Mommy Wannabe

IVM viden og erfaringer?

2 indlæg i dette emne

Hej,

 

Det korte af det lange er at jeg ikke kan få børn da jeg hverken kan lave æg selv eller via hormonbehandling. Jeg blev derfor henvist til IVM behandling. Det kommer dog ikke til at ske da den nye læge ikke mener at det er et koncept der virker. At det er en teori der ikke kan tages fra papiret og føres ud i virkeligheden agtigt. Virkelig nederen da det umiddelbart var den eneste gode håb for mig. Nu er planen vidst at jeg skal fortsætte med det jeg har prøvet indtil videre - dvs. hormon indsprøjtninger. Alle gode gange 717 - or at least I hope, for ellers skal jeg da vidst ikke gøre mig de store forhåbninger om ever at blive mor.

Nå men anyway. Jeg har hørt at Odense og Holbæk sygehuse laver IVM behandlinger og at det virker. Så jeg ville rigtigt gerne høre fra nogen der enten kender til denne behandlingsform eller endnu bedre har prøvet det.

 

Til dem af jer der ikke kender IVM går det ud på at man tager æg ud fra æggestokken inden de modner og så modner dem uden for mors krop, laver kunstig befrugtning og så sætter æg op som alm. kunstig befrugtning. Forskellen er altså at det ikke kræver et modnet æg i æggestokken fordi man modner ægget uden for kroppen. SÅ det er løsningen for dem der ikke er i stand til selv at lave æg. Nogle gange giver man vidst lidt hormoner så æggene kan vokse en lille smule og så tager man dem ud og lader dem vokse færdigt i laboratoriet, det kommer vidst lidt an på om man kan få dem til at vokse lidt eller der slet ikke sker noget.

 

Håber nogen af jer kender noget til dette koncept og kan fortælle mig om min nye læge har ret i at det er en fantasi behandling eller om min gamle læge havde ret i at det findes og at det virker.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hej, kender det ikke selv men prøv at ringe til Bjarne Stigsby han ved alt om barneløshed og behandlinger og er utrolig hjælpsom. Held og lykke. PS. Har selv fået af vide jeg aldrig ville få børn og nu er jeg gravid med nr 3, kun med lidt hjælp. Så lyt ikke til et nej før tre forskellige har sagt præcis det samme, der er så mange gammeldags og ufine mennesker i systemet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER