Sparklinrock

Forkølelse, næsespray og fertilitetsbehandling

9 indlæg i dette emne

Kære alle

 

Min mand og jeg er i gang med vores 2. IUI forsøg (skal insemineres i morgen torsdag). De sidste par dage er jeg dog blevet ramt af en ordentlig gang forkølelse, er så hårdt ramt af snot og hovedpine, at jeg er blevet hjemme fra arbejde i dag :( Har dog heldigvis ikke feber (max 0,1-0,2C højere temp. end normalt) .

 

Jeg har derfor 2 spørgsmål til jer. Først ved I, om sådan en forkølelse kan påvirke min evne til at blive gravid? Jeg spurgte kort på fertilitetsklinikken til scanning i mandags, og der sagde lægen, at så længe jeg ikke havde feber, var det OK. Og så var det vigtigt, at jeg ikke smittede manden. Så nu har jeg dels paranoia over at skulle få feber, og dels paranoia over at jeg måske smitter min mand, så det i værste fald kan gå ud over sædkvaliteten, øv! :(

 

Dernæst, jeg er nærmest afhængig af næsespray her under min forkølelse. Men jeg har læst i BK gravid-forummet, at næsespray kraftigt frarådes, når man er gravid. Gælder det mon også når man prøver at blive gravid? Nogen der ved det?

 

På forhånd tak :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ved det desværre ikke, men rigtig øv for dig! Håber du kommer i bedring hurtigt uden at smitte manden!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ved det desværre ikke, men rigtig øv for dig! Håber du kommer i bedring hurtigt uden at smitte manden!

 

Tak :) Tænker 'better safe than sorry', og jeg vil begrænse næsespray til kun yderst nødvendigt.

 

Nå, så er jeg blevet insemineret for anden gang. Igen med 2 æg, men desværre indeholdt sædprøven kun 4 mio gode svømmere i forhold til 15 mio sidste gang, øv! Er ikke optimistisk :( :( :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak :) Tænker 'better safe than sorry', og jeg vil begrænse næsespray til kun yderst nødvendigt.

 

Nå, så er jeg blevet insemineret for anden gang. Igen med 2 æg, men desværre indeholdt sædprøven kun 4 mio gode svømmere i forhold til 15 mio sidste gang, øv! Er ikke optimistisk :( :( :(

 

Lyder som en god idé med næsesprayen ;)

 

Og husk der skal kun 1-2 kvikke svømmere til :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lyder som en god idé med næsesprayen ;)

 

Og husk der skal kun 1-2 kvikke svømmere til :goodluck

 

Mange tak :) :) :) Kom nu små svømmere - svøm svøm svøm!!! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak :) Tænker 'better safe than sorry', og jeg vil begrænse næsespray til kun yderst nødvendigt.

 

Nå, så er jeg blevet insemineret for anden gang. Igen med 2 æg, men desværre indeholdt sædprøven kun 4 mio gode svømmere i forhold til 15 mio sidste gang, øv! Er ikke optimistisk :( :( :(

Jeg var også afsted i dag - her var det 5 millioner... Min mand bliver altid lidt mut, men altså... De tal forslår som en skrædder i helvede til en øko-graviditet, men skulle være helt fine til insemination. Så lad os krydse fingre for, at vi begge bare blev gravide i dag, og alt det hejs med sædtallene osv bliver en saga blot:-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var også afsted i dag - her var det 5 millioner... Min mand bliver altid lidt mut, men altså... De tal forslår som en skrædder i helvede til en øko-graviditet, men skulle være helt fine til insemination. Så lad os krydse fingre for, at vi begge bare blev gravide i dag, og alt det hejs med sædtallene osv bliver en saga blot:-)

 

Uh, hvor spændende med dig også. Er det første forsøg? Jeg krydser fingre for os :D :D

 

Og, ja, man kan jo ikke sammenligne disse sædtal med 'øko-sædtal', da sæden her er oprenset og det kun er de gode, der er tilbage. Min læge sagde sidst til mig, at han inseminerer med alt over over 5 mio. Sandsynligheden for succes stiger op til 15 mio, hvorefter der ikke er en forskel.

 

Men ih, hvor jeg dog håber, at det kan lykkes nu! Kæmpe tordenskylle under inseminationen giver måske held :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uh, hvor spændende med dig også. Er det første forsøg? Jeg krydser fingre for os :D :D

Og, ja, man kan jo ikke sammenligne disse sædtal med 'øko-sædtal', da sæden her er oprenset og det kun er de gode, der er tilbage. Min læge sagde sidst til mig, at han inseminerer med alt over over 5 mio. Sandsynligheden for succes stiger op til 15 mio, hvorefter der ikke er en forskel.

Men ih, hvor jeg dog håber, at det kan lykkes nu! Kæmpe tordenskylle under inseminationen giver måske held :D

2. forsøg - i denne omgang - vi har en søn fra sidste år, der blev til i andet forsøg (men hvor forsøger blev til ivf, fordi jeg modnede for mange æg til insemination.

Jeg håber også SÅ meget, at det bare lykkes nu, så vi kan få vores baby, og kan holde op med at snakke om hormoner og læger og sædprøver...:-/ Jeg vil også gerne planlægge lidt på min karriere, og så længe jeg hænger i behandlingssystemet, så sidder jeg grundigt fast...

Tordenskyl må helt klart være lykkebringende:-D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

2. forsøg - i denne omgang - vi har en søn fra sidste år, der blev til i andet forsøg (men hvor forsøger blev til ivf, fordi jeg modnede for mange æg til insemination.

Jeg håber også SÅ meget, at det bare lykkes nu, så vi kan få vores baby, og kan holde op med at snakke om hormoner og læger og sædprøver...:-/ Jeg vil også gerne planlægge lidt på min karriere, og så længe jeg hænger i behandlingssystemet, så sidder jeg grundigt fast...

Tordenskyl må helt klart være lykkebringende:-D

 

Krydser fingre for jer! Er helt enig i, at hormoner, sædprøver mv hænger ud af halsen..... :( Gad godt tale børneværelse, barnevogn og andet sjovt i stedet.

 

Held og lykke til os :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER