AgnetheV

Udfordrende legetøj til en 3-årig

20 indlæg i dette emne

Som overskriften siger, så søger jeg inspiration til udfordrende legetøj til min største. Han elsker at tegne og male (og vi har mere end rigeligt af farveblyanter og maling!) lægge puslespil, lege med perler (de store af slagsen) og nogle gange kan han godt lige finde sine store traktorer og lastbiler frem eller sidde med en bog (men det er ret sjældent), men han kan ikke rigtig finde ud af sådan noget som PlayDoh endnu og vil allerhelst bare se Peter Pedal, Mickeys Klubhus, Byggemand Bob; Jake og Ønskeøens Pirater og Bamses Billedbog...

 

Jeg vil så gerne have ham lidt væk fra tv'et efter han har slappet lidt af, når han kommer hjem fra børnehaven, men det er en udfordring med lillesøster, som også kræver opmærksomhed og aftensmaden, der skal på bordet, så synes der skal lidt legetøj til, som kan fange hans opmærksomhed og som han måske kunne tage med i køkkenet mens jeg laver mad og lillesøster sidder i sin stol så vi ikke bare er i hvert vores rum...

 

Nogle forslag???

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

bom bom nu skal jeg jo tænke for jeg har jo ikke drenge, så er en novice udi noget der er mere drenget at lege med.

Mener der er noget "bygge"legetøj der hedder geomax. Sådan noget magnet noget man kan samle på kryds og tværs.

 

Skift de store perler ud til de små.

 

Køb en børnesaks og noget billigt papir/reklamer/ugeblade - lad ham øve i at klippe og så lime (lave kollager af reklamer måske)

Tiger har sådan en saks med en dims der hjælper dem til at lave bevægelsen.

 

En kasse med dublo/playmobil

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

bom bom nu skal jeg jo tænke for jeg har jo ikke drenge, så er en novice udi noget der er mere drenget at lege med.

Mener der er noget "bygge"legetøj der hedder geomax. Sådan noget magnet noget man kan samle på kryds og tværs.

 

Skift de store perler ud til de små.

 

Køb en børnesaks og noget billigt papir/reklamer/ugeblade - lad ham øve i at klippe og så lime (lave kollager af reklamer måske)

Tiger har sådan en saks med en dims der hjælper dem til at lave bevægelsen.

 

En kasse med dublo/playmobil

 

Tak for alle de gode forslag :) vi har faktisk også duplo ja og en børnesaks som kun kan klippe i papir og han elsker at klippe - ved ikke hvorfor jeg ikke tænkte på det ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Annonce ♥

Kan han lide klodser og at bygge noget? 

 

http://www.boernibalance.dk/shop/kapla-208c1.html

 

Eller en kuglebane - der er mange forskellige slags i baade trae og plastik, svaerhedsgrader osv. Proev at kigge her :)

http://www.boernibalance.dk/shop/kuglebaner-101s.html

 

Tak for fine forslag :D Han har faktisk allerede brio-klodser, som han også godt kan lide at stable og så smadre ned igen men det er sjovt for ham at se hvor højt, han kan stable :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ronja har en tavle stående ude i køkkenet som hun kan tegne på. Det er sådan et staffeli med kridttavle på den ene side og tusser på den anden. Så hvis I har plads kan der evt. står sådan en derude som han så kan sidde og tegne på mens du laver mad :)

 

Jeg kender bestemt også problemet med tv'et herhjemme ;) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

God og meget relevant tråd - jeg skal nemlig snart til at skrive ønsker til Ericas 3 års fødselsdag ;) :P

 

Jeg tænker Erica skal have klæd-ud-tøj, da hun ELSKER at tage sine solbriller/hårpynt/hatte/armbånd/ur/halskæder på - men måske det kun er en pige-ting?

Derudover tænker jeg også hun skal have (bræt)spil - altså noget a la Klodsmajor/Æsel/what-ever, som passer til en 3-årig, så hun (også hjemmefra) kan lære lidt mere om styrede lege/regler. Det er vi nemlig ikke ret gode til...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

God og meget relevant tråd - jeg skal nemlig snart til at skrive ønsker til Ericas 3 års fødselsdag ;) :P

 

Jeg tænker Erica skal have klæd-ud-tøj, da hun ELSKER at tage sine solbriller/hårpynt/hatte/armbånd/ur/halskæder på - men måske det kun er en pige-ting?

Derudover tænker jeg også hun skal have (bræt)spil - altså noget a la Klodsmajor/Æsel/what-ever, som passer til en 3-årig, så hun (også hjemmefra) kan lære lidt mere om styrede lege/regler. Det er vi nemlig ikke ret gode til...

 

Uh god ide med brætspil! Den ide tror jeg lige jeg snupper ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad med plus plussere? Dem bruger de meget i børnehaven :) Både store og små, altså plus plusserne.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ronja har en tavle stående ude i køkkenet som hun kan tegne på. Det er sådan et staffeli med kridttavle på den ene side og tusser på den anden. Så hvis I har plads kan der evt. står sådan en derude som han så kan sidde og tegne på mens du laver mad :)

 

Jeg kender bestemt også problemet med tv'et herhjemme ;)

 

Åhh ja, sådan en tavle har han hjemme hos mine forældre, den er han vildt glad for, så tænker det lidt er noget han kan glæde sig til, når han kommer på ferie og besøg hos dem. Vores køkken er ikke voldsomt stort og der står i forvejen et briokomfur derude med tilbehør, som han ikke er vildt interesseret i desværre :( Ihh jeg ønsker mig et køkken alrum i min næste bolig! Men ellers et godt bud Lone :) Tak for det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

God og meget relevant tråd - jeg skal nemlig snart til at skrive ønsker til Ericas 3 års fødselsdag ;) :P

 

Jeg tænker Erica skal have klæd-ud-tøj, da hun ELSKER at tage sine solbriller/hårpynt/hatte/armbånd/ur/halskæder på - men måske det kun er en pige-ting?

Derudover tænker jeg også hun skal have (bræt)spil - altså noget a la Klodsmajor/Æsel/what-ever, som passer til en 3-årig, så hun (også hjemmefra) kan lære lidt mere om styrede lege/regler. Det er vi nemlig ikke ret gode til...

 

Tak :) Ja, så er det med at ligge hovedet i blød :) Elias er ikke så meget at klæde sig ud som sådan, men han vil da helt vildt gerne stjæle mine solbriller og have på :D Men ja, brætspil kunne være en mulighed, dog er han lidt bagefter, så vi er ikke helt sikre på, om han vil kunne forstå det med et "styret" spil med regler endnu... Ellers ret gode bud :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad med plus plussere? Dem bruger de meget i børnehaven :) Både store og små, altså plus plusserne.

 

Ej dem kendte jeg slet ikke under det navn, men super fedt ud og tak :D Dem skal vi da bestemt kigge nærmere på :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej dem kendte jeg slet ikke under det navn, men super fedt ud og tak :D Dem skal vi da bestemt kigge nærmere på :D

Ingen årsag. Både piger og drenge - fra de store vuggestuebørn til de store børnehavebørn leger h bygger med dem; jeg har fx lært både at lave skyderi, snurretopper, robotter, flyvere m.m. Børnene er sindsygt kreative :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis i gerne vil begynde at spille lidt med ham i det helt små, kan jeg anbefale et fiskespil (det er også godt for motorikken)  - det hvor fiskene kører rundt og man skal fange dem mens de har munden åben.

Lille Storm spillene er også fine at starte med - vi har et, hvor man skal "lave madpakker"  - det er lidt mere overskueligt end fx vendespil , da det kun er tre kort man skal samle.

 

Plusplusser hitter også big time her, men synes godtnok der skal en del til, før de sådan rigtigt kan få noget ud af dem...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ronja har en tavle stående ude i køkkenet som hun kan tegne på. Det er sådan et staffeli med kridttavle på den ene side og tusser på den anden. Så hvis I har plads kan der evt. står sådan en derude som han så kan sidde og tegne på mens du laver mad :)

Jeg kender bestemt også problemet med tv'et herhjemme ;)

Det lyder som en rigtig god ide. Vil du vise et billede af den? Eller endnu bedre, har du et link til hvor man kan købe den?

Super god tråd, har fået en masse ideer til Leos ønskeseddel :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er det ikk muligt at købe sådan noget tavle-folie og så sætte det op på køleskab eller andet?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis i gerne vil begynde at spille lidt med ham i det helt små, kan jeg anbefale et fiskespil (det er også godt for motorikken)  - det hvor fiskene kører rundt og man skal fange dem mens de har munden åben.

Lille Storm spillene er også fine at starte med - vi har et, hvor man skal "lave madpakker"  - det er lidt mere overskueligt end fx vendespil , da det kun er tre kort man skal samle.

 

Plusplusser hitter også big time her, men synes godtnok der skal en del til, før de sådan rigtigt kan få noget ud af dem...

 

Ahh ja fiskespil, det kan jeg godt huske! Jeg er bare totalt overbevist om, at den lille lømmel bare stikker af med fiskene og leger sin egen leg med dem :D Lille Storm kender jeg ikke, men det skal der da lige kigges nærmere på :D

 

Det lyder som en rigtig god ide. Vil du vise et billede af den? Eller endnu bedre, har du et link til hvor man kan købe den?

Super god tråd, har fået en masse ideer til Leos ønskeseddel :yay

 

Hehe ja der er god inspiration at hente - jeg synes det er svært at finde på noget nyt og lige nu synes han altså også at Theresas babylegetøj er sjovt (nok fordi han aldrig havde noget i den dur, som hun har nu)

 

Er det ikk muligt at købe sådan noget tavle-folie og så sætte det op på køleskab eller andet?

 

Jeg har faktisk tavlelak stående, så mon ikke jeg kunne male siden af vores skabsfryser med det... hmmm tak for tippet i hvert fald søde :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har fiskespillet og Felix er ret god til at fange dem og ikke rende med dem :)

Lille storm med madpakkerne har vi og det er en rigtig fint spil. Nærmest lidt huskespil hvor man skal samle en plade. Den er estimeret til at tage 10-15 min. Og efter maks 2 spil ryger koncentrationen så det passer fint. Derudover er det en rigtig god øvelse i at vente på at et bliver sin tur igen og at man ikke vinder hver gang!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER