tusnelda

IVF og halvgammel mor søger solstrålehistorier;-)

3,874 indlæg i dette emne

Den krop altså! Det er irriterende når den driller...

Her afventer jeg min mens. Har lige overstået nogle ret vigtige møder på job, og kan nu se frem til fryseforsøg ved næste periode. Så janaur har været helt hormonfri. Simpelthen så skønt. Og med fryseforsøg, bliver det ikke helt så vildt. Det tror jeg i hvert fald. Har ikke prøvet fryseforsøg før, så er selvfølgelig lidt spændt på proceduren.

Så må det være februar der er jeres mdr. Jeg hepper løs allerede.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Tak for svar og søde tanker!

Jeg tog en tablet i går og skal tage en i morgen også. Lørdag, søndag og mandag skal jeg have en gonal sprøjte.

Så lige et nyt spørgsmål, min mands sædkvalitet har lagt mellem 7-4 millioner typisk, er der x antal gange, hvor man har lov til iui inden man bliver "beordret" videre til reagens?

Og så lige til allersidst, hvis i har nogen succes historier så fortæl, fortæl, fortæl!!! :)

Vi var i behandlingen hos en GYN. Hun sagde at efter seks gange ville man vurdere at skulle videre. Men kom meget an på hvordan de andre gange var forløbet. Men antal æg, celler og slimhinde osv. Ikke tænk for meget på gange hvis du kan, det er unødvendig stress at tælle ned. Den fejl lavede jeg selv. Vi blev gravid i femte forsøg. Men det skal lige sige at de tre første gange var abort rester der sad og spærrede.

Jeg er sikker på det nok skal gå. Min mand lå i øvrigt på ca samme niveau.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jammen så er første heppe periode startet, først på mens så hepper vi på baby bagefter.

 

Tak for hep søde :kiss Håber det går godt med den lille i maven... Hvor langt er du ved, at være?

 

Så har jeg brug for hjælp fra jer erfarne kvinder :gp Jeg skal tage næsespray 3 gange om dagen og så vidt jeg kunne forstå, så skal det foregå på samme tidspunkt hverdag - er det rigtigt? Er der bestemte tidspunkter, hvor det skal ske - er der et timeinterval mellem de 3, der skal overholdes?

 

:bd til alle sammen! :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for hep søde :kiss Håber det går godt med den lille i maven... Hvor langt er du ved, at være?

 

Så har jeg brug for hjælp fra jer erfarne kvinder :gp Jeg skal tage næsespray 3 gange om dagen og så vidt jeg kunne forstå, så skal det foregå på samme tidspunkt hverdag - er det rigtigt? Er der bestemte tidspunkter, hvor det skal ske - er der et timeinterval mellem de 3, der skal overholdes?

 

:bd til alle sammen! :yay

jeg husker det som 8 timers interval, jeg tager det kl 6 kl 14 og kl 22  :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg husker det som 8 timers interval, jeg tager det kl 6 kl 14 og kl 22 :)

Tak ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for hep søde :kiss Håber det går godt med den lille i maven... Hvor langt er du ved, at være?

 

Så har jeg brug for hjælp fra jer erfarne kvinder :gp Jeg skal tage næsespray 3 gange om dagen og så vidt jeg kunne forstå, så skal det foregå på samme tidspunkt hverdag - er det rigtigt? Er der bestemte tidspunkter, hvor det skal ske - er der et timeinterval mellem de 3, der skal overholdes?

 

:bd til alle sammen! :yay

Det går godt med baby i maven. Jeg er begyndt at mærke hende hver dag nu, mest om aften når jeg skal sove. Jeg er i uge 21 nu, syntes det går pænt langsomt, men der sker heller ikke så meget med læge eller jordmoder denne periode. Men i feb. er der læge 24 uge og Glykosebelastning uge 27 mener jeg det var. I marts samtale om kejsersnit igen og jordemoder, men så kommer det også tættere på. Jeg skal have kejsersnit selv om de bad mig om at tænke over det i 7 uger. Men der er ingen tvivl. Selv om de lovede mig at køre mig direkte til operation denne gang efter fødsel, tror jeg ikke på det. Sagde de også sidst og det skete ikke. Jeg skal ikke risikere at dø fordi en eller anden ikke lige får læst journalen midt om natten eller ikke tror på mig på stuen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Okay kære kvinder jeg har brug for samlet opdatering af alles status  så jeg kan følge med (alzheimers light)  :)  :D

Solvej80: lille fin pige i mave 21 uger henne

sparks: gravid i første hug

Stine 80: fryseæg i februar

Lykke : fryseæg i februar ?

Dino: er i gang med en masse medicin  :rolleyes kan ikke husk ivf eller insemination? 

Didda : afventer mens og opstart af behandling ? 

Bermuda: ægscanning idag? 

Tusnelda: opstart icsi d. 4/

Karin S: IUI feb 

   :)  :)  :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Okay kære kvinder jeg har brug for samlet opdatering af alles status  så jeg kan følge med (alzheimers light)  :)  :D

Solvej80: lille fin pige i mave 21 uger henne

sparks: gravid i første hug

Stine 80: fryseæg i februar

Lykke : fryseæg i februar ?

Dino: er i gang med en masse medicin  :rolleyes kan ikke husk ivf eller insemination? 

Didda : afventer mens og opstart af behandling ? 

Tusnelda: opstart icsi d. 4/2 

hvem har jeg glemt?????  :)  :)  :)

 

Haha, 'gravid i første hug' - det lyder da så nemt :D Men sådan kan man måske godt se det.

Status er: Gravid ved første ICSI forsøg efter 18 mdrs prøven og 4 gange IUI. Er nu 8+6 uger henne og har set hjerteblink :) Er stadig hepper på jer andre :) :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for svar og søde tanker!

Jeg tog en tablet i går og skal tage en i morgen også. Lørdag, søndag og mandag skal jeg have en gonal sprøjte.

Så lige et nyt spørgsmål, min mands sædkvalitet har lagt mellem 7-4 millioner typisk, er der x antal gange, hvor man har lov til iui inden man bliver "beordret" videre til reagens?

Og så lige til allersidst, hvis i har nogen succes historier så fortæl, fortæl, fortæl!!! :)

jeg tror man kan insemineres flere gange men hvis lægerne mener det er formålsløst så går man videre  :) vi nåede 3 x insemination og undervejs fandt lægerne ud af at manden dannede antistoffer så derfor gik vi videre og nu skal til sidste icsi, men overvejer at prøve insemination igen i det offentlige hvis det ikke går.. eventuelt sæddonor.. manden er ved at blive udredt for hvorfor antistoffer og hans sædprøver viser ml 50 og 86 procent ødelagte celler så en gang imellem virker halvdelen i det mindste hahaha  :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Haha, 'gravid i første hug' - det lyder da så nemt :D Men sådan kan man måske godt se det.

Status er: Gravid ved første ICSI forsøg efter 18 mdrs prøven og 4 gange IUI. Er nu 8+6 uger henne og har set hjerteblink :) Er stadig hepper på jer andre :) :yay

årrhh du har set hjerteblink hvor må det være fantastisk, aj første hug jeg mente bare at icsi virkede i første hug  :D  :D  :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

har lige taget en ægløsningstest som er buldrende positiv og forestiller mig at det er en graviditets test  :D  :D tænker at lidt visualiserings terapi ikke skader  :D  :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Okay kære kvinder jeg har brug for samlet opdatering af alles status  så jeg kan følge med (alzheimers light)  :)  :D

Solvej80: lille fin pige i mave 21 uger henne

sparks: gravid i første hug

Stine 80: fryseæg i februar

Lykke : fryseæg i februar ?

Dino: er i gang med en masse medicin  :rolleyes kan ikke husk ivf eller insemination? 

Didda : afventer mens og opstart af behandling ? 

Bermuda: ægscanning idag? 

Tusnelda: opstart icsi d. 4/2 

hvem har jeg glemt?????  :)  :)  :)

God ide, jeg var også ved at miste overblikket lidt :)

Men ja, jeg har lige tilmeldt mig på klinikken i dag, så nu skal de to sidste fryseæg bruges. Skal scannes D. 3. februar (dag 12) og så skulle der gerne smides to gode æg ind i hulen inden for en uges tid derefter, som så har tænkt sig at blive siddende, TAK :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

har lige taget en ægløsningstest som er buldrende positiv og forestiller mig at det er en graviditets test  :D  :D tænker at lidt visualiserings terapi ikke skader  :D  :D

Haha kender det kun alt for godt. :D

Når jeg er oppustet, kan jeg godt stå foran spejlet, tage mig til maven og forestille mig at jeg er gravid :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Okay kære kvinder jeg har brug for samlet opdatering af alles status  så jeg kan følge med (alzheimers light) 

Solvej80: lille fin pige i mave 21 uger henne

sparks: gravid i første hug

Stine 80: fryseæg i februar

Lykke : fryseæg i februar ?

Dino: er i gang med en masse medicin  kan ikke husk ivf eller insemination? 

Didda : afventer mens og opstart af behandling ? 

Bermuda: ægscanning idag? 

Tusnelda: opstart icsi d. 4/2 

hvem har jeg glemt?????  

 

 

Ja, jeg var til scanning i dag :)

 

Status er, at der er fem fine ægblærer under udvikling - de er mellem 10 og 12 - så nu er min dosis af Gonal-F blevet sat op til 300 fra 225 (jeg synes altså, det lyder af meget :o ) og jeg skal til scanning igen på tirsdag  ^_^

 

 

 

Haha, 'gravid i første hug' - det lyder da så nemt :D Men sådan kan man måske godt se det.

Status er: Gravid ved første ICSI forsøg efter 18 mdrs prøven og 4 gange IUI. Er nu 8+6 uger henne og har set hjerteblink :) Er stadig hepper på jer andre :) :yay

 

Åhhh, hjerteblink :wub

 

 

 

Haha kender det kun alt for godt. :D

Når jeg er oppustet, kan jeg godt stå foran spejlet, tage mig til maven og forestille mig at jeg er gravid :D

 

Haha, det gør jeg også SÅ meget! :D

Især i øjeblikket, hvor jeg er ret oppustet pga. hormonerne :p :wub

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

5 æg Bermuda det er da flot og hvad angår dosis på 300 er det jeg får hver gang puha det er også højt  :rolleyes

glad for at andre også "leger" gravide hahah :D  :D  :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

God ide, jeg var også ved at miste overblikket lidt :)

Men ja, jeg har lige tilmeldt mig på klinikken i dag, så nu skal de to sidste fryseæg bruges. Skal scannes D. 3. februar (dag 12) og så skulle der gerne smides to gode æg ind i hulen inden for en uges tid derefter, som så har tænkt sig at blive siddende, TAK :D

åh spændende Lykke og ja tak nu er det sgu jeres tur  :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

5 æg Bermuda det er da flot og hvad angår dosis på 300 er det jeg får hver gang puha det er også højt  :rolleyes

glad for at andre også "leger" gravide hahah :D  :D  :D

 

Jeg er også glad for resultatet :)

Men havde håbet på flere (selvom jeg godt vidste, det ikke var realistisk), for lægen havde set seks follikler i hver side. Men der kan jo nå at komme flere med med den forhøjede dosis ;)

 

Jeg er også ret glad for jeg ikke er den eneste ;) :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er også glad for resultatet :)

Men havde håbet på flere (selvom jeg godt vidste, det ikke var realistisk), for lægen havde set seks follikler i hver side. Men der kan jo nå at komme flere med med den forhøjede dosis ;)

 

Jeg er også ret glad for jeg ikke er den eneste ;) :D

altså lægerne har også underestimeret antal æg hos mig og så har der været flere til udtagning så mon ikke ?  :) jeg krydser alt hvad krydses kan Bermuda puha det er barskt at være i behandling  :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

altså lægerne har også underestimeret antal æg hos mig og så har der været flere til udtagning så mon ikke ?  :) jeg krydser alt hvad krydses kan Bermuda puha det er barskt at være i behandling  :kiss

 

Jeg håber :) Tak for kryds :kiss

 

Ja, det er lidt barskt til tider - synes fx godt jeg kan mærke dosisstigningen, så det gjorde faktisk ret ondt at stikke mig i dag :( Men egentlig synes jeg nu jeg er ved ret godt mod i denne her process :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det går godt med baby i maven. Jeg er begyndt at mærke hende hver dag nu, mest om aften når jeg skal sove. Jeg er i uge 21 nu, syntes det går pænt langsomt, men der sker heller ikke så meget med læge eller jordmoder denne periode. Men i feb. er der læge 24 uge og Glykosebelastning uge 27 mener jeg det var. I marts samtale om kejsersnit igen og jordemoder, men så kommer det også tættere på. Jeg skal have kejsersnit selv om de bad mig om at tænke over det i 7 uger. Men der er ingen tvivl. Selv om de lovede mig at køre mig direkte til operation denne gang efter fødsel, tror jeg ikke på det. Sagde de også sidst og det skete ikke. Jeg skal ikke risikere at dø fordi en eller anden ikke lige får læst journalen midt om natten eller ikke tror på mig på stuen.

Hvor må det være en skøn følelse at mærke hende hver dag... :wub men også lidt forstyrrende når det er værd gang du skal sove...

Du lyder som en slem omgang. :SM Nej fy for S....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Okay kære kvinder jeg har brug for samlet opdatering af alles status så jeg kan følge med (alzheimers light) :) :D

Solvej80: lille fin pige i mave 21 uger henne

sparks: gravid i første hug

Stine 80: fryseæg i februar

Lykke : fryseæg i februar ?

Dino: er i gang med en masse medicin :rolleyes kan ikke husk ivf eller insemination?

Didda : afventer mens og opstart af behandling ?

Bermuda: ægscanning idag?

Tusnelda: opstart icsi d. 4/2

hvem har jeg glemt????? :) :) :)

Haha, :) en masse medicin til iui. Jeg har fået første tid til scanning på tirsdag.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Okay kære kvinder jeg har brug for samlet opdatering af alles status så jeg kan følge med (alzheimers light) :) :D

Solvej80: lille fin pige i mave 21 uger henne

sparks: gravid i første hug

Stine 80: fryseæg i februar

Lykke : fryseæg i februar ?

Dino: er i gang med en masse medicin :rolleyes kan ikke husk ivf eller insemination?

Didda : afventer mens og opstart af behandling ?

Bermuda: ægscanning idag?

Tusnelda: opstart icsi d. 4/2

hvem har jeg glemt????? :) :) :)

Det har du da godt styr på ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Haha, :) en masse medicin til iui. Jeg har fået første tid til scanning på tirsdag.

hep hep hep  :loveshower

 

Det har du da godt styr på ;)

er selv lidt overrasket hahaha :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Okay kære kvinder jeg har brug for samlet opdatering af alles status så jeg kan følge med (alzheimers light) :) :D

Solvej80: lille fin pige i mave 21 uger henne

sparks: gravid i første hug

Stine 80: fryseæg i februar

Lykke : fryseæg i februar ?

Dino: er i gang med en masse medicin :rolleyes kan ikke husk ivf eller insemination?

Didda : afventer mens og opstart af behandling ?

Bermuda: ægscanning idag?

Tusnelda: opstart icsi d. 4/2

hvem har jeg glemt????? :) :) :)

Må jeg være med :-)

Starter godt nok først op på iui fra næste cyklus omkring 9/2, hvis den følger tidligere rytme. Har haft en MA i denne måned, så ved ikke hvordan cyklus reagerer på pillerne jeg fik.

Håber det bedste for jer alle :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kæmpe tak til dig Solveig for fif med youtube vejledning! Første stik gik over alt forventning, i bedste teamwork stil fik vi lavet sprøjten, jeg stak den selv ind, men kunne ikke få mig selv til at presse væsken ind, så det gjorde manden. Tror godt jeg selv kan i morgen! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER