskelisten indtil videre (edit: har fået tilføjet flere ting efter jeres gode forslag! :super):

 

Autostol 9-36 kg, evt. Cybex Isis-Fix
Junior dyne
Junior sengetøj
Baby pude
Pusl
epude

Skråstol

Cykelvogn/-anhænger m. plads til 2 børn

Gavekort til børnebutikker, IKEA osv.

Fælles oplevelser for hele familien

Tilskud til børneopsparing

 

Dåbskjolen er en der er gået i arv i familien og både Lise, Per (deres far), og faster og onkel er døbt i den - og nu også Simon.

 

1YAbDfG.jpg

 

 

Vores tøj til festen! ;)

 

Her er hvad jeg skal have på :biglove

 

aQWctLn.jpg

E56xaxm.jpg

 

 

Lise skal have dette på:

 

mj7fngp.jpg

 

fX934WS.jpg

 

 

Og Simon skal have dette på:

 

lzG0dWl.jpg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

sikke et fint digt  :wub fik helt en tåre i øjenkrogen :) Til den næste vil vi ønske os store ting, som: 

-ladcykel eller cykelvogn

-autostol

-oplevelser med familien

-juniorseng 

 

og selvfølgelig bliver der nok også en masse småting når vi når dertil :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

sikke et fint digt  :wub fik helt en tåre i øjenkrogen :) Til den næste vil vi ønske os store ting, som: 

-ladcykel eller cykelvogn

-autostol

-oplevelser med familien

-juniorseng 

 

og selvfølgelig bliver der nok også en masse småting når vi når dertil :)

Det er nemlig et rigtig smukt digt :wub men jeg kan ikke selv tage æren for det - den tilfalder Troldemor, som jeg har lånt digtet af ;) har dog fjernet et enkelt vers, som havde en personlig sætning og kunne ikke rigtig finde noget andet der passede ind at skrive i stedet for.

God ide med cykelvogn, så man kan have begge unger med. Havde tænkt på en junior seng til Lise, men kan man godt ønske sig ting til hende til lillebrors dåb? Det virkede bare lidt forkert. Regner med at han skal arve Lises tremmeseng, når hun får en junior seng.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er nemlig et rigtig smukt digt :wub men jeg kan ikke selv tage æren for det - den tilfalder Troldemor, som jeg har lånt digtet af ;) har dog fjernet et enkelt vers, som havde en personlig sætning og kunne ikke rigtig finde noget andet der passede ind at skrive i stedet for.

God ide med cykelvogn, så man kan have begge unger med. Havde tænkt på en junior seng til Lise, men kan man godt ønske sig ting til hende til lillebrors dåb? Det virkede bare lidt forkert. Regner med at han skal arve Lises tremmeseng, når hun får en junior seng.

Ja er enig, syntes også det virker lidt forkert. Men tror godt jeg kunne finde på det alligevel, hvis det er det man står og mangler i hverdagen. 

Men syntes også det er svært med gaver til nr. 2 for man har jo faktisk det hele :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej hvor ser det bare skønt ud det hele :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Årh nu vil jeg også have en lillebror, så jeg kan bruge det digt :kuller

Jeg har ingen bud på forbedring, jeg synes det ser superflot ud, og maden lyder mega lækker! :mam

Dåbsønsker, hmm :chin: Vi kommer til at ønske os Trip trap stol, Forsølvning af sut, Bronze aftryk af hånd og fod, Dåbsrør og Georg Jensen Flag - fordi alt det har Valdemar ;) Ellers ved jeg ikke lige :chin: Gavekort til fotograf? Junior dybe/pude/sengetøj? Bobles?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Synes btw Tim lyder helt perfekt til jer :biglove Fik er helt sug i maven, da jeg læste det ^_^

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Synes btw Tim lyder helt perfekt til jer :biglove Fik er helt sug i maven, da jeg læste det ^_^

:ditto :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Synes btw Tim lyder helt perfekt til jer :biglove Fik er helt sug i maven, da jeg læste det ^_^

Det er også det navn jeg er mest hooked på for tiden :P Skal bare lige have manden overbevist, da han har en gammel kammerat, der hedder det samme... men altså de ses eller snakker aldrig sammen, så jeg synes jo ikke det betyder noget..

 

Men jeg synes det kunne være lidt fint at "mændene" i familien alle er med én stavelse (Per og Tim) og så er pigerne med 2 stavelser (Mette og Lise)... og så synes jeg Lise og Tim passer godt sammen, da de begge er sådan lette og lyse i lyden og stavemåden.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Årh nu vil jeg også have en lillebror, så jeg kan bruge det digt :kuller

Jeg har ingen bud på forbedring, jeg synes det ser superflot ud, og maden lyder mega lækker! :mam

Dåbsønsker, hmm :chin: Vi kommer til at ønske os Trip trap stol, Forsølvning af sut, Bronze aftryk af hånd og fod, Dåbsrør og Georg Jensen Flag - fordi alt det har Valdemar ;) Ellers ved jeg ikke lige :chin: Gavekort til fotograf? Junior dybe/pude/sengetøj? Bobles?

Vi overvejer trip trap stol, men har ikke helt besluttet os for endnu om Lise bare skal have en junior stol og så lillebror arver hendes trip trap eller om de skal have hver deres.. Gavekort til fotograf var en god ide! :super

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ved ikke hvor meget af det der er relevant, når det er nummer to, men dette er vores ønskeliste til Adams barnedåb!

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ved ikke hvor meget af det der er relevant, når det er nummer to, men dette er vores ønskeliste til Adams barnedåb! attachicon.gifScreenshot_2014-08-19-22-48-02.png

:super Tak fordi du deler! Vi har de fleste ting, men måske noget til børneværelset kunne være! Og så penge til opsparingen er også en god idé!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Som jeg lige har skrevet i min mavebilledstråd, så er vi nu blevet enige om et navn :loveshower

Vi endte med noget helt andet, da det var det eneste navn, som vi begge havde på vores liste og begge rigtig godt kunne lide. Så lillebror kommer nu til at hedde...

Simon!

Så nu hedder vi som familie Per, Mette, Lise og Simon :biglove

(jeg sørger stadig lidt over den Tim jeg aldrig fik, men måske næste gang :P)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tillykke med navne valget. Simon går man vist aldrig fejl med :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Rigtig fine invitationer og alle dine foreberedelser indtil videre. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tillykke med navne valget. Simon går man vist aldrig fejl med :)

 

 

Rigtig fine invitationer og alle dine foreberedelser indtil videre. 

Tak skal I have begge to :) Nu skal jeg så bare lige have rettet navnet til på invitationen og have taget et godt billede af drengen!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Rigtig fine invitationer! Sjovt at i hedder WellendorPH (vi hedder Wellendorf) ;) Det vidste jeg slet ikke.

 

 

Enig med de andre om at digtet er så fint og smukt! Det rørte også mig :)

 

Synes faktisk det er nogle super fine ønsker! Og hvis i ikke rigtig mangler noget, så synes jeg klart også at oplevelser er en kanon gave :7himmel

 

Det bliver en smuk dåb!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Simon er et fint navn  :loveshower

 

Dejligt digt og saa er han godt nok soed  :wub Jeg havde godt set, at du har foedt, men ikke set billeder og SLET ikke sagt tillykke - saa tillykke med Simon :hurra

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Rigtig fine invitationer! Sjovt at i hedder WellendorPH (vi hedder Wellendorf) ;) Det vidste jeg slet ikke.

 

 

Enig med de andre om at digtet er så fint og smukt! Det rørte også mig :)

 

Synes faktisk det er nogle super fine ønsker! Og hvis i ikke rigtig mangler noget, så synes jeg klart også at oplevelser er en kanon gave :7himmel

 

Det bliver en smuk dåb!

Tak skal du have Pandamoren :loveshower og sjovt med navnet! :D

 

 

Simon er et fint navn  :loveshower

 

Dejligt digt og saa er han godt nok soed  :wub Jeg havde godt set, at du har foedt, men ikke set billeder og SLET ikke sagt tillykke - saa tillykke med Simon :hurra

Tusind tak Camilla :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så blev jeg færdig med invitationerne! Jeg lavede lidt om på dem og tilføjede et billede på bagsiden med digtet (fordi jeg ikke kunne vælge imellem dem :D). Synes I det bliver for meget med et billede på begge sider, så jeg måske kun skulle have digtet stående alene bagpå eller er det fint nok?

 

Forside:

ctk3abt.jpg

 

Bagside:

PvPHXu6.jpg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså efter min mening jo flere billeder desto bedre :) jeg elsker at få invitationer med billeder, da man så sjældent får billeder idag :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så blev jeg færdig med invitationerne! Jeg lavede lidt om på dem og tilføjede et billede på bagsiden med digtet (fordi jeg ikke kunne vælge imellem dem :D). Synes I det bliver for meget med et billede på begge sider, så jeg måske kun skulle have digtet stående alene bagpå eller er det fint nok?

Forside:

ctk3abt.jpg

Bagside:

PvPHXu6.jpg

Jeg synes det er SÅ fint! :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes det er helt perfekt :biglove Og jeg synes, han er lækker, lækker, lækker! :kuller :sandie

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså efter min mening jo flere billeder desto bedre :) jeg elsker at få invitationer med billeder, da man så sjældent får billeder idag :(

 

 

Jeg synes det er SÅ fint! :yay

 

 

Jeg synes det er helt perfekt :biglove Og jeg synes, han er lækker, lækker, lækker! :kuller :sandie

Tak for feedback og søde kommentarer alle 3 :loveshower Invitationerne er nu bestilt som de er!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Super sød invitation. Så fint med de to billeder ❤️

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER