Tina81

Nakkefoldsscanning

41 indlæg i dette emne

Er der nogen af jer der er indkaldt til Nakkefolds scanning og hvornår?

 

Går spændt og venter på indkaldelsen...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg skal selv bestille tid når jeg har været til terminsscanning

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er der nogen af jer der er indkaldt til Nakkefolds scanning og hvornår?

 

Går spændt og venter på indkaldelsen...

 

Nu er du noget længere fremme end mig :)  men jeg regner da ikke med at det er før end i slutningen af august for mit vedkomne :). 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har selv bestilt tid den 5/8 hvor jeg er 13+0. Doubletesten er jeg nødt til at få lavet samme dag fordi vi er på ferie i de tre uger før. Det betyder at vi først får resultatet et par dage senere. Jeg har en fornemmelse af at risikovurderingen vil være dårlig pga doubletesten, fordi det samme skete med vores andet barn hvor vi fik en risiko på 1:125 pga blodprøven. Dengang valgte vi at sige nej tak til fostervandsprøve, men denne gang vil vi gerne have undersøgelsen hvis vi får den tilbudt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har selv bestilt tid den 5/8 hvor jeg er 13+0. Doubletesten er jeg nødt til at få lavet samme dag fordi vi er på ferie i de tre uger før. Det betyder at vi først får resultatet et par dage senere. Jeg har en fornemmelse af at risikovurderingen vil være dårlig pga doubletesten, fordi det samme skete med vores andet barn hvor vi fik en risiko på 1:125 pga blodprøven. Dengang valgte vi at sige nej tak til fostervandsprøve, men denne gang vil vi gerne have undersøgelsen hvis vi får den tilbudt

Ved du hvad de egentlig får tallet udfra? Det er vel noget med målingen af nakkens længde, kvindens alder og så et eller andet med blodprøven, eller?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ved du hvad de egentlig får tallet udfra? Det er vel noget med målingen af nakkens længde, kvindens alder og så et eller andet med blodprøven, eller?

Tillader mig at blande mig :)

Det afhænger af om du er første eller flergangsgravid :)

Førstegangs gravide er det: nakkefoldens tykkelse + blodprøvesvar + kvindens alder. Det tastes i et system der udkommer med beregning på de 3 "farlige" kromosomfejl. Man får derefter atvide om man er i høj eller lav risikogruppe. Det er ikke alle steder man fortælle tallet, men kun gruppen.

Flergangsgravid så er det nakkefolden + blodprøven fra nuværende graviditet + blodprøven fra sidste graviditet + moders alder.

Og resten som ved første. Skillelinjen går ved 300.

Vi var til NF-skanning onsdag for snart 2 uger siden. Vi fik høj risiko. Adspurgt var tallet 1:75 for downs. De fortalte at det var prøven fra min datter der trak den så langt ned. Forstået på den måde, at tallet med hende var meget højere og derfor virkede forskellen på de 2 stor nu og gav derfor udslag. Vi gik moderkagebiopsi, barnet er sundt og rask :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tillader mig at blande mig :)

Det afhænger af om du er første eller flergangsgravid :)

Førstegangs gravide er det: nakkefoldens tykkelse + blodprøvesvar + kvindens alder. Det tastes i et system der udkommer med beregning på de 3 "farlige" kromosomfejl. Man får derefter atvide om man er i høj eller lav risikogruppe. Det er ikke alle steder man fortælle tallet, men kun gruppen.

Flergangsgravid så er det nakkefolden + blodprøven fra nuværende graviditet + blodprøven fra sidste graviditet + moders alder.

Og resten som ved første. Skillelinjen går ved 300.

Vi var til NF-skanning onsdag for snart 2 uger siden. Vi fik høj risiko. Adspurgt var tallet 1:75 for downs. De fortalte at det var prøven fra min datter der trak den så langt ned. Forstået på den måde, at tallet med hende var meget højere og derfor virkede forskellen på de 2 stor nu og gav derfor udslag. Vi gik moderkagebiopsi, barnet er sundt og rask :)

 

Tak fordi at du blander dig :) 

 

Jeg læste godt om din historie i det fortrolige forum :) og var jo det perfekte resultat I fik, selvom det var hårdt at komme igennem :).

 

Men så håber jeg bare på et højt tal, men må min alder på 24 (på det tidspunkt) da ihvertfald hjælpe på:) 

 

Undre mig bare at man ser på tallene fra tidligere, hvis det har vist sig at der ikke var noget galt med fosteret. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har selv bestilt tid, skal føde på Roskilde Sygehus. Det bliver d. 24/7, hvor jeg er 12+1

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tillader mig at blande mig :)

Det afhænger af om du er første eller flergangsgravid :)

Førstegangs gravide er det: nakkefoldens tykkelse + blodprøvesvar + kvindens alder. Det tastes i et system der udkommer med beregning på de 3 "farlige" kromosomfejl. Man får derefter atvide om man er i høj eller lav risikogruppe. Det er ikke alle steder man fortælle tallet, men kun gruppen.

Flergangsgravid så er det nakkefolden + blodprøven fra nuværende graviditet + blodprøven fra sidste graviditet + moders alder.

Og resten som ved første. Skillelinjen går ved 300.

Vi var til NF-skanning onsdag for snart 2 uger siden. Vi fik høj risiko. Adspurgt var tallet 1:75 for downs. De fortalte at det var prøven fra min datter der trak den så langt ned. Forstået på den måde, at tallet med hende var meget højere og derfor virkede forskellen på de 2 stor nu og gav derfor udslag. Vi gik moderkagebiopsi, barnet er sundt og rask :)

Tak for opklaring. Jeg vidste faktisk heller ikke at de kiggede på resultaterne fra sidste graviditet. Vi havde i det hele taget svært ved at få et ordentligt svar på hvorfor blodprøven "trak ned" og vi havde svært ved at forstå det. Da vi samtidig ikke var afklarede i forhold til hvad vi ville gøre hvis vi fik at vide han havde Downs, valgte vi at sige nej tak til fostervandsprøven. Heldigvis var han sund og rask

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tillader mig at blande mig :)

Det afhænger af om du er første eller flergangsgravid :)

Førstegangs gravide er det: nakkefoldens tykkelse + blodprøvesvar + kvindens alder. Det tastes i et system der udkommer med beregning på de 3 "farlige" kromosomfejl. Man får derefter atvide om man er i høj eller lav risikogruppe. Det er ikke alle steder man fortælle tallet, men kun gruppen.

Flergangsgravid så er det nakkefolden + blodprøven fra nuværende graviditet + blodprøven fra sidste graviditet + moders alder.

Og resten som ved første. Skillelinjen går ved 300.

Vi var til NF-skanning onsdag for snart 2 uger siden. Vi fik høj risiko. Adspurgt var tallet 1:75 for downs. De fortalte at det var prøven fra min datter der trak den så langt ned. Forstået på den måde, at tallet med hende var meget højere og derfor virkede forskellen på de 2 stor nu og gav derfor udslag. Vi gik moderkagebiopsi, barnet er sundt og rask :)

Og tillykke med det positive resultat

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for opklaring. Jeg vidste faktisk heller ikke at de kiggede på resultaterne fra sidste graviditet. Vi havde i det hele taget svært ved at få et ordentligt svar på hvorfor blodprøven "trak ned" og vi havde svært ved at forstå det. Da vi samtidig ikke var afklarede i forhold til hvad vi ville gøre hvis vi fik at vide han havde Downs, valgte vi at sige nej tak til fostervandsprøven. Heldigvis var han sund og rask

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så har jeg også bestilt tid til nakkefold, og det bliver d. 15/8, idet at min mand skal forsvare speciale i ugen efter og vi ikke ved hvilken dato endnu.

 

På den dato vil vi være 12+4 :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg skal afsted omkring midt august, regner jeg med..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så har jeg også fået tid til nakkefold-- eller dvs. jeg har været afsted idag til en nakkefoldsscanning som de dog godt vidste lå for tidligt, men fordi jeg har blødt og pga. min PCOS så valgte de at beholde tiden. Baby har det super og nakkefoldsscanning, bliver 15. august 2014.

Termin er forventet ca. 26. februar...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dejligt :-) jeg har også nakkefold d. 15. august, og har termin d. 25 (ifølge lægebesøg i dag)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ih, jeg glæder mig sådan til at se spire på torsdag

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har tid til NF D. 11/8. Der er jeg 12+2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har ikke fået tid endnu, skal til første lægebesøg på fredag, så før er jeg jo ikke gravid i det offentlige :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Var til NF i dag, og der var en dejlig, fin og livlig baby derinde

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Var til NF i dag, og der var en dejlig, fin og livlig baby derinde

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej.

Jeg har tid til NF d. 15.aug. Var til 1. lægebesøg idag og hun regnede min termin til 25.feb. Så jeg blev rykket 2 dage frem :) Men hvem ved om de rykker mig tilbage efter NF....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er det nakkefoldsscanning imorgen! Er godt nok spændt og nervøs! For tænk nu hvis der er noget galt. Det må der bare ikke være, nu hvor ungerne og hele familien har fået det at vide ...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvordan gik det så i dag?:-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Alt så fint ud med graviditeten og min termin blev rykket to dage til 8. februar

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej allesammen!

 

Så var vi til NF i fredags, og alt så smadder fint ud. Livlig baby der lå og kastede rundt med armene, og tallene var rigtig gode på 1:6467. Blev desuden rykket lidt frem i termin, så er sat til 16 februar nu, og altså 13+5 idag. Er helt rart at være ude over de der famøse tre måneder. Var også rigtig glad for at kunne fortælle det på jobbet, da man godt kan se det på min mave nu. Nok mest fordi jeg ikke kan holde ud af have noget siddende og stramme oppe på maven, så er nødt til at sætte bukserne under dellen i ved :o) Må snart ud og ha nogle graviditets bukser :o)

Så er det jordmoder om knap 14 dage, og så glæder vi os til næste scanning i uge 20. Syns det var helt fantastisk at se det lille væsen inden i mavsen, så det glæder jeg mig SÅ meget til at vi skal igen.

 

Allehånde: Går i videre med flere tests hvis ikke tallet blir bedre efter blodprøven så? Krydser fingre og håber på det allerbedste for jer :o)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER