tusnelda

IVF og halvgammel mor søger solstrålehistorier;-)

3,874 indlæg i dette emne

Hvor lyder det som en virkelig god inseminering :wub

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Lige en update fra mig. Nogle har erfaret, at vores babyprojekt er lykkes :loveshower  Vi er simpelthen så ovenud lykkelige... Min lige for at tage den fra starten, så startede denne omgang behandling ikke så godt ud. Havde nærmest dødsdømt det. Lægen havde nemlig ved en fejl givet mig en recept på Menopur fremfor gonal-f. Jeg tænkte blot, at det havde de styr på, så gik i selvfølgelig blot i gang. Effekten af Menopur er dog sådan, at der ofte bliver færre æg. Lægen scannede mig og jeg så med det samme et "kæmpe" æg - resten var ikke til at få øje på. Så til min første scanning var der kun et enkelt æg på 15 mm, de resterende var væsentlig mindre. Et enkelt var endda så lille, at det ikke var værd at tælle med :bye  Spørg lige om jeg var vildt skuffet og ked af det. Alt tydede derfor på kun et æg til ÆU. De satsede jo på, at følge sidste gang med 8 æg til ÆU.

 

Næste scanning var det ene æg blevet større og en enkelt andet var så småt med på legen. Lægen planlage ÆU og jeg skulle mentalt forberede mig på, at der ikke var nogen æg at hente. Planen var dog at tømme den ene ægblære, derefter fylde den med væske og tømme igen - for dermed at sikre sig, at de forhåbentlig fik ægget med ud.

 

Fredag mødte jeg til ÆU. Sygeplejersken, der gjorde mig klar fortalte lidt mere om Menopur bl.a. at de æg ofte er af bedre kvalitet og vi kunne håbe på, at min krop simpelthen havde udvalgt guldægget. :7himmel Så det håbede vi selvfølgelig på, men forventninger til ÆU var minimale. Men altså lægen gik i gang og fik et æg ud :loveshower  Der faldt en kæmpe sten fra mit hjerte :kuller  Han valgt også lige at prøve en anden ægblære - og sørme om der ikke også kom et fint lille æg ud :boo  Jeg var parat til at tude. Klemte M's hånd og lykken var gjort. Jeg var hurtig klar til at komme hjem igen...

 

Både fredag og søndag fik vi status på æg og de havde klaret proceduren, men det ene æg var dog længere end det andet.

Mandag mødte jeg ind til ÆO. Lægen kaldte mig ind (M og jeg havde på forhånd snakket om, at vi gerne vil have begge æg lagt op, så planen var jeg skulle spørge hertil). Jeg kom ind og bioanalytikeren fortalte. Hun nævnte at æggene så rigtig fine ud - det ene dog bedre end det andet. Hun spurgte, hvad jeg sagde til, at få lagt 2 æg op, hvortil jeg vildt begejstret svarede "ja" - og de kunne ikke lade være med at grine... :D  Hvorefter jeg kigger på lægen og udbrød smilende "Hvor er det spændene". Mens jeg klæde mig af fik jeg skrevet til M, at de ville lægge begge æg op. :wub   Så fik jeg lagt æggene op og lægen synes vi skulle aftale, at næste gang jeg besøgte dem, så var det til en graviditetsscanning. :wub

 

M jokkede en del med, at der sikkert blot skulle en mand til, så denne gang var altså lykkens gang. De andre gange til ÆO har det været en kvindelig læge. Mandag d. 16/11 skulle jeg have taget blodprøve. Blodprøvesvaret får vi først den efterfølgende dag. Havde bildt M ind, at BP var tirsdag d. 17/11. Så mandag morgen stod jeg tidligt op og kørte til det nærmeste sygehus. M ringede da jeg sad i venteværelset, så kunne selvfølgelig ikke tage telefonen. Da jeg var færdig måtte jeg ringe tilbage og stikke ham en lille hvid løgn om, at min telefon havde lagt i soveværelset, så derfor jeg ikke havde hørt opkaldet. Tirsdag morgen sendte M en sms tidligt, da han jo forventede jeg skulle have taget BP tirsdag. Han fik dog ingen respons, så måtte komme med endnu en hvid løgn. Tirsdag gik virkelig langsom, men endelig kl. 13:50 kom opkaldet. "Tillykke du er gravid" :loveshower  :loveshower

Tirsdag aften efter maden smuttede jeg ind i soveværelset og i al hemmelighed fandt en bodystocking frem og lagde på sengen. Udenom lå rosenblade formet som et stort hjerte. Kaldte på M, at jeg lige havde brug for hans hjælp. Han kom protesterende imod soveværelset. Jeg åbner døren og han bliver mødt at min opsætning "hvad skal det sige?" spørg han lidt fjollet "hvad tror du? Du skal være far". Jeg får en kæmpe kram :kuller  resten af aften render han forvildet rundt og krammer mig konstant... Så 1½ år efter vores bryllup kom det længe ventede ønske :loveshower  Vi skal være forældre :loveshower

På tirsdag skal vi forhåbentlig se hjerteblink :kuller  spørg mig om jeg er spændt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åååååhhhh, hvor er det dejlig læsning, Didda! :loveshower :loveshower

Jeg sidder her helt hormonella og får tårer i øjnene, det er bare fantastisk :kuller

Sikke en fin måde at overraske manden på :wub

Spændende om der så er et eller to hjerteblink på tirsdag :yay :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er du altså søde :kiss Er helt vildt spændt :kuller

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er du altså søde :kiss Er helt vildt spændt :kuller

 

Det kan jeg godt forstå du er :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er det altså bare fantastisk!! :loveshower

Kæmpe kæmpe tillykke og tak for update :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er det altså bare fantastisk!! :loveshower

Kæmpe kæmpe tillykke og tak for update :kram2

Vildt fantastisk. :respekt for du kom igennem. Tak :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vildt fantastisk. :respekt for du kom igennem. Tak :kram

Og nu er det din tur, til at komme igennem hele rejsen. Det bliver så spændende :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lige en update fra mig. Nogle har erfaret, at vores babyprojekt er lykkes Vi er simpelthen så ovenud lykkelige... Min lige for at tage den fra starten, så startede denne omgang behandling ikke så godt ud. Havde nærmest dødsdømt det. Lægen havde nemlig ved en fejl givet mig en recept på Menopur fremfor gonal-f. Jeg tænkte blot, at det havde de styr på, så gik i selvfølgelig blot i gang. Effekten af Menopur er dog sådan, at der ofte bliver færre æg. Lægen scannede mig og jeg så med det samme et "kæmpe" æg - resten var ikke til at få øje på. Så til min første scanning var der kun et enkelt æg på 15 mm, de resterende var væsentlig mindre. Et enkelt var endda så lille, at det ikke var værd at tælle med Spørg lige om jeg var vildt skuffet og ked af det. Alt tydede derfor på kun et æg til ÆU. De satsede jo på, at følge sidste gang med 8 æg til ÆU.

Næste scanning var det ene æg blevet større og en enkelt andet var så småt med på legen. Lægen planlage ÆU og jeg skulle mentalt forberede mig på, at der ikke var nogen æg at hente. Planen var dog at tømme den ene ægblære, derefter fylde den med væske og tømme igen - for dermed at sikre sig, at de forhåbentlig fik ægget med ud.

Fredag mødte jeg til ÆU. Sygeplejersken, der gjorde mig klar fortalte lidt mere om Menopur bl.a. at de æg ofte er af bedre kvalitet og vi kunne håbe på, at min krop simpelthen havde udvalgt guldægget. :7himmel Så det håbede vi selvfølgelig på, men forventninger til ÆU var minimale. Men altså lægen gik i gang og fik et æg ud :loveshower Der faldt en kæmpe sten fra mit hjerte :kuller Han valgt også lige at prøve en anden ægblære - og sørme om der ikke også kom et fint lille æg ud :boo Jeg var parat til at tude. Klemte M's hånd og lykken var gjort. Jeg var hurtig klar til at komme hjem igen...

Både fredag og søndag fik vi status på æg og de havde klaret proceduren, men det ene æg var dog længere end det andet.

Mandag mødte jeg ind til ÆO. Lægen kaldte mig ind (M og jeg havde på forhånd snakket om, at vi gerne vil have begge æg lagt op, så planen var jeg skulle spørge hertil). Jeg kom ind og bioanalytikeren fortalte. Hun nævnte at æggene så rigtig fine ud - det ene dog bedre end det andet. Hun spurgte, hvad jeg sagde til, at få lagt 2 æg op, hvortil jeg vildt begejstret svarede "ja" - og de kunne ikke lade være med at grine... :D Hvorefter jeg kigger på lægen og udbrød smilende "Hvor er det spændene". Mens jeg klæde mig af fik jeg skrevet til M, at de ville lægge begge æg op. :wub Så fik jeg lagt æggene op og lægen synes vi skulle aftale, at næste gang jeg besøgte dem, så var det til en graviditetsscanning. :wub

M jokkede en del med, at der sikkert blot skulle en mand til, så denne gang var altså lykkens gang. De andre gange til ÆO har det været en kvindelig læge. Mandag d. 16/11 skulle jeg have taget blodprøve. Blodprøvesvaret får vi først den efterfølgende dag. Havde bildt M ind, at BP var tirsdag d. 17/11. Så mandag morgen stod jeg tidligt op og kørte til det nærmeste sygehus. M ringede da jeg sad i venteværelset, så kunne selvfølgelig ikke tage telefonen. Da jeg var færdig måtte jeg ringe tilbage og stikke ham en lille hvid løgn om, at min telefon havde lagt i soveværelset, så derfor jeg ikke havde hørt opkaldet. Tirsdag morgen sendte M en sms tidligt, da han jo forventede jeg skulle have taget BP tirsdag. Han fik dog ingen respons, så måtte komme med endnu en hvid løgn. Tirsdag gik virkelig langsom, men endelig kl. 13:50 kom opkaldet. "Tillykke du er gravid" :loveshower :loveshower

Tirsdag aften efter maden smuttede jeg ind i soveværelset og i al hemmelighed fandt en bodystocking frem og lagde på sengen. Udenom lå rosenblade formet som et stort hjerte. Kaldte på M, at jeg lige havde brug for hans hjælp. Han kom protesterende imod soveværelset. Jeg åbner døren og han bliver mødt at min opsætning "hvad skal det sige?" spørg han lidt fjollet "hvad tror du? Du skal være far". Jeg får en kæmpe kram :kuller resten af aften render han forvildet rundt og krammer mig konstant... Så 1½ år efter vores bryllup kom det længe ventede ønske :loveshower Vi skal være forældre :loveshower

På tirsdag skal vi forhåbentlig se hjerteblink :kuller spørg mig om jeg er spændt

Sikke ten fantastisk historie. :loveshower Bliver helt varm om hjertet :wub

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er I altså søde :kram Er så spændt på denne rejse. Kvalmen har i hvert fald meldt sin ankomst...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så har jeg været til scanning og sørme om der ikke gemte sig en lille 12,9 mm kærlighedsspire :kuller  Jeg er i dag 7+4 :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så har jeg været til scanning og sørme om der ikke gemte sig en lille 12,9 mm kærlighedsspire :kuller Jeg er i dag 7+4 :loveshower

Hvor dejligt :loveshower stort tillykke

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak :kiss  Det var dejligt, at se der også gemmer sig en baby derinde... Så nu må jeg krydse finger indtil januar...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak :kiss Det var dejligt, at se der også gemmer sig en baby derinde... Så nu må jeg krydse finger indtil januar...

Årh.. Hvor skønt altså :loveshower Endnu engang kæmpe tillykke :balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så har jeg været til scanning og sørme om der ikke gemte sig en lille 12,9 mm kærlighedsspire :kuller  Jeg er i dag 7+4 :loveshower

Ih, hvor dejligt! :yay :yay

Tillykke søde :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åhhh :kuller Hjerteblink er bare SÅ dejlig en oplevelse. Skønt!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak alle tre :kram Det føles som en drøm :7himmel Som bare sluttede lidt for tidligt

Edit: Det skal ikke forstås negativt. Spiren her det godt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der nåede du lige at få mit hjerte til at stoppe!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der nåede du lige at få mit hjerte til at stoppe!

Også mit!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Beklager :box det kunne jeg heller ikke være bekendt ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lige en update fra mig. Nogle har erfaret, at vores babyprojekt er lykkes :loveshower  Vi er simpelthen så ovenud lykkelige... Min lige for at tage den fra starten, så startede denne omgang behandling ikke så godt ud. Havde nærmest dødsdømt det. Lægen havde nemlig ved en fejl givet mig en recept på Menopur fremfor gonal-f. Jeg tænkte blot, at det havde de styr på, så gik i selvfølgelig blot i gang. Effekten af Menopur er dog sådan, at der ofte bliver færre æg. Lægen scannede mig og jeg så med det samme et "kæmpe" æg - resten var ikke til at få øje på. Så til min første scanning var der kun et enkelt æg på 15 mm, de resterende var væsentlig mindre. Et enkelt var endda så lille, at det ikke var værd at tælle med :bye  Spørg lige om jeg var vildt skuffet og ked af det. Alt tydede derfor på kun et æg til ÆU. De satsede jo på, at følge sidste gang med 8 æg til ÆU.

 

Næste scanning var det ene æg blevet større og en enkelt andet var så småt med på legen. Lægen planlage ÆU og jeg skulle mentalt forberede mig på, at der ikke var nogen æg at hente. Planen var dog at tømme den ene ægblære, derefter fylde den med væske og tømme igen - for dermed at sikre sig, at de forhåbentlig fik ægget med ud.

 

Fredag mødte jeg til ÆU. Sygeplejersken, der gjorde mig klar fortalte lidt mere om Menopur bl.a. at de æg ofte er af bedre kvalitet og vi kunne håbe på, at min krop simpelthen havde udvalgt guldægget. :7himmel Så det håbede vi selvfølgelig på, men forventninger til ÆU var minimale. Men altså lægen gik i gang og fik et æg ud :loveshower  Der faldt en kæmpe sten fra mit hjerte :kuller  Han valgt også lige at prøve en anden ægblære - og sørme om der ikke også kom et fint lille æg ud :boo  Jeg var parat til at tude. Klemte M's hånd og lykken var gjort. Jeg var hurtig klar til at komme hjem igen...

 

Både fredag og søndag fik vi status på æg og de havde klaret proceduren, men det ene æg var dog længere end det andet.

Mandag mødte jeg ind til ÆO. Lægen kaldte mig ind (M og jeg havde på forhånd snakket om, at vi gerne vil have begge æg lagt op, så planen var jeg skulle spørge hertil). Jeg kom ind og bioanalytikeren fortalte. Hun nævnte at æggene så rigtig fine ud - det ene dog bedre end det andet. Hun spurgte, hvad jeg sagde til, at få lagt 2 æg op, hvortil jeg vildt begejstret svarede "ja" - og de kunne ikke lade være med at grine... :D  Hvorefter jeg kigger på lægen og udbrød smilende "Hvor er det spændene". Mens jeg klæde mig af fik jeg skrevet til M, at de ville lægge begge æg op. :wub   Så fik jeg lagt æggene op og lægen synes vi skulle aftale, at næste gang jeg besøgte dem, så var det til en graviditetsscanning. :wub

 

M jokkede en del med, at der sikkert blot skulle en mand til, så denne gang var altså lykkens gang. De andre gange til ÆO har det været en kvindelig læge. Mandag d. 16/11 skulle jeg have taget blodprøve. Blodprøvesvaret får vi først den efterfølgende dag. Havde bildt M ind, at BP var tirsdag d. 17/11. Så mandag morgen stod jeg tidligt op og kørte til det nærmeste sygehus. M ringede da jeg sad i venteværelset, så kunne selvfølgelig ikke tage telefonen. Da jeg var færdig måtte jeg ringe tilbage og stikke ham en lille hvid løgn om, at min telefon havde lagt i soveværelset, så derfor jeg ikke havde hørt opkaldet. Tirsdag morgen sendte M en sms tidligt, da han jo forventede jeg skulle have taget BP tirsdag. Han fik dog ingen respons, så måtte komme med endnu en hvid løgn. Tirsdag gik virkelig langsom, men endelig kl. 13:50 kom opkaldet. "Tillykke du er gravid" :loveshower  :loveshower

Tirsdag aften efter maden smuttede jeg ind i soveværelset og i al hemmelighed fandt en bodystocking frem og lagde på sengen. Udenom lå rosenblade formet som et stort hjerte. Kaldte på M, at jeg lige havde brug for hans hjælp. Han kom protesterende imod soveværelset. Jeg åbner døren og han bliver mødt at min opsætning "hvad skal det sige?" spørg han lidt fjollet "hvad tror du? Du skal være far". Jeg får en kæmpe kram :kuller  resten af aften render han forvildet rundt og krammer mig konstant... Så 1½ år efter vores bryllup kom det længe ventede ønske :loveshower  Vi skal være forældre :loveshower

På tirsdag skal vi forhåbentlig se hjerteblink :kuller  spørg mig om jeg er spændt

Stort tillykke, hvor er det dejligt at læse

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er der nyt fra mig :)

Vi har fået vores lille datter ud til os efter 7 års kamp.

Hun kom til verdenen ved pks D. 16 december, og alt gik bare godt, og hun er så fin og lækker :loveshower

Håber det er okay med et lille billede af hende, som blev taget da hun var 6 dage gammel. Hun er her hoppet i fars racerhjelm :)

Glædelig jul/ bagjul til jer alle herinde

post-9932-0-26815200-1451073370_thumb.jp

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er der nyt fra mig :)

Vi har fået vores lille datter ud til os efter 7 års kamp.

Hun kom til verdenen ved pks D. 16 december, og alt gik bare godt, og hun er så fin og lækker :loveshower

Håber det er okay med et lille billede af hende, som blev taget da hun var 6 dage gammel. Hun er her hoppet i fars racerhjelm :)

Glædelig jul/ bagjul til jer alle herinde

 

Åhr, sååååå fin! :kuller 

 

Tillykke :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er der nyt fra mig :)

Vi har fået vores lille datter ud til os efter 7 års kamp.

Hun kom til verdenen ved pks D. 16 december, og alt gik bare godt, og hun er så fin og lækker :loveshower

Håber det er okay med et lille billede af hende, som blev taget da hun var 6 dage gammel. Hun er her hoppet i fars racerhjelm :)

Glædelig jul/ bagjul til jer alle herinde

Tak for deling af det dejlige billede og kæmpe tillykke :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tusind tak :kiss Hvor ser hun vidunderlig ud... :kuller Selvfølgelig vil vi da se et billede af jeres lille vidunder. Var det en god fødsel?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER