TinaChristensen

Inseminering

18 indlæg i dette emne

Hej alle sammen :)

 

Jeg er ny herinde, så håber i tager godt imod mig !

 

Sagen er den at min kæreste og jeg har været i gang med projekt baby i knap 1½ år nu.

Min kæreste har nedsat sædkvalitet , men jeg 'fejler' ikke noget - de har hvertfald ikke fundet noget på mig.

 

Vi har nu idag fået brev om at vi skal til samtale om et behandlings forløb med inseminering, da lægerne vurderer at vi er egnet til dette .

 

Nu er jeg bare nysgerrig omkring det , jeg har været ved at læse om det på nettet om indsprøjtninger, piller og så selve insemineringen -

 

MEN sagen er den at jeg her for nylig har fået nyt arbejde, så jeg kan ikke rigtig fortælle arbejdspladsen om behandlingen , da det ikke sætter mig i så godt lys at vil være gravid efter kort tids ansættelse :-(

Vi brænder for at få barn og denne behandling - men jeg tænker- kan jeg holde det skjult for arbejdspladsen? altså kommer det til at kræve mange fridage ? Bliver man dårlig af hormonbehandlingen?? OSV OSV..

Håber at høre fra nogen der er i samme situation, har været, eller bare ved lidt mere om det hele end jeg gør :)

 

(nogle vil nok tænke at jeg ikke er fair overfor arbejdsgiveren osv osv - men nu har vores projekt baby stået på i 1½ år og jeg har over de seneste år haft skiftende arbejdspladser, så jeg kan ikke basere alt på mit arbejdsliv som jeg ikke viste hvor bar hen da vi gik i gang)

 

Mange hilsner

 

Tina

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Velkommen til :) :)

Min mand jeg er også i gang med inseminering. Vi er pt i gang med andet forsøg, og indtil videre har det ikke været nødvendigt at sige noget på arbejdet. Vores situation ligner jeres, da det vist også primært er sædkvaliteten, den er gal med.

Jeg har fået mild hormon stimulering i form af pergotime tabletter fra cyklus dag 3-7. Det giver lidt hovedpine og træthed, men ikke noget der har givet anledning til en sygedag.

Så har jeg indtil nu været på fertilitetsklinikken to gange (udover indledende samtale). Første gang var til scanning på cyklus dag 12 (ligger som regel dag 10-12). Her fik jeg en tid kl 15.30, så jeg kunne nøjes med at gå lidt tidligere fra arbejde den dag. To dage efter skulle jeg insemineres midt på dagen, og måtte så være væk i ca 1 time der.

Så alt i alt, du kan sagtens skjule det på arbejdet (selvfølgelig afhængigt af, hvilken type arbejdsplads du har). Og de gange, du skal være væk, må du være kreativ med undskyldningerne, fx privat frokostaftale, tandlæge, kontaktlinsetjek, varmeaflæsning, lægebesøg etc :) :)

Held og lykke med projekt baby :bd :bd

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Velkommen til :) :)

Min mand jeg er også i gang med inseminering. Vi er pt i gang med andet forsøg, og indtil videre har det ikke været nødvendigt at sige noget på arbejdet. Vores situation ligner jeres, da det vist også primært er sædkvaliteten, den er gal med.

Jeg har fået mild hormon stimulering i form af pergotime tabletter fra cyklus dag 3-7. Det giver lidt hovedpine og træthed, men ikke noget der har givet anledning til en sygedag.

Så har jeg indtil nu været på fertilitetsklinikken to gange (udover indledende samtale). Første gang var til scanning på cyklus dag 12 (ligger som regel dag 10-12). Her fik jeg en tid kl 15.30, så jeg kunne nøjes med at gå lidt tidligere fra arbejde den dag. To dage efter skulle jeg insemineres midt på dagen, og måtte så være væk i ca 1 time der.

Så alt i alt, du kan sagtens skjule det på arbejdet (selvfølgelig afhængigt af, hvilken type arbejdsplads du har). Og de gange, du skal være væk, må du være kreativ med undskyldningerne, fx privat frokostaftale, tandlæge, kontaktlinsetjek, varmeaflæsning, lægebesøg etc :) :)

Held og lykke med projekt baby :bd :bd

Tak for dit svar :) - held og lykke til jer også ! :)

Ja jeg må nok bare være lidt kreativ med undskyldningerne, men kunne jo håbe på at vi kan komme til på en af mine fri dage :) Arbejder i butik, så har nogle gange fri på hverdage.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Velkommen til Tina :)

Jeg og manden er også i gang med IUI :) jeg blev lige insemineret for første gang i går så det hele er også relativt nyt for mig :)

Jeg har valgt og være åben om det så min arbejdsgiver ved det hele, også fordi man kan komme under en paragraf 56 som gør at arbejdsgiveren får refusion for hver gang man er afsted :)

Men hvis ikke man vil sige noge så er det meget forskelligt fra person til person hvor ofte man skak scannes osv.. Jeg blev skannet 3 gange inden selve inseminationen, heldigvis var det kun en af skanningerne som lå en hverdag eller var det om lørdagen.. Men det kommer jo også an på hvor langt der er til klinikken.. Skanningen varer ikke mere end 5 min, men jeg har så en times kørsel hver vej..

Jeg tror i forhold til hormoner at det er meget forskelligt.. Jeg havde ekstreme hedeture af tabeletterne som ellers er den milde form og ingen bevirkninger ved indsprøjtningerne.. Så tror det er meget forskelligt.. Du skal være velkommen til og spørge hvis du får nogle flere spørgsmål :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Velkommen til Tina :)

Jeg og manden er også i gang med IUI :) jeg blev lige insemineret for første gang i går så det hele er også relativt nyt for mig :)

Jeg har valgt og være åben om det så min arbejdsgiver ved det hele, også fordi man kan komme under en paragraf 56 som gør at arbejdsgiveren får refusion for hver gang man er afsted :)

Men hvis ikke man vil sige noge så er det meget forskelligt fra person til person hvor ofte man skak scannes osv.. Jeg blev skannet 3 gange inden selve inseminationen, heldigvis var det kun en af skanningerne som lå en hverdag eller var det om lørdagen.. Men det kommer jo også an på hvor langt der er til klinikken.. Skanningen varer ikke mere end 5 min, men jeg har så en times kørsel hver vej..

Jeg tror i forhold til hormoner at det er meget forskelligt.. Jeg havde ekstreme hedeture af tabeletterne som ellers er den milde form og ingen bevirkninger ved indsprøjtningerne.. Så tror det er meget forskelligt.. Du skal være velkommen til og spørge hvis du får nogle flere spørgsmål :)

Også tak for dit svar - dejligt at høre fra nogen som står i det vi skal igennem :)

Ønsker jer rigtig meget held og lykke :)

Jeg tror vi skal til OUH, og det er lige knap 2 timers kørsel fra os , desværre - men vi må få det hen på den ene eller anden måde når vi kommer der til. Vi skal først til samtale om behandlings forløbet i august, så der kan jo nå at ske noget på naturligvis i mellem tiden :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Også tak for dit svar - dejligt at høre fra nogen som står i det vi skal igennem :)

Ønsker jer rigtig meget held og lykke :)

Jeg tror vi skal til OUH, og det er lige knap 2 timers kørsel fra os , desværre - men vi må få det hen på den ene eller anden måde når vi kommer der til. Vi skal først til samtale om behandlings forløbet i august, så der kan jo nå at ske noget på naturligvis i mellem tiden :)

Ja det kan der helt sikkert :) hvis det ikke lykkes for os tager vi også først andet forsøg i slutningen af august så er det jo lige før vi kan følges :)

Men dejligt for jer at i har fået taget alle de indledende prøver :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har ikke fortalt noget her i anden omgang, og foreløbig går det fint. Jeg har så et fleksibelt arbejde og er i behandling 200 meter fra kontoret.

Jeg mærker intet til hormonerne.

Held og lykke:-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Velkommen til :)

 

Jeg har fået to inseminationer med min mand. Dog ingen hormoner.

Vi har godt kunne skjule det uden at detgik ud over arbejde.

Kun én gang var jeg nødsaget til at tage til lægen i arbejdstiden, men det var tidligt, og sagde bare, at jeg skulle til lægen.

 

No problemo.

 

Synes et eller andet sted også at det er helt ok mht. jobbet- for man ved aldrig, hvor lang tid det tager.

Hvis det ikke var 'ok', så ville ingen nærmest få børn efterhånden.

 

Held og lykke!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er i bare søde allesammen :) Super dejligt at høre fra jer ! 

 

Lige et spørgsmål , hvor er i, i behandling henne ??

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har ingen bivirkninger af pillerne - allerhøjest lidt hovedpine.

Jeg går hos en gynækolog jeg selv har valgt - man kan selv vælge, når man har en henvisning fra sin læge, så måske du kan finde en gyn tættere på :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg går i skive :) så det er lidt i den anden ende af landet :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lige et spørgsmål , hvor er i, i behandling henne ??

 

Trianglen i København.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er heller ikke sikker på endnu hvor det skal foregå henne - nu skal vi jo først til den samtale om forløbet sidst i august, så må vi se til den tid om det kan lade sig gøre tættere på eller hvordan :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Trianglen i København- og de er super professionelle og søde :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er der måske nogen herinde fra Sønderjylland, som vil fortælle hvor de er i behandling henne af ?? :)

 

God weekend alle sammen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Jeg er fra Fredericia og går på OUH. Held og lykke til jer :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er fra Fredericia og går på OUH. Held og lykke til jer :)

Tak skal du have :) Og også held og lykke til jer :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER