Guldpigen

IUI - andre som er i gang nu?

136 indlæg i dette emne

Hej piger:-)

Så melder jeg mig forsigtigt på banen igen efter ferie og udlandsrejser siden sidste IUI-H. Vi er startet op på 2. IUI-H, og jeg er i gang med Pergotime på CD5 (dog mindre dosis end sidst 50 enheder, da min krop var meget modtagelig). Jeg skal formentlig til scanning på tirsdag d. 21/10, så nu må vi se...

Nogen som har været heldige, mens jeg har været "væk"?!?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ja selfølgelig må du spørge..

Æggene skal helst være over 18 mm før man insiminere.. Jeg får hormoner for at hjælpe dem på vej:-) så imorgen skal jeg scannes igen og så håber vi de er vokset:-)

Man kan ikke rigtig sige hvad der er gået galt de sidste andre forsøg..alle forudsætninger for at det skulle kunne lykkedes har været der.. Men nogen ting er man bare ikke selv herre over..held og lykke til os alle.. Og spørg endelig hvis der er noget du vil vide..( har været igennem 14 iui forsøg ialt de sidste 5 år)

Hej ccccc

Jeg har et spørgsmål.... Jeg skal til første samtale på hospitalet om en uge torsdag d.23.10. Insiminering..

Jeg ved jeg har ægløsning et par dage efter - kan man så nå at blive insemineret i den her omgang? Tænker om de kan nå at fremprovokere en ægløsning? Skal lige siges at jeg rejser til Paris fra søndag d.26. til onsdag d.29..

Og hvad betyder det når man f.eks skriver "jeg er på CD2"?

Vh

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej ccccc

Jeg har et spørgsmål.... Jeg skal til første samtale på hospitalet om en uge torsdag d.23.10. Insiminering..

Jeg ved jeg har ægløsning et par dage efter - kan man så nå at blive insemineret i den her omgang? Tænker om de kan nå at fremprovokere en ægløsning? Skal lige siges at jeg rejser til Paris fra søndag d.26. til onsdag d.29..

Og hvad betyder det når man f.eks skriver "jeg er på CD2"?

Vh

 

Jeg prøver lige at svare :)

 

CD står for cyklus dag. CD 1 er cyklus første dag (der hvor du bløder rigtigt første dag).

 

Som regel vil de gerne give dig en mild hormonstimulering i forbindelse med IUI. På denne måde sigtes der mod, at der udvikles 2-3 æg, så sædcellerne har lidt mere at ramme efter :) Denne hormonstimulering starter man som regel med på CD 3, så jeg tror ikke, at du skal regne med at komme i gang allerede i denne cyklus desværre. Men du kan jo altid spørge dem, man ved jo ikke præcis, hvad de planlægger for jer :)

 

Jeg har været i IUI behandling hos Trianglen, og jeg har haft meget glæde af at læse denne patient information. Du kan jo kigge lidt i den, hvis du har lyst :) http://www.trianglen.dk/uploads/1/2/1/6/12165167/iui-h_patientinformation.pdf

 

Held og lykke :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Status 3 dage til forventet mens hvis cyklus er som sidste måned og 7 dage til testdag. Er blevet skuffet så tit så kan mærke at jeg har mistet troen lidt på en positiv test

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej ccccc

Jeg har et spørgsmål.... Jeg skal til første samtale på hospitalet om en uge torsdag d.23.10. Insiminering..

Jeg ved jeg har ægløsning et par dage efter - kan man så nå at blive insemineret i den her omgang? Tænker om de kan nå at fremprovokere en ægløsning? Skal lige siges at jeg rejser til Paris fra søndag d.26. til onsdag d.29..

Og hvad betyder det når man f.eks skriver "jeg er på CD2"?

Vh

Ja det er rigtigt som en anden har svaret at cd betyder cyklus dag:-)

Hvis du var i behandling på min klinik ville de godt kunne nå at insiminerer dig:-) jeg ved dog ikke om de ville kunne nå det i det offentlige( jeg er på privat klinik) held og lykke:-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er jeg på cd 28 og stadig ingen tegn på mens sidste måned var cyklus 28 sååå venter spændt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er jeg på cd 28 og stadig ingen tegn på mens sidste måned var cyklus 28 sååå venter spændt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Pyha, så har jeg været til scanning i dag. Jeg havde 4 æg på mellem 19-26 mm i størrelse. Da 4 er én for mange til insemination fik jeg en ægblære punkteret. Hold nu fast jeg fik ondt i æggestokken/livmoderen - har da aldrig prøvet noget lignende! Lægen sagde, at smerter kunne forekomme, så nu ligger jeg på sofaen på smertestillende og slapper heeelllt af... På torsdag er det inseminationsdag - go baby:-)!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er jeg på cd 28 og stadig ingen tegn på mens sidste måned var cyklus 28 sååå venter spændt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej hvor spændende! Sejt du kan vente med at teste. Hepper!!

Det er heller ikke helt nemt så nu skal de her dage bare gå hurtigt :) tak tak for hep :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Pyha, så har jeg været til scanning i dag. Jeg havde 4 æg på mellem 19-26 mm i størrelse. Da 4 er én for mange til insemination fik jeg en ægblære punkteret. Hold nu fast jeg fik ondt i æggestokken/livmoderen - har da aldrig prøvet noget lignende! Lægen sagde, at smerter kunne forekomme, så nu ligger jeg på sofaen på smertestillende og slapper heeelllt af... På torsdag er det inseminationsdag - go baby:-)!

Det var da flot med så mange æg og i den størelse har kun et æg hver måned der vokser sig stort nok. Hep hep for at det er nu der kommer baby :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi skal i gang med det 4. og sidste IUI- og den 2. med stimulation lige straks.

Så mp vi se, om det lykkes denne gang...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi skal i gang med det 4. og sidste IUI- og den 2. med stimulation lige straks.

Så mp vi se, om det lykkes denne gang...

Jeg krydser fingre for dig!!! Det skal nok blive til en lækker sommerbaby:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Status herfra: Jeg blev i dag insemineret på 3 æg og med mandens flotte 48 mio soldater, så jeg er meget forventningsfuld denne gang:-) Krydser fingre og alt andet:-)!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Status herfra: Jeg blev i dag insemineret på 3 æg og med mandens flotte 48 mio soldater, så jeg er meget forventningsfuld denne gang:-) Krydser fingre og alt andet:-)!!!

 

Det lyder da helt vildt!! Både de mange æg og den mange, mange, mange svømmere :D Krydser for, at de næste 14 dage går hurtigt, og at du snart står med 2 smukke streger, hep hep :yay :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej piger :) nogen der ved hva reglerne er angående at springe et IUI forsøg over og gå over til regensglas ?? Min mand og jeg var nemlig blevet enige om at springe vores sidste forsøg over og starte på en frisk efter jul med regensglas. Vi nævnte det til en sygeplejeske i vores sidste forsøg på en af scanningsdagene og hun sagde at det måtte vi godt det bestemte vi selv, men så nævnte vi det på selve insemenerings dagen til lægen og hun fik mig til at tro at det var et total no go og jeg skulle tage det sidste forsøg. Jeg tænker bare at det jo er min krop og føler lidt nu at jeg tager et forsøg mere med IUI bare fordi jeg SKAL tror slet ikke på det lykkes så var det sket mener jeg efter så længe nu og tror det er kunstig befrugtning der skal til før det lykkes for os. Håber nogen kan hjælpe med svar :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej piger :) nogen der ved hva reglerne er angående at springe et IUI forsøg over og gå over til regensglas ?? Min mand og jeg var nemlig blevet enige om at springe vores sidste forsøg over og starte på en frisk efter jul med regensglas. Vi nævnte det til en sygeplejeske i vores sidste forsøg på en af scanningsdagene og hun sagde at det måtte vi godt det bestemte vi selv, men så nævnte vi det på selve insemenerings dagen til lægen og hun fik mig til at tro at det var et total no go og jeg skulle tage det sidste forsøg. Jeg tænker bare at det jo er min krop og føler lidt nu at jeg tager et forsøg mere med IUI bare fordi jeg SKAL tror slet ikke på det lykkes så var det sket mener jeg efter så længe nu og tror det er kunstig befrugtning der skal til før det lykkes for os. Håber nogen kan hjælpe med svar :)

 

Jeg tror faktisk ikke, at der som sådan er nogle faste regler. Dog er det sådan, at IVF er meget dyrere end IUI, og da det er samfundet, der betaler, så skal man altid forsøge med den billigere metode først, inden man springer videre til den dyre metode (med mindre der er klinisk belæg for at gå direkte til IVF). De 3 IUI forsøg (som er normalen), tror jeg egentligt bare er et lidt tilfældigt tal. Dog er det sådan, at hvis man ikke har haft succes ved IUI de først (2 eller 3??) gange, så falder sandsynligheden for, at det nogensinde vil lykkes ved IUI. De fleste steder holder man sig til de 3 IUI forsøg, inden man henviser videre, men nogle steder får man lov til flere forsøg (vi fik fx 4 forsøg).

 

Jeg kan sagtens forstå, at I gerne vil videre til IVF (jeg havde også mistet troen efter 2 mislykkedes IUI forsøg). Men da normen er 3 forsøg, så tror jeg, at I skal charme personalet på klinikken lidt før, at det kan lykkes, og så måske acceptere, at de altså skal bruge 3 IUI forsøg først. Men mon ikke I kan få lov, hvis I henvender jer og spørger rigtigt pænt? :)

 

Hvordan er det gået med ægproduktion og sædprøver ved IUI forsøgene indtil videre? Hvis der har været et særligt lavt antal sædceller fx, så kan I jo argumentere med dette, når I skal 'overbevise' dem om, at det aldrig vil lykkes med IUI.

 

Jeg håber for jer, at I snart kommer videre - man bliver bims i hovedet af al den ventetid i forbindelse med behandlings-PB. :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej piger

Til de af Jer, som har prøvet at få punkteret en ægblære forud for insemination, hvordan har I så haft det efterfølgende?

Det er nu 6 dage siden jeg blev scannet og fik punkteret en ægblære og 4 dage siden selve inseminationen. Jeg havde meget ondt samme dag efter selve "indgrebet", og de smerter er heldigvis aftaget. Jeg bliver dog ved med at føle at det spænder i min æggestok (mest ved bevægelse), og når jeg tisser er det som om noget presser på blæren, så det gør lidt ondt at "presse" for at tisse. Jeg tisser også hyppigere end sædvanligt. Det er virkelig svært at beskrive, Hmm...

Har I andre oplevet noget lignende, og er det normalt/unormalt?

Dette er kun mit 2. Forsøg med IUI, og sidste gang fik jeg ikke punkteret nogen ægblærer og havde ikke ondt efterfølgende.

Krydsede fingre til os alle!

Guldpigen

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er helt ny herinde, og er lige startet med IUI i denne cyklus.

 

I fredags på CD12 havde jeg 2 ægblærer begge på 17 mm. Har fået pergotime fra 3.-7. dagen. Cyklus: 28 dage. Skulle tage Otrivelle lørdag aften, og var ved lægen i går for at blive insemineret. M havde tidligere leveret prøve på 40 mill hvoraf der var 18 mill oprenset. Jeg har PCO og overvægtig. Har dog tabt 15 kg i år og alle bp har vist sig normale. Vandskanning testet på CD10: alt ok. Lægen vil ikke give mig metformin, da jeg klarer det med kost og motion, men evt under graviditeten.

 

Håber vi alle får positive tests :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er helt ny herinde, og er lige startet med IUI i denne cyklus.

I fredags på CD12 havde jeg 2 ægblærer begge på 17 mm. Har fået pergotime fra 3.-7. dagen. Cyklus: 28 dage. Skulle tage Otrivelle lørdag aften, og var ved lægen i går for at blive insemineret. M havde tidligere leveret prøve på 40 mill hvoraf der var 18 mill oprenset. Jeg har PCO og overvægtig. Har dog tabt 15 kg i år og alle bp har vist sig normale. Vandskanning testet på CD10: alt ok. Lægen vil ikke give mig metformin, da jeg klarer det med kost og motion, men evt under graviditeten.

Håber vi alle får positive tests :)[/ Velkommen til :glad syntes det lyder lovende med dine æg og mandens små svømmer håber i får gevinst :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er helt ny herinde, og er lige startet med IUI i denne cyklus.

I fredags på CD12 havde jeg 2 ægblærer begge på 17 mm. Har fået pergotime fra 3.-7. dagen. Cyklus: 28 dage. Skulle tage Otrivelle lørdag aften, og var ved lægen i går for at blive insemineret. M havde tidligere leveret prøve på 40 mill hvoraf der var 18 mill oprenset. Jeg har PCO og overvægtig. Har dog tabt 15 kg i år og alle bp har vist sig normale. Vandskanning testet på CD10: alt ok. Lægen vil ikke give mig metformin, da jeg klarer det med kost og motion, men evt under graviditeten.

Håber vi alle får positive tests :)[/ Velkommen til :glad syntes det lyder lovende med dine æg og mandens små svømmer håber i får gevinst :goodluck

Mange tak :)

 

Dejligt med et forum hvor man kan skrive med andre, som er i samme situation, når man helst ikke vil blande familie og venner ind i vores hemmelige projekt ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mange tak :)

Dejligt med et forum hvor man kan skrive med andre, som er i samme situation, når man helst ikke vil blande familie og venner ind i vores hemmelige projekt ;)

Ja det er rigtig dejligt og få luftet sine tanker men også hvis man er i tvivl om noget :) jeg skal selv til mit 3 IUI forsøg her i dec :) jeg tror desværre at det først blir med regensglas det kommer til at lykkes for os :( hvor længe har i været igang med projekt baby ? ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja det er rigtig dejligt og få luftet sine tanker men også hvis man er i tvivl om noget :) jeg skal selv til mit 3 IUI forsøg her i dec :) jeg tror desværre at det først blir med regensglas det kommer til at lykkes for os :( hvor længe har i været igang med projekt baby ? ;)

Ja og herinde kunne jeg forestille mig at blive hurtigt forstået uden at skal forklare en masse, hvis det er. Vi er lige startet, det er vores første forsøg, så vi er spændte på hvad det hele kommer til at indebære. Har heldigvis haft det fint med pergotime, som jeg har fået indtil nu :-)

 

Er I igennem det offentlige system? tænker på om I ikke kan komme til før, hvis du ikke tror på IUI. Har godt nok hørt at det er 3 IUI før IVF. Vi er over 40, så det er i det private for os hvis det ender med IVF. Troede egentlig også det samme var gældende med IUI, men sekretæren sagde at mange praktiserende læger ikke ved det. Men vi havde nu forventet IVF pga alderen (42), men han kunne ikke se unormale ting udover pco, så han mener IUI er nok. Men vi kan være en af de uforklarlige... Hvorfor tror du at det først vil hjælpe med IVF, hvis det er ok at spørge :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja og herinde kunne jeg forestille mig at blive hurtigt forstået uden at skal forklare en masse, hvis det er. Vi er lige startet, det er vores første forsøg, så vi er spændte på hvad det hele kommer til at indebære. Har heldigvis haft det fint med pergotime, som jeg har fået indtil nu :-)

Er I igennem det offentlige system? tænker på om I ikke kan komme til før, hvis du ikke tror på IUI. Har godt nok hørt at det er 3 IUI før IVF. Vi er over 40, så det er i det private for os hvis det ender med IVF. Troede egentlig også det samme var gældende med IUI, men sekretæren sagde at mange praktiserende læger ikke ved det. Men vi havde nu forventet IVF pga alderen (42), men han kunne ikke se unormale ting udover pco, så han mener IUI er nok. Men vi kan være en af de uforklarlige... Hvorfor tror du at det først vil hjælpe med IVF, hvis det er ok at spørge :-)

. Selvfølgelig må du spørge :) vi er igennem det offentlige (Odense) spurgte sidste gang om jeg ik måtte springe det sidste IUI forsøg over og starte op på IVF efter jul , men det lød ikke som om på lægen at det var en mulighed . Det er 2 år og 5 måneder siden jeg smed p pillerne og har næsten ramt Æl lige siden og da det heller ikke har givet gevinst ved de 2 IUI forsøg så tror jeg ikke rigtig på det længere :( tror der skal mere til ellers var det sket nu. Jeg har gjort så meget for at forbedre chancerne ændret livsstil , tabt mig , stoppet med at ryge div natur medicin og zoneterapi/ akunpuktur så kan næsten ikke gøre mere :) nu tager vi sidste forsøg her i dec og så glædet jeg mig til IVF efter jul ,for det tror jeg blir vores vej til en lille spir :) kan godt forstå i er spændte håber det vil lykkes for jer sender en masse :bd

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Var inde til scanning i dag- good and bad news!

Der var 4 store æg klar og så lige 2-3 på grænsen :0

Vi får derfor ikke IUI denne gang, men må 'nøjes' med ÆL-sprøjte og "hjemmearbejde", da lægen ikke mener det er farligt, hvis vi selv prøver. Til gengæld får vi ét til forsøg med IUI med stimulering, hvis denne gang ikke er lykkens gang :D

Fingers crossed for min. 1 og MAX 2 babyer....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER