Mommy Wannabe

Hvis ikke PCOS - Hvad så?

2 indlæg i dette emne

Hej,

 

Jeg har nu i 3 år i træk prøvet at blive gravid. Inden det har jeg nok haft lige så lang tid oven i fordelt på flere omgange med pauser i mellem. Jeg kan ikke blive gravid naturligt og skal derfor have hjælp. Jeg er blevet henvist til et nyt behandlingssted og i den forbindelse er der blevet sået tvivl om grunden til min barnløshed. Jeg har altid fået at vide at jeg har PCOS  grundet manglende ÆL og menstruation, blodprøve værdier, cyster på æggestokkene, 50 æg der vokser på en gang under hormonbehandling men ingen æg der bliver store nok til at kunne bruges. Men den nye læge der skal overtage mig nu mener at jeg slet ikke har PCOS!! Men hvad det så er der er galt ville han ikke fortælle. "Lad os nu se", sagde han bare. Jeg troede ellers jeg var ret godt inde i hele den der barnløshedsverden, men jeg er helt blank når det kommer til at regne ud hvad det er den læge mener at der så er galt hvis det ikke er PCOS. Håber at nogen af jer tøser herinde har oplevet noget lignende eller bare har en ide om hvad det kan være? For nu hvor jeg er blevet overflyttet men ikke er startet rigtigt op igen endnu så er jeg bagerst i køen mht ventetid så der går noget tid før jeg ser lægen igen. Håber som sagt at en eller anden i mellemtiden kan hjælpe mig med at regne ud hvad det er lægen tænker :) Hans plan er forresten bare at forsætte behandling som før bare med Menopur i stedet for Puregon. Ved ikke om Menopur er mere magisk end Puregon - Håber jeg det er for indtil videre er der ikke sket noget brugbart :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hmmm… lyder godt nok mystisk!

Jeg var bange for, at jeg havde PCO, da det var det eneste jeg kendte til- som 'lidelse' (eller hvad man siger), men det var slet ikke tilfældet. Min læge gloede noget mærkeligt på mig, da jeg foreslog det pga. 'uregelmæssig' menstruation (1-3 dages variation er åbenbart ikke uregelmæssig nok) og vægtproblemer (at veje 5kg for meget, eller for lidt for den sags skyld, er åbenbart ikke et vægtproblem).

Efter en del tests, fandt man ud af, at jeg har en decideret stofskiftesygdom: et alt for lavt stofskifte. Det gør åbenbart en hel masse ting- først og fremmest kan det lede til lettere overvægt (aha! her kom de 5kg for meget på banen) på trods af motion og almindelig/sund kost, ekstrem træthed og endelig kan det gøre det nærmest umuligt at blive gravid. Nå!

 

Det er nok ikke dit 'problem', men det var mere for at sige, at man godt kan blive overrasket over svaret, man får.

 

Det kan tage noget tid- men håber, at du også får svar. 

Det er trods alt nemmere at forholde sig til noget reelt, end ingenting.

 

:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER