My love

Barn nr 2 - Update i nr 12

26 indlæg i dette emne

Åh jeg ønsker mig sådan barn nr to, men der er bare ikke råd til det nu :(

Vi sidder meget stramt i det. Og jo vi kunne sagtens få nr to. Men i de 6 mdr jeg går på barsel skal jeg sørge for en vikar. Og så ryger jeg på barselsdagpenge eller kontant hjælp. Og det giver i værste fald mindre end nu. Har ikke lige fået det undersøgt.

Og efterfølgende vil der jo være udgifter. Jeg ved jeg ikke vil amme. Det gik helt galt ved første barn og jeg har ingen lyst gil at prøve det igen. Så der er udgift til mme og bleer selvfølgelig.

Men hvor meget dyrere vil barn nr to være??

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Åh jeg ønsker mig sådan barn nr to, men der er bare ikke råd til det nu :(

Vi sidder meget stramt i det. Og jo vi kunne sagtens få nr to. Men i de 6 mdr jeg går på barsel skal jeg sørge for en vikar. Og så ryger jeg på barselsdagpenge eller kontant hjælp. Og det giver i værste fald mindre end nu. Har ikke lige fået det undersøgt.

Og efterfølgende vil der jo være udgifter. Jeg ved jeg ikke vil amme. Det gik helt galt ved første barn og jeg har ingen lyst gil at prøve det igen. Så der er udgift til mme og bleer selvfølgelig.

Men hvor meget dyrere vil barn nr to være??

Udgifterne afhænger jo lidt af hvor meget af udstyret og tøjet man har gemt fra nr. 1. Og om man er indstillet på at køre genbrugsvejen...

Og om man vil have en lyseblå lillesøster eller en lyserød lillebror, skulle man få en få af det modsatte køn. For har man gemt det hele, så burde man jo ikke skulle ud og have så meget.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Måske kan det skabe et overblik, at skrive ned, hvad man skal (og ikke skal) have købt "igen" eller ekstra? Her har vi snakket om, at vi skal bruge penge på:

- Babysengetøj (fordi det meste af Mars var lånt og nu afleveret tilbage til en, der selv har baby igen)

- Autostol. To børn, to autostole ;) Dog bliver det først ved str 2, at vi behøver en mere.

- Vugge. - Medmindre Mar kommer i juniorseng inden vi skal have igen.

- Tøj (det kan jeg ikke lade være med :blush Men vi behøver jo ikke købe helt så meget, som sidst )

- Evt. Overtøj, hvis vi får lillebrøster i en anden "sæson" end vi har fået Valdemar

- Sengerand (Valdemars var noget hø!)

- Evt. ny sengehimmel, hvis vi får en pige næste gang

- Nye stofbleer (Både kludene og dem til bagdelen. Vi har sorteret lidt ud, så der skal fyldes lidt op)

- Fotograf til babybilleder

- Penge til barnedåb

- Ventetøj til mig (Havde så meget brugt sidst, som næppe holder til en omgang mere)

- Nyt babytæppe og nusseklud (Valdemars er Valdemars ;))

Til gengæld behøver vi ikke at købe:

- Tremmeseng

- Puslebord

- Barnevogn med alt, hvad det indebærer

- Slynge/vikle

- Babyautostolen

- Voksi

Og sikkert en masse andet. Det ligner, at der skal købes en masse, og ikke genbruges ret meget, men det er jo i høj grad, de dyre store ting, der skal gemmes. :) Og mange af de ting, som VI vil bruge penge på næste gang, er jo ikke noget, man strengt taget behøver, og er måske slet ikke aktuelt for jer :)

Men det var lige umiddelbart vores liste, så kan du måske få lidt inspiration der, til at fornemme hvor dyrt det bliver :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi genbrugte en del fra nr 1 til 2

 

Vi genbrugte

- vugge

- barnevogn

- tremmeseng

- En del tøj, men vi købte også en del. Vi havde en dreng i forvejen og nr 2 var en pige så vi købte noget pigetøj. Vi købte en del brugt.

- En del babylegetøj

- sengetøj, men købte også lidt

 

Vi købte

- Puslebord

- Alm indretning til værelse i form af skabe, reol m.m

- klapvogn

- flasker

m.m.

 

Jeg kener ikke det korrekte tal, men tror vores startomkostninger med nr. 2 var omkring 5000

 

Men der er jo også udgifter i hverdagen.

Omkostningerne var ikke enorme da hun var nyfødt. Min datter var flaskebarn stort set fra start af og en MME holdt vel 1-1½ uge, tror jeg. Så det er vel en udgift omkring 3-400 kr pr mdr. Indtil de starter på fastføde og bleer bliver der jo også brugt en del af.

Så i starten er de mdr udgifter vel omkring 500-1500 an på hvad man ellers skal have.

 

Det der bliver rigtig dyrt er jo når de små starter i institution, så stiger den mdr. udgift jo. Det kan være i kan få noget søskendeplads? Jeg kender ikke satsen hvor du bor, men den mdr. udgift er vel med pasning omkirng 3-4000 for barn nr. 2, ihvertfald i vuggestuealderen.

 

Også kommer der jo større udgifter indimellem, til vintertøj, sko og vi står overfor at skulle have ny seng til Cassandra indenfor det næste år. Men det er jo meget individuelt hvad man bruger på det og om man køber brugt eller nyt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Udgifterne afhænger jo lidt af hvor meget af udstyret og tøjet man har gemt fra nr. 1. Og om man er indstillet på at køre genbrugsvejen...

Og om man vil have en lyseblå lillesøster eller en lyserød lillebror, skulle man få en få af det modsatte køn. For har man gemt det hele, så burde man jo ikke skulle ud og have så meget.

Jeg har gemt alt. Det er meget få ting som feks bade insats og badekar vi skal ud og have. Alt tøj er gemt. Men det er selvfølgelig kun pige farver og det skal en dreng alligevel ikke have på.

Men jeg har intet imod at købe brugt og så supplere op.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Måske kan det skabe et overblik, at skrive ned, hvad man skal (og ikke skal) have købt "igen" eller ekstra? Her har vi snakket om, at vi skal bruge penge på:

- Babysengetøj (fordi det meste af Mars var lånt og nu afleveret tilbage til en, der selv har baby igen)

- Autostol. To børn, to autostole ;) Dog bliver det først ved str 2, at vi behøver en mere.

- Vugge. - Medmindre Mar kommer i juniorseng inden vi skal have igen.

- Tøj (det kan jeg ikke lade være med :blush Men vi behøver jo ikke købe helt så meget, som sidst )

- Evt. Overtøj, hvis vi får lillebrøster i en anden "sæson" end vi har fået Valdemar

- Sengerand (Valdemars var noget hø!)

- Evt. ny sengehimmel, hvis vi får en pige næste gang

- Nye stofbleer (Både kludene og dem til bagdelen. Vi har sorteret lidt ud, så der skal fyldes lidt op)

- Fotograf til babybilleder

- Penge til barnedåb

- Ventetøj til mig (Havde så meget brugt sidst, som næppe holder til en omgang mere)

- Nyt babytæppe og nusseklud (Valdemars er Valdemars ;))

Til gengæld behøver vi ikke at købe:

- Tremmeseng

- Puslebord

- Barnevogn med alt, hvad det indebærer

- Slynge/vikle

- Babyautostolen

- Voksi

Og sikkert en masse andet. Det ligner, at der skal købes en masse, og ikke genbruges ret meget, men det er jo i høj grad, de dyre store ting, der skal gemmes. :) Og mange af de ting, som VI vil bruge penge på næste gang, er jo ikke noget, man strengt taget behøver, og er måske slet ikke aktuelt for jer :)

Men det var lige umiddelbart vores liste, så kan du måske få lidt inspiration der, til at fornemme hvor dyrt det bliver :)

Umiddelbart mangler badekar og indsats. Og ja en senge rand. Og egentlig også baby autostol. Og bliver det en dreng alt tøjet. Vi har kun til pige og det er meget piget

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi genbrugte en del fra nr 1 til 2

 

Vi genbrugte

- vugge

- barnevogn

- tremmeseng

- En del tøj, men vi købte også en del. Vi havde en dreng i forvejen og nr 2 var en pige så vi købte noget pigetøj. Vi købte en del brugt.

- En del babylegetøj

- sengetøj, men købte også lidt

 

Vi købte

- Puslebord

- Alm indretning til værelse i form af skabe, reol m.m

- klapvogn

- flasker

m.m.

 

Jeg kener ikke det korrekte tal, men tror vores startomkostninger med nr. 2 var omkring 5000

 

Men der er jo også udgifter i hverdagen.

Omkostningerne var ikke enorme da hun var nyfødt. Min datter var flaskebarn stort set fra start af og en MME holdt vel 1-1½ uge, tror jeg. Så det er vel en udgift omkring 3-400 kr pr mdr. Indtil de starter på fastføde og bleer bliver der jo også brugt en del af.

Så i starten er de mdr udgifter vel omkring 500-1500 an på hvad man ellers skal have.

 

Det der bliver rigtig dyrt er jo når de små starter i institution, så stiger den mdr. udgift jo. Det kan være i kan få noget søskendeplads? Jeg kender ikke satsen hvor du bor, men den mdr. udgift er vel med pasning omkirng 3-4000 for barn nr. 2, ihvertfald i vuggestuealderen.

 

Også kommer der jo større udgifter indimellem, til vintertøj, sko og vi står overfor at skulle have ny seng til Cassandra indenfor det næste år. Men det er jo meget individuelt hvad man bruger på det og om man køber brugt eller nyt.

De større udgifter har vi altid brugt børnepenge. Lige nu sidder vi så stramt i det at det er nødt til at være sådan. Mit håb er jo at kunne gå på barsel hvor jeg har to børn i dp hos mig for så er der de flere penge og jeg vil kunne vende tilbage til de børn igen. Jeg håber jo sådan det hele vil vende.

Vi vil skulle ud og have sengerand og autostol samt badekar og indsats. Vi hat alt det andet og vores egen vil nok til den tid være så stor hun ikke bruger barnevognen, og alt tøj har vi også, hvis det vel og mærke bliver en pige

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vil sige det samme som de andre... Og så kommer det jo i høj grad an på aldersforskellen :)

 

Så startomkostningerne afhænger jo af aldersforskel og om det er det samme køn, og om man vil gå genbrugsvejen. 

 

Vi har en 1'er men som er mandens særbarn, og der var mange ting vi ikke havde fra hende. Vi havde dog tremmeseng, nogle stofbleer, men resten er købt til Bettefisen. Får vi en 3'er, vil det afhænge af hvilket køn, da vi til drenge har absolut ALT, mens til piger har vi også alt, dog min tøj op til str 86. 

 

Løbende udgifter det første år

Aron var /er flaskebarn, og da det gik hårdt for os, brugte vi 2 pakker MME om ugen, så det var ca 125 kr om ugen for MME. Så lidt flaskesutter indimellem som kostede 40 kr for 2, og vi havde 8 flasker, så det var i gennemsnit 2 pakker suttehoveder i måneden, lidt narresutter hist og pist... Så han har vel i alt kostet os ca 1000 kr i måneden, måske 1300 hvis vi indregner tøj... Nu er han begyndt i institution, og alt efter kommune kan vs være noget nyrere end dp. Vi giver lige omkring 4000 om måneden for 2 børn, hvilket ville være 5500 hvis den bette var i vs. Og så koster han jo lige løbende til tøj og overtøj... mad mærker vi ikke på budgettet. Synes ikke madbudgettet er ændret særlig meget mellem 3-4 i husstanden.

 

Modsat er der jo børnepenge. Pt får... er det knap 7000 hver 3. måned??? Det hjælper jo på :)

Jeg tænker nemlig også at fik man delt børne penge ud over tre måneder og måske lagde lidt til side så skulle det kunne løbe rundt. Jeg går bestemt ind for genbrug. Det kan man lige så godt og det er også kun få ting vi skal ud og have igen. Tøjet har vi alt til pige. Men det vil jo være en udgift hvis det blev en dreng. Men igen så kan det købes brugt og så kam man supplere op.

Tror min største bekymring er om økonomien kan bærer det i hverdagen. Jeg skulle gerne have to børn i dp hos mig før det kan rende rundt eller min mand skal finde et job der giver bedre.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis det bliver en dreng, kan du jo også sælge dit gamle pigetøj for at få lidt ind igen der.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis det bliver en dreng, kan du jo også sælge dit gamle pigetøj for at få lidt ind igen der.

Ja det er rigtigt. Men vil gerne med tiden have et par stykker mere ;) og håber da på en pige mere ;) men så skal vi vist bygge ud for det fylder pænt meget allerede. En gang håber vi jo det kommer til at køre så godt vi kan bygge en etage på. Vi kan ikke helt bestemme os for om det skal være op eller ud der skal bygges til. For vi vil miste meget have ved at bygge ud.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ringede til udbetaling Danmark i dag.

Synes ikke jeg er blevet klogere, men hun sagde at jeg skulle have arbejdet i 13 uger op til barsel samt have 120 timer i den periode.

Og det vil jeg. For jeg har 42 timer i ugen lige nu. Men hvad ang beløbet kunne hun ikke fortælle mig det. Jeg kunne gå ind og beregne men synes ikke lige jeg kan finde frem til noget. Er kun snot forvirret.

Men hvis jeg kun har et dagpleje barn så mente hun ikke jeg ville få mindre end nu. Jeg får 7241 kr før skat.

Til oktober/november får jeg et barn til og vil have to børn enten frem til januar eller til april. Det kommer lidt an på det dagpleje barn jeg har nu.

Og så skal vi jo nærmest i gang nu.

Men vil altså gerne lige have tabt ti kg inden graviditet. Synes det var hårdt sidst.

Det eneste der afholder os lige nu fra nr to er faktisk kun at vi ikke helt ved med barsels dagpenge. Altså hvad jeg får. For med hensyn til vikar der kan tage over imens der skal vi nok finde ud af det. Jeg har kontaktet fagforening for at høre ad.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg indskyder lige, hvis du bliver gravid og der kommer en afløser ind - hvordan ser det så ud ift at forældrene efterfølgende vælger at blive hos vikaren?

Jeg tænker bare, 1 års pause er en ret stor del af et barns dagplejetid, og hvis mit barn skulle flytte på grund af barsel, så ville jeg personligt ønske at mit barn efterfølgende kunne blive hos vikaren... Jeg ville umiddelbart ikke være interesseret i en midlertidig vikar hvis jeg på nogen måde kunne undgå det...

Og helt ærligt... Hvis jeg havde skrevet mit barn op ved en dagplejer, og vedkommende var gravid når mit barn skulle starte, så ville jeg flytte mit barn eller finde en anden plads til ham. Igen, jeg er slet ikke fan af at mit barn skal være et midlertidigt sted.

Jeg er med på at det kan være nødvendigt - min dreng er pt i en midlertidig placering indtil vi flytter - men jeg ville som forældre altid tilvælge en løsning som jeg vidste ville ende ud i en flytning, hvis det kan undgås.

Faktisk en af grundende til at jeg personligt foretrækker DP'er med voksne børn...

:ditto

Havde ikke lige tænkt over det, men sådanville jeg faktisk også have det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg indskyder lige, hvis du bliver gravid og der kommer en afløser ind - hvordan ser det så ud ift at forældrene efterfølgende vælger at blive hos vikaren?

Jeg tænker bare, 1 års pause er en ret stor del af et barns dagplejetid, og hvis mit barn skulle flytte på grund af barsel, så ville jeg personligt ønske at mit barn efterfølgende kunne blive hos vikaren... Jeg ville umiddelbart ikke være interesseret i en midlertidig vikar hvis jeg på nogen måde kunne undgå det...

Og helt ærligt... Hvis jeg havde skrevet mit barn op ved en dagplejer, og vedkommende var gravid når mit barn skulle starte, så ville jeg flytte mit barn eller finde en anden plads til ham. Igen, jeg er slet ikke fan af at mit barn skal være et midlertidigt sted.

Jeg er med på at det kan være nødvendigt - min dreng er pt i en midlertidig placering indtil vi flytter - men jeg ville som forældre altid tilvælge en løsning som jeg vidste ville ende ud i en flytning, hvis det kan undgås.

Faktisk en af grundende til at jeg personligt foretrækker DP'er med voksne børn...

:ditto

Da vores DP blev fyret allerede den første dag Mie var der vejede vi mulighederne for en flytning, men hun var jo startet! Derfor blev hun, havde vi fået den melding en uge før havde vi fundet en anden! Havde DP haft børn nok til at starte selv, med det samme, var vi også blevet. Men pga noget sygemelding og ferie blev omstændighederne sådan at hun kom i gæste DP hos 2 forskellige og hun blev ved den sidste fast derefter, hun skulle ikke flyttes mere på. Vi kunne flytte tilbage til den første, der er plads, men nu bliver hun hvor hun er for andet er synd.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg indskyder lige, hvis du bliver gravid og der kommer en afløser ind - hvordan ser det så ud ift at forældrene efterfølgende vælger at blive hos vikaren?

 

Jeg tænker bare, 1 års pause er en ret stor del af et barns dagplejetid, og hvis mit barn skulle flytte på grund af barsel, så ville jeg personligt ønske at mit barn efterfølgende kunne blive hos vikaren... Jeg ville umiddelbart ikke være interesseret i en midlertidig vikar hvis jeg på nogen måde kunne undgå det...

 

Og helt ærligt... Hvis jeg havde skrevet mit barn op ved en dagplejer, og vedkommende var gravid når mit barn skulle starte, så ville jeg flytte mit barn eller finde en anden plads til ham. Igen, jeg er slet ikke fan af at mit barn skal være et midlertidigt sted.

 

Jeg er med på at det kan være nødvendigt - min dreng er pt i en midlertidig placering indtil vi flytter - men jeg ville som forældre altid tilvælge en løsning som jeg vidste ville ende ud i en flytning, hvis det kan undgås. 

 

Faktisk en af grundende til at jeg personligt foretrækker DP'er med voksne børn...

Det skal siges at jeg tager barsel i 7 måneder. 4 uger før termin og 6 måneder efter. Vikaren skal arbejde i mit hjem. Fordi vikaren er ansat af mig. Dvs at jeg er i huset sammen med vikar og børnene, men jeg må ikke gå ind og tage over eller hjælpe til. Men de vil jo kende mig fordi jeg er her. Så vikaren ansættes på kontrakt hos mig for en periode. I den periode må jeg ikke tage nye børn ind.

Jeg er nemlig ikke interesseret i at skulle opsige børnene, så skulle de gå hos en vikar i 7 måneder og så tilbage til mig. Det vil simpelthen være synd at rykke dem rundt på den måde, og det er også derfor jeg vælger at det hele skal foregå i mit hjem

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:ditto

Da vores DP blev fyret allerede den første dag Mie var der vejede vi mulighederne for en flytning, men hun var jo startet! Derfor blev hun, havde vi fået den melding en uge før havde vi fundet en anden! Havde DP haft børn nok til at starte selv, med det samme, var vi også blevet. Men pga noget sygemelding og ferie blev omstændighederne sådan at hun kom i gæste DP hos 2 forskellige og hun blev ved den sidste fast derefter, hun skulle ikke flyttes mere på. Vi kunne flytte tilbage til den første, der er plads, men nu bliver hun hvor hun er for andet er synd.

Man kan nemlig godt risikere ved kommunale at børnene flyttes rundt, og det vil jeg ikke byde dem jeg har. Derfor tænker jeg at en vikar kan tage dem og så foregår det i mit hjem. Så vil de stadig være i trygge omgivelser.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det ville jeg personligt som mor stadig ikke være interesseret i hvis jeg kunne undgå det... Så ville jeg kontakte vikaren og spørge om vedkommende var interesseret i at beholde mit barn efterfølgende ELLER finde en helt anden løsning.

Enig. Synes også det er synd og forvirrende for børnene at være hos deres DP men DP må ikke tage sig af dem :huh

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Enig. Synes også det er synd og forvirrende for børnene at være hos deres DP men DP må ikke tage sig af dem :huh

Enig. Den slags ville jeg simpelthen ikke byde mit barn.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det ville jeg personligt som mor stadig ikke være interesseret i hvis jeg kunne undgå det... Så ville jeg kontakte vikaren og spørge om vedkommende var interesseret i at beholde mit barn efterfølgende ELLER finde en helt anden løsning.

Men inden jeg går på barsel så vil jeg jo have barnet til at gå hos mig. Nu kender vi dem som er forældre til barnet så er ikke i tvivl om det bliver her,

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Enig. Synes også det er synd og forvirrende for børnene at være hos deres DP men DP må ikke tage sig af dem :huh

Jeg vil så sige jeg ville nok ikke kunne lade være med at tilbringe tid med dem. Det er godt nok vikaren der passer dem men jeg kan jo sagtens spise sammen med dem og lege med dem. Jeg må bare ikke gøre arbejdet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vikaren der ansættes er kun godkendt til at arbejde i mit hjem. For st vedkommende selv skulle starte op skulle vedkommende godkendes af kommunen igen samt vedkommende hjem skal godkendes.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det skal siges at jeg tager barsel i 7 måneder. 4 uger før termin og 6 måneder efter. Vikaren skal arbejde i mit hjem. Fordi vikaren er ansat af mig. Dvs at jeg er i huset sammen med vikar og børnene, men jeg må ikke gå ind og tage over eller hjælpe til. Men de vil jo kende mig fordi jeg er her. Så vikaren ansættes på kontrakt hos mig for en periode. I den periode må jeg ikke tage nye børn ind.

Jeg er nemlig ikke interesseret i at skulle opsige børnene, så skulle de gå hos en vikar i 7 måneder og så tilbage til mig. Det vil simpelthen være synd at rykke dem rundt på den måde, og det er også derfor jeg vælger at det hele skal foregå i mit hjem

 

Jeg synes at det lyder som en rigtig dårlig løsning, med mindre i har et kæmpe hjem og have, og det fornemmer jeg ikke er tilfældet.

 

Jeg tænker på flere ting, hvor jeg bare ville hade at der var fremmede i mit hjem:

  1. Timerne op til fødslen, hvis det er e hverdag i pasningstiden...
  2. Når den lille ny ikke vil sove og man tilsidst bare er udmattet.
  3. Når den lille sover i barnevogn i haven, må DP-børnene så lege ude?
  4. Nå køkenet flyder fordi man ikke lige har kunnet overskue opvask mv, hvor fedt er det så lige med en vikar der skal ind og lave mad til dp-børn?

Jeg fik jordens nemmeste barn, men i perioder overlevede jeg på mor sover, når barnet sover princippet, og hvor var jeg glad for at der ikke skulle fremmede ind i vores hjem.

At Simon og jeg kunne sidde hele dagen i sofaen, hvis det var det der skulle til osv.

 

Jeg ville nok også som forældre til dp-barn tænke meget over omdet hvirkelig var i mit barns bedste tarv at blive!

 

Men håber da at i finder en løsning.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Som sagt ville jeg så nok finde et helt nyt sted. Uanset hvad, så vil barnet jo få et skift i kraft af at vikaren er ny primær voksen i dp. Så om barnet starter i ny dp eller med vikar er ikke en kæmpe forskel IMO. Tilgengæld vil der være en stor forskel på om der er 1 skifte eller 2 skifte i løbet af forholdsvis få måneder. Jeg ved ikke hvor lang tid der går før små børn glemmer, men jeg tror bestemt at efter 7 mdr vil du være et skifte, og det vil jeg ikke byde mit barn!

 

Hvis nu Arons dp skal på barsel (Nuværende nok RET usandsynligt, eftersom hendes yngste er 19 ;) Den kommende ved jeg jo ikke endnu) vil jeg bede om en permanent placering uanset...

Hvis hvis du bor i en by hvor der enten kun er mig eller en kommunal og den kommunale har fyldt så har man ikke de store valg muligheder.

Jeg kan godt se at det på en måde vil være et skift. Men selv om jeg er på barsel så vil jeg jo være en del af hverdagen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes at det lyder som en rigtig dårlig løsning, med mindre i har et kæmpe hjem og have, og det fornemmer jeg ikke er tilfældet.

 

Jeg tænker på flere ting, hvor jeg bare ville hade at der var fremmede i mit hjem:

  • Timerne op til fødslen, hvis det er e hverdag i pasningstiden...
  • Når den lille ny ikke vil sove og man tilsidst bare er udmattet.
  • Når den lille sover i barnevogn i haven, må DP-børnene så lege ude?
  • Nå køkenet flyder fordi man ikke lige har kunnet overskue opvask mv, hvor fedt er det så lige med en vikar der skal ind og lave mad til dp-børn?
Jeg fik jordens nemmeste barn, men i perioder overlevede jeg på mor sover, når barnet sover princippet, og hvor var jeg glad for at der ikke skulle fremmede ind i vores hjem.

At Simon og jeg kunne sidde hele dagen i sofaen, hvis det var det der skulle til osv.

 

Jeg ville nok også som forældre til dp-barn tænke meget over omdet hvirkelig var i mit barns bedste tarv at blive!

 

Men håber da at i finder en løsning.

Jeg kan risikere at miste mit arbejde hvis jeg vælger en anden løsning og det ønsker jeg ikke. Jeg elsker det her job.

Nu er jeg udpræget ordens menneske og da jeg fik barn første gang så var mit hjem hver dag ryddet op og så pænt ud. Så et rodet køkken bekymrer mig ikke. Det kunne jeg ikke leve med så det vil være ordnet.

Med hensyn til fødslen kan jeg godt se hvad du mener. Men så snart vandet går skal jeg afsted. Vi føder hurtigt i min familie. Og fik at vide ved første fødsel at jeg skal afsted med det samme.

Med hensyn til at børnene leger i haven. Det vil de sagtens kunne selv om den lille sover. Jeg kan ikke have barnevognen til at stå der da der er sol på hele dagen. Så den vil stå på den anden side.

Med hensyn til søvn, så sov jeg faktisk ikke når vores den første gjorde. Jeg valgte i stedet at slappe af med tv og rydde op hvos det var nødvendigt.

Lige nu har jeg legehjørne i stuen og vil have det i et værelse i den periode hvor jeg er på barsel. Så det er lukket lidt af. Selvfølgelig skal badeværelse, køkken og stue bruges når der spises og pusles.

Du kan godt hører jeg ser muligheder og ikke begrænsninger. ;)

Det skal siges vi har snakket det her igennem mange gange. Og ja det er sku ikke fedt med en vikar i ens hjem samt børn. Men jeg tør ikke risikere at miste mit job efter barsel, for jeg kan intet få af økonomisk hjælp plus jeg elsker det her job, men ved ikke om jeg vil kunne starte op igen uden børn. De er virkelig svære at finde og man skal passe på dem når man har dem.

Mit håb er jo at jeg kunne være så heldig at blive kommunal inden jeg skulle af på barsel. Så ville tingene se lidt nemmere ud.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så ville jeg køre...

 

Jeg havde faktisk mit barn i en privat dp i en anden by end den jeg bor i, fordi der ikke i hele det distrikt vi bor i ELLER nogen af de omkringliggende distrikter var plads. Da så den private dp åbenbart ikke var opgaven voksen var pladsanvisningen søde og fik mig en plads i nabo-distriktet... Vores eget distrikt er der stadig ingen pladser.

 

Der er altid et valg :)

 

Som sagt er denne tråd bare en af de store årsager til at jeg helst vil have en dp som er lidt ældre :)

Men bare ikke alle har den mulighed hvis de feks arbejder i byen.

Jeg kan godt se at det selvfølgelig vil være sådan at har man min alder er man ikke færdig med at få børn. Men bælger man at få sit barn et sådan sted så er man jo også godt klar over det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu håber jeg ikke, at du bliver fornærmet over det jeg skriver, men øhm... De tråde du har oprettet på det sidste giver ikke indtryk af, at det er en velovervejet ide, at få et barn mere lige i den nærmeste fremtid :unsure

Både pga økonomi, job og fordi du lige for halvanden uge siden overvejede at gå fra din mand :unsure

Håber ikke du bliver stødt over det jeg skriver :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER