tusnelda

IVF og halvgammel mor søger solstrålehistorier;-)

3,874 indlæg i dette emne

Tak skønne kvinder.

Jeg blev faktisk lidt overrasket mht scanninger om 2 uger. Troede at vi blev afsluttet i dag, og henvist til det offentlige herfra. Men tænker at det muligvis er noget aldersbetinget. Da jeg jo desværre er generationen lige under Grauballemanden, tænker jeg at de holder lidt ekstra øje med at alt går som det skal, da risikoen er forhøjet.

Men ligegyldig hvad, ser jeg positivt på det. Jo flere kig til baby jeg får, jeg mere tryg vil jeg være :) :)

Jeg har været gennem 3 forskellige GYN med projekt baby, og de to første tilbød mig scanning indtil uge 10, af 3 omgange. Derfra gik jeg til det offentlige. Og der var jeg jo uuuuuuung, 25 år og 30 år.

Denne her gang som 34 årig, fik jeg kun en scanning hos GYN i uge 7. 

Så tror bare der er forskel i deres tilbud.

Du er ikke gammel!!! Og i øvrigt så jeg på DR3 i går at selve Gauballemanden lever i bedste velgående på Solomonøerne og har sindsygt mange børn. Han sagde; "nok er jeg gammel, men jeg kan endnu". Tænker han har været et sted mellem 90 og 100 år. https://www.dr.dk/tv/se/pa-dykkereventyr-med-ellis-og-scott/pa-dykkereventyr-med-ellis-og-scott-10#!/29:46

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har været gennem 3 forskellige GYN med projekt baby, og de to første tilbød mig scanning indtil uge 10, af 3 omgange. Derfra gik jeg til det offentlige. Og der var jeg jo uuuuuuung, 25 år og 30 år.

Denne her gang som 34 årig, fik jeg kun en scanning hos GYN i uge 7. 

Så tror bare der er forskel i deres tilbud.

Du er ikke gammel!!! Og i øvrigt så jeg på DR3 i går at selve Gauballemanden lever i bedste velgående på Solomonøerne og har sindsygt mange børn. Han sagde; "nok er jeg gammel, men jeg kan endnu". Tænker han har været et sted mellem 90 og 100 år. https://www.dr.dk/tv/se/pa-dykkereventyr-med-ellis-og-scott/pa-dykkereventyr-med-ellis-og-scott-10#!/29:46

Hahahaha...der kan man bare se. Jeg er måske en direkte efterkommer så :D

Ja det kan godt ske at der bare er forskel i tilbuddene. Men blev dejligt overrasket :) havde dog samtidig troet at jeg kunne stoppe med specielt Lutinus nu her, så der blev jeg fælt skuffet :( Det er begyndt at gøre pænt ondt, at føre det plasticrør op. Kan mærke at hele 'området' trækker sig sammen, når det er tid. Så man står der og lirker den op hver gang hahaha. Nå men det virker jo, så må nok hellere blive ved lidt endnu.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hahahaha...der kan man bare se. Jeg er måske en direkte efterkommer så :D

Ja det kan godt ske at der bare er forskel i tilbuddene. Men blev dejligt overrasket :) havde dog samtidig troet at jeg kunne stoppe med specielt Lutinus nu her, så der blev jeg fælt skuffet :( Det er begyndt at gøre pænt ondt, at føre det plasticrør op. Kan mærke at hele 'området' trækker sig sammen, når det er tid. Så man står der og lirker den op hver gang hahaha. Nå men det virker jo, så må nok hellere blive ved lidt endnu.

Ha haa, måske ja :)

 

Æv, det lyder ikke rart på nogen måde. Jeg håber du har en god vaseline. Jeg slap heldigvis for det. Men vandt så en kiggert undersøgelse bagfra i anden forbindelse, shejse det gør også ondt!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tillykke med skøn scanning Stine - og fedt at du får en ekstra - man kan aldrig få nok af at se baby :) :)

Og vildt, at du stadig skal tage Lutinus. Jeg stoppede, da jeg var 4+4 :unsure Måske er procedure anderledes, når det er fryseæg...?

Men tillykke igen - fantastisk at bassen allerede er over 1 cm :yay :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ha haa, måske ja :)

 

Æv, det lyder ikke rart på nogen måde. Jeg håber du har en god vaseline. Jeg slap heldigvis for det. Men vandt så en kiggert undersøgelse bagfra i anden forbindelse, shejse det gør også ondt!

Uff, så tager jeg hellere de sidste 2-3 uger med Lutinus. Det lyder godt nok ikke rart med kikkert undersøgelse øv!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tillykke med skøn scanning Stine - og fedt at du får en ekstra - man kan aldrig få nok af at se baby :) :)

Og vildt, at du stadig skal tage Lutinus. Jeg stoppede, da jeg var 4+4 :unsure Måske er procedure anderledes, når det er fryseæg...?

Men tillykke igen - fantastisk at bassen allerede er over 1 cm :yay :yay

Ved ikke om proceduren er anderledes, eller om det er ift den enkeltes behandling, men ja tager gerne næste scanning med :) men kan virkelig godt mærke at man er blevet mere tør dernede, og at plasticrøret ikke gør noget godt hahaha

Og har du det ellers stadig godt Spark?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ved ikke om proceduren er anderledes, eller om det er ift den enkeltes behandling, men ja tager gerne næste scanning med :) men kan virkelig godt mærke at man er blevet mere tør dernede, og at plasticrøret ikke gør noget godt hahaha

Og har du det ellers stadig godt Spark?

 

Jo tak, har det stadig godt :) Er begyndt at mærke en del mere pres og spændinger i underlivet, så der er nok gang i noget. Kan også blive helt øm i skambenet hvis bare jeg går 1 km. Vildt mærkelig følelse pludselig ikke at være herre over sin egen krop mere.

 

Men du skal virkelig være glad for den ekstra scanning. Jeg husker tiden fra 7+0 scanning til NF ved 12+6 som ueeeeeeeendelig lang. Var ved at blive tosset flere gange.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jo tak, har det stadig godt :) Er begyndt at mærke en del mere pres og spændinger i underlivet, så der er nok gang i noget. Kan også blive helt øm i skambenet hvis bare jeg går 1 km. Vildt mærkelig følelse pludselig ikke at være herre over sin egen krop mere.

 

Men du skal virkelig være glad for den ekstra scanning. Jeg husker tiden fra 7+0 scanning til NF ved 12+6 som ueeeeeeeendelig lang. Var ved at blive tosset flere gange.

Det lyder da dejligt at det hele går dom det skal :) og ja, det må være meget mærkeligt ikke at være herrer over egen krop :D, men sådan er det jo nok et langt stykke tid endnu, også efter at spiren er kommet ud! :)

Mht scanning, havde vi besluttet at købe os til en omkring uge 10. Vi ville gerne lige se at bassen var ok på det tidspunkt hvor abort risikoen falder markant. Så vil tro at det er derfor jeg har fået en scanning mere der :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, helt vildt! :glad Tak for hep!! :kiss

 

Hvornår skal du til scanning?

Jeg skal scannes igen på fredag, og der skulle jeg så gerne få en dato for ÆU.

Uhh jeg er virkelig så spændt denne gang. Det bliver så mit første forsøg med AHA :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg skal scannes igen på fredag, og der skulle jeg så gerne få en dato for ÆU.

Uhh jeg er virkelig så spændt denne gang. Det bliver så mit første forsøg med AHA :yay

Spændende Lykke! :yay Så er det ved at være!

Så I har besluttet at få lavet AHA. Det fik vi også gjort i et par af behandlingerne. Det gælder bare om at benytte sig af de forskellige tiltag.

:bd herfra :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Spændende Lykke! :yay Så er det ved at være!

Så I har besluttet at få lavet AHA. Det fik vi også gjort i et par af behandlingerne. Det gælder bare om at benytte sig af de forskellige tiltag.

:bd herfra :kram2

Ja det er lige om lidt :yay

Der er flere der har nævnt det for mig her på BK, og de anbefalede det også inde på klinikken, så vi takkede bare ja med det samme. Og de nævnte også blastocyst dyrkning, som vi kunne snakke om hvis vi nåede til 2. Forsøg, så dejligt der er lagt en plan, men håber selvfølgelig ikke det bliver nødvendig :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Stine: det lyder ikke så sjovt med det plastikrør. Det er ikke den fedeste fornemmelse, men når det samtidig begynder at blive noget tørt...

Lykke: det er jo snart, hvor er det spændene :glad god plan at prøve lidt forskelligt. Spændene med AHA

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I dag er dag otte på gonal-f, og jeg har været til scanning for at se hvordan mine ægbasser udvikler sig.

Det ser fornuftigt ud: de kan se otte ægblærer, hvoraf to måler 13 mm og resten måler 11-12 mm.

Jeg skal til scanning igen på lørdag, hvor jeg (sandsynligvis) får dato for ÆU :yay

Hvordan mon din scanning gik i går? Har du fået en dato for ÆU?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvordan mon din scanning gik i går? Har du fået en dato for ÆU?

Hov ja, jeg har da helt glemt at opdatere herinde, var bare så fokuseret på at opdatere min egen tråd :p

Jamen det gik fint - hun kunne se 10 ægblærer i størrelsen 13-16 mm, og så et par små hun ikke målte. Hun vil gerne lige se om de små kunne komme med, så ÆU er sat til på onsdag :yay :yay

Tak fordi du spørger :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hov ja, jeg har da helt glemt at opdatere herinde, var bare så fokuseret på at opdatere min egen tråd :p

Jamen det gik fint - hun kunne se 10 ægblærer i størrelsen 13-16 mm, og så et par små hun ikke målte. Hun vil gerne lige se om de små kunne komme med, så ÆU er sat til på onsdag :yay :yay

Tak fordi du spørger :kiss

Hvor dejligt at høre. Og hvor spændende altså, det er jo onsdag lige om lidt :yay

Jeg hepper på alle dine æggebasser, så de kan vokse lidt mere ind til onsdag :glad :glad :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor dejligt at høre. Og hvor spændende altså, det er jo onsdag lige om lidt :yay

Jeg hepper på alle dine æggebasser, så de kan vokse lidt mere ind til onsdag :glad :glad :glad

Tak! Hep kan altid bruges :D :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak! Hep kan altid bruges :D :glad

Jeg hepper med!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg hepper med!!

 

Tak! :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så har jeg taget den sidste dosis Gonal-F her til aften, og i morgen står den på sidste dosis Gonapeptyl og Ovitrellen :yay

 

Håber inderligt det er sidste gang jeg skal stikke mig selv i laaaaang tid :wub

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg krydser for dig :Goodluck :goodluck

Mange tak :) Og i lige måde ;) :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så har jeg taget den sidste dosis Gonal-F her til aften, og i morgen står den på sidste dosis Gonapeptyl og Ovitrellen :yay

 

Håber inderligt det er sidste gang jeg skal stikke mig selv i laaaaang tid :wub

åh jeg tænker på dig pøj pøj  :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tusnelda, hvordan har du det? Har I lagt en slagplan med klinikken for det videre forløb?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tusnelda, hvordan har du det? Har I lagt en slagplan med klinikken for det videre forløb?

Tak fordi du spørger :kiss og beklager at jeg har været mindre aktiv herinde men skulle lige have tankerne på nogle andre ting end babymaking  :) alt er okay og synes også min krop er helet op igen, jeg lave en svag streg på en ægløsningstest idag så min egen cyklus er igang igen gudskelov. Imorgen skal jeg have taget den sidste blodprøve og så aftaler jeg et møde med klinikken omkring donor og det praktiske.  :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak fordi du spørger :kiss og beklager at jeg har været mindre aktiv herinde men skulle lige have tankerne på nogle andre ting end babymaking  :) alt er okay og synes også min krop er helet op igen, jeg lave en svag streg på en ægløsningstest idag så min egen cyklus er igang igen gudskelov. Imorgen skal jeg have taget den sidste blodprøve og så aftaler jeg et møde med klinikken omkring donor og det praktiske.  :)

Det skal du ikke beklage, jeg tænke bare på dig. Det var dejligt din cyklus kommer sig så hurtigt, når man nu skal finde noget positivt ved det hele. Jeg ser frem til at følge med i det næste kapitel når I når så langt.  :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

åh jeg tænker på dig pøj pøj :kiss

Mange tak, søde :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER