Guldpigen

IUI - andre som er i gang nu?

136 indlæg i dette emne

Hejsa

Jeg er selv på CD1 i dag og begynder derfor på 1. IUI-processen efter godt 15 måneders forsøgen på gammeldags manér:-)

Andre som er i samme "båd"?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg er på CD 6 og er i gang med vores 4. IUI forsøg.

 

Held og lykke til os, hehe :D :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jep jeg er på cyklus dag 10 og er igang med 4 iui forsøg..er blevet scannet idag med 1 æg 11 mm og 1 æg på 10 mm og slimhinde på 7 mm..skal scannes igen nu på lørdag:-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er på CD 6 og er i gang med vores 4. IUI forsøg.

Held og lykke til os, hehe :D :goodluck

Hvor spændende! Må jeg spørge, hvad der ikke gik som forventet ved dine tidligere IUI? Jeg krydser fingre for os!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jep jeg er på cyklus dag 10 og er igang med 4 iui forsøg..er blevet scannet idag med 1 æg 11 mm og 1 æg på 10 mm og slimhinde på 7 mm..skal scannes igen nu på lørdag:-)

Jeg har ikke lige læst helt op på det endnu... Var det en god scanning med de tal for dig? Hvor store skal æg og slimhinde helst være?

Må jeg spørge, hvad der ikke gik som forventet ved dine tidligere IUI?

Jeg krydser alt for os!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har ikke lige læst helt op på det endnu... Var det en god scanning med de tal for dig? Hvor store skal æg og slimhinde helst være?

Må jeg spørge, hvad der ikke gik som forventet ved dine tidligere IUI?

Jeg krydser alt for os!

Ja selfølgelig må du spørge..

Æggene skal helst være over 18 mm før man insiminere.. Jeg får hormoner for at hjælpe dem på vej:-) så imorgen skal jeg scannes igen og så håber vi de er vokset:-)

Man kan ikke rigtig sige hvad der er gået galt de sidste andre forsøg..alle forudsætninger for at det skulle kunne lykkedes har været der.. Men nogen ting er man bare ikke selv herre over..held og lykke til os alle.. Og spørg endelig hvis der er noget du vil vide..( har været igennem 14 iui forsøg ialt de sidste 5 år)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor spændende! Må jeg spørge, hvad der ikke gik som forventet ved dine tidligere IUI? Jeg krydser fingre for os!

 

Man kan som sådan ikke sige, at noget ikke gik som forventet (andet end jeg ikke blev gravid, hehe :D ). Jeg har hver gang modnet 2 æg, og jeg er blevet insemineret med henholdsvis 15 mio, 4 mio og 5 mio oprensede gode sædceller på præcis det rigtige tidspunkt.

 

Sidste gang talte min læge om, at det måske kunne tyde på, at sædcellerne havde en dårlig befrugtningsevne (hvad det så end betyder), og vi skal derfor videre til IVF, hvis ikke dette virker.

 

Dog skal man huske på, at der er mange ting omkring befrugtning, som vi ikke ved noget om, og som vi ikke kan styre. Derfor er der ca 17% sandsynlighed for at opnå graviditet ved hver IUI-forsøg. Jeg ved ikke hvor du er i behandling henne, men jeg vedhæfter lige patientinformationen fra Trianglen, hvor jeg er i behandling - den har givet mig rigtig meget information :) http://www.trianglen.dk/uploads/1/2/1/6/12165167/iui-h_patientinformation.pdf

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja selfølgelig må du spørge..

Æggene skal helst være over 18 mm før man insiminere.. Jeg får hormoner for at hjælpe dem på vej:-) så imorgen skal jeg scannes igen og så håber vi de er vokset:-)

Man kan ikke rigtig sige hvad der er gået galt de sidste andre forsøg..alle forudsætninger for at det skulle kunne lykkedes har været der.. Men nogen ting er man bare ikke selv herre over..held og lykke til os alle.. Og spørg endelig hvis der er noget du vil vide..( har været igennem 14 iui forsøg ialt de sidste 5 år)

Ok, tak for svar:) Der er meget, som jeg lige skal ha' styr på synes jeg, men jeg er vildt spændt på det hele!

Nu er jeg lige lidt mere nysgerrig... Har du børn allerede, eller hvordan kan det være, at du har fået så mange IUI-forsøg? Jeg troede, at man typisk fik 3-4 forsøg, inden man blev tilbudt IVF eller andet?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Man kan som sådan ikke sige, at noget ikke gik som forventet (andet end jeg ikke blev gravid, hehe :D ). Jeg har hver gang modnet 2 æg, og jeg er blevet insemineret med henholdsvis 15 mio, 4 mio og 5 mio oprensede gode sædceller på præcis det rigtige tidspunkt.

Sidste gang talte min læge om, at det måske kunne tyde på, at sædcellerne havde en dårlig befrugtningsevne (hvad det så end betyder), og vi skal derfor videre til IVF, hvis ikke dette virker.

Dog skal man huske på, at der er mange ting omkring befrugtning, som vi ikke ved noget om, og som vi ikke kan styre. Derfor er der ca 17% sandsynlighed for at opnå graviditet ved hver IUI-forsøg. Jeg ved ikke hvor du er i behandling henne, men jeg vedhæfter lige patientinformationen fra Trianglen, hvor jeg er i behandling - den har givet mig rigtig meget information :) http://www.trianglen.dk/uploads/1/2/1/6/12165167/iui-h_patientinformation.pdf

Tak for Info:) Det vil jeg læse på!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ok, tak for svar:) Der er meget, som jeg lige skal ha' styr på synes jeg, men jeg er vildt spændt på det hele!

Nu er jeg lige lidt mere nysgerrig... Har du børn allerede, eller hvordan kan det være, at du har fået så mange IUI-forsøg? Jeg troede, at man typisk fik 3-4 forsøg, inden man blev tilbudt IVF eller andet?

Hejsa.. Ja jeg har fået 2 børn ud af det:-) første barn er lavet i 4 forsøg, andet barn er lavet i 7 forsøg.. Og nu er jeg så lige blevet insimineret for 4 gang i denne omgang.. Og håber på en lille efternøler:-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi er også igang med iui-h 1 forsøg. Er idag på cyklusdag 15 og blev insemineret i tirsdags på cd. 13- så nu skal den lange lange ventetid bare gå

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi er også igang med iui-h 1 forsøg. Er idag på cyklusdag 15 og blev insemineret i tirsdags på cd. 13- så nu skal den lange lange ventetid bare gå

Hvor spændende! Hvor mange æg havde du modnet, og hvor store var de?

Jeg er selv på CD8 og har lige fået den første sprøjte - lidt grænseoverskridende at stikke sig selv synes jeg, men det sved kun en smule, så jeg overlever:) Jeg skal scannes mandag og er SÅ spændt!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var til første scanning i fredags - cd. 9 og igen søndag cd. 11 og der havde jeg 3 modne æg på 22, 16 og 12 og så var de nok alle vokset til i tirsdags hvor jeg blev insemineret og fik ovitrelle sprøjten søndag aften :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor spændende! Hvor mange æg havde du modnet, og hvor store var de?

Jeg er selv på CD8 og har lige fået den første sprøjte - lidt grænseoverskridende at stikke sig selv synes jeg, men det sved kun en smule, så jeg overlever:) Jeg skal scannes mandag og er SÅ spændt!

Hvilken sprøjte er det du tager ? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvilken sprøjte er det du tager ? :)

Jeg har fået Puregon til indsprøjtning på dag 8-10. Bruger du noget andet?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er der lidt up date på mig:)

Jeg blev i dag scannet på CD12 og havde 3 fine æg på hhv. 19, 20 og 23 mm! Jeg skal i aften tage min Pregnyl-sprøjte og så insemineres onsdag morgen. Jeg er sindssygt spændt:)!!!

Hvordan går det med jer andre?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har fået Puregon til indsprøjtning på dag 8-10. Bruger du noget andet?

Nu fik jeg lige nærlæst din tidligere besked og kan se, at du bruger Otrivelle:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Bruger I for øvrigt babyklister (Fructus Femina)? Jeg starter op på det i dag - tænker at det ikke kan skade at prøve:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er jeg blevet insemineret:-) Der var 25 mio sædceller i alt og 12 mio efter oprensning. Jeg kunne forstå på personalet, at der kun "kræves" 5 mio for at inseminere, men jeg er nysgerrig på, hvad den øvre grænse er.

Hvor mange mio sædceller er I blevet insemineret med?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er jeg blevet insemineret:-) Der var 25 mio sædceller i alt og 12 mio efter oprensning. Jeg kunne forstå på personalet, at der kun "kræves" 5 mio for at inseminere, men jeg er nysgerrig på, hvad den øvre grænse er.

Hvor mange mio sædceller er I blevet insemineret med?

 

Tillykke :) 12 mio er rigtigt flot!

 

Jeg er blevet insemineret med henholdsvis 15 mio, 4 mio og 5 mio. Jeg fik at vide første gang, at 5 mio var det mindste. Jo flere sædceller over 5 mio, jo større sandsynlighed for gevinst. Efter 15 mio var 'toppen' dog nået, og man så større sandsynlighed derover.

 

Krydser for at de næste 14 dage går hurtigt, og at du snart står med 2 streger :) :goodluck :bd

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tillykke :) 12 mio er rigtigt flot!

Jeg er blevet insemineret med henholdsvis 15 mio, 4 mio og 5 mio. Jeg fik at vide første gang, at 5 mio var det mindste. Jo flere sædceller over 5 mio, jo større sandsynlighed for gevinst. Efter 15 mio var 'toppen' dog nået, og man så større sandsynlighed derover.

Krydser for at de næste 14 dage går hurtigt, og at du snart står med 2 streger :) :goodluck :bd

Tak for dit svar

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for dit svar Dejligt at høre vi har en god chance denne gang så!

Jeg krydser også alt, hvad der kan krydses de næste 14 dage

Hvor langt er du i behandling?

 

Vi har lige været gennem vores 4. IUI forsøg, der desværre blev afbrudt, da æggene ikke blev modnet ordentligt. Yderligere har jeg så fået en cyste i den ene æggestok (opstået fra rest af det æg, der blev modnet sidste måned).

 

Så vi er nu henvist videre til Rigshospitalet mhp. IVF eller ICSI (vi har tidligere være behandlet for Fertilitetsklinikken Trianglen). Vi har vores første samtale på RH næste uge, men skal først til et obligatorisk informationsmøde 4. nov. Og så skal vi lige have styr på den cyste, før vi kan komme videre. Så jeg regner med, at vi kommer i gang med første gang IVF i løbet af november. Lige nu er det egentligt OK med et par måneders pause fra hormoner og spekulationer.

 

Spændende med dig!!! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tillykke :) 12 mio er rigtigt flot!

Jeg er blevet insemineret med henholdsvis 15 mio, 4 mio og 5 mio. Jeg fik at vide første gang, at 5 mio var det mindste. Jo flere sædceller over 5 mio, jo større sandsynlighed for gevinst. Efter 15 mio var 'toppen' dog nået, og man så større sandsynlighed derover.

Krydser for at de næste 14 dage går hurtigt, og at du snart står med 2 streger :) :goodluck :bd

Uhh hvor er det spændende ;) krydser fingre for jer. Jeg skal starte på pergotime imorgen vi har slet ikke fået nogen forsøg endnu hvis det ikke er det ene så er det noget andet galt. så håber virkelig den her gang blir lykkens gang håber så meget for jer :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hos os er 2 mio det mindste og vi klarer det kun lige over. Så det er rigtig flot. Held og lykke.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er der nogen herinde der får bivirkninger af hormonerne? Siden jeg er startet på hormonerne har jeg godt nok mistet meget hår især i tindingen i den ene side :( fået fedtet hovedbund og syntes jeg kommer nemmere til at lugte lidt under armene. Andre der oplever det samme?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER