Mistel

Gradvis introduktion til gluten - hvordan?

6 indlæg i dette emne

Hej Piger.

 

Vitus er nu blevet 6 måneder, og det går rigtig fint med skemaden. Da vi ikke lider af fødevareallergi her i familien, vil jeg så småt til at introducere ham til glutenholdige fødevarer, som det anbefales. Jeg kan så læse rigtig mange steder, at det skal ske "gradvist". Men hvad pokker er det? Min useless SP siger, at han "jo bare ikke skal have det hver dag". Øh nej, men hvornår skal han have det hver dag - vænner man ham til det over en uge, 3 uger, 3 måneder? Hvad? Og hvornår skal jeg ikke tænke på det længere? Jeg kan ikke finde noget fornuftigt om det andet end "gradvist". Så hvad er jeres erfaringer, kloge damer? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi tog det egentlig bare meget stille og roligt.. Så fik hun havregrød/øllebrød dagligt (men meget små portioner), nogle uger efter lidt rugbrød, og hun har lige den anden dag smagt pasta for første gang og nu får hun "alt" :) (er 8,5 mdr nu).

Så her har det fungeret rigtigt fint med meget varierende mad, men små portioner :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her giver det sig selv. Noah spiser meget sjældent meget af maden de første mange gange han smager det, så det er måske en bid havregrød den ene dag og lidt brød dagen efter.

Jeg tænker en lille smule hver dag er bedre end en hel masse hver 2.-3. dag.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Enig med de andre :) Det giver sig selv når i er igang :) Jeg købte i starten glutenfri pasta og havregryn, så her kom det lige så stille ind med brødet. Jo mere hun begyndte at spise det samme som vi fik til aftensmad mm. jamen jo mere glutenholdigt blev det. Da hun var omkring de 8 mdr. fik hun alt, og jeg har ikke rigtig tænkt over det siden ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mange tak for svar! Jamen, så tror jeg bare, at vi stille og roligt begynder at trappe op og så siger, at om 2-2½ måned, så er maven vænnet til det :)

 

Her til morgen - vi er netop trappet op til 3. måltid - fik han sådan noget pulver müsligrød fra Änglemark. Han spiste 14 gram, hvilket er ½ portion i flg. pakken. Der er i hvert fald havre, spelt og andre glutenholdige kornsorter i. Så jeg tænker, at han måske kun skal have det hver anden dag her i starten, når nu han spiser temmelig godt af det. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fulgte Rebecca Perssons guide, og vi startede først ved 8 måneder. Inden da var alt glutenfrit, og først da fik hun fx rugbrød og pasta. Men Silke Elia blev også fuldammet til hun var 6 mdr :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER