Nitzen1987

Gave når ens barn afslutter 9. klasse - gør I det?

7 indlæg i dette emne

Manden datter er lhvad blevet færdig med 9. kl. og i den forbindelse talte manden og jeg om, hvorvidt man giver gave til barnet, når det er færdig med eksamenerne og har fået sit eksamensbevis. Ingen af os har fået gaver fra vores forældre, da vi blev færdige med 9. klasse. Og det har vores overvejelser og valg har nok båret præg af. Jeg fik derimod gaver, da jeg var færdig med min HHX og senere også da jeg fik min lærereksamen.

I aften har manden så været til dimissionsfest og kommer så hjem og siger, at vi er nødt til at købe en gave, fordi alle de andre børn har fået og hans ekskone havde også givet en gave til deres datter. Mandens datter skal i 10. klasse efter sommerferien og regner derefter med at skulle videre på gymnasie og så ellers en videregående uddannelse.

Men skal man så både give gave når de afslutter 9. klasse, 10. klasse, ungdomsuddannelse og videregående uddannelse?

Hvad tænker I? og hvad er skik og brug ift. gaver i jeres familie?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg og mine søstre fik da vi var færdige med 10. Klasse - det er i mine øjne fjollet at give både efter 9. Og 10. Så jeg ville vente til hun er helt færdig altså efter 10. Klasse.

Vi har så senere også fået ved afslutning af gymnasiet, bachelor, kanditat og ph.d (i min ældste søsters tilfælde)

Gud nu jeg tænker over det fik jeg da faktisk efter både 9. Og 10. Klasse. En festivalbillet efter 9. - som så blev byttet til en masse porcelæn da Midtfyns festival gik konkurs og et smykkesæt efter 10. - haha så med det i mente og at hendes kammerater har fået og hendes mor har givet en gave ville det nok se rigtig godt ud hvis I gav en gave :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fik ikke efter 9.. Min lillebror fik heller ikke da han blev færdig med 9. I dag....

Synes da godt man måske kan give en lillebitte ting, men synes ikke det er noget man behøver...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er lærer, og arbejder i udskolingen. Det er meget normalt i dag, at de får gaver. Det fik jeg i øvrigt også selv.

Gik på efterskole i 10.klasse, mener ikke jeg fik der. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg gik ud af 9. i 2002. Mener bestemt ar jeg fik gaver, blomster etc.

Når Theo en dag går ud af 9., så skal han da også have en gave. Jeg synes det er en stor ting at afslutte folkeskolen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er helt pinligt, men jeg kan faktisk ikke huske, om jeg fik det efter 9. :blush Men jeg kunne godt forestille mig det. Og jeg fik i hvert fald gave da jeg færdiggjorde gymnasiet, da jeg blev bachelor (og faktisk også efter 4. semester fordi det var latterligt hårdt + jeg fik 12), og nu hvor jeg er blevet kandidat. :)

Jeg har ikke lige tænkt så langt med Mar, men jeg tror da bestemt at han får gave efter 9. og også efter 10., hvis han tager det. Jeg tror jeg ser 10. klasse som en "ny uddannelse" (= ny gave) i den her forbindelse :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fik ikke noget selv. Vi har heller ikke købt noget til C der blev færdig med 9. i går.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER