Guest

Smalltalk november 2014

1,710 indlæg i dette emne

Nu gør jeg det sgu....smalltalk er hermed oprettet for november 2014 :) Håber vi alle får lov at blive her (og byder selvfølgelig gerne fortsat flere velkommen til) :glad :bd

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg ved, der var et par stykker til 1.lægetjek i dag - skal vi ikke høre, hvordan det gik??? :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jo da :)

Vi var til første lægetjek/samtale i dag, det meste foregik nu ved sygeplejersken.

Jeg havde fået taget blodprøver i sidste uge, og de var fine. Derefter udfyldte vi så vandrejournal

Til sidst snakkede vi lige kort med lægen og det sidste blev tjekket til papirene, og vi blev enige om en gynækologisk undersøgelse ikke var nødvendig, med alle de gange jeg er blevet undersøgt der ;)

Så fik jeg en tid til blodprøve til doubletest.

Så det gik egentlig stille og roligt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jo da :)

Vi var til første lægetjek/samtale i dag, det meste foregik nu ved sygeplejersken.

Jeg havde fået taget blodprøver i sidste uge, og de var fine. Derefter udfyldte vi så vandrejournal

Til sidst snakkede vi lige kort med lægen og det sidste blev tjekket til papirene, og vi blev enige om en gynækologisk undersøgelse ikke var nødvendig, med alle de gange jeg er blevet undersøgt der ;)

Så fik jeg en tid til blodprøve til doubletest.

Så det gik egentlig stille og roligt :)

 

Herligt :) Hvilke ting skulle de kigge på med blodprøverne? 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var også tl lægetjek - hold op hvor tog det lang tid! Jeg var først ved sygeplejersken i en halv time (udfylde vandrejournal/svangerjournal), tage blodprøver, målt blodtryk. Derefter ud og vente på lægen havde tid og så ind og snakke snakke igen - heldigvis kunne hun mærke på mig at det var vigtigt for mig at kende min rigtige terminsdato, så hun gik med til at henvise mig til et terminsscanning, så det skal jeg bestille tid til her om lidt.

Jeg er meget spændt på hvor tidligt jeg kan komme til!

 

I følge sidste mens første dag og en 4 ugers cyklus, så er jeg 9+0 i dag. Jeg tror dog ikke jeg er så langt henne, men jeg skal nok være mere end de 7+0 der skal til for at man kan lave terminsscanning.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det bliver spændende, TiaK :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Spændende med opdateringer. Jeg går bare og venter på at det bliver tirsdag og samtidig synes jeg trætheden får bedre og bedre og fat. I dag gad jeg ikke engang stå op, men var jo nødt til at skulle på arbejde

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg skal scannes om en halv time!! :O

 

Havde SLET ikke regnet med at få en tid så hurtigt!! Glæder mig, selvom jeg også er lidt nervøs for hvordan en indvendig scanning foregår.. :S

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg skal scannes om en halv time!! :o

 

Havde SLET ikke regnet med at få en tid så hurtigt!! Glæder mig, selvom jeg også er lidt nervøs for hvordan en indvendig scanning foregår.. :S

 

Det behøver du ikke være. Jeg har fået masser af dem på klinikken. Jeg glæder mig til at høre din opdatering

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Spændende med opdateringer. Jeg går bare og venter på at det bliver tirsdag og samtidig synes jeg trætheden får bedre og bedre og fat. I dag gad jeg ikke engang stå op, men var jo nødt til at skulle på arbejde

 

Jeg har også første tid tirsdag :) Er super spændet på det :) Bor i Norge, så er super spændt på hvordan de gør tingene heroppe :)

 

Super godt med en smalltalk gruppe :) 

 

Jeg vil lige høre jer herinde, nu er det sådan at min forlovede og jeg har bestilt rejse til Sidney til jul, og fandt så efter ud af at vi var gravide :) Vi skal bo hos en ven til ham, men så er det mit spørgsmål er, kan man rejse så langt med en baby på ca 1 mdr? Eller skal man lade vær af tage af sted, min mor har dog sagt at hun gerne passer - men det er 10 dage vi er væk :( Eller skal han bare have lov at tage afsted? Hvad synes i? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så har jeg set hjerteblink :kuller Det var godt nok super nemt og hurtigt! Tror det tog under 10 min fra jeg gik ind, til jeg var ude igen! :O

 

Han vurderede mig til at være 6+3, men ville gerne se mig igen om 14 dage for at være sikker - så jeg får to tidlige scanninger! :loveshower

 

Men jeg bliver helt sikkert i denne terminsgruppe, lige nu vurderede han mig til at have termin 11. november, så der er plads til begge sider uden at jeg smutter fra jer :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så har jeg set hjerteblink :kuller Det var godt nok super nemt og hurtigt! Tror det tog under 10 min fra jeg gik ind, til jeg var ude igen! :o

 

Han vurderede mig til at være 6+3, men ville gerne se mig igen om 14 dage for at være sikker - så jeg får to tidlige scanninger! :loveshower

 

Men jeg bliver helt sikkert i denne terminsgruppe, lige nu vurderede han mig til at have termin 11. november, så der er plads til begge sider uden at jeg smutter fra jer :)

 

Dejligt :yay Og da slet ikke dårligt med endnu en scanning om et par uger :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har også første tid tirsdag :) Er super spændet på det :) Bor i Norge, så er super spændt på hvordan de gør tingene heroppe :)

 

Super godt med en smalltalk gruppe :)

 

Jeg vil lige høre jer herinde, nu er det sådan at min forlovede og jeg har bestilt rejse til Sidney til jul, og fandt så efter ud af at vi var gravide :) Vi skal bo hos en ven til ham, men så er det mit spørgsmål er, kan man rejse så langt med en baby på ca 1 mdr? Eller skal man lade vær af tage af sted, min mor har dog sagt at hun gerne passer - men det er 10 dage vi er væk :( Eller skal han bare have lov at tage afsted? Hvad synes i? :)

 

Uha, jeg kan godt forstå, at I gerne vil afsted, men jeg tror ikke, det er en god løsning at lade baby blive passet i 10 dage så kort efter fødsel. Samtidig er det jo heller ikke til at vide, om baby har det godt og om du evt. ender med kejsersnit eller sprækker meget eller lignende og dermed er fysisk begrænset, så jeg tror ikke, jeg ville turde tage afsted. Men du må lytte til din mavefornemmelse...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så har jeg set hjerteblink :kuller Det var godt nok super nemt og hurtigt! Tror det tog under 10 min fra jeg gik ind, til jeg var ude igen! :O

 

Han vurderede mig til at være 6+3, men ville gerne se mig igen om 14 dage for at være sikker - så jeg får to tidlige scanninger! :loveshower

 

Men jeg bliver helt sikkert i denne terminsgruppe, lige nu vurderede han mig til at have termin 11. november, så der er plads til begge sider uden at jeg smutter fra jer :)

Fantastisk og lækkert med to ekstra scanninger

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har også første tid tirsdag :) Er super spændet på det :) Bor i Norge, så er super spændt på hvordan de gør tingene heroppe :)

 

Super godt med en smalltalk gruppe :) 

 

Jeg vil lige høre jer herinde, nu er det sådan at min forlovede og jeg har bestilt rejse til Sidney til jul, og fandt så efter ud af at vi var gravide :) Vi skal bo hos en ven til ham, men så er det mit spørgsmål er, kan man rejse så langt med en baby på ca 1 mdr? Eller skal man lade vær af tage af sted, min mor har dog sagt at hun gerne passer - men det er 10 dage vi er væk :( Eller skal han bare have lov at tage afsted? Hvad synes i? :)

Uha, jeg tror ikke jeg ville rejse når baby ikke er ældre, men det kommer jo meget an på hvilken baby man får. I har ikke mulighed for ar rykke rejsen til babyen bliver lidt ældre?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uha, jeg kan godt forstå, at I gerne vil afsted, men jeg tror ikke, det er en god løsning at lade baby blive passet i 10 dage så kort efter fødsel. Samtidig er det jo heller ikke til at vide, om baby har det godt og om du evt. ender med kejsersnit eller sprækker meget eller lignende og dermed er fysisk begrænset, så jeg tror ikke, jeg ville turde tage afsted. Men du må lytte til din mavefornemmelse...

Altså vi har heller ikke besluttet noget endnu. Vi snakker mest om at han tager afsted, og jeg så må vente. Vi bestilte heldigvis afbestilling på billetterne

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uha, jeg tror ikke jeg ville rejse når baby ikke er ældre, men det kommer jo meget an på hvilken baby man får. I har ikke mulighed for ar rykke rejsen til babyen bliver lidt ældre?

Det hele er egentlig planlagt, så det ender nok med at manden må rejse selv og jeg får turen på et senere tidspunkt, har ikke så store skrupler med at rejse med baby, men mere om vi så får set det vi ville hvis ikke vi havde bebs

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så har jeg set hjerteblink :kuller Det var godt nok super nemt og hurtigt! Tror det tog under 10 min fra jeg gik ind, til jeg var ude igen! :O

 

Han vurderede mig til at være 6+3, men ville gerne se mig igen om 14 dage for at være sikker - så jeg får to tidlige scanninger! :loveshower

 

Men jeg bliver helt sikkert i denne terminsgruppe, lige nu vurderede han mig til at have termin 11. november, så der er plads til begge sider uden at jeg smutter fra jer :)

Er på besøg men vil da lige ønske dig tillykke med den fine scanning :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er på besøg men vil da lige ønske dig tillykke med den fine scanning :)

Tak skal du have :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dejligt :yay Og da slet ikke dårligt med endnu en scanning om et par uger :)

Nej, det er så fedt! Så nu tør jeg godt fortælle resten af familien det når vi ses på lørdag og så kan kollegerne få det at vide efter den næste scanning.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fantastisk og lækkert med to ekstra scanninger

Ja, det er virkelig fantastisk! :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej, det er så fedt! Så nu tør jeg godt fortælle resten af familien det når vi ses på lørdag og så kan kollegerne få det at vide efter den næste scanning.

Hvor er det fedt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej, det er så fedt! Så nu tør jeg godt fortælle resten af familien det når vi ses på lørdag og så kan kollegerne få det at vide efter den næste scanning.

Hvor er det fedt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har også første tid tirsdag :) Er super spændet på det :) Bor i Norge, så er super spændt på hvordan de gør tingene heroppe :)

 

Super godt med en smalltalk gruppe :)

 

Jeg vil lige høre jer herinde, nu er det sådan at min forlovede og jeg har bestilt rejse til Sidney til jul, og fandt så efter ud af at vi var gravide :) Vi skal bo hos en ven til ham, men så er det mit spørgsmål er, kan man rejse så langt med en baby på ca 1 mdr? Eller skal man lade vær af tage af sted, min mor har dog sagt at hun gerne passer - men det er 10 dage vi er væk %

 

Jeg vil bare lige sige at flyveturen er MEEGET lang. Var en tur downunder forrige jul. 

Med airbus er det ikke så slemt, men med jumbojet er det nok ikke så sjovt med en bette. Men jeg syes der var en del små børn med (i hvert fald på vej hjem i jumbojet'en hvor der var mange små poder der græd). Jeg tvivler dog på at de var så unge. 

Jeg tænker bare lidt, hvad med propper i ørene og sådan? 

 

http://www.travellink.dk/rejs-med-barn

http://www.sas.dk/alt-om-rejsen/rejse-med-born/rejse-med-spadborn/

http://www.netsundhedsplejerske.dk/brevkasse/index.php?id=7632&kat=TRANSPORT%20OG%20FERIE&option=laes 

 

Lige lidt læsning jeg hurtigt fandt. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil bare lige sige at flyveturen er MEEGET lang. Var en tur downunder forrige jul. 

Med airbus er det ikke så slemt, men med jumbojet er det nok ikke så sjovt med en bette. Men jeg syes der var en del små børn med (i hvert fald på vej hjem i jumbojet'en hvor der var mange små poder der græd). Jeg tvivler dog på at de var så unge. 

Jeg tænker bare lidt, hvad med propper i ørene og sådan? 

 

http://www.travellink.dk/rejs-med-barn

http://www.sas.dk/alt-om-rejsen/rejse-med-born/rejse-med-spadborn/

http://www.netsundhedsplejerske.dk/brevkasse/index.php?id=7632&kat=TRANSPORT%20OG%20FERIE&option=laes

 

Lige lidt læsning jeg hurtigt fandt. 

 

Det ved jeg, vi skal rejse fra CHP til Paris til Kina til Sidney, og samme retur.. Det er også derfor jeg er sådan i tvivl, men vi må tage den når bebs er født :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER