Sparklinrock

Ventetid på behandling??

18 indlæg i dette emne

Kære alle jer kloge kvinder

 

Så er min mand og jeg blevet henvist til fertilitetsbehandling. Vi bor i København, og vi hat hørt meget godt om Trianglen Fertilitetsklinik, så vi har valgt dem. Yderligere skriver de på deres hjemmeside, at de ikke har nogen ventetid.

 

Vi har så bestilt tid til den indledende samtale i dag, men de har først en ledig tid om en måned (ca samme dato som jeg venter næste menstruation), og vi kan ikke booke tid til reel behandling, før vi har haft den indledende samtale - hvilker måske er logisk nok.

 

Dog betyder det, at vi aller-tidligst kan komme i gang med behandling i næste cyklus - altså, hvis de sætter os i gang med det samme, og måske kan vi komme til at vente endnu længere.

 

Hvad er jeres erfaringer med ventetid? Er dette helt normalt og endda måske hurtigt? Vi synes lige nu, at det hele har ret lange udsigter - især fordi det har taget 6 mdr med udredning og laaaaaang ventetid hos egen længe før vi overhovedet har fået henvisningen. Er det bare os, der er sarte og super utålmodige? Er der andre (gode) steder i København med mindre ventetid?

 

På forhånd mange tak for svar :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hmm... Det lyder meget normalt - men utålmodigheden kan jeg godt genkende;-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det lyder nu meget normalt. Jeg ved dog ikke om der er bedre ventetider hos de andre klinikker i København.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm... Det lyder meget normalt - men utålmodigheden kan jeg godt genkende;-)

 

 

Det lyder nu meget normalt. Jeg ved dog ikke om der er bedre ventetider hos de andre klinikker i København.

 

OK, mange tak!! Så er det vist bare os, der er umådeligt utålmodige :blush

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi ventede også ca. en måned på forundersøgelsen og vi skal så vente yderligere på flere undersøgelser inden vi egentlig kan komme i gang.: men når man så er igang er der vist ikke yderligere ventetid.. Men aner heller ikke noget om Kbh..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi var til samtale i november og kom først i gang i januar pga juleferien, så hav tålmodighed og NYD at være sammen! Når først du bliver pumpet på hormoner så er fokus på et andet sted.

Tiden skal nok gå selvom du føler den går langsomt ;) (det bliver ikke bedre når først man har de to streger ;) )

Kan ikke svare på vegne af Kbh området, men tror ikke det er så forskelligt fra andre steder.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for svar Linomus og Mannie! I har helt ret, jeg skal bare lige lære det med tålmodigheden ;-) I det mindste har vi fået en tid nu, så det er jo et kæmpe skridt på vejen :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis du har fået taget de blodprøver, der skal tages, og manden har fået testet svømmerne, så kan du til gengæld være heldig at komme hurtigt i gang. Da jeg mødte til samtale på fertilitetsklinik, der var jeg lige startet på ny cyklus og det passede perfekt med at jeg så kunne få hormoner med hjem og dermed kunne jeg knapt en måned efter mødet teste positivt med to streger :glad Så det KAN gå hurtigt, men som de andre siger, så glæd dig først og fremmest over at være kommet videre :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis du har fået taget de blodprøver, der skal tages, og manden har fået testet svømmerne, så kan du til gengæld være heldig at komme hurtigt i gang. Da jeg mødte til samtale på fertilitetsklinik, der var jeg lige startet på ny cyklus og det passede perfekt med at jeg så kunne få hormoner med hjem og dermed kunne jeg knapt en måned efter mødet teste positivt med to streger :glad Så det KAN gå hurtigt, men som de andre siger, så glæd dig først og fremmest over at være kommet videre :)

Jamen, det er lige præcis det scenario, jeg håber på! Vi har nemlig fået taget alle de indledende prøver. Så håber bare vi ham gå i gang med IUI med det samme. Håbe håbe håbe :-) :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej :)

Vi har også valgt Trianglen, og måtte også vente en måned på udredning/indledende samtale. Omvendt kan jeg fremhæve, at vi havde prøvet i laaaang tid inden, uden at vide, hvad der var galt- og egen læge vidste ikke, hvad der var galt.

Da vi kom til samtale/udredning hos Trianglen, fik vi taget blodprøver, min mand afleverede prøve, jeg blev tjekket og jeg fik tid til en vandscanning igen efter. Dagen efter fik vi svar på prøverne- min mand havde ok 'drenge', kun lettere nedsat, men intet problem ved insemination. Mine prøver viste til gengæld lavt stofskifte- så der fandt de meget hurtig grunden til manglende graviditet. Min vandscanning viste nemlig helt normale forhold.

Så set med de øjne er 5 ugers ventetid på et svar ikke så lang tid.

De var rigtig søde og professionelle derinde, så kan kun anbefale dem

:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der hvor vi har været i behandling var der ingen ventetid med henvisning..det var Copenhagen fertility center- og der kom 2 dejlige børn ud af det:-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for alle jeres svar!

Så har vi i går været til vores første samtale på Trianglen. Det forløb helt fint og nemt. Jeg havde printet alle vores tidligere prøvesvar, som jeg havde med. Lægen lavede en ekstra scanning af mig mens vi var der, og mente så at alt var i orden til, at vi kunne starte IUI-H. Vores 'problem' blev diagnosticeret til mandens lidt langsomme svømmere og mine lidt lange cyklus, hvor der så ikke er garanti for ÆL.

Fik pergotime tabletter med hjem, som jeg skal tage næste cyklus CD 3-7. Desværre kom vi ikke i gang i denne cyklus, da jeg i går var på CD 4.... Argh, kun en dags forskel!! Nå, nu føles det i hvert fald som om, vi er i gang, hvilket er SÅ dejligt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for alle jeres svar!

Så har vi i går været til vores første samtale på Trianglen. Det forløb helt fint og nemt. Jeg havde printet alle vores tidligere prøvesvar, som jeg havde med. Lægen lavede en ekstra scanning af mig mens vi var der, og mente så at alt var i orden til, at vi kunne starte IUI-H. Vores 'problem' blev diagnosticeret til mandens lidt langsomme svømmere og mine lidt lange cyklus, hvor der så ikke er garanti for ÆL.

Fik pergotime tabletter med hjem, som jeg skal tage næste cyklus CD 3-7. Desværre kom vi ikke i gang i denne cyklus, da jeg i går var på CD 4.... Argh, kun en dags forskel!! Nå, nu føles det i hvert fald som om, vi er i gang, hvilket er SÅ dejligt :)

det er godt at få lagt en plan :-) De er utrolige venlige på Trianglen :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Godt I er kommet i gang, i det mindste :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Godt I er kommet i gang, i det mindste :)

Jep! Planlægger at gøre dig kunsten efter i næste cyklus - altså succes i første (behandlings-) forsøg :) :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jep! Planlægger at gøre dig kunsten efter i næste cyklus - altså succes i første (behandlings-) forsøg :) :)

 

Ja, det ville da ikke være dårligt :) :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jep! Planlægger at gøre dig kunsten efter i næste cyklus - altså succes i første (behandlings-) forsøg :) :)

Det kan du sagtens jeg havde også succes i første cyklus

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det kan du sagtens jeg havde også succes i første cyklus

Fantastisk!! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER