moaar

Bækkenet

7 indlæg i dette emne

Hej alle gravide november kvinder.

Jeg har lige pludselig fået bækken smerter, der gør så ondt at jeg iblandt ikke kan gå.

Er der nogen af jer der også er begyndt at få den slags besvær, eller ved hvad man kan gøre for at undgå bækkenløsning?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hej alle gravide november kvinder.

Jeg har lige pludselig fået bækken smerter, der gør så ondt at jeg iblandt ikke kan gå.

Er der nogen af jer der også er begyndt at få den slags besvær, eller ved hvad man kan gøre for at undgå bækkenløsning?

Jeg har været sygemeldt siden jeg var i uge 10 med bækkenløsning.. Du kan ikke undgå det hvis du allerede har det, men du kan mindske det ved at få øvelser af en fys, og du mærker efter og lade være med at gøre ting som kan gøre det være. Samtidig undgå vrid i bækkenet, samle benene ikke sprede dem. Evt. Ligge en en pude mellem benene om natten.. Det er min anden graviditet med bækkenløsning, og det her er hvad jeg er blevet rådet til

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har været sygemeldt siden jeg var i uge 10 med bækkenløsning.. Du kan ikke undgå det hvis du allerede har det, men du kan mindske det ved at få øvelser af en fys, og du mærker efter og lade være med at gøre ting som kan gøre det være. Samtidig undgå vrid i bækkenet, samle benene ikke sprede dem. Evt. Ligge en en pude mellem benene om natten.. Det er min anden graviditet med bækkenløsning, og det her er hvad jeg er blevet rådet til

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har været sygemeldt siden jeg var i uge 10 med bækkenløsning.. Du kan ikke undgå det hvis du allerede har det, men du kan mindske det ved at få øvelser af en fys, og du mærker efter og lade være med at gøre ting som kan gøre det være. Samtidig undgå vrid i bækkenet, samle benene ikke sprede dem. Evt. Ligge en en pude mellem benene om natten.. Det er min anden graviditet med bækkenløsning, og det her er hvad jeg er blevet rådet til

Puh, jeg håber ikke at jeg får problemer med mit bækken.

Hvis jeg sidder i sofaen og læner mig frem (hvilket jeg OFTE gør), kan min mave ikke være der, så jeg bliver nødt til at sidde med spredte ben. Og jeg vrider også ofte i mit bækken og min lænd, fordi jeg er begyndt at lide af rygsmerter hver dag, så jeg prøver at strække ud i ryggen.

 

Ved i om det er noget man har tendens til at få eller er det helt tilfældigt hvem der får og ikke får?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puh, jeg håber ikke at jeg får problemer med mit bækken.

Hvis jeg sidder i sofaen og læner mig frem (hvilket jeg OFTE gør), kan min mave ikke være der, så jeg bliver nødt til at sidde med spredte ben. Og jeg vrider også ofte i mit bækken og min lænd, fordi jeg er begyndt at lide af rygsmerter hver dag, så jeg prøver at strække ud i ryggen.

Ved i om det er noget man har tendens til at få eller er det helt tilfældigt hvem der får og ikke får?

Min fys fortalte at hvis man havde trænet op til graviditeten, skulle man mindske risikoen.. Men det er jo også hormon betinget, så det kan jeg ikke helt få til at stemme overens..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der er jo nogle, der er mere disponeret end andre, og så gør overvægt oddsene dårligere, så jeg er positivt overrasket over ikke at være plaget af det endnu (7-9-13 og alt det der)...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv, jeg er begyndt at få problemer med mit bækken nu. Hvis jeg bl.a. ligger på siden i sofaen, kan jeg ikke "lette ben" - altså løfte det øverste, uden det gør skide hamrende ondt. Og det er generelt smertefuldt at komme og op gå, efter jeg har siddet eller ligget ned lidt tid :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER