kiwi1508

Lægeskræk

4 indlæg i dette emne

Hej.

 

Min kæreste og jeg har været sammen i 7 år nu og jeg har vidst for starten af vores forhold, at han ikke kan få børn og det accepteret jeg. Efter noget tid luftet han selv tanken om, at han gerne ville ha' børn, hvilke overraskende mig meget, da jeg troede at han ikke ville ha børn. Vi talte en del om det og jeg fortalte, at jeg har lægeskræk (p.g.a. mange lægebesøg i min barndom). Vi aftalte dengang at vi skulle prøve at få en tid hos lægen, bare for at snakke om vores muligheder om at få

børn, men jeg kunne ikke få mig selv til at gå ind til lægen, så det blev ikke ikke til noget.

 

Nu er vi blevet 7 år ældre og er d. 16/2 blevet moster og onkel til en lille dreng og nu blomstre det frem igen i min kæreste og han vil så gerne at vi prøver. Men jeg ved ikke, lægeskræksen er der stadig og jeg føler mig ikke rigtigt klar (det med at blive mor og det som høre sig til). Er jeg underlig i, at ha den følelse??

 

I og med at han har presset en del på og jeg ellers har sagt fra, må jeg nu sige, at jeg har brugt meget tid de sidste par dage på, at læse om Insemination (for det er det vi skal igennem, hvis det er). 

 

Er der nogle som kan fortælle mig lidt om, det første møde hos lægen?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det første møde hos lægen er bare snak og så laver han sikkert en henvisning til en fertilitetsklinik.

Men det er jo forskelligt fra læge til læge. Vores snakkede bare og spurgte lidt ind til os osv.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej kiwi. Find en fertilitets klinik hvor du er tryg. Jeg har grundet nogle meget voldsomme fødsler været meget bange for at skulle til gyn igen. Men hende jeg har er meget blid, rolig og opmærksom. Får endda en sygeplejerske til at holde mig i hånden hvis der er behov for det. Inseminitation niver kun en lille bitte smule i to sek og alt i alt tager det fem min. Det er meget værre at få celleskrab hos lægen. Gyn har en skanner som en dildo men den er så lille at det ikke er ubehageligt, det er for at se hvor langt dine æg er i processen.

Held og lykke det skal nok gå!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej kiwi :balloons velkommen til :)

 

Det er jo vigtigt, at det er jer begge, der gerne vil have børn....men hvis det primært er lægeskræk, der holder dig tilbage, så synes jeg, du skal prøve at arbejde med skrækken. Måske kan et par snakke med en psykolog hjælpe eller en tur forbi en hypnotisør - eller måske er det nok at have din mand med og gøre lægen opmærksom på din skræk inden, så lægen kan være opmærksom på, om du panikker.

 

Første skridt er nok at du og din mand sammen får bestilt tid til lægen. Det indebærer ikke noget farligt, men vil nok blot blive en snak om jeres situation. Du og din mand skal begge have en henvisning fra lægen til fertilitetsbehandling. I kan selv bestemme, hvor I vil bruge den. Her er det nok en god idé at kontakte et par steder og se, om du vil være tryg der. Fortæl dem evt., at du har lægeskræk.

 

Selve behandlingen ved insemination er ikke spor farlig. Inden I kan komme i gang, skal I begge have taget nogle blodprøver (og evt. en ny sædprøve fra din mand). Det handler primært om at udelukke hepatitis og hiv og den slags. Hvis din cyklus ellers er normal, så vil de nok ikke gøre så meget mere ud af at undersøge dig. Du kommer til at få nogle piller, der stimulerer din ægproduktion og skal sikkert også have en ægløsningssprøjte. Jeg har lige været turen igennem, og pillerne har givet lidt bivirkninger, men det er mindre slemt, end jeg forventede. Ægløsningssprøjten var slet ikke slem. Jeg kunne knapt nok mærke nålen. Det jeg har mærket mest, er scanneren. Det gjorde lidt ondt, når kan scannede tæt på æggestokkene, synes jeg, men det er hurtigt overstået. Jeg synes også, det gjorde lidt ondt at blive insemineret, men det er også hurtigt overstået. Jeg har fortalt lidt mere om vores inseminationsforsøg i den her tråd: http://www.babyklar.dk/forum/22627/ny-i-behandling-opstart-på-pergotime.html/ 

 

Jeg er sikker på, det nok skal gå altsammen :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER